Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

Da må vi komme og trene spor en dag da :D 

Jaaaa, dere må det :D 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg leste "kugalskapen på øyelokket" :lol: Håper det er bedre i dag? Ringte du sykehuset og spurte om hva du kunne forvente fremover? 

:lol: Kanskje det ER kugalskap??? :o 
Faktisk tror jeg denne massasjen og "dreneringen" hjelper litt, for nå er det mye mindre kul i hvert fall :D Men jeg ringte jo selvsagt ikke sykehuset... :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

AN har stakkars bolle opplevd to skuffelser alt i dag. Det ene er at ekorn kan komme seg fra tre til tre uten å være nedenom bakken, og den andre er at boller ikke kan klatre i trær :lol: Min eneste skuffelse hittil i dag (dere ser jeg legger lista høyt? :lol: ) er at jeg ikke hadde med mobilen så jeg fikk filma treskjeller-bolle på ekornjakt (og jeg mener ekorn-ekorn, ikke kelpie-ekorn :teehe: ). 

:lol: Det er hardt være liten ollebolle på ekornjakt :lol: 

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg og, og jeg har ikke noe hus å selge engang. Jeg har lyst til å fikse bilen slik at jeg kan sove i den, ta med meg det viktigste og bare kjøre ut i verden. Det er sånn pappa kunne gjort. Men jeg har blitt 50/50 pappa og mamma, med utforskertrangen og rastløsheten hans og hjemmekjærheten til mamma. Dårlig kombinasjon og evig konflikt emoji23.png

Det er det som skjer når to ulike mennesker får barn sammen... stakkars barna blir jo helt sinnsforvirret... det er akkurat som når man blander ulike hunderaser også :aww: 

53 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png kanskje vi er samme person! Og Sonen er en bro mellom alternative virkeligheter!

Og jeg er antakelig morrra til begge dere to :lol: Og dere har egentlig arvet alt fra meg :lol: 

Har endelig stått opp, og har lagt en plan for dagen. Jeg har utsatt sånne kjedelige ting veldig lenge nå, men i dag SKAL jeg vaske campingvogna innvendig, kanskje også utvendig dersom jeg har utevann... også må hundene få potestell, og jeg må ta fatt på hagen. Jeg skal legge ned ett av blomsterbedene, for der greier jeg ikke å holde ugresset unna, så nå er det invadert av tistler, gress og annet tull :aww: Pallekarmene må også få seg en opprøsking, og jeg må omplassere jordbærplantene litt tror jeg, de står litt tett. Blir vel ikke arbeidsledig med det første nei. 

Men nå skal jeg sette meg ut på terrassen med litt kaffe og boka mi :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig mai.Mnd jeg har venta på lenge. Neste torsdag setter jeg meg på flyet for siste gang. Endelig skal jeg hjem. Jeg venter kaninunger (forhåpentligvis). Valpen min ( som jeg håper er skapt ) blir født. Jeg skal flytte, jobbe, ta uhp forhåpentligvis. Hva jeg ikke skal :) Mai blir en travel men fin mnd :D Gleder meg veldig :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 1. mai! :cheer: ( <-- dette må jo være en rødstrømpe som går i tog eller?)

Jeg skulle så gjerne gått i tog i dag, mine lokale tog har viktige paroler og vi trenger at det synes at folk mener noe, men bjørkepollenterroren tar ingen ende. :hmm: Så her sitter jeg da med såre øyne, tette nese og tett pust mens sola skinner og det er aldeles nydelig ute. Jeg gleder meg så til bjørka har blomstret ferdig!  Bjørk er best på postkort og i peisen - basta.

Lille Knertis er en utrolig grei kar som tar dårlige dager med stor ro så lenge han har fri tilgang til hagen hvor alt er så spennende og gøy. :) Han bomper rundt og leker drakamp med rododendronene, drar opp scilla etter blomstene og spiser grass og kattebæsj. Snakk om å leve livet. :) Jeg koser meg skikkelig som puddeleier altså :heart:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Vi kom hjem fra utstilling i Danmark til betimelig tid i går, men likevel ramlet jeg omkull og sov på sofaen til inntil nylig... Jaja, godt å sove.

Jeg er midt i ørerensen av Foenix, så skal de få frokost, og jeg skal finne noe å lage mat av. Så får vi se hvor mye annet vi finner på. Korsbenbruddet plaget meg en god del i går, og jeg er øm i kroppen i dag - med øm mener jeg egentlig "grisevondt". Legen sa det tok 6-8 uker å gå, og det har gått over 10, så jeg synes det kunne gi seg nå. Det ironiske er at jeg ikke har kjent smerter på lenge, bare "nummenhet" og "dovna bort" i det siste, men løping i helga ble visst for mye. Takkskaldufaenmegha, jeg trodde jeg kunne stille litt igjen og få kose meg med hobbien min.

På den annen side så er hendene røde og irriterte i dag, klør som besatt, og forteller meg at sola og soleksemen er tilbake. Så kanskje jeg bare skal vente med utstilling til det er innendørssesong igjen. **** våren. Og sommeren også.

Men Glam fikk veldig fine kritikker i helga, i går slo han til med en andreplass i åpen med CK - ikke verst for en fjomp på to år og to uker, og ni deltagere i klassen. Han ble slått av en norsk hannhund på fire, og han har endret seg veldig på to år, så jeg bare smiler over at Glam kan gjøre det så bra nå, og ser fram til 2019 :D 

Kanskje det også er overskyet i 2019 - jeg er solbrent i trynet etter helga, og det til tross for at det regnet store deler av lørdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Klematis skrev:

Noen som har tips om en god olje som er bra for tørr hud?

Dyret flasser litt i nakken, og huden ser tørr ut.

Noen ganger funker det med enkel rapsolje fra dagligvaren for å få mer fett i kosten, og dermed bedre hud og pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg og, og jeg har ikke noe hus å selge engang. Jeg har lyst til å fikse bilen slik at jeg kan sove i den, ta med meg det viktigste og bare kjøre ut i verden. Det er sånn pappa kunne gjort. Men jeg har blitt 50/50 pappa og mamma, med utforskertrangen og rastløsheten hans og hjemmekjærheten til mamma. Dårlig kombinasjon og evig konflikt emoji23.png

1 time siden, Perfect Image skrev:

Vi har ikke mindre enn 4 soble langhår her hjemme, der det er mor + to døtre, og de er litt like. Samboer vet bare hvem som er hvem om de har på seg halsbånd med forskjellig farger, og jeg tok av igår for å vaske dem så han skulle ta hundene ut, og kommer så inn igjen for å spørre meg om jeg kan komme ut og vise han hvilken er hvilken :P 

:lol: 

33 minutter siden, Siri skrev:

Jaaaa, dere må det :D 

:jump: 

33 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Kanskje det ER kugalskap??? :o 
Faktisk tror jeg denne massasjen og "dreneringen" hjelper litt, for nå er det mye mindre kul i hvert fall :D Men jeg ringte jo selvsagt ikke sykehuset... :aww: 

:lol: Jeg tror ikke kugalskap gir deg en kul på øyet? :P 
Det er jo godt at hjemmebehandlinga fungerer når du ikke gidder å ringe de som skal ha peiling for å høre da :P 

33 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det er hardt være liten ollebolle på ekornjakt :lol: 

Det var veldig hardt, hun hadde noen merkelige frustrasjonslyder oppi det hele :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er antakelig morrra til begge dere to [emoji38] Og dere har egentlig arvet alt fra meg [emoji38] 
[emoji3] 


[emoji23][emoji23][emoji23] Det er jo sant! Alt er din skyld [emoji16]


håhå det der hadde vært drømmen [emoji16][emoji16][emoji16]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 2ne skrev:

:jump: 

Når kommer dere? :D 

23 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg tror ikke kugalskap gir deg en kul på øyet? :P 

Kunne jo vært en bieffekt vøtt :P 

23 minutter siden, 2ne skrev:

Det er jo godt at hjemmebehandlinga fungerer når du ikke gidder å ringe de som skal ha peiling for å høre da :P 

Jepp.. om jeg bare greier å følge opp skal du se kulen er helt borte om noen dager vøtt :P 

23 minutter siden, 2ne skrev:

Det var veldig hardt, hun hadde noen merkelige frustrasjonslyder oppi det hele :teehe: 

:lol: Det er godt de er søte altså! 

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png Det er jo sant! Alt er din skyld emoji16.png

Jeg tar på meg all skyld :D 

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

håhå det der hadde vært drømmen emoji16.pngemoji16.pngemoji16.png

Jeg hadde jo kjempefin seng i Hi-Acen min som jeg hadde for en del år siden. Det var helt genialt enkelt - og med bur til hundene under senga :D Evt er det bare å kjøpe seg bobil :D 

Nå har jeg tatt første omgang av campingvognvasken - heldigvis ikke så veldig skitten akkurat, men gulvene trenger en real gnukk - også må puter og sånt støvsuges... merkelig nok har de sorte hår på seg :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Fant du ut at du kom til å savne vinteren for mye? :P

Ja :lol:

Neida, er jo i innspurten på bacheloren nå, men klarer likesom ikke å sitte inne og skrive når sola skinner (skal dog ikke skryte på meg at jeg har vært veldig effektiv i dag heller :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wilhelmina said:

Ja :lol:

Neida, er jo i innspurten på bacheloren nå, men klarer likesom ikke å sitte inne og skrive når sola skinner (skal dog ikke skryte på meg at jeg har vært veldig effektiv i dag heller :whistle:)

Jeg synes faktisk det var litt deilig med en grå dag - har mye å jobbe med nå som eksamenstiden nærmer seg, men jeg får heller ikke til å sitte inne foran PC'en når sola skinner, jeg har fri og skiføret er godt. Studentene mine vil sikkert takke meg for at jeg sitter inne og lager eksamensoppgaver :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara og jeg har bestemt at vi skal gjøre noe i dag, bare vi, uten hunder! Det betyr at det ikke må ta så alt for lang tid, siden jeg egentlig tilhører hundene på fridager. Har litt lyst til å kjøre til Tautra og spise på Klostergården, men det blir halvannen time med bil hver vei. Kanskje vi ganske enkelt drar til Ladekaia? Hive seg rundt og komme avsted i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara og jeg har bestemt at vi skal gjøre noe i dag, bare vi, uten hunder! Det betyr at det ikke må ta så alt for lang tid, siden jeg egentlig tilhører hundene på fridager. Har litt lyst til å kjøre til Tautra og spise på Klostergården, men det blir halvannen time med bil hver vei. Kanskje vi ganske enkelt drar til Ladekaia? Hive seg rundt og komme avsted i alle fall.

Det røde huset på tunet var vår families feriested før [emoji3] nå er det årevis siden vi har vært der. Husker hvor idyllisk sommeren var der...

(ikke sikkert huset er rødt lenger heller).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LØJ skrev:

Uff @Snoffe , føler med deg:hug:

@Raksha da gir du bare beskjed sant, så selger jeg huset her imens...
Jeg drømmer faktisk daglig om å gjøre et liknende stunt. Si opp jobben og pakke sekken og vipps bli bortevekk en lang stund. Men det blir vel med drømmene - hilsen frøken tiltaksløs :whistle:

Vi skal på tur med en gjeng folk og hunder i dag. Grille pølser og bare kose oss:banana:

Lupin gleder seg til å løpe fra App :D:lol:  Har et gammelt hus her, er tett tak, men thats it... Trenger du noe mer? :lol:   

Superenkel forskning viser at det går an å kutte matbudskjettet ned til beinet, men før eller senere må man fylle på kjøleskapet. NÅ er det begredelig nå :lol:  Youghurt til barnet, en gulost og en boks smør. Thats it. :aww:  jo, og en leverposteiboks, nyåpent sådan. Hadde det bare vært meg så hadde jeg klart meg leeeeeeeeeenge på det. Men mann og barn ønsker seg litt mer variasjon. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sara og jeg har bestemt at vi skal gjøre noe i dag, bare vi, uten hunder! Det betyr at det ikke må ta så alt for lang tid, siden jeg egentlig tilhører hundene på fridager. Har litt lyst til å kjøre til Tautra og spise på Klostergården, men det blir halvannen time med bil hver vei. Kanskje vi ganske enkelt drar til Ladekaia? Hive seg rundt og komme avsted i alle fall.

Forbered dere på trangt og kø på Ladakaia i dag :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Kommer penger inn på konto samme dag om man bruker vipps og ikke har samme bank? Og hva med vanlige overførsel fra nettbank til annen bank?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Nei tror ikke det...hvis du har en annen bank en DNB så sendes ikke pengene før dagen etterpå i hvertfall. Samme greia hvis den du skal overføre penger til har en annen bank enn deg. Pleier å ta et par dager

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

håhå det der hadde vært drømmen emoji16.pngemoji16.pngemoji16.png

 

Ja, sant? Det hadde vært gøy å gjort det for en periode i hvert fall :ahappy: 

1 time siden, Siri skrev:

Når kommer dere? :D 

Jeg har ikke noe liv, så jeg kan så å si når som helst, så når passer det for deg? :D 

1 time siden, Siri skrev:

Kunne jo vært en bieffekt vøtt :P 

haha.. Ja, det høres sannsynlig ut :P 

1 time siden, Siri skrev:

Jepp.. om jeg bare greier å følge opp skal du se kulen er helt borte om noen dager vøtt :P 

Det hadde jo vært ålreit :P 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg hadde jo kjempefin seng i Hi-Acen min som jeg hadde for en del år siden. Det var helt genialt enkelt - og med bur til hundene under senga :D Evt er det bare å kjøpe seg bobil :D 

Men bobiler er ofte så store og uhåndterbare, i tillegg til dyre :P 

--

I dag bruker den væska så lang tid at jeg tror jeg ikke gidder mer enn en liter. Jeg holder fortsatt med på den første posen, jeg pleier jo normalt sett å være nesten ferdig med pose nr 2 på denne tiden. Sånt er irriterende :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gata nedenfor oss bor det en ung terv hannhund, ca samme alder som Uno (1 1/2 - 2 år). Eierne bruker ofte natoløkke på den på tisseturer, og nå så jeg hvorfor. Uno var i hagen igjen i bånd, lå og kosa seg med et margbein, da terven kom forbi med to gutter på 12-13 år på slep. Uno reagerer alltid på den hunden, ingen unntak nå.. så han begynner å bjeffe. Terven knurrer tilbake, og begge de to guttene lener seg bakover og strever alt de kan for å holde igjen hunden selv med natoløkka... så da var det bare å sveive inn kjeftesmella mi og få lukka verandadøra fort som ****, før de mista grepet. De andre hundene han bjeffer på har vi hilst på, der vet vi at hundene kan leke eller omgåes høflig, men denne energien er annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, prøve å gjøre noe fornuftig kanskje. Veeeeenter og venter på at en kanindame eller to skal finne det for godt å komme med et kull. Har en kaninbebis, som ble født natt til tirsdag, boende på toalettet nede. Mamman har ikke gitt kullet mat, så i går fant jeg alle kalde og livløse - fikk liv i en av syv. :( Men lille Solo trenger en kaninmamma, jeg er ikke bra nok, og den trenger råmelk.  Men de kommer ikke med kulla fortere bare for jeg venter - teite dyra. Så rydde litt på verandaen siden det er så fint vær? Og stua? Og drikke usansynlige mengder te - jeg har noe forskrekkelig vondt i halsen. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...