Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Toril skrev:

Jeg er veldig glad i lungemos jeg,så det så!!! Må være fra Finsbråten da...med mais og poteter til.

 

Finsbråten sin er god, ja.

En fin måte å servere lungemos på er å bake den i ovnen dekket av et lokk med god potetmos. Som med shepards pie. Sånn server de også haggis i Skottland. mmmmmm :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Formen min hakket bedre enn i går, men gubben stakkar har fungert på paracet hele dagen på jobb. Ingen som kan steppe inn om vakthavende lege blir syk i helgene...
Jeg har bakt i dag også. Og har tilsvarende planer for morradagen. Etter en lengre tur med Lotta.
Jeg tar meg selv hele tiden i å være forundret over hvor rolige, enkle og greie disse to firbente frøknene mine er.  Kontrasten til hvordan hundestyret hele jula var ble veldig merkbar nå etter nyttår. Før den tid reflekterte jeg aldri over hvor greie mine egne  hunder er:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljus skrev:

Forresten, et lite spm ang bod og strøm i borettslagsblokk.. Hvis du har bod i kjeller, rett ved strømmålere, er det mulig å få lagt opp en stikkontakt i boden som går på din strøm, og ikke "felles-strømmen"?

Skal såklart søke til borettslaget om det, men bortkasta tid hvis det ikke er mulig å gjennomføre :lol:

 

Det er fult mulig. Vi har nettopp endret det her. :)

Det viste seg at strømmen fra vår bod ble belastet naboens strømmåler, så nå har vi koblet den om til vår strømmåler.   

44 minutter siden, Line skrev:

Satte på "De urørlige" på innfall - det er lenge siden jeg har kost meg sånn med en film :ahappy: 

Den er så fin! :ahappy:

 

 

@laikamor tvi tvi! :hug:

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, enna skrev:

Formen min hakket bedre enn i går, men gubben stakkar har fungert på paracet hele dagen på jobb. Ingen som kan steppe inn om vakthavende lege blir syk i helgene...
Jeg har bakt i dag også. Og har tilsvarende planer for morradagen. Etter en lengre tur med Lotta.
Jeg tar meg selv hele tiden i å være forundret over hvor rolige, enkle og greie disse to firbente frøknene mine er.  Kontrasten til hvordan hundestyret hele jula var ble veldig merkbar nå etter nyttår. Før den tid reflekterte jeg aldri over hvor greie mine egne  hunder er:icon_redface:

Nå spør jeg sikkert kjempedumt, skyt meg ikke :lol:

Men er det ikke ekstra dumt å være syk på jobb, som lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå lager jeg middag, indrefilet av svin - men det luktet litt mye gris - kjøpt i Sverige, og de bruker være ok - men litt mye griselukt - så nå ligger norsk gris til tining i vann sånn i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaja said:

Nå spør jeg sikkert kjempedumt, skyt meg ikke :lol:

Men er det ikke ekstra dumt å være syk på jobb, som lege? 

Jo. Men så lenge man ikke får tak i en som kan steppe inn kan man ikke gå fra jobb. Når man har vakt.
Jeg har bla vært gjennom to fødsler alene fordi gubben hadde vakt og ikke fikk tak i noen som kunne steppe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg skylder på @Toril Hun sa jeg burde teste ukjent mat for å få mer å velge mellom når jeg skal handle. Denne kostet ti kroner, jeg tok en sjanse, den var ikke verdt det. Jeg har smaken i munnen enda, og jeg har dyttet i meg en halv plate kokesjokolade i mellomtiden og forsøkt å sniffe skurespray på kjøkkenet :(

Du kan få denge en torsk i hodet på Toril neste gang du møter henne :D Det er jo greit å teste ukjent mat, men man trenger jo ikke å gå HELT til skalaen over mat som ikke kan spises vøtt :aww:. Du kunne jo forsøkt blodpølse i stedet i det minste :aww: 

Sitat

Jeg ser dem alle seks!

:D 

1 time siden, Toril skrev:

Jeg er veldig glad i lungemos jeg,så det så!!! Må være fra Finsbråten da...med mais og poteter til.

Du æ'kke go' vøtt *riste på hodet og himle med øya*

45 minutter siden, Pringlen skrev:

En fin måte å servere lungemos på er å bake den i ovnen dekket av et lokk med god potetmos. Som med shepards pie. Sånn server de også haggis i Skottland. mmmmmm :D

Det finnes INGEN måter som er gode når man serverer lungemos. INGEN :P 

22 minutter siden, Belgerpia skrev:

Nå lager jeg middag, indrefilet av svin - men det luktet litt mye gris - kjøpt i Sverige, og de bruker være ok - men litt mye griselukt - så nå ligger norsk gris til tining i vann sånn i tilfelle. 

*Urk*... her har jeg spist nakkekotelett av sånn gladgriser med ull. Veldig godt :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama på hjelpeside for rømte hunder på fb: ei som tilbyr dusør for hjelp til å finne to valper hun trodde var i buret sammen med mor men ikke var det likevel, der de hun var hos ikke vil si hvor valpene er. Det viser seg at valpene er født 26.12, og plassert hos de som har valpenes far pga (planlagt) operasjon hos denne kvinnens sønn. De mener hun rett og slett reiste fra valpene. 

Jeg har bare vondt inni meg for valpemor jeg, som blir frakta rundt med så unge valper og nå mangler to av dem...

Det er virkelig ikke alle som bør drive avl.

Og der var tråden sletta ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Da åpner du fella og kaster musa :aww: 

Grøss, var ikke akkurat svaret jeg ville ha. Men den er borte nå, og to nye feller er satt opp. Det ble med salami, de kunne jo fått lungemos, men Foenix la ikke noe igjen til dem...

Det er så lenge siden jeg fikk mus i fella at jeg hadde glemt hvor ekkelt det er. Det jeg er redd for, er at musa skal være bare halvdød, og plutselig lee på seg. Også er det liksom... Det er dødt, og i mitt hus.

Nei, finne på noe koseligere, som å sette på en tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos veterinær og blandt annet tatt røntgen. Hun har ganske forstørret hjerte, og hun har visst slitt med det en stund. Føler meg som verdens værste hundeeier som ikke har merket det :( Hun har jo vært slapp den siste tiden, men vi har koblet det til det innbildte svangerskapet. Skal hente norn medisiner nå for å stabilisere hjertet litt, så skal vi etter hvert til hjertespesialist for å finne ut av prognoser, hva som skjer videre osv. 

I tillegg oppdaget hun spondylose, to ryggvirvler er allerede sammenvokst. Vi har ikke merket noe til dette enda, men det gjør vi nok sikkert også med tiden.

Så det ser ikke ut som jeg får noen gammel hund :( Håper at prognosene i forhold til hjertet ikke ser alt for gale ut, men veterinæren vi var til virket ikke veldig optimistisk siden hun hadde gått slik så lenge. 

 

Edit: og selvfølgelig: tusen takk for alle lykkeønskninger! Dere er gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Da har vi vært hos veterinær og blandt annet tatt røntgen. Hun har ganske forstørret hjerte, og hun har visst slitt med det en stund. Føler meg som verdens værste hundeeier som ikke har merket det :( Hun har jo vært slapp den siste tiden, men vi har koblet det til det innbildte svangerskapet. Skal hente norn medisiner nå for å stabilisere hjertet litt, så skal vi etter hvert til hjertespesialist for å finne ut av prognoser, hva som skjer videre osv. 

I tillegg oppdaget hun spondylose, to ryggvirvler er allerede sammenvokst. Vi har ikke merket noe til dette enda, men det gjør vi nok sikkert også med tiden.

Så det ser ikke ut som jeg får noen gammel hund :( Håper at prognosene i forhold til hjertet ikke ser alt for gale ut, men veterinæren vi var til virket ikke veldig optimistisk siden hun hadde gått slik så lenge. 

:hug::hug: Det var jo ikke noe koselige nyheter. Men mange hunder som lever godt med forstørret hjerte heldigvis, medisin kan gjøre ganske mye.  At du ikke har merket det skal du ikke tenke på, det er ikke lett, slike endringer kommer gradvis og når hun i tillegg sliter med inbildt, så er ikke det så rart. Godt dere fant det ut nå, og hun kan få medisiner. :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Da har vi vært hos veterinær og blandt annet tatt røntgen. Hun har ganske forstørret hjerte, og hun har visst slitt med det en stund. Føler meg som verdens værste hundeeier som ikke har merket det:( Hun har jo vært slapp den siste tiden, men vi har koblet det til det innbildte svangerskapet. Skal hente norn medisiner nå for å stabilisere hjertet litt, så skal vi etter hvert til hjertespesialist for å finne ut av prognoser, hva som skjer videre osv. 

I tillegg oppdaget hun spondylose, to ryggvirvler er allerede sammenvokst. Vi har ikke merket noe til dette enda, men det gjør vi nok sikkert også med tiden.

Så det ser ikke ut som jeg får noen gammel hund :( Håper at prognosene i forhold til hjertet ikke ser alt for gale ut, men veterinæren vi var til virket ikke veldig optimistisk siden hun hadde gått slik så lenge. 

 

Edit: og selvfølgelig: tusen takk for alle lykkeønskninger! Dere er gode

Ikke gjør det :hug: Det kan være veldig vanskelig å se siden det kan komme så gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Grøss, var ikke akkurat svaret jeg ville ha. Men den er borte nå, og to nye feller er satt opp. Det ble med salami, de kunne jo fått lungemos, men Foenix la ikke noe igjen til dem...

Det er så lenge siden jeg fikk mus i fella at jeg hadde glemt hvor ekkelt det er. Det jeg er redd for, er at musa skal være bare halvdød, og plutselig lee på seg. Også er det liksom... Det er dødt, og i mitt hus.

Nei, finne på noe koseligere, som å sette på en tørketrommel.

Det er mitt mareritt også. Musefeller er helt på kanten for en dyrevenn som meg i utgangspunktet. Finner jeg en skadet men levende mus i fella så er jeg nesten truandes til å dra til veterinær med den. (:teehe:). Huff, man må gjøre seg litt hard noen ganger, og tenke på de milliardene av dyr som lever i naturen, helt uten veterinærer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya har forstørret hjerte, og har gått på medisiner nå i drøyt to år. Hun blir 11 om et par uker :) 

Det begynner å rakne på litt nå da, så lurer på om hun skal få rimadyl et par dager for å se om hun blir litt kvikkere. Hun er hard og spent igjen, halter tidvis, og dilter bak meg på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Freya har forstørret hjerte, og har gått på medisiner nå i drøyt to år. Hun blir 11 om et par uker :) 

Det begynner å rakne på litt nå da, så lurer på om hun skal få rimadyl et par dager for å se om hun blir litt kvikkere. Hun er hard og spent igjen, halter tidvis, og dilter bak meg på tur..

Bare vær obs på at NSAID kan forverre hjertesvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Hun funker ikke på metacam, da spyr hun, så det er vel litt begrenset hva som kan prøves i utgangspunktet.

Om det er smerter pga hjertesvikten kan kanskje morfintabletter hjelpe litt. De gir smertelindring, og reduserer motstanden i hjertet litt. (Øker pumpekraften, og reduserer både det som kalles for preload og det som kalles afterload)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Hun funker ikke på metacam, da spyr hun, så det er vel litt begrenset hva som kan prøves i utgangspunktet.

Du kan prøve morfinprepaprater, tramadol/nobilgan ol. det er ikke nsaid. 

 

Hottie har og forstørret hjerte, men ingen symptomer på det til daglig. Svak suselyd  ved lytting.  Men hun er jo rar da. :aww::wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raksha said:

Du kan prøve morfinprepaprater, tramadol/nobilgan ol. det er ikke nsaid. 

 

Hottie har og forstørret hjerte, men ingen symptomer på det til daglig. Svak suselyd  ved lytting.  Men hun er jo rar da. :aww::wub: 

Nobligan/tramadol kan være et tve-egget sverd. Sånn at man er litt obs på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Nobligan/tramadol kan være et tve-egget sverd. Sånn at man er litt obs på det.

Hvordan da? Hadde hund som gikk på det for annet enn hjertesvikt da. Selv tåler jeg tramadol absurd dårlig - blir heelt dopa i nesten 24 timer. Grusomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...