Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol:  Nja jeg hadde ikke tenkt meg 4 hunder enda, en ekstra å ha med på tur, trene med og sånt er helt greit, men utgifter og plass til en til ? hmmm... neei, ikke enda. 

 

Da er det litt verre strategi ja :lol:  
Hør med svigerfar, så gjør han resten av jobben. Og om et par år så får du uten alt valp/unghund styret ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da er det litt verre strategi ja :lol:  
Hør med svigerfar, så gjør han resten av jobben. Og om et par år så får du uten alt valp/unghund styret ;) 

haha ja.. blir gamlehjem er da, for de to tispene er 6 og 8 år. mine er 6, snart 7 og 7 år. :lol:  Alle kommer til å dø på samme dag eller noe sånt her... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Aslan skrev:

Jaudå, selv gode, treige gubben Thorvald har fått seg noen gloser av meg. Og av @Krutsi :teehe: 

Ja, jeg nøyer meg nemlig ikke med å kjefte på mine egne hunder.. Jeg tar de jeg passer også :aww: 

spesielt hårete lapphunder som tusler ut i mørket alene og står midt ute på et jorde og ser på meg gå rundt og rope som en tulling, og kjenne på stresset at første gangen jeg mister en hund er en rolig sedat lapphund som jeg passer. På et område der det er ingenting! Vel, han kom på innkalling når han skjønte han var oppdaget for å si det sånn :aww::whistle: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, jeg nøyer meg nemlig ikke med å kjefte på mine egne hunder.. Jeg tar de jeg passer også :aww: 

spesielt hårete lapphunder som tusler ut i mørket alene og står midt ute på et jorde og ser på meg gå rundt og rope som en tulling, og kjenne på stresset at første gangen jeg mister en hund er en rolig sedat lapphund som jeg passer. På et område der det er ingenting! Vel, han kom på innkalling når han skjønte han var oppdaget for å si det sånn :aww::whistle: 

Han ville bare sjekke om du mente det vel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig lyst på en langhåret saluki :wub: Litt usikker på hvilke farger, men den må være fin:wub: Også vil jeg ha en stor italiensk mynde, og en whippet til :aww: Kan muligens droppe en whippet til for husfredens skyld :aww: kompromis og alt det der :aww: Tror jeg må begynne nå å fortelle gubben at i løpet av 6-7 år så vil det flytte inn litt flere hunder, for stakkaren må jo være forberedt på at det plutselig vil være flere å dele seng med:teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig lyst på en langhåret saluki :wub: Litt usikker på hvilke farger, men den må være fin:wub: Også vil jeg ha en stor italiensk mynde, og en whippet til :aww: Kan muligens droppe en whippet til for husfredens skyld :aww: kompromis og alt det der :aww: Tror jeg må begynne nå å fortelle gubben at i løpet av 6-7 år så vil det flytte inn litt flere hunder, for stakkaren må jo være forberedt på at det plutselig vil være flere å dele seng med:teehe: 

Sjoko grizzle saluki! Hvis jeg noen gang skulle hatt villet jeg hatt fawn.

http://www.saluki.se/index.php/sv/om-saluki/salukins-faerger

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg vurderer å stikke på epleslang hos naboen. Jeg har nemlig alt for å lage eplekake, bortsett fra epler :aww:

Men det høres ikke helt greit ut. Gravid og på epleslang liksom, jeg burde blitt litt mer voksen :lol: eller...? :aww:

Epleslang... :aww::lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er G så ekstremt sutrete igjen, at det frister å tuppe han ut på verandaen! Han har fått tilbud om kveldsmat (ville ikke ha), vi har gått kveldstur (mer opptatt av å se opp enn å faktisk tømme seg), så nå vurderer jeg å legge meg! Så får han vente til i morra med både mat og doing :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtkjøpet ble avblåst i siste sekund i går,det.  Ved en aller siste sjekk ble det oppdaget en råteskade som var nesten umulig å se, som avdekket noe som kan by på mye jobb. Så da valgte vi å avstå fra det. Selger har neppe oppdaget det selv engang så det er jo bra jeg har en grundig mann! Så da fortsetter jakten.

Bizi kastet opp flere ganger i går og i natt, og i dag observerte vi rødaktig slim i oppkastet. Allmenntilstanden er som før,så jeg får se om det har gitt seg til jeg er ferdig på jobb. Satser på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer nok til å bli en tung dag. Å våkne i syv tiden er ikke noe kroppen min er veldig begeistret for. Halsen kjennes litt ut som piggtråd i tillegg.. 

Sett bort i fra det så er det ganske koselig AN, pus og casper ligger å sover med meg i sengen :ahappy: Og pus kommer gjevnlig bort for å male og kose :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var særdeles viktig at jeg var hjemme slik at relacom kunne bruke 2 timer på installeringen, da jeg spurte om det gikk greit at de kom en halvtime senere.. Så da måtte vi bytte dag.. Til en mnd senere faktisk.. 

Og derfor sitter jeg her.. Og venter.. Og har ventet en halvtime på en mann som skal komme...

hrmf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg rusler hjemover idag, meldt drittvær og jeg sover altfor mye her siden det er så mørkt om kvelden :lol: Veldig slitne hunder og, så morraturen utgikk. Fristet mer med kaffe foran peisen :ahappy:

Må handle litt til nye niesa mi og en liten gave til pappa siden vi skal feire bursdagen hans på søndag, det holder ikke bare med seidelen C har kjøpt i Tyskland :lol: Han kommer hjem imorra og :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet i dag :)
Endelig har jeg kunnet senke skuldrene og slappe av litt. Har fått avklart mye jeg har tenkt og lurt på, og nå har jeg fått puslespillet til å bli komplett. Tror jeg. Mangler et par biter enda, men enkelte ting tar tid :)  

Lever på kok, oppvask tatt, gulvene kostet, og gutta har hatt en kosestund i sofaen. Når jeg satte meg ned ved siden av dem gikk det et par minutter før Aragon reiste seg opp og skulle kose med meg, så han reiste seg opp og logret midt på snuten til Sjef. Den fornærmede svarte med å nappe litt i den lange pelsen som dasket ham på snuta før han ga fra seg et snøft. Det var skikkelig dårlig gjort synes Aragon, så han hoppet rundt og gav fra seg et par sure bjeff før han krøp helt inntil meg for å kose mer. 
Skikkelig søskenkjærlighet :aww: 

Det skal visstnok komme høststorm og skikkelig pøsregn. Så jeg får skynde meg ut så snart leveren er ferdig sånn at de får luftet seg før det setter i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Jeg vant, og jeg visste ikke at det var en konkurranse en gang! Bør jeg stille opp i billøpet på lørdag?

Hurra :D. Du kommer til å rule det billøpet tror jeg - nå kjenner du jo veien også :D 

10 timer siden, SFX skrev:

Dette visste dere ikke at er arvelig! I midten er Winter, som er nevøen til Foenix i Australia, og han er flankert av sine egne barn. Jeg ser mye av bestemor/oldemor X'en i uttrykkene deres, men det håndklegenet må være fra den australske morslinjen :D

14370047_10153761339686254_9077303786977

:lol::lol::lol: 

8 timer siden, Pringlen skrev:

Hmm,her var det vel mye rare navn på farger som er genetisk det samme :blink:

Tenkte jeg også!

31 minutter siden, Toril skrev:

Nå lurer jeg på om verandadøren snart må lukkes.... Stått oppe siden Mai tror jeg:D

Kan sikkert fint stå åpen litt til, den :D 

Sitter på jobb og forsøker å tenke litt på hva jeg MÅ handle i ettermiddag... I morgen er jeg beleiret mellom kl 9 og 15 - da går rally Hedmarken forbi huset,  og jeg har ikke lov til å bevege meg utom gården før etter kl 15. Det er nok like greit, for fy flate som de kjører på de veiene når løpet går! Det er så grusen smeller i husveggen når de fyker forbi :) Jeg har jo nok å holde på med hjemme, så jeg skal vel få tida til å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

Hmm,her var det vel mye rare navn på farger som er genetisk det samme :blink:

:lol: det er nesten krig i mitt miljø noen ganger om man har registrert en sjokolade som rød, eller omvendt. Eller gudbedre tenk om noen setter BRUN i stamtavlen! 

Genetisk er det en nyanse innen samme gen. Var også stor  "opprør" her når det ble oppdaget at det bare sto rød og tan i standarden, da var jo de med mørk sjokolade og tan feil... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...