Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Snøfrost skrev:

De der er så skrekkelige! Har sett noe om de før. Forstår virkelig ikke at folk ikke ser at det der er HELT feil! 

Det kalles visstnok for Micro Bullies. Dyremishandling er det uansett. 
Ikke er det en godkjent rase, og ikke kommer det til å bli det heller. Det er i hvert fall mitt håp at ingen får for seg at det her skal og bør registreres og anerkjennes. 

Regnet kom. Så da gidder jeg ikke å tråkke rundt i våt skog. Det får bli meg på fortau og småveier med Sjef uti veikanten. Få på litt lengre bånd også da sånn at jeg slipper å bli dratt helt overende i den mindre jevne veikanten når han skal gjøre fra seg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Flygel er min drøm :heart: men jeg har ikke plass :( 

Lag plass og kom og hent! NÅ!! *flir*

6 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Lupin og gjør gjerne det, men han blir litt stor for Lillemor... og den labbingen syns hun er ekkel.. 

 

Apropos Lupin, han STJAL frokosten min! :o  Jeg er dypt sjokkert - han gjør da ikke sånt? :lol:   

Mocca er akkurat passe str så da kan du jo bare ta en valp fra henne da. Ja, god ide :D 

Frokoster er til for å spises, og når du er sååå treig kan du bare skylde deg selv, hilsen Lupin :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Mocca er akkurat passe str så da kan du jo bare ta en valp fra henne da. Ja, god ide :D 

Frokoster er til for å spises, og når du er sååå treig kan du bare skylde deg selv, hilsen Lupin :teehe:

:lol: Jeg har så lyst på at det er helt tullete... Men det var det der med fornuft - hmpf. Fader at svigermor er så dønn innstilt på at hun skal ha samojed hannhund, for en saluki hadde vært perfekt for henne. Muh. Men rare damen syns de er stygge... bare fordi hun er vant med samojeder - hmpf. 

Ja, var AKKURAT det han mente - og Finders keepers - jeg var nemlig så teit at jeg svarte telefonen og gikk for å se ut vinduet... Dermed forsvant frokosten min. Hmpf!  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Siri skrev:

Ups... de som kjører ut møbler kom seg ikke over brua borti her, de... den har maksvekt på 3,5 tonn - bilen de kjørte veide over 6 tonn... Da var det visst bare å snu og finne en annen vei :lol: 

Det høres ut som en tung sofa...

35 minutter siden, Siri skrev:

Dersom du har katalognummeret fra utstillingene, og husker datoer og sånt, så er det bare å fylle inn søknadsskjemaet som ligger på NKKs sider, men det er vel ikke så mye vits å gjøre det før utstillingene er registrert og ferdigstilt hos FCI. Jeg venter ennå på at de skal bli ferdig med den utstillinen jeg var på i Leksand der Yasmine fikk sitt utslagsgivende CACIB, for jeg husker ikke katalognummeret fra den utstillingen. Jeg har dermed ikke sendt inn søknad ennå :). Du skal vel søke om CIB, jeg søker om CIE :) 

Jeg husker alt :D Og har tatt vare på alt - kritikker i Kroatia og Ungarn er ikke gyldige uten stempel fra sekretariatet etter bedømmelsen (skikkelig tungvint system at alle må i sekretariatet, særlig når det ikke en gang er noe premier og rosetter å hente/kjøpe). Så jeg har tatt vare på kritikkene, kortene jeg fikk for cert, CACIB og annet, startnummer, katalog - jeg har ikke kastet en dritt :P 

13 minutter siden, Snøfrost skrev:

 

@SFX det er din feil at jeg nå sitter å ser på CACIB show i 2017. :lol:  Får nok ikke gjort noe før studiene er over sommeren 2018, men jeg skal i det minste snike meg et tur til DK, DE og kanskje FIN. Kan jo være Freke i det minste klarer å røske med seg det siste CACIBet i en av de landene

Planleggingen er jo halve moroa! Jeg satt med terminlister i går, for nå må jo Foenix ha nye mål. Så nå skal vi gå for RL1-tittelen. Jeg vet ikke om det er større ytterpunkt enn mellom CIB og RL1, men hun får bevise en viss allsidighet, i hvert fall. Og hun har to førstepremier, så den tredje skal vi klare. Vi skulle også ha tre tellende LP-stevner til mestvinnendekonkurransen i raseklubben, der har vi bare ett. Jeg hadde plottet et stevne i desember, men nå finner jeg det ikke igjen, og arrangør har ikke en veldig informativ hjemmeside... Så nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal finne et tredje stevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pringlen skrev:

Helt klart :) Ville ikke være mye moro om bikkjer og vilt gikk på skinner :D

Nei tenke seg til :lol: 

29 minutter siden, Tøfflus skrev:

Her går det ennå lengre...Man sover til man selv ønsker å stå opp og at mennesket har vært oppe noen timer og flere ganger har spurt om man vil ut å tisse er helt irrelevant. Enkelte ganger må jeg faktisk hente dem før de gidder bevege på skranglene sine og bli med ut :P

Det der er ikke hunder... det er ikeadyr... :aww: 

20 minutter siden, *Kat84* skrev:

Regnet kom. Så da gidder jeg ikke å tråkke rundt i våt skog. Det får bli meg på fortau og småveier med Sjef uti veikanten. Få på litt lengre bånd også da sånn at jeg slipper å bli dratt helt overende i den mindre jevne veikanten når han skal gjøre fra seg :aww: 

Det tok meg bare sånn ca 8 år å skjønne at det var lurt med litt lengre bånd på Willy.... Nå slipper jeg også å bli dratt ned i grøfter og sånt når han MÅ over på den andre sida for å pisse :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det høres ut som en tung sofa...

:P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg husker alt :D Og har tatt vare på alt - kritikker i Kroatia og Ungarn er ikke gyldige uten stempel fra sekretariatet etter bedømmelsen (skikkelig tungvint system at alle må i sekretariatet, særlig når det ikke en gang er noe premier og rosetter å hente/kjøpe). Så jeg har tatt vare på kritikkene, kortene jeg fikk for cert, CACIB og annet, startnummer, katalog - jeg har ikke kastet en dritt :P 

Og hvorfor ble jeg ikke overrasket? :lol::lol: 

Har jeg ringt elektriker som forsøkte å hjelpe meg på telefon, men da vi hadde kommet så langt at jeg stod utenfor huset og kikket på en sånn stor metallboks som var låst - og jeg ikke har noe å åpne den med, da fant vi ut at det sikkert var like greit at de tok seg en tur :). Folksomt på Grønsvebakken i dag altså!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tull @Pringlen :lol: Det er helt tilfeldig om de finner dyr eller ikke :teehe: Det viste de idag, en hare løp mer eller mindre på meg, noen sekunder etter kom jentene oppjaga og idioter for så og løpe motsatt vei av haren :lol:

Den planlagte 1,5 t turen ble på 2,5 istede.... Det er ganske godt gjort å gå seg bort mellom en elv og vei. Gått rundt og rundt meg selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Det var en tull @Pringlen :lol: Det er helt tilfeldig om de finner dyr eller ikke :teehe: Det viste de idag, en hare løp mer eller mindre på meg, noen sekunder etter kom jentene oppjaga og idioter for så og løpe motsatt vei av haren :lol:

Den planlagte 1,5 t turen ble på 2,5 istede.... Det er ganske godt gjort å gå seg bort mellom en elv og vei. Gått rundt og rundt meg selv jeg.

Ha ha, regnet med det altså ? Men seriøst; du burde jo hatt en støver. Tenk så fint å sitte på trammen på hytta og høre på losen ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tøfflus skrev:

Lag plass og kom og hent! NÅ!! *flir*

Mocca er akkurat passe str så da kan du jo bare ta en valp fra henne da. Ja, god ide :D 

Frokoster er til for å spises, og når du er sååå treig kan du bare skylde deg selv, hilsen Lupin :teehe:

Jammen, jeg skulle jo bygge meg hus først.. Og i hallen i 2. Etg, der trappa kommer opp, men vindu utover mot sjøen, skal flygelet mitt stå :aww: kan du ta vare på det i sånn 10 år til eller noe? :lol: 

18 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Labradorsyke, eh? :devil:

4846974515_8778ff8f76_z.jpg

4601903812_ff27b820c6_z.jpg

4356533299_802cf1b1c1_z.jpg

4195034028_8bd5f9c819.jpg

:P 

Feil farge :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pringlen skrev:

Ha ha, regnet med det altså ? Men seriøst; du burde jo hatt en støver. Tenk så fint å sitte på trammen på hytta og høre på losen ?

Den hører vi allerede :lol: Gruer meg bare til elgjakta begynner, den losen er ikke like fin å høre på :P Også liker jeg mye bedre å møte på støvere på tur enn elgbikkjer :teehe:

Men ja, det hadde faktisk vært fryktelig hyggelig med en støver!De er jo så alrighte å ha med å gjøre :wub: Får høre med C om han ikke kan bytte fra fuglejakt til harejakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Jammen, jeg skulle jo bygge meg hus først.. Og i hallen i 2. Etg, der trappa kommer opp, men vindu utover mot sjøen, skal flygelet mitt stå :aww: kan du ta vare på det i sånn 10 år til eller noe? :lol: 

Feil farge :lol: 

Tar en sånn foxrød jeg... prøver overbevise en venninne som skal ha kull nr.2 om å også velge en fox hannhund. Det hadde blitt vanskelig å motstå.. jeg skal ikke på besøk.. 

14291681_10207998723578628_2519237193385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Den hører vi allerede :lol: Gruer meg bare til elgjakta begynner, den losen er ikke like fin å høre på :P Også liker jeg mye bedre å møte på støvere på tur enn elgbikkjer :teehe:

Men ja, det hadde faktisk vært fryktelig hyggelig med en støver!De er jo så alrighte å ha med å gjøre :wub: Får høre med C om han ikke kan bytte fra fuglejakt til harejakt! 

He He, ja elglos er triste greier å høre på :P

Du får hilse gubben din og si at harejakt er mye koseligere enn fuglejakt...Norsk jakttradisjon på sitt beste er det også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Jammen, jeg skulle jo bygge meg hus først.. Og i hallen i 2. Etg, der trappa kommer opp, men vindu utover mot sjøen, skal flygelet mitt stå :aww: kan du ta vare på det i sånn 10 år til eller noe? :lol: 

Feil farge :lol: 

Det sier de alle, helt til den er i hus... Da er alle andre farger feil :aww:

Eneste unntaket er svigerfar. Han har tilogmed bilde av en svart labradorvalp som personlig bilde på whatsapp. Svigers er kul! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi handla båt. 38 fots skøyte, tidligere yrkesbåt med plass for å montere mast så vi også kan seile. Båten er i eik og er veldig lekker. Med litt restaurering blir det drømmebåten. Bizi likte båten godt og la seg ned for å slappe av. Båten er tung og stødig med god plass så hun føler seg trygg. Det var et viktig kriterie ved valg av båt,at hun måtte trives der. Tidligere eier har bodd i båten og hadde med seg en terv-tispe som ikke var særlig glad for andre hunder, men etter å ha løfta litt på leppa da Bizi kom for nær og vi holdt litt avstand så gikk det fint. Båten har stålskrog og er isolert for vinterbruk.  Vi setter inn en vedovn så blir det så fint så. 

Båten Timmian er nå på vei til kai i Holmestrand.  

:jump::bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tøfflus skrev:

Tøysejente...

Nei, hunder er de ikke, de er saluki :D Hadde de vært ikeadyr hadde de vært vanskelig å montere, det er de ikke, går fra knute på beina til fullt oppsatt på 0 tid *flir*

Det er jo bare fordi de kommer ferdigmontert - de som kjøper slike har ikke kompetanse til egenmontering vet du :P 

46 minutter siden, Raksha skrev:

Menne da kan jeg kjøpe saluki til lillemor da! Du foreslo jo ikeadyr! @Tøfflus sett oss på liste! :lol: 

 

39 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Labradorsyke, eh? :devil:

4601903812_ff27b820c6_z.jpg

Det bildet er så himla stilig!!!

20 minutter siden, Pringlen skrev:

Ha ha, regnet med det altså ? Men seriøst; du burde jo hatt en støver. Tenk så fint å sitte på trammen på hytta og høre på losen ?

Trenger ikke dra på hytta for å høre losen gå her :D. Lørdager og søndager er det full pinne rundt omkring... jeg er dog ikke alltid like imponert når man møter på en med GPS'en på - som bare lunter langs vegen og ikke viser antydning til å skulle jakte på noe som helst :lol: 

Lurer jeg på hvem som kommer først - SFX eller elektriker'n... jeg holder en knapp på SFX :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Klematis skrev:

Da har vi handla båt. 38 fots skøyte, tidligere yrkesbåt med plass for å montere mast så vi også kan seile. Båten er i eik og er veldig lekker. Med litt restaurering blir det drømmebåten. Bizi likte båten godt og la seg ned for å slappe av. Båten er tung og stødig med god plass så hun føler seg trygg. Det var et viktig kriterie ved valg av båt,at hun måtte trives der. Tidligere eier har bodd i båten og hadde med seg en terv-tispe som ikke var særlig glad for andre hunder, men etter å ha løfta litt på leppa da Bizi kom for nær og vi holdt litt avstand så gikk det fint. Båten har stålskrog og er isolert for vinterbruk.  Vi setter inn en vedovn så blir det så fint så. 

Båten Timmian er nå på vei til kai i Holmestrand.  

:jump::bananas:

Bilde av båten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag formiddag beskjed om at bilen var klar - en reim av noe slag om hadde slitt. Dro med buss mot verksted - fikk kontrabeskjed på vegen om at bilen hadde på nytt fått "akutt hjertestans" på veg ut av verkstedet, så de måtte taue den inn igjen. Rakk ikke å ta buss gjennom hele byen til jobb igjen og deretter tilbake til verksted ennå en gang (tar over en time hver veg med buss), så ble like godt ventende i byen.
Fikk bilen tilbake kl 1230: det viste seg at vannpumpa var røket og hadde løsnet litt og slitt over denne reima - både i går og i dag. Så måtte skifte vannpumpe - 7000 kr takk.... Hadde ikke nok penger så måtte da komme meg til gubbens arbeidssted, tigge han om pæng, og deretter hente bil. Er nå omsider på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøfflus skrev:

 

Joda, akkurat nå er det en meget passende beskrivelse på Mocca. Hun må til tider kommanderes vekk ellers kommer man bare ikke unna labbing og nesing og kooooos meg :wub:

Høres ut som nøyaktig en slik hund som jeg ønsker meg det der :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tar en sånn foxrød jeg... prøver overbevise en venninne som skal ha kull nr.2 om å også velge en fox hannhund. Det hadde blitt vanskelig å motstå.. jeg skal ikke på besøk.. 

14291681_10207998723578628_2519237193385

Jeg har en sånn en på valpekurs nå,  han er så stilig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tar en sånn foxrød jeg... prøver overbevise en venninne som skal ha kull nr.2 om å også velge en fox hannhund. Det hadde blitt vanskelig å motstå.. jeg skal ikke på besøk.. 

14291681_10207998723578628_2519237193385

Ja, en slik en! Evt mer gul.. Jaktlabbis må det ogås være, og helst rettet imot jaktprøver, men også lp, spor og diverse :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ja, en slik en! Evt mer gul.. Jaktlabbis må det ogås være, og helst rettet imot jaktprøver, men også lp, spor og diverse :aww: 

Da tar vi bare den andre hun har da :P 

10399695_1182617918319_1176758_n.jpg?oh=

Begge går jaktprøver, den fox Elite. Den andre husker jeg ikke pr nå, men er vel elite eller noe på den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...