Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

35 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Er det den som ser ut som sirkeltrening med hoppetau og masse "greier" som foregår? Ser ufattelig slitsomt ut fra utsida. :lol:

Jeg går også mye og lange turer, riktignok ikke i så ulendt terreng de siste dagene, men i et faselig tempo. Digg å kjenne at rehab-treninga med PT hjelper så jeg faktisk ikke får vondt av noe så simpelt som å gå.

Sikkert forskjellig fra senter til senter, jeg trenger hos Asker Treningssenter og der er det en dame som kjører litt forskjellig opplegg fra gang til gang. Men går noe i sirkeltrening med styrkeøvelser, f.eks. siste øvelse igår var vi delt opp i 3 på hver lag der enern talte burpees som toern tok, og treern gikk en runde med kettlebells i Farmers walk, før man byttet. Dette gjorde vi i 10min og det var om igjen at laget skulle ha flest burpees.

Tungt men gøy!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på min første løpetime! Intervalløkter med 45 sekunder løping og 15 sekunder pause. Først 10 intervaller hvor man økte hvor bratt det var, og så 10 intervaller hvor man økte hastigheten istedet. Det var bare såvidt jeg klarte de to siste med like stor økning som de forrige, men jeg klarte dem! 0,3 km/t  raskere for hvert intervall. Jeg var bra død etterpå. :lol: 

Ellers føler jeg at jeg ikke har trent så mye i det siste - men det har jo vært tre økter i uka, så jeg er egentlig fornøyd, jeg. Forrige uke spiste jeg MASSE kake :ike: og trente veldig lite, følte jeg, men likevel var vekta den samme som uka før! Da er jeg egentlig kjempefornøyd, jeg. Vil gjerne ned litt mer, men det haster ikke. Og jeg blir jo i bedre og bedre form. :ahappy:  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tinkie skrev:

I dag var jeg på min første løpetime! Intervalløkter med 45 sekunder løping og 15 sekunder pause. Først 10 intervaller hvor man økte hvor bratt det var, og så 10 intervaller hvor man økte hastigheten istedet. Det var bare såvidt jeg klarte de to siste med like stor økning som de forrige, men jeg klarte dem! 0,3 km/t  raskere for hvert intervall. Jeg var bra død etterpå. :lol: 

Ellers føler jeg at jeg ikke har trent så mye i det siste - men det har jo vært tre økter i uka, så jeg er egentlig fornøyd, jeg. Forrige uke spiste jeg MASSE kake :ike: og trente veldig lite, følte jeg, men likevel var vekta den samme som uka før! Da er jeg egentlig kjempefornøyd, jeg. Vil gjerne ned litt mer, men det haster ikke. Og jeg blir jo i bedre og bedre form. :ahappy:  

Tre dager i uka er dødsbra, men kjenner meg igjen i at man plutselig føler det er lite. Er jo litt avhengighetsskapende!

Andre økta på to dager og jeg vil bare trene mer! Vurderer sterkt å kaste meg på en yoga time på torsdag, helt alene (og jeg er pingle på sånt)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SiriEveline skrev:

Tre dager i uka er dødsbra, men kjenner meg igjen i at man plutselig føler det er lite. Er jo litt avhengighetsskapende!

Andre økta på to dager og jeg vil bare trene mer! Vurderer sterkt å kaste meg på en yoga time på torsdag, helt alene (og jeg er pingle på sånt)

Gjør det! Jeg var alene på løpetime, det var faktisk veldig greit!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg har nesten overbevist Musikeren om å bli med på Zumba på torsdag! Jeg får nyte det, for det kommer han aldri til å bli med på igjen :lol: 

Morro! Kanskje jeg skal få med meg Pål :P Tror dog dessverre ikke jeg får til det med det første...

Men har tenkt å prøve det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer å skrive her :) Men nå er jeg godt inne i en rutine med trening 3-4 ganger i uken. Trener styrke én dag, og løper 2-3 dager. Av og til bytter jeg ut en av løpeturene med en mixet kondis/styrketime på treningssenteret, det kommer an på hvordan kneet føles. Nå tror jeg at jeg har funnet ut hva det tåler/ikke tåler da...løpeturer i terreng går fint (8 km i går merket jeg ikke i det hele tatt), og jo mer kupert dess bedre, virker det som. Tempoøkter på asfalt går dårlig (spesielt hvis det er helt flatt), så det har jeg sluttet med. Litt surt, for det betyr at jeg må droppe mørketidsløpet i vinter, men egentlig liker jeg mye bedre å løpe i terreng så det er ikke noe stort tap.

Vekta har jeg helt gitt opp å øke, men den går ihvertfall ikke ned :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jevnt og trutt, stort sett 2-3 økter i uka, noen ganger 4-5. Som regel 6-8 km, noen ganger ned mot 5, andre ganger opp mot 10. I tillegg blir det jo en del spor og felt, og lydighet, og full jobb, så dagene går, for å si det sånn :P Denne uka har det blitt 9,1 + 3,8 (litt amputert tur pga vi møtte jegere og snudde bare og dro hjem igjen), og 7,5 km, og planen er ukas fjerde løpetur i morra. I dag ble det "bare" lydighet, spor OG felt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips om gode piggsko til løping? I dag turte jeg ikke løpe runden min uten, for det var så glatt og isete på veien. Men piggskoene har stiv såle, så jeg blir så stiv og vond i leggene av å løpe i dem. Kneet likte det heller ikke, så måtte nøye meg med en kortere runde enn planlagt :(

Jeg løper alltid på forfot, så jeg burde jo være sterk nok i leggene. Men mine gamle piggsko er altså så stive at det er ubehagelig å løpe på forfot. Vet ikke om alle er slike, eller om det er noe å hente på å kjøpe nye sko? Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsko ja, her er det mer vadestøvler man skulle hatt i skogen nå :lol: Snakk om søle fra topp til tå og våt fra innerst til ytterst! Det blir sikkert behov for det etterhvert, regner jeg med, så det blir ikke lenge til jeg skal begynne å kikke på hva som passer meg. 

Vi gikk en deilig lang tur i passe godt tempo på søndag (9,5 km, 1 t 43 min, vi hadde med oss selskap og gikk ikke i mitt tempo :P ), og i dag løp vi 8,26 km, også med grei tid (48 min). Tok det litt roligere på asfaltstrekkene pga valpen som jeg ikke vil skal løpe så fort på hardt underlag, så hun må tvinges ned i trav og ut i grøftekanten der det er mulig. Hun er jo stein hakke gæren, og hadde hun fått velge hadde hun trukket i full pine hele veien :P Like glad i å løpe som mor si, ja. Tonks har helt rå kondis nå altså, hun slår nesten aldri over i galopp så lenge de går i bånd, uansett hvor fort det går (dvs opptil så fort jeg klarer å løpe). Eneste unntaket er motbakker, da slår hun over om vi har litt tempo. Tibra er dessverre sykemeldt pga en skadet tå, så hun får ikke være med på noen uker :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente med PT i går morges, og nå synes han åpenbart at jeg er så i slaget at vi ikke bare rehabiliterer, men også skal øke styrke. Bulgarske utfall?!? Fytti helsiken. 

Kjempeinspirert av @Caroline løp jeg 6 km i pøsregnet med begge jentene på kvelden. Ga meg da av hensyn til Aiko, og det gikk så lett! Jeg er flink. :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle inspirere noen til noe som helst :lol: Men det er jo hyggelig, i det minste. Inspirert av meg selv ( :P ) siden jeg føler meg ganske fresh om dagen, ble det 7,5 km morgentur i dag. Må spare på litt energi til jobb i kveld. Det er rett og slett for vått på stiene mine i skogen nå, så vi må holde oss på grus og asfalt, og jeg prøver å ta med stubbjorder osv. så det blir litt bedre underlag for jentene. Litt tyngre for meg også, og det gjør ikke noe. 

Ellers oppdaget jeg i går at jeg allerede har slitt hull i de nye skoene mine :o Skal de ikke holde lengre enn det? Kjøpte dem i juni/juli. Har rett nok løpt noen mil i dem da, men allikevel, når de er så dyre synes jeg kanskje de bør holde mer enn 4 mnd? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Trente med PT i går morges, og nå synes han åpenbart at jeg er så i slaget at vi ikke bare rehabiliterer, men også skal øke styrke. Bulgarske utfall?!? Fytti helsiken. 

Kjempeinspirert av @Caroline løp jeg 6 km i pøsregnet med begge jentene på kvelden. Ga meg da av hensyn til Aiko, og det gikk så lett! Jeg er flink. :aww: 

 

Bulgarske utfall er min favoritt! Selvom den er tøff som fy!

De er ekstra favoritt nå som jeg ikke klarer gående utfall, da kreperer bekkenet (for de som ikke henger i Barnetråden så er jeg altså 16 uker på vei med nummer to).

 

Gleder meg til PT-time idag, tror og håper vi skal jobbe litt med det nye apparatet på senteret, Booty Builder

galleryr-6-1030x687.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg Salomon spikecross nå (takk for tipset, @SandyEyeCandy) og hadde første prøvetur i dag. De passer definitivt mye bedre til mine bein og min løpestil enn de forhatte Asicsene :) Men jeg trodde festet skulle være litt bedre, jeg hadde på ingen måte godt nok feste til å slappe av i nedoverbakkene. Jeg løp riktignok på isete små ujevne stier i skogen, så det er jo et utfordrende underlag. Kanskje jeg forventer for mye av piggsko...? 

De var gode på grusveiene da. Og snart kommer vel snøen, så da blir de nok gode i skogen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på egentrening igår og da ble det selfølgelig bulgarske utfall, og da måtte jeg teste med vekter (5kg i hver hånd) og jaggu gikk ikke det fint, selvom det var tungt nok altså!

Så litt hip thrust på Booty Builderen med litt tyngre vekt enn sist og det var akkurat passe!

Alt i alt en god økt som kjennes godt idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALL min motivasjon forsvant med snøen :( Jeg er ikke noe vintermenneske overhodet. Tvang meg gjennom 6 km løpetur på tirsdag. I går vassa vi i knedyp snø i skogen, og bruke 32 min på under 2,5 km, det er like lang tid som jeg bruker på å løpe 6 km i moderat tempo, liksom. Nå har jeg prøvd siden jeg gikk av jobb kl. 14 å motivere meg til å gå ut døra, men jeg sitter her fortsatt, og begynner å bli trøtt som en dupp i tillegg. Det begrenser seg jo så veldig hvor man kan løpe nå, det er enten dypsnø, skiløyper, gangveier eller langs veien her hjemme uten gangvei (og uten lys). Ikke har jeg piggsko og ikke hodelykt, så da er jeg stuck med gangvei enn så lenge :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

ALL min motivasjon forsvant med snøen :( Jeg er ikke noe vintermenneske overhodet. Tvang meg gjennom 6 km løpetur på tirsdag. I går vassa vi i knedyp snø i skogen, og bruke 32 min på under 2,5 km, det er like lang tid som jeg bruker på å løpe 6 km i moderat tempo, liksom. Nå har jeg prøvd siden jeg gikk av jobb kl. 14 å motivere meg til å gå ut døra, men jeg sitter her fortsatt, og begynner å bli trøtt som en dupp i tillegg. Det begrenser seg jo så veldig hvor man kan løpe nå, det er enten dypsnø, skiløyper, gangveier eller langs veien her hjemme uten gangvei (og uten lys). Ikke har jeg piggsko og ikke hodelykt, så da er jeg stuck med gangvei enn så lenge :hmm:

Meld deg inn i et senter uten binding :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...