Gå til innhold
Hundesonen.no

Rutta

Recommended Posts

Vi har deltatt på Klubbmesterskapet for retrieverklubben i Trøndelag. Den ble gjennomført som en working test. Vi har ingen prøveerfaring, men meldte på for hyggens del i BK. Det hele gikk overraskende bra, det var mye nytt for en uerfaren eier og hund. Det var 8 deltakere i BK, og jammen tok Rutta hjem seieren og kan kalle seg klubbmester i sin klasse, med 90 av 100 poeng :) 

Rutta ass ❤️

IMG_8765.thumb.JPG.0271087ee1ae42eb521759d24aa4529a.JPG

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 15.10.2017 at 11:01 PM, Kristiin skrev:

Grattis - Fine Rutta :D

Takk :D Men du, møtte jeg deg på torsdag egentlig? Eller var det bare noen som lignet på deg? Tror jeg var usikker :afro:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update. Ting tar tid.. Vi startet WT i pinsa, i begynnerklassen. Første prøven vi har gått, og hei hvor det gikk! Superdog fikk 89poeng og plasserte seg jaggu på 4. plass. Det var 93 påmeldte hunder, men tror ikke alle startet, kanskje var det rundt 80 stk. Helga etter gikk vi B prøve. Da fikk jeg kjenne på forventningene hennes, ettersom hun akkurat hadde gått WT og fikk plukke alt det ble skutt på... Det får hun jo ikke på trening. Så der er det mye å ta tak i, men jeg er veldig fornøyd! Hun var stødig og rask på alle markeringer, og gikk feltsøk som en helt! Så vi fikk 3BK. Det som mangler er rett og slett ro ved foten. Når (ja når, ikke hvis 😇) dette er på plass så tror jeg at hun vil kunne bli en god prøvehund! Hun viser gode takter på trening for tiden :) Målet er å få 1bk i september, så det skal virkelig trenes i sommer!

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Det ble ikke 1BK i september gitt. Har ikke fått orden på ristingen etter vannmarkeringer... Men fikk en fin 2BK som føltes som en 1! Fikk på kritikken "behagelig ved fører", det er det vi har jobbet mest med, så det føltes utrolig godt at hun bare var der hun skulle være, uten å måtte mase eller justere på henne. Hun er utrolig intens, og jobber hardt med seg selv for å holde seg ved foten i transportene, så veldig gøy at hun klarte å regulere seg selv, selv om hun bokstavelig talt dirret i kroppen hele vegen.

I helga var det klubbmesterskap igjen, gjennomført som WT, vi stilte for morro skyld i AK. Dirigeringen har vi ikke kommet særlig langt med, så hadde ingen forventninger til det, men morro å se at hun klarte lange markeringer og dobbeltmarkeringer. Vi trener ikke så mye på direkte markeringer fordi hun er så høy. Var i tillegg med å arrangerte, dømte to poster i BK, så fikk ikke varmet godt opp (eller av :P ). Vi nulla på dirigeringen, vet ikke fordelingen på de andre postene, men fikk totalt 72 poeng av 100 mulige, med poeng på kun 4 av 5 poster, så det var bra og holdt til en 2. Plass :D Var bare 5 deltakere, hvor bare to egentlig er AK klare (ikke oss) så vi hadde litt flaks ! 

Rutta er superdog :superhero:image.thumb.jpeg.894b9c098809442916b5f34ff20d2119.jpeg

Endret av LinL
  • Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har en greie for hjemmelaget konfekt for tiden
    • I går møtte vi en venninne på en fotballbane for å ta noen bilder av henne og hunden hennes. Da måtte jeg jo ta noen bilder av dyra her også!  Endelig fikk jeg et brukbart ståbilde av Cyan. Det har jeg hatt lyst til lenge, men hun flytter bare beina tilbake etter at jeg har flytta på de Så denne gangen fikk jeg venninna mi til å holde leken foran henne (da står hun i frys) og da kom hun ikke på å flytte beina sine ut av posisjon igjen      Konsetryne: fikk dekk fra sitt på avstand, da forventer man belønning!   Og så whipsene da ^^ De får løpe rundt og gjøre sin egen greie med lekene til Cyan       Blitz, med ørene som aldri ble slik de skulle     
    • Hun gikk på spesialfor og tranebær etter uvi, så ble miljøet for surt så det ble krystaller. Da ble det bytta til annen type for med streng beskjed om å kun gi ferdig den posen og så tilbake til vanlig for som hun har gått på siden. Og så kontroll etter 6 mnd, men vi kom bare til 5 mnd før hun begynte å tisse inne igjen og det ble påvist fortsatt krystaller.  Synes bare det er så rart hun tisser inne av innbildt siden å tisse i senga mi var akkurat det som gjorde at vi fant ut at hun hadde uvi sist. Men vanskelig å si. Ingen uvi nå, men godt med krystaller.  Synes de innbilte symptomene har blitt verre etter galastop, så tror ikke jeg vil gi de to siste dagene.   
    • Noen som vet hvor jeg kan finne resultater og evt bilde av vinnerne? Husker jeg fant det i fjor, men nå gjør jeg ikke det...
    • Krystaller fører ofte til infeksjon som igjen fører til innetissing. Men veterinæren din har forsåvidt rett i at inbildt kan komme plutselig og kraftigere enn det har kommet før. Tissing inne "kan" være en greie pga det, men kan ikke helt huske at det er vanlig. 

Tispa mi har krafti uvi med krystaller nå, men hun tisser ikke inne. Eneste grunnen til at vi rota oss til vet. for en sjekk var at hanhundene i hus oppførte seg som om hun var høyløpsk, enda det er snart to mnd siden løpetid. Var inne på tanken om innbildt, men fikk heldigvis svar på prøver og hun har starta kur og spesialfor. Veterinæren var forøvrig skrekkelig skeptisk til at det var noe med tispa som gjorde det, og når utstryk kom tilbake som normalt så begynte vi å snakke om kjemisk kastrering av hanhunden som var verst   Fikk heldigvis bekrefta på urinprøva at det er tispa som feiler noe.

Fikk ikke din spesialfor etter første runde med krystaller eller slutta dere litt for fort med det?  Vi ble anbefalt å starte med Hills c/d med en gang
  • Nylig opprettede emner