Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Akkurat nå, simira skrev:

Det kan godt være at dommeren oppfattet det som strengere enn det var. Det er aldri noen fasit, og dommeren dømmer det de ser der og da. Og av og til blir det feil, og det kan slå begge veier.

Men hvis du trener på en slik måte at hundene føler at de "slipper unna" i rallyringen så ville jeg heller lagt om treningen, og jobbe med kommandoer og løsninger som du kan bruke i konkurranse (uten store trekk).

Skjønner. 

Tja... jeg klarer meg ikke uten ordet "nei"  og litt krempting sånn sett, så de brukes aktivt hjemme på trening. Alle de som er liksom innafor i rally, gir hundene mine fullstendig beng i :P  Men altså jeg bruker jo rally kun som konkurransetrening, for å forberede ho til agilityen, da ho har hatt mye fluer i huet og slått seg totalt av så fort vi går over ringbåndet. Rallyen er perfekt til den ting, men bare synd man må mase på folk om å være forstyrrelse rundt ringen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er  tilbøyelig til å si at det er fordi folk trenger en syndebukk, noen å skylde på. Og de med dårlig selvtillit trenger noen å hate.
    • Oppsøk han der han bor da... Han kan ikke løpe unna problemene sine for evig heller...  
    • Det går ikke an å snakke med han. Han bare går sin vei. 
    • synes hele ulvedebatten er vanskelig. Og man begynner å få "ulv på hjernen" - på begge sider. Det virker å være veldig vanskelig å holde seg til saken, debatten sporer til stadighet av og debatteknikken går stadig mer ut på å rakke ned/drite ut motpartene enn å holde seg saklig. Jeg har falt av lasset for lengst, og blir en blanding av irritert, oppgitt og lattermild.  Hvordan ulven har fått så innmari stor plass i rovdyrdebatten forstår jeg ikke... de står for en utrolig liten andel av det tap til rovdyr.  Hvorfor fokuseres det ikke mer på å senke det totale tapet - som ikke bare gjelder rovdyr? Alt fokus går på rovdyr, spesielt ulv. Men hva med Påkjørsler, skader, fluelarver, forgiftninger, osv.  De fleste dyra omkommer tross alt pga det.  En skal visst ikke forstå alt.     
    • Lenge siden jeg har hvert her inne nå  men her går ting rimelig i ett om dagen, frøkna storkoser seg på storavdeling som hun begynte på etter sommerferien, og lillebror koser seg videre på sin avdeling, nå som en av de største der   han ble også hele 2 år for 1 mnd side han går, løper og klatrer overalt og er rimelig aktiv, og heldigvis ikke så mye som vitner om at hoftene en gang var ute av ledd. Fortsatt kontroller hver 6 mnd. har også hatt logoped kontroll pga av spaltene og logopeden var veldig imponert over han, så trenger ikke noe ekstra oppfølging der enda. Og det kommer stadig fler og fler ord, er oppe i over 40, og gjerne avanserte som gravemaskin, brannbil, lastebil osv, han er veldig glad i kjøretøy  (pga av spaltene er det ikke forventet at han skal  ligge helt på samme nivå som andre 2 åringer, men han var ikke særlig annerledes enn andre sa logopeden, er de typiske bokstavene for spaltebarn som fortsatt er vanskelig som p og b som krever litt ekstra kraft i uttalselsen enn m..) storesøster er ei aktiv frøken og veldig god motorisk, så skal prøve å finne en organsiert fritidsaktivitet til hun etter nyttår, tror hun hadde likt å få utfordret og utfoldet seg litt   hverdagen med mer enn full jobb, 2 unger i tett alder, hund og hjem er rimelig hektisk. Men veldig mye moro og kos.  
  • Nylig opprettede emner