Gå til innhold
Hundesonen.no

En god mobiltelefon


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Vel, min mobil har avgått med døden. Jeg trenger en ny.

Helst ikke så dyr, og helst android operativsystem.

Jeg har ikke så mange krav den skal ha:
- Et BRA kamera.
- God Lyd.
- Må kunne få tak i sånn beskyttelses etui til den.


Merke har ikke så mye å si, men jeg vil ikke ha Huaweii (er nå på nr 2, begge er ødelagt), Nokia eller iPhone.

Jeg er helt grønn på dette, å kom gjerne med forslag, linker osv.

Max 4500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt de tre siste galaxy til Samsung og jeg elsker de! Fikk samsung galaxy s6 i går og så langt digger jeg den!
Var veldig fornøyd med S5 men den begynte å tulle endel nå på slutten.. men så har jeg en tendens til å slite ut telefonene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Sony Xperia z3. Kameraet er fantastisk, batteriet varer leenge og det er stort utvalg av beskyttelsesutstyr til å ha utpå. Minuset er at det anbefales å ha beskyttelsesplast på i tillegg til ett hardført deksel, da telefonen kan knuse svært lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, da telefonen kan knuse svært lett.

Er det faktisk et kjent problem med xperiaene? Knuste min Z2 i påsken :(

Til TS så anbefaler jeg også xperia (z3 compact hvis du ikke vil ha en stor en) - var veldig fornøyd med min frem til jeg knuste den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony z3 er å anbefale. Jeg er sær på mobiler og trives godt med den :) Oppo som Malamutten nevner er også kjemp gode telefoner. Jeg har hatt to stk av Oppo find 5, kjempe fornøyd men tålte ikke veldig mye. Bikkja knust en når hun dro med seg alt jeg hadde i henda fordi hun var så glad. Og den andre ble knust på mystisk vis etter en flytur. Var helt fin når jeg gikk av flyet men knust når jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kort innpå her. Nå har jeg altså knust bakdekselet på både min Xperia Z2, og min nye Z3 compact (etter ca 4 dager).

Så det er all grunn til å utvise stor forsiktighet. Hadde mobilen i baklomma, bakdøra på bilen var såvidt inntil meg, og der var telefonen knust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samsung galaxy active s4 (kjæresten har s5) og vi er begge veldig fornøyde :)

Mobilen tåler å bli fuktig, noe jeg setter veldig høyt siden jeg er mye ute i bergensvær :P

S5 har veldig mye bedre kamera enn S4 (nå snakker jeg bare om active, siden det er det vi har) så hvis du vil ha godt kamera så ville jeg gått for S5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg googlet meg frem til at det ikke er uvanlig at Xperia'ene blir knust på mystisk vis uten at telefonen har falt i gulvet. Det er visst mange med lignende opplevelser. Så nå er jeg veldig glad for at jeg forsikret min. Min Z2 knuste også bakdekselet på, men den falt faktisk ned fra bilsetet, og på gummimatta på gulvet, det er visst flere som har lagt fra seg telefonen, også har den vært knust når de har plukket den opp.

Det er jo veldig kjedelig, og dårlig. Så jeg ville kanskje tenkt meg litt om på grunn av det, men ellers må jeg si jeg er imponert over telefonen Z3 i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ett problem med xperiaene, derfor de anbefaler "hardfør" både foran og bak, og ett godt deksel. Jeg elsker telefonen min... Batteriet varer lett en hel dag og jeg er tlfslave...sender ca 50-70 snapchats om dagen, 10-12 meldinger 2-3 samtaler på en time +++ og surfer en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca samme som jeg bruker min,  er jo helt avhengi!

Det blir nok en experia med deksel og ekstraflak på skjermen.

Takk for all hjelp :) Nå gleder jeg meg til å få den :D

Bare pass på at du kjøper herdet glass til å ha utenpå, og ikke disse tynne plastikkflakene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet min S4 i bakken utallige ganger, og skjermen er hel og fin. Det er hakk overalt rundt hele kanten på mobilen, men skjermen har aldri gått. Har ingen beskyttelse på den. Skjønner ikke at det er mulig... :P

Har også lyst på ny telefon, har lyst på S6, men den er jo gigantisk... Syns 4'ern egentlig er for stor også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes smarttelefoner generelt knuser lett, selv om jeg bare har greid og ødelegge en, og jeg er skikkelig klønete. Men å ha et etui som dekker både frem og bak. Sånt i lær e.l. som dekker hele telefonen og er mykt (demper fall) Er alfa omega om man ikke vil ha knust telefon, har jeg funnet ut. Sånne plastdeksel som bare dekker bak er helt udugelige til annet enn å beskytte mot riper i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung! De tåler juling, og det skal mye til for å knuse skjermen. :)

Jeg har dog klart å knust litt av toppen på s4'n min, men det var liksom greit. Hadde null beskyttelse på telefonen, den hadde fått så mye juling at ramma/kanten rundt skjermen (som beskytter kantene på skjermen) haddw delevis gått av - bæm rett i badegulvet. Å litt av skjermen knuste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...