Gå til innhold
Hundesonen.no

Lovende Whippethann selges!


Zitka
 Share

Recommended Posts

Jeg vil presisere at dette er ikke min hund, men jeg videreformidler i tilfelle det er noen soniser som får et svakt øyeblikk ;)

Men broren til ene whippeten min er til salgs. Han er født 28.04.2014 og bodd hos oppdretter hele livet sitt, men de har nå kommet til en enighet at det er kanskje på tide å flytte hjemmefra. Det er jo litt begrenset hvor mange hannhunder man kan ha hjemme ;)

Han er svært lovende til utstilling, og selges gjerne til noen som har lyst å stille han litt. Han har et veldig godt trav. Han har også gode tendenser til å gjøre det greit i lure coursing, og er litt lik som søsteren sin når det gjelder løping. Det er bare å gi på! ;) Han er også i "korrekt" størrelse..

Han er oppvokst med barn og forskjellige typer hunder. Han er ikke stilt på valpeshow selv, men i alle fall to av hans søster er stilt og har blitt BIR og BIG.

10915169_406187436205183_808806023676808

Så litt bakgrunnsinfo, og jeg skal prøve å holde meg kort ;) :

Hans mor er N UCH Oscarberg Supernova. Hun er ikke stilt supermasse, men har blitt BIR flere ganger.. Hun er en kjempe trivelig tispe med et stødig gemytt, og et fantastisk steg.

10152667_291844977639430_275650572826945

10012452_291845104306084_161130647758319

Hans far er N SE DK UCH Skyborne Crossing The Atlantic, som eies av kennel Courtborne. En trivelig hanne som har gjort det godt i utstillingsringen, men også avlet godt. Han har flere avkom som er på de forskjellige mestvinnende whippetene 2015. Bilder av far kan du se her: http://thewhippetarchives.net/details.php?id=146975

Hvis du skulle være interessert, eller ønsker mer informasjon kan du ta kontakt med Kennel Oscarberg. Stein K. Presthus, tlf: 916 68 545.

Skulle det være mer behov for nerding bakover linjene, så kan dere jo selvfølgelig sende meg en pm også hvis det skulle være ønskelig :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT, men jeg fikk jo en overraskelse da jeg så de kule bildene av "ledern i spesialklassen," jeg forestilte meg at du drev med rottis og ipo og macho og greier og greier, men neida, der bomma jeg rått - whippet :lol:

Jeg gjør jo det også da :icon_redface::lol:

Jeg løper venstersvinger med myndene, og leker på ipo-banen med rottisen :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fin! Hadde det vært om ett år hadde jeg garantert fått et svakt øyeblikk!

Men du vet, det er aldri perfekt tidspunkt å få seg hund på, det er bare riktige hunder ;)

Og han her er jo vant med å være hjemme alene, husren og nesten "voksen".. Whippeter pleier som regel aldri å være problematisk mot samme kjønn heller, så Casper kjem jo bare til å kose seg skikkelig :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men du vet, det er aldri perfekt tidspunkt å få seg hund på, det er bare riktige hunder ;)

 

Og han her er jo vant med å være hjemme alene, husren og nesten "voksen".. Whippeter pleier som regel aldri å være problematisk mot samme kjønn heller, så Casper kjem jo bare til å kose seg skikkelig :aww: 

Haha :D det er sant! Men bor så trangt at det bare er plass til en, og vet ikke hvor lurt det er å presse inn en til hannhund der :P Og økonomisk er det iallefall ikke lurt! Selv om en whippet sikkert ikke spiser for 900kr i måneden :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D det er sant! Men bor så trangt at det bare er plass til en, og vet ikke hvor lurt det er å presse inn en til hannhund der :P Og økonomisk er det iallefall ikke lurt! Selv om en whippet sikkert ikke spiser for 900kr i måneden :P

Men whippeter merker man ikke innendørs, i alle fall når de blir litt mer voksne, da krøller de jo seg sammen og sover. Så de tar jo ikke plass :)

Og de spiser ikke for 900kr i mnd.. De bruker kanskje en sekk for på 2 mnd ell no.. Litt avhengig av type for og aktivitet.. Ikke så veldig dyr å forsikre heller.. Jeg betaler ca 2300 kr i året for hver, og da med god dekning..

Dessuten: de er jo fryktelig artige hunder ;)

Og jepps: jeg er en veldig god whippetpusher ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha neeei ikke!!!

Jeg er overraskende fristet faktisk, men sånn egentlig skal jo hund nr2. være en saluki... selv om jeg og har lyst på whippet... størrelsen er jo mer praktisk, en liten og en stor hund... *sukk* og han var så fin! Men... nei! Kan ikke. Og selv om det er deilig å slippe valpestyr så har jeg lyst på valpetiden likevel, må jeg innrømme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha neeei ikke!!

Jeg er overraskende fristet faktisk, men sånn egentlig skal jo hund nr2. være en saluki... selv om jeg og har lyst på whippet... størrelsen er jo mer praktisk, en liten og en stor hund... *sukk* og han var så fin! Men... nei! Kan ikke. Og selv om det er deilig å slippe valpestyr så har jeg lyst på valpetiden likevel, må jeg innrømme.

Størrelsen er kjempe praktisk. De tåler masse, men allikevel små og hendige. Ikke er de så håpløse til å kjøpe evt dekken til heller, som feks saluki. Whippeter er dessuten lettere å dressere enn saluki, sies det..

Han her er vant med å løpe mye løs og vil tro han har en god innkalling. Vant med barn i forskjellige alder. Og i tillegg godt vant med store hunder også :)

Kjøring av bil kan være et svakt punkt på noen av whippetene, men ettersom jeg har hørt fra dette kullet; så er det ikke en lyd og stabile og vært trygg i forskjellige miljø.. En gang som jeg kan huske at søsteren har reagert, og da hadde hun nettopp fylt 4 mnd og løp i den store ringen på valpeshowet. Da hun løp rett under høytalerne da de snakket i mikrofon, begynte hun å reagere litt ved å titte rundt seg.. Ellers er det go lucky uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hanner kontra tisper på denne rasen?

Hannhunden jeg hadde var fryktelig utagerende og lite hyggelig å ha med å gjøre, spesielt rundt andre hanner. Vil helst ikke oppleve det igjen.

Det er ikke store forskjellen.. Min erfaring er at det er uvanlig at man har noe særlig utaggering eller at de ikke skal gå sammen med samme kjønn.. Klart, jeg vet det er en del forskjeller på individer, det går litt på linjer.. Jeg vet om hunder som har utageringsproblemer, men dette går på usikkerhet eller uoppdragenhet. Mange whippetfolk har "problemer", men ikke større enn at hadde man bare bedt hunden om å kutte ut, så hadde mange problemer vært borte.

Ved feks utstilling, har jeg aldri opplevd noe bråk i det hele tatt imellom hunder. Myndeklubben arrangerer fellesturer, som foregår problemfritt, og etter LC-treningene er det ikke uvanlig at vi lar hundene våre løpe rundt og leke sammen uten problemer.

Denne karen er en stødig og sikker hund, og går sammen nå sammen med andre hanner og tisper, uten problemer. Så jeg hadde ikke bekymret meg for dette, for å være ærlig :)

Edit: Det som faktisk er nesten mer "vanlig" er at noen tisper blir surere og surere med alderen. Noen synes ikke det er kult å leke med hva som helst etterhvert som de blir eldre. Men det er fortsatt ingen utaggering eller tull, de vil bare være i fred :P

Endret av Krutsi
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke store forskjellen.. Min erfaring er at det er uvanlig at man har noe særlig utaggering eller at de ikke skal gå sammen med samme kjønn.. Klart, jeg vet det er en del forskjeller på individer, det går litt på linjer.. Jeg vet om hunder som har utageringsproblemer, men dette går på usikkerhet eller uoppdragenhet. Mange whippetfolk har "problemer", men ikke større enn at hadde man bare bedt hunden om å kutte ut, så hadde mange problemer vært borte.

Ved feks utstilling, har jeg aldri opplevd noe bråk i det hele tatt imellom hunder. Myndeklubben arrangerer fellesturer, som foregår problemfritt, og etter LC-treningene er det ikke uvanlig at vi lar hundene våre løpe rundt og leke sammen uten problemer.

Denne karen er en stødig og sikker hund, og går sammen nå sammen med andre hanner og tisper, uten problemer. Så jeg hadde ikke bekymret meg for dette, for å være ærlig :)

Edit: Det som faktisk er nesten mer "vanlig" er at noen tisper blir surere og surere med alderen. Noen synes ikke det er kult å leke med hva som helst etterhvert som de blir eldre. Men det er fortsatt ingen utaggering eller tull, de vil bare være i fred :P

Takk for svar :) Tror jeg skal ringe til han.

Super teit spørsmål :icon_redface: Når på dagen tror du det passer å ringe? :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...