Gå til innhold
Hundesonen.no

Acana/orijen vs dr. Clauders


Monikawt
 Share

Recommended Posts

Her er resultatet etter for mange dager på tørrför :P En helg går greit, da bare får hun bare veldig mye, men blir det lengre perioder enn det så "raser" hun ned i vekt. Og siden vi er så aktive når vi er på hytta så må vi före på noe som funker. Vi har ikke stor fryser eller kjøleskap, så v&h blir litt vanskelig når det blir lengre enn et par dager.

P1000923.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har som vanlig kjøpt tørrfôr (ser dere hvordan det skrives? Ingen tøddel, sant, fordi det heter fooor, ikke før. ) på salg, så nå spiser de Acana av en eller annen sort. De ELSKER det! De får van

Om man ønsker andre kornfrie alternativer så hører jeg flere som skryter veldig av Applaws

Anbefala fortsatt Kingsmoor eg:) (ja, er faktisk så fornøgd at eg er forhandler, så om dette sorterer under ulovlig reklame får det berre slettast;)) NULL fiselukt, fin pels, frisk og glad hund, masse

Her er resultatet etter for mange dager på tørrför :P En helg går greit, da bare får hun bare veldig mye, men blir det lengre perioder enn det så "raser" hun ned i vekt. Og siden vi er så aktive når vi er på hytta så må vi före på noe som funker. Vi har ikke stor fryser eller kjøleskap, så v&h blir litt vanskelig når det blir lengre enn et par dager.

P1000923.jpg

Se om du kan fore med provit sitt frysetørkede kjøtt. trenger ikke fryser er noe dyrere men jeg skal i hvertfall teste ut det foret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefala fortsatt Kingsmoor eg:) (ja, er faktisk så fornøgd at eg er forhandler, så om dette sorterer under ulovlig reklame får det berre slettast;)) NULL fiselukt, fin pels, frisk og glad hund, masse gode ingredienser, null tulleingredienser.... Les og lær på kingsmoor.dk :P

Var inne på hjemmesida og leste litt om kingsmoor. Så absolutt bra ut, og jeg kan faktisk tenke meg å prøve det engang :)

.

Har sett litt på kostnadene i forhold til fôringa. Det koster oss 18-19 kroner PER DAG å fôret lille dyret slik det er nå. Så vi trenger noe med høyt næringsinnhold slik at han klarer å holde vekta uten å mått spise abnorme mengder..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatet etter for mange dager på tørrför :P En helg går greit, da bare får hun bare veldig mye, men blir det lengre perioder enn det så "raser" hun ned i vekt. Og siden vi er så aktive når vi er på hytta så må vi före på noe som funker. Vi har ikke stor fryser eller kjøleskap, så v&h blir litt vanskelig når det blir lengre enn et par dager.

P1000923.jpg

Har du forsøkt å fôre mer? :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Applaws sitt for de ganger jeg ikke kommer meg over dammen for å hamstre opp på det de egentlig får. Er fornøyd med det foret, pels og avføring er bra. Nå gir jeg vom og hundemat i tillegg da. Orijen brukte jeg mye når jeg bodde i DK. Hundene mine fungerte godt på dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Applaws sitt for de ganger jeg ikke kommer meg over dammen for å hamstre opp på det de egentlig får. Er fornøyd med det foret, pels og avføring er bra. Nå gir jeg vom og hundemat i tillegg da. Orijen brukte jeg mye når jeg bodde i DK. Hundene mine fungerte godt på dette.

Litt ot, men hvor har du kjøpt Applaws i Bergen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som vanlig kjøpt tørrfôr (ser dere hvordan det skrives? Ingen tøddel, sant, fordi det heter fooor, ikke før. :aww: ) på salg, så nå spiser de Acana av en eller annen sort. De ELSKER det! De får vanligvis ProPlan som tillegg til rått, men akkurat nå får de nesten bare tørrfôr, og magen driver fortsatt og stabiliserer seg. Synes avføringa er mye løsere, men de bæsjer ikke så mye mer, egentlig. Og så er det litt fising. Eller ganske masse egentlig. :P Tidvis høres det ut som Aiko trener seg sjøl med klikker. :teehe:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg kjøpt en 20kg sekk med Dr. Clauder. Blir spennende å se, synes han har vært dårlig i pelsen i det siste (gått på royal canin), så får se hvordan det blir med nytt fôr. Tok lam og ris, han er ikke sensitiv, men fant ut at det var greit å ta den varianten da proteinprosenten kom under 25%, dalmatinere skal helst ikke ha høyere pga. fare for urinstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ønsker andre kornfrie alternativer så hører jeg flere som skryter veldig av Applaws :)

Jeg prøvde Applaws, men det ble med en uke. Usikker på om det er mye salt i det eller noe annet som forårsaker det, men mine drakk uhorvelige mengder og gamlemor tisset på seg fordi hun ikke kom seg ut fort nok om morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen fôringsveiledning på dr. clauder forresten? Står ikke noe på sekken, og glemte å spørre... eller, jeg spurte men han sa bare at i begynnelsen kunne jeg bare gi så mye som jeg pleide, også justere. Men hadde vært interessant å vite uansett, og kulene han har gått på før er 5 ganger så store, så om jeg tar et fullt beger nå blir det vel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen fôringsveiledning på dr. clauder forresten? Står ikke noe på sekken, og glemte å spørre... eller, jeg spurte men han sa bare at i begynnelsen kunne jeg bare gi så mye som jeg pleide, også justere. Men hadde vært interessant å vite uansett, og kulene han har gått på før er 5 ganger så store, så om jeg tar et fullt beger nå blir det vel mer.

Hmm.. Mener da det står en tabell på sekken? Skal se om jeg finner den, hadde jeg sett posten istad kunne jeg sjekket sekkene på lageret :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Mener da det står en tabell på sekken? Skal se om jeg finner den, hadde jeg sett posten istad kunne jeg sjekket sekkene på lageret :-)

Synes jeg så på alle sidene, fant bare innhold... men mulig jeg overså det da, hvis det står smått? Kjøpte 20kg sekk, kanskje det har noe å si? Uansett, takk skal du ha, det hadde vært knall :) Nå har jeg satt sekken ned i en fôrdunk, og tar jeg den opp nå får jeg den aldri ned der igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5-5kilo - 52-90

5-7,5kilo - 90-119

7,5-10kilo - 119-147

10-15kilo - 147-200

15-25kilo - 200-295

25-40kilo - 295-418

40-60kilo - 418-565

:) står bak på sekken hele nede til høyre :) lam og ris er nok ikke et dumt valg. Utrolig mange som gir denne og er meget fornøyd selv uten sensetive hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan fore med provit sitt frysetørkede kjøtt. trenger ikke fryser er noe dyrere men jeg skal i hvertfall teste ut det foret

Høyenergifor?

Var inne på hjemmesida og leste litt om kingsmoor. Så absolutt bra ut, og jeg kan faktisk tenke meg å prøve det engang :)

.

Har sett litt på kostnadene i forhold til fôringa. Det koster oss 18-19 kroner PER DAG å fôret lille dyret slik det er nå. Så vi trenger noe med høyt næringsinnhold slik at han klarer å holde vekta uten å mått spise abnorme mengder..

Høyenergifor? Bruker selv royal canin sitt 4800, koster litt mer enn "vanlig" for, men det har også mye bedre kvalitet på innholdet og man trenger ikke gi like store mengder. De har også salg hver sensommer/høst ifbm jakten med kjøp 1 få 1 tilbud. Hamstrer man litt da får man bra for til 350 ish pr 15 kg sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyenergifor?

Høyenergifor? Bruker selv royal canin sitt 4800, koster litt mer enn "vanlig" for, men det har også mye bedre kvalitet på innholdet og man trenger ikke gi like store mengder. De har også salg hver sensommer/høst ifbm jakten med kjøp 1 få 1 tilbud. Hamstrer man litt da får man bra for til 350 ish pr 15 kg sekk.

Ja, har tenkt litt på RC 4800, men har delvis slått det fra meg siden det er RC og han virkelig ikke likte valpefôret.. Ja, det er veldig kjekt med jaktkampanjer på høsten, kan fort spare noen kroner da :)

Akkurat nå har jeg lagt fra meg disse tankene for en stund, da det er snakk om en muligens allergiutredning etterhvert. Vi får se hvordan ting utarter seg først :) men takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt litt på RC 4800, men har delvis slått det fra meg siden det er RC og han virkelig ikke likte valpefôret.. Ja, det er veldig kjekt med jaktkampanjer på høsten, kan fort spare noen kroner da :)

Akkurat nå har jeg lagt fra meg disse tankene for en stund, da det er snakk om en muligens allergiutredning etterhvert. Vi får se hvordan ting utarter seg først :) men takk for alle tips!

det er noe helt annet enn valpeforet, to forskjellige for. Tror de har smaksgaranti også så i verste fall så taper du vell ikke noe på det, sånn om det skulle være aktuelt etter allergi utredning. Ellers så er det jo mange andre som har høyenergifor også. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe helt annet enn valpeforet, to forskjellige for. Tror de har smaksgaranti også så i verste fall så taper du vell ikke noe på det, sånn om det skulle være aktuelt etter allergi utredning. Ellers så er det jo mange andre som har høyenergifor også. :)

Jo, sant det da. Men tenker at de må være ganske like i smak? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg jo ikke smakt det selv, men med forskjellige ingredienser så regner jeg med smaken er forskjellig også. Ihvertfall liker mine hunder høyenergiforet bedre.

Hehe, nei klart :P tenker bare at RC har vel tilnærmet ganske like oppskrifter, og er derfor gjerne litt likt i smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...