Tren-along, ukens utfordring eller noe sånt?

71 innlegg i emnet

Sikksakk er greit for meg, men hvordan ser den ut ferdig?

Kan vi ha utgangsstilling også? Eller i hvertfall kasse?

Edit: Eller jeg er åpen for forslag. Hva skal til for å få med flere? :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på utgangsstilling i alle fall! Sikksakk er også moro! vi hiver oss med :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikksakk og utgangsstilling er vi og med på. Begge deler kan vi, men jeg må fortsatt lokke mye på sikksakken, så der har vi meeeget med forbedringspotensiale! Utgangsstillinga kan alltids bli bedre. Skal prøve å huske å legge ut film fra "før og etter" :P så får vi se om det er noe forskjell :P

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på utgangsstilling! Den skal jeg ha inn nå uansett. Slalom mellom beina kan vi, men kan godt friske opp den også. :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg tatt meg den frihet og opprettet en ny ukens utfordringstråd som inneholder begge utfordringene i samme tråd; både sikksakk/slalåm og utgangsstilling. Hvis det ikke funker å ha to utfordringer i samme så vet vi det til neste gang. Jeg satte den til å gå over to uker.

Håper det ser greit ut :)

Her er ukens utfordring - uke 34-35. Håper mange blir med :flowers:

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Selv om uken ikke er over enda kommer jeg med noen forslag til neste ukes utfordring, mener ikke alle på en gang, men jeg kunne tenkt meg en av disse i alle fall :P

- stå, sitt, ligg - altså overgangen mellom disse, som forløperen til avstandskommandering

- holde fast uten å tygge

- fvf

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i overganger stå /sitt/dekk!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer for disse to:

- fvf

- holde fast (og egentlig alle deler av apportering har jeg lyst til å begynne med)

Men det er selvsagt bare fint med avstandskommando/overganger så lenge en nybegynner-aktivitet er med også :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er greit å begrense seg til ett tema om gangen. Virker som om de fleste uansett bare har fokusert på ett av momentene (og at man bør spare på ideene så man ikke går tom så fort),

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i overganger stå /sitt/dekk!

Jeg stemmer for disse to:

- fvf

- holde fast (og egentlig alle deler av apportering har jeg lyst til å begynne med)

Men det er selvsagt bare fint med avstandskommando/overganger så lenge en nybegynner-aktivitet er med også :)

Kanskje vi kan kjøre fvf + apport denne runden og fvf + overganger mellom stå,sitt,ligg neste runde?

bare et forslag - jeg er med på det meste som heter grunnfedigheter uansett :P

edit: fvf begge ukene, for det er liksom en øvelse som krever mye utholdenhet og presisjon og det kan jo være spennende å se utviklingen på 4 uker, kontra 2? :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg er også med på fvf. Apport/holde fast tror jeg at jeg legger på hylla en liten stund, jeg har jobbet lenge med det uten noen fremskritt. Med tanke på at jeg har en eksamen om noen uker, så har jeg ikke tid til å bruke altfor mye tid på bare èn ting lenger. Men fvf trenger jeg alltid!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag til neste utfordring: Target.

Det kan inkludere så mye, så her kan hver og en legge opp til akkurat hva de ønsker selv. Nese-target, labbetarget, frys-target, triks lært inn med target (f.eks lukke skuffe) osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag til neste utfordring: Target.

Det kan inkludere så mye, så her kan hver og en legge opp til akkurat hva de ønsker selv. Nese-target, labbetarget, frys-target, triks lært inn med target (f.eks lukke skuffe) osv.

Vi er med. Driver og trener nesetarget. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Target er vi med på! :D Glemte hele ryggetreningen og de andre har vært litt for avanserte for oss. Så vi vil gjerne være med på target. :D Tror ingen av mine kan det fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frisker gjerne opp target litt :)

Lyst til å forklare frystarget forresten @Tabris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi er med på target!
trenger å trene mer på labbetarget… og gjerne frystarget!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også med på target ... lager du en egen tråd med en oppramsing av mulige targets, Tabris?

Og ja, forslag til innlæring av frystarget vil jeg gjerne ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Target er gøy, jentene kan en men kan jo prøve flere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frystarget vil si at hunden holder posisjonen i flere sekunder. Ved nesetarget skal hunden da aktivt holde nesen på target i flere sekunder uten å røre seg, "fryse" på target. Ved labbetarget skal den stå i ro og "fryse" med labben på target i flere sekunder osv.

Dette kan man lære inn ved shaping. Først klikke og belønne for snute på target. Når hunden forstår det, så holder man igjen klikket når hunden tar snuten mot target. Dette vil ofte føre til en liten frustrasjon hos hunden og den vil kanskje trykke snuten litt hardere mot targeten - da klikker man og belønner for det. Holder den snuten et halvt sekund lenger enn forrige gang, så klikker man for det. Og fortsetter slik. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Hvordan motivere til trening i hverdagen?' syntes jeg er spennende og stiller som forslag til en litt annerledes utfordring til senere runder :)

Target er noe fillerier for vår del, da ender han med å sette snuta i absolutt alt (låret, trynet mitt, apporten, døra, sofaen osvosv), det orker jeg ikke flere omganger med :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Black Friday Salg til Hund
  • Nye innlegg

• Mine hunder får ut å tisse ca 4 ganger i døgnet. Morgen når vi står opp, en stund etter det(ofte sånn 5-6 timer eller noe sånt), så går vi hovedtur der de også går på do, før vi lufter før kvelden igjen. Minsten hender det får en ekstra lufting mellom tur og kveldslufting, avhengig av hvor mye hun har drukket på tur/etter tur. Jeg tenker det er litt forskjell på hunder også, samt at det har noe med alder å gjøre og fôring. Minsten på 11 mnd. må oftere på do enn den voksne på 2,5. Stort sett blir alle med da, når jeg føler minsten trenger en lufting, bare sånn i tilfellet. Den eldste min markerer mye, så hun tisser som regel hver gang vi er ute, mens hannhunden lar gjerne være å tisse hvis han ikke må. 
    • De må ihvertfall klippes jevnlig. Steder som må klippes er ører og poter, og pelsen må børstes jevnlig. Man kan såklart skrelle dem ned, men det er virkelig ikke pent og endrer pelsstrukturen. 

Utstillingsklipp kan ikke jeg uttale meg om da jeg ikke er spesielt dreven selv enda og hunden min er enda ung og har lite pels. Men også her gjelder ører, poter og hals, samt napping av døde hår såvidt jeg har forstått. Er sikkert flere som kan svare bedre på det

Er stor variasjon i mengden pels! Cockeren og amerikansk cocker har ganske ekstrem og krevende pels som samler kvist og annet og floker seg veldig lett, selvom det såklart er individuelle forskjeller her og ulike linjer. Springer, welsh og field har enklere pels.
    • Ja, jeg tror du kan ha rett i det. Litt annen kultur på en måte, og kanskje er hund den eneste interessen vi har til felles, men de kan jo være både ålreite og morsomme å være sammen med likevel. Den beardisoppdretteren jeg liker aller aller best som menneske planlegger kull i begynnelsen av 2018. Gjett om jeg ble ivrig da jeg hørte det! Men så så jeg bilde av foreldredyrene, og likte ingen av dem!  (Jeg kommer til å fjerne dette bildet etter en stund så hun ikke finner det her!  )
    • Det er mye god hjelp og støtte i en (eller flere) firbeint venn og at man sover mye eller er mye inne er ikke nødvendigvis et problem for dem. Dog er min personlige mening at hunder skal være mer enn "bare" selskap og støtte. Vi får mye fra dem, og de fortjener å bli tatt vare på å få sine behov dekt (og da tenker jeg selvsagt på litt mer enn mat, vann og husly), det høres det jo ut som du får til, og om det skorter på i perioder så finnes det jo løsninger og tiltak man kan sette inn, man kan få hjelp, kjøpe hjelp(kennel/hundepass), man kan være litt kreativ for å få til noe som hundene får mest mulig igjen for innenfor de begrensningene man selv har osv, også tåler de selvsagt både variasjoner og dårlige enkeltdager uten at det er noe man trenger å tenke så mye på. Men lange perioder hvor hundene ikke får ut på tur av betydning osv synes ikke jeg er greit da. 

På det du skriver synes jeg det virker som du har et godt utgangspunkt, kanskje være litt selektiv i rasevalg så du får en ny hund som er enkel for deg å leve med i de dårlige periodene, økonomien virker du jo å ha god koll på på tross av at du har begrenset inntekt, og du virker jo også å legge mye ettertanke rundt hundeholdet ditt, og det tenker jeg alltid er positivt  Kjøp deg en ny hund med god samvittighet når den dagen evt kommer, du  

• At jeg ikke kan lære! Kylling, ris, brokkoli og blomkål resulterer i gallopperende tarm dagen derpå. Dere kan tenke dere hvordan det blir å være på jobb på sykehjemmet da? Mistenker at det er brokkolien som er den store, stygge ulven. Og kylling er altfor godt, især det sprøstekte skinnet. Selv om jeg vet at det er med på å lage herk i tarmene mine, så greier jeg ikke å motstå. Selvbeherskelse, hvor får man kjøpt det?
  • Nylig opprettede emner