Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store nyttårsforsett-challenge! (Endomondo)


Hermes
 Share

Recommended Posts

Ellers takk :lol:

Er med på noen andre, var vell en med mest kalorier og en annen en. Er nok mye juksing ute og går der ihvertfall. Tror 1. plass på antall kalorier lå på 88500 hittil i januar...

Så noen helt ville tider på en utfordring som gikk på beste tid på 10 km eller noe slikt. Verdensrekorder florerte. Da er det ikke noe moro lengre, derfor mye gøyere med mindre utfordringer hvor folk "kjenner" hverandre. Da fjuskes det ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takket være denne utfordringen har jeg endelig klart å komme meg i joggeskoene og ta en løpetur etter en lang orker-ikke-pause! Herlig! Og min firbeinte venn ble minst like glad

Altså, jeg syns ikke det skal tas så høytidelig, og min idé var en utfordring om flest km med "tur", uansett om man laffer rundt, går raskt, løper, rir, sykler, går på ski, eller hva.

Italienere er kicket, og utfordringen er gjort privat igjen

Posted Images

Så noen helt ville tider på en utfordring som gikk på beste tid på 10 km eller noe slikt. Verdensrekorder florerte. Da er det ikke noe moro lengre, derfor mye gøyere med mindre utfordringer hvor folk "kjenner" hverandre. Da fjuskes det ikke.

Helt enig. Trenger absolutt ikke og vinne, men litt mer gøy lell når det er ærlig innsats fra alle :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dere kan hive dere på meg, og bli med i Ultratrening-laget på Endomondo, som i januar utfordrer til flest kalorier brent. Ligger sinnsvakt langt bak de som løper mest, helt utrolig hvor mye folk løper!

Det blir vel nesten noe litt manisk over det for enkelte :)

Så noen helt ville tider på en utfordring som gikk på beste tid på 10 km eller noe slikt. Verdensrekorder florerte. Da er det ikke noe moro lengre, derfor mye gøyere med mindre utfordringer hvor folk "kjenner" hverandre. Da fjuskes det ikke.

Jeg lider jo av sterkt utbredt rettferdighetssans - grensende til det absurde - og føler jo at jeg "jukser" om jeg går på ski med bikkja også... eller har programmet på GÅ også jogger jeg litt innimellom :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk Endomondo bersherk og en tur jeg vet er en bitteliten mil, ble til to mil *ler* Slettet den gitt. Det føler jeg blir litt juks altså. En ting hadde vært om det var en km som endomonda ga meg som bonus, men en hel mil. Nope! Så noen sa at det gikk an å tegne opp ruta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med jentene, klar for å legge bak oss noen kilometer og kanskje avansere på lista.

Men så ser jeg brått blod i snøen der X'en går, så da valgte jeg å snu for å dra hjem og stelle brukket klo.

Foenix og jeg får prøve igjen i morgen, mens X'en er hjemme og gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med jentene, klar for å legge bak oss noen kilometer og kanskje avansere på lista.

 

Men så ser jeg brått blod i snøen der X'en går, så da valgte jeg å snu for å dra hjem og stelle brukket klo. 

Foenix og jeg får prøve igjen i morgen, mens X'en er hjemme og gror.

God bedring!

No har eg jammen meldt meg på eg og, nokon må jo vere sist. Kjem nok aldri til å hugse å slå den på kvar gong, men håpar eg får litt fart i motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

Tusen takk, sier frøkna! Utfordringen er å holde det tørt, men bare det gror nok til å dekke det som er åpent og ømt nå, får det bli båndturer på brøytede veier med god potesokk, mens basingen i løssnø forbeholdes datra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med jentene, klar for å legge bak oss noen kilometer og kanskje avansere på lista.

Men så ser jeg brått blod i snøen der X'en går, så da valgte jeg å snu for å dra hjem og stelle brukket klo.

Foenix og jeg får prøve igjen i morgen, mens X'en er hjemme og gror.

Auch.

Samboer stakk med hundene i helgen, så alene. Stakk ut for å løpe litt, ble en liten halvmaraton :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer stakk med hundene i helgen, så alene. Stakk ut for å løpe litt, ble en liten halvmaraton :P

Jeg får meg ikke til å gå tur uten hund. Skadet hund = SFX sitter i sofaen (unntatt når jeg har flere hunder å ta av). Kudos til deg som ikke bare kommer deg ut uten hund, men beiner to mil? Det er henimot sinnsykt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med dagens økt, som til tross for at den gikk i rolig "snakketempo" hele veien, ga meg tre nye rekorder på Endomondo. At jeg slo min tidligere halvmaratonrekord med drøye 50 minutter er ikke veldig overraskende, siden jeg kun har registrert én løpetur over 21 km på Endomondo tidligere, og den gikk i nordmarka med mye gåing. At jeg derimot slo rekord på hvor langt jeg hadde løpt etter en time og tiden min på mine første 10 km, overrasket meg. For de første 10 km var stort sett i oppoverbakke!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

@Marjan: Hvordan rekker du å løpe så langt på en dag? Altså når man er på jobb/skole 8-16, gjerne må en tur innom butikken, noen ærend på vei hjem, er hjemme kl 18, så er det så vidt jeg rekker crossfit treninga to-tre ganger i uka. Hvis jeg skulle løpt (noe som er helt usannsynlig, men likevel..) 21 km så hadde det tatt meg ca 3 timer. Så jeg er superimponert over alt det folk rekker i hverdagen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marjan: Hvordan rekker du å løpe så langt på en dag? Altså når man er på jobb/skole 8-16, gjerne må en tur innom butikken, noen ærend på vei hjem, er hjemme kl 18, så er det så vidt jeg rekker crossfit treninga to-tre ganger i uka. Hvis jeg skulle løpt (noe som er helt usannsynlig, men likevel..) 21 km så hadde det tatt meg ca 3 timer. Så jeg er superimponert over alt det folk rekker i hverdagen jeg!

Jeg jobbet kveld i går, og er på nattevakt nå. Sov relativt lenge i dag, spiste frokost og gjorde klar til løpetur. Ute nesten tre timer. Rett i dusjen og lagde middag. Leste litt bok, og sov et par timer før jeg gikk på jobb kl. 22.30.

Men da har dagen vært rettet kun mot dette. Jeg har ikke gjort noe husarbeid, foruten å sette på en oppvaskmaskin, for eksempel. Samboeren min handlet for helgen mens jeg var ute.

Av og til rekker jeg ikke alt jeg vil. Slik blir det. Særlig nå på vinteren, når jeg jobber natt, syns jeg det blir vanskelig å rekke over. Jeg prøver å komme meg ut etter jeg har stått opp etter en nattevakt, rimelig kjapt, for å få de siste timene med lys ute. Enten tur med bikkje, eller trening.

Trener 4-5 ganger i uken nå, og da legger jeg av 1-3 timer til hver økt, noe som sikkert vil øke til både 4 og 5 timer noen dager (på dager jeg ikke jobber) utover våren, for jeg må ha lengre økter i beina før min neste konkurranse.

Jeg har 80% stilling, men jobber i praksis 100% (og mer). Men siden jeg har 80% stilling, og fint klarer å leve på det, så har jeg også valget om å ta en langhelg "fri" i blant, og gjøre andre ting. Jeg vier gjerne slikt til tur og trening, som Gausdal-turen min forrige helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marjan: Hvordan rekker du å løpe så langt på en dag? Altså når man er på jobb/skole 8-16, gjerne må en tur innom butikken, noen ærend på vei hjem, er hjemme kl 18, så er det så vidt jeg rekker crossfit treninga to-tre ganger i uka. Hvis jeg skulle løpt (noe som er helt usannsynlig, men likevel..) 21 km så hadde det tatt meg ca 3 timer. Så jeg er superimponert over alt det folk rekker i hverdagen jeg!

Det er jo prioriteringer som alt annet(og hvor mye man orker selvfølgelig :) Dere har jo hest og hund også(?), spør du "normale" folk så er det sikkert langt fra alle som skjønner hvordan du rekker det? :)

For min del så jobber jeg kveld annenhver uke og da har jeg jo masse tid før jobb kl

, da skjer det ikke så mye uansett, og på dagskiftene så jobber jeg 6-2 og da rekker jeg mye etter jobb. Deilig. Døgnet har jo ikke flere timer av at jeg jobber tidlig, men jeg vet jo at eg ikke hadde stått opp like tidlig om jeg jobbet 8-4 og da hadde jeg hatt mindre tid på kveldene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ha en for hver måned også, sånn at det er lettere for de som ønsker å henge seg på nå? Altså at vi starter en fra 1. februar som varer til 1. mars osv. :)

Det kan vi sikkert :ahappy:

Og jeg må seriøst bli flinkere til å ta med meg mobilen, eneste runden jeg husker å bruke endomondo på er den store tisserunden, og det er bare fordi at den aldri er like lang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det underholdende at programmet logger høydemeter - men på en tur som bare er å gå fram og tilbake, så ser profilen på siste del av turen helt annerledes ut enn den første - burde ikke profilen på 2. halvdel vært et speilbilde av den første liksom? Jaja... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sa jeg kunne merke turen min i kartet om jeg ikke hadde med tlf. Gidder noen å ta seg bryet med en te-skje forklaring for dummies?

  • logg inn
  • klikk på "routes"
  • klikk på "create routes"
  • søk opp utgangspunktet ditt
  • Kryss ut "snap to road"
  • klikk i kartet der du startet og så følger du veien/stien og klikker underveis og i svinger til du kommer til slutten.
  • Når du er ferdig klikk så "save route"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skru av appen etter en tur i går og merket det ikke før jeg hadde kjørt på motorveien i 20+ minutt. Jaja, der ble den ødelagt :P Og jeg må bli mye flinkere til å skru på før jeg er ute å går..

Også syns jeg egentlig at de som vil forandre challengen kan lage en ny, egen en og invitere alle, det er lett altså :) Man kan ikke ta hensyn til alt og alle hele tiden, denne challengen er som den er. (ikke ref til forslaget angående en ny en til hver mnd)

Jeg kommer garantert ikke til å vinne, ei heller topp 5. Mitt mål er å være på side 1 :lol:

edit: la til litt mer

Endret av ToneS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det underholdende at programmet logger høydemeter - men på en tur som bare er å gå fram og tilbake, så ser profilen på siste del av turen helt annerledes ut enn den første - burde ikke profilen på 2. halvdel vært et speilbilde av den første liksom? Jaja... :).

Høydemeter blir ikke korrekt uten mobil/klokke med barometrisk altimeter. GPS-en på mobilen din beregner høyde ved hente inn informasjon fra minst fire forskjellige satelitter.

Har logget min første gåtur i dag :P Normalt bruker jeg ikke Endomondo på mobilen, og GPS-klokken bruker jeg kun når jeg er på lengre turer, løping eller ski (eller lange skogsturer til fots).

Endret av Marjan
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...