Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Sirkus Samurai og 1. desember

Recommended Posts

Vi har som vanlig kost oss sammen på fridagen vår, og her ser dere hvordan:

Kl 08:

Vi har stått opp og jeg har smurt matpakke til min fine mann som skal holde landslagssamling. Ja, sånn har det blitt. :D

A4BAB8E6-D246-400C-B66C-8D7A3F226C8D_zps

Kl 09:

Jentene er ute og spiser ost.

AD55989D-E154-4255-9E94-D94043356F43_zps

Kl 10-12:

Vi koser oss i senga.

9649CC9E-8A97-47BE-82D9-AADE8E1D963B_zps

DAF7DE23-05F9-4384-BAF1-E2F23E4B6767_zps

D9BE9632-13D4-4792-8423-70782DCFE013_zps

Kl 13-16:

Vi er ute og går. Hun der trollbolla som er løs gnir det inn overfor søstra som har litt for stor radius til å gå løs i boligfelt.

120FB9D5-AA1E-4D28-AC4D-3479462D8E98_zps

Imouto skuer mot åsen vi skal opp på neste helg.

F1320CBB-7703-4C29-8024-3B1F7D147D7F_zps

Vi er ute i naturreservatet vårt.

4E2A74FA-94B6-4C1E-80C1-8ADCAEE1EE52_zps

Vi har klatra opp på toppen. Her gikk det to rådyr forbi. Jentene hadde vist meg hvor de var for lenge siden, så vi sto bare rolig og venta.

1FE8417D-6D24-4FC9-95C8-4B34710ED4A2_zps

På vei hjem finner vi noen som har hatt det gøy med skilting i skogen.

3D01A29A-22D3-4B36-9B4C-31070DDA142D_zps

Vi treffer kjæresten til jentene. Han heter Raiko, er 4 år og en superhot black&tan-shiba. Alle ser at Aiko har på sexy-blikket sitt og at Imouto prøver å kline. :wub:

651FB92B-7C99-465F-918C-17D14E10046E_zps

Kl 17:

Har kommet hjem og lager middag. Hadde bernaise-saus også! :drool:

7FA619AD-B2F7-4413-80EF-99F5F4FFD9A4_zps

Kl 18:

Imouto har fått ei knoke å kose seg med og demonstrerer sin lekre badeand-stilling.

5D609329-3DFD-4C7C-A334-8BC65BF12DA2_zps

Kl 19:

Jeg ser på Sons of Anarchy på padda.

FAEA2E5E-F70F-4580-B121-E78737EE3ED3_zps

Kl 20:

Har ikke sett Aiko på et par timer, og skjønner hvorfor...

FFFBB663-AA0C-4A49-BBC6-DCCEAD9D92C0_zps

Kl 21:

Sitter på do og leser julebilaget til Kapital (ikke spør). Han ønsker seg økonomisk recovery og positive markeder ELLER sokker og truser til jul. Går jo nesten for det samme. :lol:

31AAD7E6-B469-4688-9400-AF1CB9D6F10A_zps

Kl 22:

Vi er tilbake der vi starta.

DBC44205-562F-4252-AA62-7C58B85E4276_zps

Kl 23:

Jeg kommer på at jeg må lese av strømmen.

5D7908C2-B681-4972-BE59-0D30006FC266_zps

• Like 9

Shibaer, altså. Så utrolig runde og myke og herlige. :wub:

Og er det plass til deg i senga? :lol:

• Like 1

Shibaer, altså. Så utrolig runde og myke og herlige. :wub:

Og er det plass til deg i senga? :lol:

De får bare lov til å sove der unntaksvis, og de har bare den ene delen av senga. Imouto ligger stort sett med hodet inntil mitt, mens Aiko prøver å dekke hele nedre del av dyna. :D

Åh, EFITene dine, altså :heart: De er alltid så koselige! Takk for titten :)

Takk, og bare hyggelig! :flowers: Det er jo litt stas når EFIT'en for en gangs skyld faller på en fridag. :)

Forumet fortsetter under annonsen

De dærre fleeceballene dine altså, så herlige dem er :heart:

Ja, de er faktisk det. Vi får det bare finere og finere sammen. :wub: Takk! :flowers:

<3

:kiss:

Fine gode jentene <3

De sier de savner dere. :heart:

Jaaaa! Such fluff! Wow! Very fourlegged... Much dog! :wub:

Haha, det beste er at jeg synes Aiko ligner skikkelig på doge innimellom, hun er ganske animert i uttrykket sitt. :D:lol:

Så ut som en herlig fridag. :D Må møte disse damene en dag, for jeg tror de kan korrigere mitt inntrykk av rasen til det bedre :wub:

• Like 1

Fiine shibaene dine! :D

Takk! :flowers:

Det er gjensidig, vi savner dem også <3

Feirer dere jul hjemme, eller skal dere nordpå eller til Sverige...?

Så koselig å titte inn på deres liv av og til, ser helt herlig ut. :)

Takk, vi har det veldig fint sammen. :heart:

Så ut som en herlig fridag. :D Må møte disse damene en dag, for jeg tror de kan korrigere mitt inntrykk av rasen til det bedre :wub:

Ja, det synes jeg du skal! Kommer du "nerrafor" på et tidspunkt, eller skal vi treffes på Rørosmartnan i februar? :D

Ja, det synes jeg du skal! Kommer du "nerrafor" på et tidspunkt, eller skal vi treffes på Rørosmartnan i februar? :D

Skulle egentlig en tur sørover denne helga, men jeg har en liten baby som ikke er helt enig i at at natta starter før kl fire :lol: Så det ble utsatt på ubestemt tid. Men rørosmartnan er en god deal :D

• Like 1

Feirer dere jul hjemme, eller skal dere nordpå eller til Sverige...?

Vi har omsider bestemt oss og bestilt billett..det blir jul nordpå i år :santa-smiley-ho-ho-ho:

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lurt! Jeg trodde jeg var tidlig ute da jeg kom ti minutter før åpningstid, men der tok jeg åpenbart veldig feil... Jeg dro til åpningen fordi jeg var redd for at de skulle bli utsolgt for det jeg skulle ha, men jeg oppdaget jo kjapt at A) de hadde uansett ingenting av det som stod på handlelista mi og B) hadde det blitt utsolgt hadde man mulighet til å be om å få det bestilt inn og man ville allikevel få 25% rabatt. Så det magesåret der kunne jeg spart meg for... Absolutt på tide med en ny dyrebutikk i byen ja. Men må innrømme at jeg handler det meste av utstyr på nett, eller i utlandet. I fysisk butikk opplever jeg at prisen ofte er det dobbelte, i hvert fall når det gjelder ting som dekken o.l. Jeg ønsker å være en lojal kunde, men når f.eks. en regndress koster en tusenlapp i butikk og 400,- på nett, da blir valget enkelt... Det eneste jeg konsekvent handler fysisk er hundemat, og Musti har uansett ikke det merket vi bruker, så jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å springe ned dørene der akkurat. Men en veldig fin butikk var det!
    • Jeg mistenker at vi egentlig er ganske enige, men at vi flisespikker litt, spesielt på tall og begreper? Som sagt mener jeg også at visse raser kan være farligere enn andre (størrelse, vokt, jakt og alvor er stikkord). Legg til eiere som ikke vet eller respekterer hva de har i andre enden av båndet, så kan det føre til særs uheldige hendelser. Men jeg tror også at USA er et ekstremt dårlig land for å se etter tall som kan belyse spesielt en eventuell genetisk komponent, nettopp fordi så store deler av dyreholdet er utrolig ulikt fra her hjemme. Utenfor et tenkt laboratorium og ute i den virkelige verden er det faktisk nærmest umulig å løsrive det genetiske fra alle de andre forferdelige omstendighetene som går igjen for hunder som er involvert mer alvorlige hendelser. Det dreier seg stort sett om hunder som har ganske forferdelige liv. Labrador ser ut til å ligge på i underkant av 90 000 årlige registreringer. Så den vil ihvertfall nærme seg pitbullignende hunder i antall. Så vi sitter igjen med pitbuller, rottweilere, schæfere og "huskyer" som alle trolig er overrepresentert. Og det er vel ingen store overraskelser der? Det er som sagt raser ihvertfall jeg ser an kombinasjonen av eier og hund når jeg er ute og går. Ikke så mye for min egen del, i og for seg, men for min egen hunds skyld. Labradorer generelt slår meg ikke som hunder med spesielt mye alvor eller vokt, til tross for størrelsen. Mitt hovedpoeng er vel egentlig bare: Gener + uegna eier ≈ farlig. Hver for seg tror jeg gener og uegna eiere langt sjeldnere fører til alvorlige ulykker. Det er plenty av folk jeg passerer hvor jeg er veldig glad for at de har chihuahua, eller retriever, liksom. Mens de (få) av noen av de nevnte rasene i nabolaget har supersolide eiere med stålkontroll, så de bekymrer meg heller ikke, til tross for at et par åpenbart hadde spist det meste som er mindre enn dem på fire bein hvis de fikk muligheten. Men, ingen av dem virker spesielt agressive mot mennesker, den slags har jeg faktisk nesten kun opplevd fra (redde) småhunder. Unntakene, vel, da er vi tilbake til hvem som burde få eie hund. I Oslo er det helt klart en del mennesker som, ja, sikkert har godt av jevnlig omgang med dyr, men som ikke burde få eie noen selv... Red.: P.S. Valgte kun rottweiler fordi den var nummer to, så ingen baktanker med det.
    • Du velger rottweiler (øverst), som i særklasse ligger som nummer to (med 5 ganger flere hendelser enn nummer 3 og 10 ganger mer enn labradoren) og meget vel også kan være både overrepresentert og mer overrepresentert enn pitbullen. Ikke bare meget vel, når jeg tenker meg om. Sannsynligvis. Det frikjenner ikke pitbullen, det bare inkluderer rottweileren i en rase som bør ses nærmere på. Og da kom jeg på en vitenskapelig artikkel som jeg leste for lenge siden som egentlig sier akkurat det. Nærmere 2/3 av alle skader behandlet på et barnesykehus over en periode på 5 år skyldtes pitbull (ca 50%), rottweiler (ca 9%) og en blanding av disse (6%). Med 30-60++ ganger mer enn alle andre raser bortsett fra rottweiler så er det svært mange forutsetninger som skal bikke pitbullens vei før man kan si at den ikke er overrepresentert gitt denne statistikken. At det feks skal gå 60 pitbuller per labrador anser jeg som fullstendig urealistisk. 10 også for den saks skyld. Når det kommer til dette med andre faktorer enn genetikk (eiere, oppdrettere) så har vi alt dekket det og vi er helt enige i at det selvsagt spiller en rolle.  Hovedpoenget i min første post var at jeg innser at statistikken og forskningen på området ikke er god nok til å konkludere (det er imidlertid vanskelig å lese det som er som noe annet enn at det trekker i en retning), men kombinasjon med det man vet om genetikk - inkludert det at funksjon (i vid forstand - også mentalt) følger form - og ren logikk så er det svært mye som taler for at enkelte raser rett og slett er vesentlig farligere enn andre. Og at pitbullen er en av flere slike raser. Det betyr imidlertid ikke at jeg mener utenlandsk statistikk hvor man blander sammen "pit bulls" og seriøs avl av "American pit bull" vil være representativt for seriøs avl av amerikansk pitbull i Norge, og heller ikke at jeg nødvendigvis er for raseforbudet.  
    • Min egen erfaring som dyrepleier er at det er kjempebra med sekretærer. De tar gjerne telefoner, salg, innsjekk av pasienter , vask av utstyr etc. Så får dyrepleierne tid til å gjøre klinisk arbeid som tannrens, narkose etc. Alle de jeg har jobbet med har ikke hatt utdanning da. Men utdanning er sikkert nyttig. 
    • Hvor (hvilken kennel) kommer han fra? 😊
  • Nylig opprettede emner