Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Hvor er det Kah har skrevet? Prøvde å sjekke news og fant ingenting der :S

Jeg er også litt ute av gamet @Lola Pagola :lol: Jeg husker det var best å parre tisper på dag 98-100, mens hannhunder spiller ingen rolle, right?

Nei, jeg mente at om det skulle poppe opp en quiz om hvor mye du spiller FP og sånn, så hadde hun skrevet det i News sånn at vi viste om det.

I dag paret jeg dag 100 Lapphund gruppa mi - to av tispene var level 71 og de fikk valper med MP på 1.405x på første dag :D Gleder meg til dem blir eldre :)

Jeg jobber for å få borderne mine opp til å konkurrere med dem som er godt etablert, men det skjer nok ikke med det første, spesielt ikke med Happy Paws som har rene super bikkjene :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Nei, jeg mente at om det skulle poppe opp en quiz om hvor mye du spiller FP og sånn, så hadde hun skrevet det i News sånn at vi viste om det.

I dag paret jeg dag 100 Lapphund gruppa mi - to av tispene var level 71 og de fikk valper med MP på 1.405x på første dag :D Gleder meg til dem blir eldre :)

Jeg jobber for å få borderne mine opp til å konkurrere med dem som er godt etablert, men det skjer nok ikke med det første, spesielt ikke med Happy Paws som har rene super bikkjene :o

Ah, da er jeg med! :) Men det tenker man ikke på når spørreundersøkelsen plutselig er der og den kun består av 4 spørsmål :P Da tenkte jeg bare at jeg skulle være hyggelig med disse spørreundersøkelses folka og gjøre ferdig undersøkelsen :lol:

Jeg vil at spillet skal gå fortere :lol: Skulle ønske man kunne spole i spillet :lol:

Syns @2ne skal komme tilbake i spillet og lage en god kineser til meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Bordere, bare å si ifra om du vil låne en hannhund :) Heter Heike

Nice! :) Skal sjekke ut. Må finne i så tilfelle hvem som skal brukes på hvem da :lol: Har jo to BC-kull nå som jeg venter på skal bli gamle nok.

I det ene kullet fikk jeg også en veldig bra BC-hanne! Med bonus-farge for min del! :D Cream and white (irish) med 24HH, altså Excellent quality (100,00%). Det var veldig morro! Det eneste kjipe er at den tydeligvis ikke egner seg til agility (som er det aptitude testen gjør, sant? Sjekker hva hundene egner seg til?), og det er jo det jeg trener mine BC i. Oh well, beholder den uansett fordi den var så bra på det andre :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte hundene i går pga fadderuken :P Låste alle hundene nå, men jeg ble jo plutselig litt giret på å spille igjen nå :D Jeg har lest mye gammelt i denne tråden, og herregud at dere orker å ha så mange hunder :lol: Jeg har under 25 hunder :P Mer enn nok! Nå leiter jeg etter en litt sjelden rase å ta inn så jeg kan vinne :aww: Det er ikke så gøy å drive med masse raser som er ganske populære. Vanskelig å vinne da.

Edit: Endte opp med å kjøpe meg en boston terrier, og fant ut at Basenji er en ganske sjelden rase der inne også. Om å gjøre å jobbe seg opp litt der tenker jeg!

Og et spørsmål til. Ser den ene hunden min har agiagi agiint i genene, men jeg har utstyr som booster int på henne. Hun trenes i agility. Burde jeg bytte og heller booste henne i agi? Jeg pleier å velge utstyr utifra hvilken egenskap de har høyest på som valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På borderne mine går de Herding, de avles mot å få dobbel stamina boost så jeg booster bare stamina. Altså grønn mat og grønne bånd og halsbånd :) Men noen sprer det litt så de tre statene blir mer jevn også. Jeg har ikke helt sett hvem som er best av de to, men ser flest som gjør det sånn som jeg gjør.

Jeg gjør akkurat samme greia på maskotene mine, booster hoved staten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På borderne mine går de Herding, de avles mot å få dobbel stamina boost så jeg booster bare stamina. Altså grønn mat og grønne bånd og halsbånd :) Men noen sprer det litt så de tre statene blir mer jevn også. Jeg har ikke helt sett hvem som er best av de to, men ser flest som gjør det sånn som jeg gjør.

Jeg gjør akkurat samme greia på maskotene mine, booster hoved staten :)

Høyeste stat utifra genene? Altså det som står når man tar gentest?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyeste stat utifra genene? Altså det som står når man tar gentest?

Er ikke helt sikker på hva du mener. Men Borderne mine som går Herding (herding sine stats er agility, intellect og stamina) Hundene mine avles for å få stmstm stmstm og jeg booster bare Stamina med grønne mat sekkene (pork) og grønne bånd og halsbånd.

http://www.furry-paws.com/dog/index/1219982 <-- Hun har stmstm stmstm og bare Stamina boostet. Sånn at den er på 2430. Mens de andre to Herding stats agility og intellect er mye lavere, Agi har 1180 og Int har 892. Veldig mye lavere.

Men noen velger å gi mat, bånd og halsbånd for å balansere dem mer.

http://www.furry-paws.com/dog/index/1199947 går Show (cha-int-str) og har strength mat, intellect bånd og charisma halsbånd. Denne hundens cha-int-str er mye mer balansert enn min hunds agi-int-stm er :)

Jeg har mange hunder, så jeg gidder ikke sitte å bytte på tingene sånn, mye lettere å bare åpne vinduet og finne grønne ting å equippe på de :P

Håper jeg ikke forklarer for forvirrende nå... :s

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønner :) Men jeg har bare alltid sett når de har vært valp hvilken av statene som er høyest, og gitt de utstyr utifra dette. For allerede da har de jo ulike tall. Eks 26 agi 24 stm 11 int, og da booster jeg agility med blå ting, selv om genene kanskje sier agistm stmint eks. Så jeg lurte på om jeg burde booste med utstyr uti fra hva som kommer frem på gentesten at de har mest av, eller hvilken av de som er høyest når de er valp.

Edit: Jeg så Lola postet noe om det lengre bak i tråden. Slik jeg forstod det burde man booste det som gentesten viser de har mest av :)

Apropo, @Lola Pagola. Leste også at du skrev om Gorden Setter prosjektet ditt og du nevnte at om du hadde vært mer tålmodig så kunne du sikkert klart det fortere. Hvordan vil du anbefale meg å gå frem? Jeg skal forbedre Basenji. Foreløpig ikke funnet noen 24 HH Basenjier der ute. Bør jeg prøve å avle lala (som jeg heller ikke har funnet på noen basenjier enda) og den boosten jeg ønsker fra dag 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skal gå fort avler du når du kan og supplerer med store bought hunder for å bli kvitt hh'ene. Jeg hadde min første 24HH Border på gen 7 :)

Man burde prøve å avle for en stat ja og booste den

Edit: Jeg prøver å unngå ll, lla og Ll, men kan la Ll gå om hunden har bra gener og aptitude i sporten som jeg vil rasen skal konkurrere i. Målet mitt er alltid lala :)

Med mitt pomeranian prosjekt går det egentlig todelt nå, for jeg vil ha dem i Show og har noen som passer til det - men så passer resten til Rally-O... uff.

Endret av MissHeike
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store bought hunder? Hva tenker du på da? Hunder som allerede har bra gener? Finnes ikke mange av de gitt. Ihvertfall ikke til slags. Jeg har en hannhund selv med en del HH. Mulig jeg finner hanner tilgjengelig for stud med mer HH også.

Bør jeg vente med å avle på de til de har levlet litt selv om jeg jobber frem mot HH? Eller skal jeg bare kjøre på med avl til HH er bra og deretter tenke på å vente til de levler? Får de kanskje veldig dårlig comp exp da?

Og et spørsmål til litt utenfor dette, det står på about siden til hundene mine: Booster 0/5. Hva betyr dette? Den ene har jeg boostet 1/5. Føler jeg husker at jeg gav henne noe som boostet henne, men jeg husker ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fra butikken, når jeg supplerer med hunder fra butikken kjøper jeg tisper som helst har HH på det paret som linja mi har hh på. Hvis det skal gå fortest mulig parer du uten å tenke på å levle de.

Jeg vet mange pleier å la de levle til 5 før de parer også, for å holde multiplier på 1x.

Jeg miller dem til jeg oppnår rundt 18HH med helst ingen hh, men noen hunder med 1 eller 2hh består. Når de har såpass mange HH lar jeg de levle til level 15 minst før jeg parer. Første gang går det jo så seint, så da parer jeg på level 15, så øker jeg det litt og litt. Når jeg har 22-24HH så parer jeg enten på level 30 eller venter til dag 88, avhengig av multiplieren :)

Med Border Collien millet jeg helt til generasjon 6, jeg var sikker på at jeg kom til å få minst en 24HH og lot de levle til lvl 10. Jeg fikk to hannhunder med 24HH :) Og de igjen fikk resten av det jeg kaller min første generasjon med 24HH hunder, de er nå 70-80ish dager gamle, men multiplier er veldig lav så de levler ikke noe særlig, de ligger bare å daffer og derfor stopper jeg nå å mille når jeg oppnår 18HH :) For at hundene skal kunne nå litt lengre når de endelig er 24HH.

Prosjektet mitt nå er jo Pomeranians, skal ha de til 22-24HH før jeg integrerer dem i maskot systemet mitt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg tror jeg skal prøve å jobbe med alt på en gang. Kan bli vanskelig, men tar det etterhvert ;) Men compeditore experience er medfødt ikke sant? Ikke noe som kommer over tid? Jeg kom nemlig over en hund med 1.5 i comp exp. Jeg følte det vat veldig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke comp exp som er Multiplieren? I så fall kommer den av jo høyere level foreldrene er.

http://www.furry-paws.com/litter/view/694951 <-- mitt første kull fra første generasjons 24HH Borderne mine :) Liker veldig godt at den er på 1.303x på dag 0 <3 Foreldrene har 1.030x eller noe slikt siden de var millet nesten helt til 24HH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke comp exp som er Multiplieren? I så fall kommer den av jo høyere level foreldrene er.

http://www.furry-paws.com/litter/view/694951 <-- mitt første kull fra første generasjons 24HH Borderne mine :) Liker veldig godt at den er på 1.303x på dag 0 <3 Foreldrene har 1.030x eller noe slikt siden de var millet nesten helt til 24HH.

Jo, mulig det er det samme :P Jeg bare kaller det comp exp :P

Men det er slik at det bare er en av foreldrene sin level som teller, men om den ene har mye høyere comp exp enn den andre, vil det gi valpene noe bedre comp exp, eller gjelder det samme som ved level der?

Så bra at du fikk såpass bra comp exp da! Kanskje jeg skal rovavle litt til jeg får opp HH :P Da kommer jeg til å få kjæft fra en viss person jeg kjøpte en rescue Basenji fra hvor jeg måtte fylle ut en spørreundersøkelse og sa der at jeg ikke skulle avle før hun var på dag 88 :lol:

Og der fant jeg faktisk 24 HH Basenjier :P Da var det ikke like morsomt lengre. De som ligger på topp i Hall of Fame har ikke 24 HH. Er ikke det litt merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange hunder i Hall of Fame, har vel bare en der ak nå, og ingen av de har 24HH. Hall of Fame handler om de som har levlet høyest, ikke genetikken. Jeg har noen av de absolutt beste hundene (høyest levlet) i nesten alle mine raser, og jeg har kanskje 5-6 24HH av rundt 300 hunder...

Multiplier kommer fra begge foreldrene, den gamle formelen var slik level+level x2 + opptil 45 alt etter hvilken profesjon du har. Den er noe forandret etter revamp av multiplier, men ikke voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange hunder i Hall of Fame, har vel bare en der ak nå, og ingen av de har 24HH. Hall of Fame handler om de som har levlet høyest, ikke genetikken. Jeg har noen av de absolutt beste hundene (høyest levlet) i nesten alle mine raser, og jeg har kanskje 5-6 24HH av rundt 300 hunder...

Multiplier kommer fra begge foreldrene, den gamle formelen var slik level+level x2 + opptil 45 alt etter hvilken profesjon du har. Den er noe forandret etter revamp av multiplier, men ikke voldsomt.

Ja, men er det ikke slik at en hund med 24 HH gjør det bedre i konkurranse da? Er det da vits å jobbe mot 24 HH, eller burde man fokusere mer på å levle hundene, få bra multiplier og stats? Og angående stats, er det nok å velge en av de 3 statsene de trenger i den sporten du ønsker å drive med? Eks om jeg driver racing, og har da speed, stamina og stength eks, så er det nok å avle på kun stamina eks? Burde jeg sjekke ut hvilken av de 3 folk flest har som Bias på konkurranser?

Om ene foreldren har 1.01 i multiplier, og den andre har 1.5 i multiplier, vi da valpene få mer i multiplier enn den med lavest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er det ikke slik at en hund med 24 HH gjør det bedre i konkurranse da? Er det da vits å jobbe mot 24 HH, eller burde man fokusere mer på å levle hundene, få bra multiplier og stats? Og angående stats, er det nok å velge en av de 3 statsene de trenger i den sporten du ønsker å drive med? Eks om jeg driver racing, og har da speed, stamina og stength eks, så er det nok å avle på kun stamina eks? Burde jeg sjekke ut hvilken av de 3 folk flest har som Bias på konkurranser?

Om ene foreldren har 1.01 i multiplier, og den andre har 1.5 i multiplier, vi da valpene få mer i multiplier enn den med lavest?

Nei, det er ikke 24 HH som teller, men at hunden har 4E, dvs ingen hh. Ikke for det, jeg har hatt topphunder med 1hh også jeg, det mange faktorer inne i bildet. Multiplier er den viktigste, dess høyere multiplier dess mer levler hunde, og har den god aptitude i tillegg når man alltid toppen.

Jeg avler for stats, dvs 4xettellerannet, for da garanterer man dobbel boost i samme stat og hunden får et bedre utgangspunkt. Og ja, det holder med å velge en stat. Det er lettest å gjøre det bra om hunden har stat som mange andre har.

Foreldrenes multiplier har "ingenting" å si, det er levelet de er på når de avles som teller. Om jeg parrer to hunder med multiplier 1,6 når de er på level 1, så får valpene elendig muliplier (rett under 1) men om jeg venter til de er 100 dager og rundt level 90, så får valpene multiplier 1,62 sånn ca

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg anbefaler alltid å levle før man parre, og det går an å jobbe med både HH, stat, multiplier og ev farge samtidig, det tar bare tid og mer planlegging.

Ikke for det, jeg har millet jeg også, spes på dogo og belger fordi jeg vil unngå innavl så langt som mulig, og mine hunder er i slekt med alt av topphunder der ute. Så da miller jeg til rundt 15HH og begynner så å konk slik at hundene kan levle. De havner på rundt 60, mens de ikke millede hundene nå nærmer seg 90.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...