Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Chiljas Wagtail Lily


Sunlily
 Share

Recommended Posts

Hun er supersøt :wub:

Hun er fiin! Elsker de store tan-tegningene i ansiktet hennes! :) synd det ikke blir valper, men det kommer vel flere sjanser :)

Tusen takk! :wub: Om det ikke på magisk vis plopper noe ut, så blir det å prøve på nytt ved neste løpetid (som jeg beregner til juni). Hun får løpetid hver 4.mnd, så det er nok å ta av kan en trygt si... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

La meg presentere det nyeste familietilskuddet: Chilja's Wagtail Lily, eller Nagini som hun heter til daglig. Hun er etter NUCH Ki-Ro-mas Dark Mystic og Tanmarks Dancing Queen. Jeg har henne i d

Nagini 9 uker og heeelt ferske bilder

Nagini har nettopp rundet året, og har i tillegg tatt HD/AD-røntgen! Det ble A på alle kanter, så jeg kan ikke gjøre annet enn å smile fra øre til øre I tillegg har vi startet med agility, noe som bå

Nå er det jo hele 14 dager siden sist, så da er det på sin plass å spamme med litt bilder igjen! Nå har våren virkelig kommet, og temperaturen var helt fantastisk - så dagen i dag har blitt tilbragt nede ved vannet der sjøløvene mine trives best - resten av bildene havner nok i Mew og Moltres sin tråd (dette begynner å bli litt tungvindt merker jeg :P ) :D

IMG_3627_zpsbimkpi4m.jpg

IMG_3873_zpsfbrg83wl.jpg

IMG_3878_zpsnpd8tkpz.jpg

IMG_3886_zpsbsvqt2r2.jpg

IMG_4105_zpsvmg9017e.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig :wub: Og for en flott pels hun har nå! NKK Drammen neste? :ahappy:;)

Takk :wub: Angrer på at jeg ikke meldte henne på utstilling til helgen, men så var det de valpene som liksom skulle dukke opp da.. :P Og innen NKK Drammen, har hun nok sluppet den pelsen - hun løper hver 4.mnd vettu :P Dessuten er det brukshelga som står for tur :ahappy: Får heller ta oss en Sverige-tur eller noe tenker jeg i løpet av sommeren når pelsen forhåpentligvis er tilbake etter løpetida :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Som kanskje noen av dere allerede vet, så er det ingen mer Nagini mer. 

Min øyensten fikk hvile 8.september, og det er noe av det vanskeligste jeg har vært med på. Det har ennå ikke gått opp for meg at jeg aldri noen sinne skal få se den vakreste skapningen på jord igjen, og aldri mer skal jeg få grave ansiktet mitt inn i pelsen hennes eller høre hennes skjærende bjeff eller grynting. Det er slike situasjoner som oppstår, som gjør at jeg virkelig ikke har lyst til å holde mer på med hund. Slike avgjørelser som må tas som gjør at jeg bare har lyst til å gi opp alt jeg drømmer om, fordi det er overhode ikke noe hyggelig å miste sin aller beste venn. 

Kort sagt (og det er først nå jeg virkelig klarer å jobbe meg gjennom en hel tekst som er publisert i all offentlighet) så skjedde det en brå adferdsendring hos henne. Hun elsket alt og alle som hun kom over på sin vei, men i løpet av sommeren var hun ikke seg selv mer. Hun kunne begynne å utagere uten forvarsel og prøvde ved et par anledninger å bite forbipasserende helt utav det blå. På en tur greide hun faktisk dette og, men fikk heldigvis bare tak i jakken hans. Det var overhode ikke noe mønster i det hele og hun har verken vært utsatt for noe verken da eller tidligere, eller blitt provosert, så det hele har vært veldig vanskelig. Jeg har lett etter forklaringer på hva som kan ha skjedd der og da, som har ført til at hun har reagert som hun har gjort, men det finnes ganske enkelt ingen. Jeg kunne ha ramset opp flere ulike senarioer, men det ville ikke ha forandret utfallet. 

Jeg snakket med noen av mine nærmeste og også flere ordentlig hundekyndige folk som jeg kjenner til og spurte om råd. Flere tilfeller ble det nevnt at det kunne være hjernesvulst i og med at hun switchet så mellom å være seg selv, til brått å utagere, til å være like glad og være seg selv. Jeg hadde en lang prat med oppdretteren min, og fikk også vite at det har vært flere tilfeller med hjernesvulst bakover på linjene. Til syvende og sist, jeg dro ned til veterinæren, snakket med henne, og hun var enig i at hjernesvulst eller ikke, så var ikke Nagini lenger en hund som var trygg å ha ute blant mennesker, og spesielt ikke med barn. 

Det ligger mer historie bak det hele, men jeg ønsker ikke utdype mer og kommer tvilsomt til å ville svare mer på sykdomsbildet hennes eller min avgjørelse, for innerst inne vet jeg at jeg tok den riktige avgjørelsen, og de som så Nagini de siste månedene vet også at det ikke er tatt ut av åpen himmel. Jeg skulle ha gjort hva som helst for å reddet min mest dyrebare skatt, for gud som jeg savner henne. Hun kommer til å være den hunden som jeg aldri noen sinne får igjen, men som jeg har hatt æren av å kjenne. Min aller kjæreste Nagini, du er så inderlig savnet...:heart:

IMG_7040_zpsypaoks3f.jpg

IMG_7232_zpstelgs0lk.jpg

Dagen før jeg tok henne med meg til veterinæren, dro vi på tur til Gaustatoppen. Hun hadde en av sine bedre dager den dagen.
IMG_7405_zpszbovfvpm.jpg

Dette er et av de aller siste bildene som er tatt av henne. Samme dagen som vi tok farvel for siste gang.
IMG_7454_zpsiagatdpp.jpg

 

Sov godt, lille:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tekopp skrev:

Så trist å lese. Håper det går bra med deg (og resten av flokken). Kondolerer.

For tiden består flokken av bare Moltres, siden Mew hadde HD D med store forkalkninger og jeg ikke ønsket å belaste henne for mye (aussien leker jo relativt røft og disse jentene var intet unntak) fikk hun lov til å flytte i sommer. Nå lever hun det glade liv i Oslo som alenehund og kan treffes fra tid til annen på Nasjonalhistorisk museum hvor den nye eieren hennes jobber :) Så akkurat nå håper jeg at sistemann klarer å holde seg frisk i det minste :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...