Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan oppfører hundene deres seg når dere våknet om morningen?


ceccy
 Share

Recommended Posts

Kikker litt opp på meg, kryper opp i armkroken og koser lit, før jeg står opp. Da tar hun litt "morgengymnastikk" i senga, og så føler med meg inn på badet hvor jeg kler på meg og pusser tenner. Så er det rett ut på morgenlufting. Hun er superenkel om morgenen, ligger til jeg står opp, om det så skulle være midt på dagen. Når jeg går tidlig av gårde på jobb på lørdager går hun og legger seg hos søsteren min etter jeg har gått og kan sove ett par timer til.

Søtere er hun om kvelden. Når det blir litt sent går hun og steller seg i trappa som leder opp til soverommet og kikker på meg for å vise at nå, nå mammma, er det på tide å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hver morgen våkner jeg til synet av en hvit kladd, hvis hode ligger 30 cm fra meg, som nistirrer meg inn i øynene. Dersom han ser at det er liv, så er det "happy-time" i to sekunder før han legger seg

"Hvis vi ligger helt stille nå, så glemmer hun kanskje å tvinge oss ut på do midt på natten" Så går jeg opp trappen og lukker opp døren til Ia sitt rom og der kommer lille propell: "Hei, alle sam

Milo har forresten er grusomt morratryne

Posted Images

  • 1 year later...

Khela er mer B-hund enn jeg er B-menneske. Hun kryper aller helst under dyna eller ser misfornøyd på meg når jeg kler på meg :lol: Jumper ut av senga når jeg går mot døren da, for det er ikke snakk om å bli igjen alene! :shocked:

De gangene Tequila sover inne er det HIPPHURRAOMG VIKANSTARTEDAGEN HERREGUDJEGELSKERDEG!!!! :frantics::bananas::lama::blissysmile: :running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem stykker alle i skala fra JAAAAA MORGEN!JEG SÅ DU RØRTE PÅ DEG! STÅ OPP STÅ OPP JAJAJA til "vekk meg igjen imorgen..." og kommer luntende ned på formiddagen :P

Jeg har kun to da, men Hermes er nok helt på ene siden, "vekk meg i morgen", på skalaen din, mens Calle nærmer seg andre siden, men er nok ikke blant de verste, vokst opp med hunder som er hakket verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis er TJOHEEEEI, VÅKNE,VÅKNE,VÅKNE!!!!! Hun kan sitte lenge å bare stirre på deg, og gjør du en eneste bevegelse så er ******* løs :P Tuva gidder ikke se på deg engang hvis det er for tidlig, samme med Trym. De vil helst krype lenger under dyna og kose seg. Men det er litt vanskelig med krapylet som danser og herjer oppå dem :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozu våkner når jeg våkner (som regel - det hender en sjelden gang at han fortsatt ligger og sover når jeg går i dusjen). Han er rolig om morgenen, for han vet det ikke skjer så mye da likevel. Litt ekstra logring og forventningsfull venting når han hører samboer kommer hjem, ut på en liten morgentur også er det tilbake til soving for både han og mannen (jobber nattevakt).

Så han er ganske rolig og småtrøtt om morgenen. Passer bra, det er jeg òg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetris er et skikkelig sovedyr, jeg våkner jo for det første inneklemt i et hjørne fordi han ligger klin inntil meg.

Når jeg da våkner så kommer han kanskje med et lite gjesp, og det er ikke antydning til å reise seg før jeg faktisk har kommet meg opp av senga og ut i gangen, da kommer han tuslende etter.

Det kan dog hende at man får et kyss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kos og suss når jeg våkner, valpis sniker seg opp i halsgropa mi og dytter nesen godt mellom puta og halsen min og der ligger han og grynter litt. Hvis han synes jeg er treig begynner han å dra meg i håret og dytte poter i trynet mitt.... ikke så ok :P Her ligger vi til jeg sier at vi skal stå opp, med mindre han sier ifra om at han vil ut og tisse. Bærer han fra stuen og ut på mark da, siden han gjerne kommer på at han må tisse når vi er i gangen (bor i blokk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur er det ikke liv i... :P Jeg kan drikke kaffe og slappe av før han såvidt begynner å røre på seg i sengen :P Så ut å tisse, og rett inn og sove mer :P

Forrige hunden min, en doberman, var det litt mer liv i. Hun sov alltid under dynen ( :wub: ), og når jeg løfta på dynen lå hun der å smiiiilte med tenna på tørk, søteste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Seee så søt jeg er da... må vel ikke våkne da?? Seriøøst...? Sove litt mer,vel?"

IMAG0140.jpg

Også nekter han å sove videre i senga om jeg står opp, så da blir han med ned, først ut å tisse i to minutter også inne å sove mere :P

OT:

For det første, fy fader så søøøøøøøt :wub:

For det andre, når jeg ser han lille rakkeren der forstår jeg hvorfor mange tror at Arthur er Boerboel (han er Bullmastiff), de er jo ganske så veldig like når de er små!

Den beste var når jeg traff en fyr i dyrebutikken:

Fyr: Hilser på Arthur, "er det en Boerboel"?

Meg: "Nei, Bullmastiff"

Fyr: "Er du sikker på at han ikke er en Boerboel"?

Meg: "Jaa"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vegas har begynt å stupe opp i senga om morgenen. Hvordan han reagerer når jeg våkner først vet jeg ikke, for han har også begynt å hoppe på meg til jeg våkner :P Når jeg endelig våkner så legger han seg på ryggen inntil meg, smiler og sparker meg i ansiktet med labben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det null respons utenom TO(det er aaaalltid to) vift med halen!

Jeg er utpreget A-menneske, og han er utpreget B-hund, så jeg får stå opp, dusje, stelle meg, drikke kaffe og spise frokost i fred å ro! Og når det er på tide å gå ut, må jeg ta på halsbåndet på dovendyret å dra han ut av sofan/senga:p og etter tissing går han rett å legger seg igjen;)

Et det helg og han "får sove ut", sover han lett til 1200:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver morgen våkner jeg til synet av en hvit kladd, hvis hode ligger 30 cm fra meg, som nistirrer meg inn i øynene. Dersom han ser at det er liv, så er det "happy-time" i to sekunder før han legger seg i spoon med sitt hode ved siden av mitt på puta.

Jeg har definitivt våknet opp til verre ting.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt morragretten og har behov for å være alene på starten av dagen, og det viser jeg nok ganske tydelig med kroppspråket. :P Såpass mye at Kuma føler hun også må være morragretten når det er hunder i huset som hun ikke vanligvis er med på våre rutiner. Hun må ikke på do om morgenen og kan ofte gå morgentur uten å tisse. Hvis hun selv fikk velge, så hadde hun nok ligget i senga fra 22 - 16. Hun drar seg så lenge som mulig.

Lizzy er en morgenfugl, men har begynt å skjønne poenget nå da. De siste morningene har hun blitt liggende i kurven sin selv om jeg har stått opp. Da ligger begge de to dyra på soverommet og småkikker på hverandre mens de våkner. Når de hører at jeg begynner å bli ferdig, så venter de så lenge som mulig, men med en gang den ene reiser seg så spurter de om kapp ut på badet for å få hilst på meg først. Lizzy er jo fortsatt ganske ny, så det er litt småkonkurranse og rutiner som ikke er helt i boks enda. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...