Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

cacib er vel slike man må ha 3 (?) av for å bli internasjonal utstillingchampion.. De får man bare på NKK og de nasjonale utstillingene.. Er ikke helt inn i hvilket land man må få de i for å bli int ch (man kan ikke ta alle her hjemme i hvertfall tror jeg) men du får spørre utstillingshaiene. .Ingen av mine har fått cacib før, så har ikke satt meg så dypt inn i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cacib er vel slike man må ha 3 (?) av for å bli internasjonal utstillingchampion.. De får man bare på NKK og de nasjonale utstillingene.. Er ikke helt inn i hvilket land man må få de i for å bli int ch (man kan ikke ta alle her hjemme i hvertfall tror jeg) men du får spørre utstillingshaiene. .Ingen av mine har fått cacib før, så har ikke satt meg så dypt inn i det :)

Hehe, nesten - I feel the urge, og må bare rette opp. Jeg er jo tross alt utstillingshai, bitebite.

For å bli internasjonal champion trenger en hund å vinne fire CACIB for tre forskjellige dommere, i minst tre forskjellige land - og det ene landet må være det landet hunden bor eller rasen opprinnelig er fra. Det må også gå minst et år mellom første og siste CACIB. En må også være champion i det landet hunden bor, for å kunne bli internasjonal.

CACIB kan kun oppnås på internasjonale utstillinger. I Norge vil det si alle NKK-arrangerte utstillinger, mens i utlandet kan en kennelklubb arrangere både nasjonale og internasjonale utstillinger - så sjekk dette nøye før dere drar.

For enkelte raser er det tilleggskrav - det gjelder særlig raser i gruppe 1, 6/4 og 7, mener jeg det er. Der er det også for flere raser krav om kun to CACIB, fra to land, for to dommere.

Jeg har mainstreamrase, og har derfor ikke satt meg inn i særreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten - I feel the urge, og må bare rette opp. Jeg er jo tross alt utstillingshai, bitebite.

For å bli internasjonal champion trenger en hund å vinne fire CACIB for tre forskjellige dommere, i minst tre forskjellige land - og det ene landet må være det landet hunden bor eller rasen opprinnelig er fra. Det må også gå minst et år mellom første og siste CACIB. En må også være champion i det landet hunden bor, for å kunne bli internasjonal.

CACIB kan kun oppnås på internasjonale utstillinger. I Norge vil det si alle NKK-arrangerte utstillinger, mens i utlandet kan en kennelklubb arrangere både nasjonale og internasjonale utstillinger - så sjekk dette nøye før dere drar.

For enkelte raser er det tilleggskrav - det gjelder særlig raser i gruppe 1, 6/4 og 7, mener jeg det er. Der er det også for flere raser krav om kun to CACIB, fra to land, for to dommere.

Jeg har mainstreamrase, og har derfor ikke satt meg inn i særreglene.

Gruppe en er det enkelte raser som bare krever 2 Cacib i to land ja, men det krever også at dem har WCC. (Bruks krav)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Spesielt yodel, psycho og Labbis! Kjempehyggelig å treffe på deg labbis :) aussien din var bare sååå herlig! ikke så verst memphis heller :)

Min gullgutt ble 2. beste juniorhann med CK :) , noe som jeg er superfornøyd med! Synes at de andre var så fine at jeg fremdeles er sjokka over 2. plassen... Og best av alt: Han fikk excellent temperament!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blåsløyfe på Kokos :) Vi både jublet så snørr og tårer rant, resterende goldenfolket så rart på oss :) For en helg liksom;

To feilfrie løp i agility, 1.plass, 2.plass, 2 napp og toppen av kransekaka: En blåsløyfe!

Grattis til alle med flotte resultater og titler :o

Haha, litt latter rundt flatringen etter du kom jublende med blåsløyfa di og jeg sa - kanskje vi og skal begynne å glede oss over de små tingene vi og? :o

Ehh, når og sånn?? :):o hehe

Bridie er ikke helt sikker på hva cacib egentlig er, og ber sonen folket om hjelp... :o

231108_001.jpg

Herlig bilde! :D

Alt i alt skal jeg si meg fornøyd med helgen - selv om den startet med at pyreneertispen jeg stilte i chk fikk blå!

Rottweiler tispa jeg stilte fikk 1AK, 1AKK, CK, 3BTK - eierne var i hvertfall glade! :D

På søndagen stilte jeg kooikeren til de med rottweiler - hun fikk (i åpen klasse mot andre hunder som allerede hadde titler) 1AK,1AKK,CK,1BTK,CERT,CACIB og BIM - dermed NV-09! :D

Aris ble nr 5 i en åpen klasse på 21 stk, han fikk også CK. Er egentlig fornøyd, ble vel delt ut mellom 20 og 25 CK på rasen. Dessuten var det 21 i åpen klasse og 20(!) i champion!

Alt i alt en grei helg :o Vi avsluttet med stil, og ble BIS avl :D

EDIT: NV-08 såklart! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppe en er det enkelte raser som bare krever 2 Cacib i to land ja, men det krever også at dem har WCC. (Bruks krav)

Jupp, var det jeg mente - men jeg skrev det knotete. Brukskrav/tilleggskrav kompenseres gjerne med færre CACIB.

På søndagen stilte jeg kooikeren til de med rottweiler - hun fikk (i åpen klasse mot andre hunder som allerede hadde titler) 1AK,1AKK,CK,1BTK,CERT,CACIB og BIM - dermed NV-09! :)

Det er jo rett og slett imponerende! Hvordan gikk dommeren fram? Spåkule? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo rett og slett imponerende! Hvordan gikk dommeren fram? Spåkule? :shocked:

Hu gjetta ****** bra! :)

Altså jeg studerte ikke titlene men så at to av dem hadde (lurer på om den ene var such i hvertfall, den ene kan ha vært f.eks svch for alt jeg vet altså.) Men eiern sa finnene likte de litt større (som tispa var) og det var jo sant :)

EDIT; Kom kanskje ikke så godt frem at dommern var finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu gjetta ****** bra! :)

Altså jeg studerte ikke titlene men så at to av dem hadde (lurer på om den ene var such i hvertfall, den ene kan ha vært f.eks svch for alt jeg vet altså.) Men eiern sa finnene likte de litt større (som tispa var) og det var jo sant :)

EDIT; Kom kanskje ikke så godt frem at dommern var finne.

Var vel heller at hunden ble NV 09 vi reagerte på.. Alle de andre vinnerhundene i går ble NV-08.. hehe.. Godt gjort å gi hunden 09 tittelen et år i forveien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :o:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :o Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :o:o

Jippi jippi jpippi! For en debut!! Gratulerer såååå masse! :D

Okei, jeg er fremdeles i sjokk!

Boris og meg entret ringen i dag morges kl halv ti. (ca) Var bare to gutter i juniorklasse hannhund.

Den andre hannhunden er fra en kjent oppdretter å har flere titler rundt i verden (bla annet junirchamp) og to til..

Jeg var VELDIG forberedt på en blå ut, men håpet på en fin kritikk. Grunnen til dette var at dommeren er engelsk. Å min mops er sort med hvit i brystet. Vi gikk videre! Vi endte opp som nr 1 med CK! :D

Jeg GAPTE! Fikk gratulasjoner alleveier! men det var ikke nok med dette! Jeg ble plassert som nr 3 beste hannhund!

Jeg GRÅT av gledessjokk! Folk rundt meg lo så de gråt over reaksjonen min, å dommeren ga meg en klem... :):o

Tispen jeg gikk med ble plassert som nr 2 med CK. Gikk ikke videre i CK klassen hun..

Jeg svever fremdeles oppe under skyene.. Beste med det hele var når dommeren sa (på engelsk) Nå er Du Norsk junior vinner 2008. (vi har jo ikke det i norge, men "uoffisielt" sa de alle)... Men jeg vet nå ikke jeg.. vi fikk pokal! :D hiih!

Gratulerer! Er alltid gøy med gode resultater på de unge, håpefulle :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi jippi jpippi! For en debut! Gratulerer såååå masse! :)

Gratulerer! Er alltid gøy med gode resultater på de unge, håpefulle :)

Takk! For å si det sånn! Bilturen hem til Bergen gikk Kjappere enn forventet.. Jeg ligger fremdeles å vibrerer! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Spesielt yodel, psycho og Labbis! Kjempehyggelig å treffe på deg labbis :o aussien din var bare sååå herlig! ikke så verst memphis heller

Min gullgutt ble 2. beste juniorhann med CK :) , noe som jeg er superfornøyd med! Synes at de andre var så fine at jeg fremdeles er sjokka over 2. plassen... Og best av alt: Han fikk excellent temperament!

Kjempeflinke, var dere! (Har han ikke alltid fått kommentert sitt herlige temperement? :o )

Gratulerer så mye til Psycholynx, Caroline, Katja-kai, Martine H, Emma og... har sikkert glemt noen:

Uansett. fantastiske resultater her! Moro :)

Gratulerer så mye ALLE sammen (da var jeg sikret å ha fått med alle håper jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sä utrolig mye, alle sammen!

Sä pä flere doggisfolk i dag, men var mest i Portis ringen i dag gitt, hehe!

Stilte ikke egen hund her siden han er for ung, men fikk 2. plass i NM i Hundekunnskap 2008! (Skal ikke klage, tross at jeg klarte ä overse förste spörsmäl, og tapte da 3 poeng, som hadde holdt til tittelen.. jaja, sänn gär det när man er gira! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er inne å titter på NKK sine sider og ser at en hund fra Siri sitt kull har blitt BIS 4 veteran. Søsteren til Babs altså.

Jepp da - søstra til Babs ble 4. BIS-veteran, hun - og vi var vel ganske mange som fikk hakeslepp da tror jeg *flir*, men det var jo utrolig moro å se avkommet løpe seg inn til BIS-veteranplassering :).

Ut over det var det vel ikke stort å skryte av for egen del. Babs ble jo da slått av sin søster i veteranklassen, og fikk bare en HP med seg ut av ringen... Dommeren var raus med premieringene, og kun 3 av 19 stilte hunder gikk ut UTEN CK faktisk... Willys pappa Boss gjentok suksessen fra i fjor og ble BIR - og dermed NV08 også :). Han var også plukket ut i gruppa, men ble uplassert der...

Veldig fornøyd med debuten til disse tre - de er bare barna og har forhåpentligvis en laaaaaaaang karriere foran seg.

De kommer nok sterkere tilbake når de får litt mer tid på seg - de ER jo bare vakre, de der... ikke mer å si om det, liksom :o. Men altså... jeg så jo gruppefinalene, og der glimret både terven og grønnisen med sitt fravær ???

Lang og trivelig dag er til endes... Vi reiste oppover i morges etter ei alt for kort natt med litt for mye rødvin *host* - og formen har vært bedre, for å si det sånn - og nei, det var ikke pga rødvin, men jeg våkna etter et par timer med DEN hodepinen, og hodepinetablettene hjalp ikke så veldig, så natta var ikke så god, kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Lang og trivelig dag er til endes... Vi reiste oppover i morges etter ei alt for kort natt med litt for mye rødvin *host* - og formen har vært bedre, for å si det sånn - og nei, det var ikke pga rødvin, men jeg våkna etter et par timer med DEN hodepinen, og hodepinetablettene hjalp ikke så veldig, så natta var ikke så god, kan man si...

Du så fresh og fin ut når vi traff dere i dag da :) Jeg kjenner forresten følelsen, jeg var på julebord i går og dro derfra altfor sent. Det tok noen timer før jeg følte meg våken igjen for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så fresh og fin ut når vi traff dere i dag da :o Jeg kjenner forresten følelsen, jeg var på julebord i går og dro derfra altfor sent. Det tok noen timer før jeg følte meg våken igjen for å si det sånn...

Hehhehehe... det er utrolig hva man orker dagen derpå bare man har det gøy :). Jeg heia forresten på springeren som ble BIS-veteran... hvilken hund og hvilke bevegelser !! Imponerende :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :o:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :o Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

oioioi, grattis ! Du som var handler eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehhehehe... det er utrolig hva man orker dagen derpå bare man har det gøy :). Jeg heia forresten på springeren som ble BIS-veteran... hvilken hund og hvilke bevegelser ! Imponerende :).

Ja, den hunden er utrolig fin og viser seg veldig bra, så jeg synes det er fortjent at hun ble BIS-veteran igjen. Hun eldes med stil! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...