Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

Det ble langhelg på oss, fredagen startet med agility hopp: 1.premie og 3.plass. Diska gjorde vi i agility, noe som var utrolig, vanvittig surt. Jeg tror vel aldri jeg har vært så sint i hele mitt liv før, og det var sekunder før jeg slo ned noen (hadde jeg bare visst hvem jeg skulle slå ned). Akkurat idet Tulla skulle løpe inn i en tunnel som lå buet i et hjørne av banen, sitter det noen rett på utstiden av ringbåndet og piper tre-fire ganger med et pipedyr. Tulla falt ut og trodde sikkert hun var ferdig på banen eller noe sånt, og klare ikke å hente seg inn igjen. Ser opp i taket og ser lysekronene, og spør WTF lysekroner gjør på en agilitybane??! Så da bryter jeg løpet. Altså; folk skal få pipe så mye de vil med pipedyr for min del, men da skal de gjøre det hele tiden selv om de sitter rett ringside, og i alle fall ikke begynne akkurat idet en hund løper forbi og skal inn i en tunnel en meter fra de. Arg. :) Men bortsett fra dèt, så har vi jo ikke trent på nesten to mnd, og Tulla har aldri gått agility innendørs før, så sånn alt i alt er jeg egentlig fornøyd.

Hyggelig å hilse på dere :)

Vi filmet, så da kan du jo se:

Tulla Agility kl 2

Tulla Hopp kl 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Boris ble da kval 1, konk 1, CK, og BHK 3

Kritikken lyder som følger:

Beautif head, large eyes, well set tail.

Strong Bone, well coupled (den skjønte jeg ikke, noen som skjønte?)

when settledid moves well, nice type..

(Settledid?? )

When settled moves well - forutsatt at det er en skrivefeil betyr det at hunden beveger seg godt når den får roet seg ned. Kan det tenkes at den var litt hurramegrundt først?

Well coupled - "godt sammensatt", godt bygget og konstruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: Haha, Tulla var ikke bare bare nei :) Og jeg som var sikker på at det ville gå veldig bra, siden hun stod så pent når andre kjente på henne og vi fikk god kontakt. I tillegg var hun bare opptatt av deg når jeg stilte opp ved siden av deg, da ville lille jenten se på mamma sin :)

Men det er jo en stor erfaring for meg og, så jeg angrer ikke hvertfall! I tillegg fikk du satt deg på prøve og du husker vel hva du lovet meg dersom du vant klassen med ck????? :o :o

Edit: Stilte engelsk cocker spaniel på søndagen i oppdretterklasse. Det var MANGE deltakende (20-30 stk) og vi ble nr 4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten - I feel the urge, og må bare rette opp. Jeg er jo tross alt utstillingshai, bitebite.

For å bli internasjonal champion trenger en hund å vinne fire CACIB for tre forskjellige dommere, i minst tre forskjellige land - og det ene landet må være det landet hunden bor eller rasen opprinnelig er fra. Det må også gå minst et år mellom første og siste CACIB. En må også være champion i det landet hunden bor, for å kunne bli internasjonal.

CACIB kan kun oppnås på internasjonale utstillinger. I Norge vil det si alle NKK-arrangerte utstillinger, mens i utlandet kan en kennelklubb arrangere både nasjonale og internasjonale utstillinger - så sjekk dette nøye før dere drar.

For enkelte raser er det tilleggskrav - det gjelder særlig raser i gruppe 1, 6/4 og 7, mener jeg det er. Der er det også for flere raser krav om kun to CACIB, fra to land, for to dommere.

Jeg har mainstreamrase, og har derfor ikke satt meg inn i særreglene.

Litt OT, men disse har også tilleggskrav...

De kravene har bruksrasene i gruppe 2 også (2 cacib + bruksmeritter). Btw: ww08 på hovawart i år var int.uch FØR han ble champion i sitt eget land (Finland, han er ei heller champion i rasens hjemland).

Her er spesifikasjonene for gruppe 2:

GRUPPE 2 – SCHNAUZER, PINSCHER, MOLOSSER OG SENNENHUNDER: Boxer, dobermann, hovawart, riesenschnauzer, rottweiler:

To CACIB og en av følgende brukspremieringer:

- NKKs regler for internasjonale konkurranser (RIK):

- Bestått en av følgende prøveformer: IPO1, ScHH1

- NKKs brukshundprøve med opprykk til klasse B

- NKKs kåringsprøve - bestått

- Godkjent som lavinehund i klasse A.

Øvrige raser i gruppe 2: Fire CACIB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne?? :P Kanskje jeg skal gratulere alle som er fornøyde etter helgen, uansett om det er en blå eller en tittel i boks - GRATULERER! ;)

Det ble langhelg på oss, fredagen startet med agility hopp: 1.premie og 3.plass. Diska gjorde vi i agility, noe som var utrolig, vanvittig surt. Jeg tror vel aldri jeg har vært så sint i hele mitt liv før, og det var sekunder før jeg slo ned noen (hadde jeg bare visst hvem jeg skulle slå ned). Akkurat idet Tulla skulle løpe inn i en tunnel som lå buet i et hjørne av banen, sitter det noen rett på utstiden av ringbåndet og piper tre-fire ganger med et pipedyr. Tulla falt ut og trodde sikkert hun var ferdig på banen eller noe sånt, og klare ikke å hente seg inn igjen. Ser opp i taket og ser lysekronene, og spør WTF lysekroner gjør på en agilitybane??! Så da bryter jeg løpet. Altså; folk skal få pipe så mye de vil med pipedyr for min del, men da skal de gjøre det hele tiden selv om de sitter rett ringside, og i alle fall ikke begynne akkurat idet en hund løper forbi og skal inn i en tunnel en meter fra de. Arg. ;) Men bortsett fra dèt, så har vi jo ikke trent på nesten to mnd, og Tulla har aldri gått agility innendørs før, så sånn alt i alt er jeg egentlig fornøyd.

Lørdag var Aynïs tur i ringen. Hadde avtalt at labbis (Benedicte) skulle handle henne, siden jeg blir nervøs og fordi Aynï viser seg bedre med andre enn med meg. Veel.. Aynï ville ikke det hun. Hun ville vise seg bedre med meg, og det fant vi ut av ca fire minutter før hun skulle inn i ringen. Det endte med at jeg handlet henne selv. Hun fikk en flat rød, og ble nr tre av tre i junior. Hun er for uferdig, men det er jo noe som forandrer seg, så vi satser på å stille når hun blir litt mer ferdig. Jeg er fornøyd med en rød (da vet jeg det liksom), og så er jeg litt stolt over at jeg klarte å handle henne selv. Oppførte seg eksemplarisk (som vanlig) gjorde hun og! :P

Kritikken hennes: "Mye valpig. Bra storlek og typ. Feminint hode. Behøver mer masse. Tilstrekkelig vinklet fram og bak. Korrekt pelskvalitet. Bra temperament. Hun kunne røre seg med lengre bakbenssteg. Behøver tid."

Lørdag øyelyste jeg også Tulla, og hun ble øyelyst FRI! :P

Søndag er et kapittel for seg selv. Benedicte skulle handle Tulla, og hadde i løpet av helgen fått god kontakt med henne, og bestukket henne med nydelige hjemmelagde levergodis. Jeg hadde trent Tulla på forhånd, og gitt handler nøye instrukser for ditt og datt, kriseløsninger i tilfelle datt og ditt, og i det hele tatt klarte jeg sikkert å overføre deler av min ekstreme nervøsitet til Benedicte, stakkars.. :D Da tiden var inne, tok Benedicte Tulla med seg litt bort, og mens de var borte gikk jeg min vei og gjemte meg på tribunen, sånn at Tulla ikke skulle se meg gå eller vite hvor jeg var. Gikk greit i begynnelsen, men da de entret ringen begynte hun å speide etter meg. Jeg satt på tribunen, og de som satt med meg kan skrive under på med ed at jeg var så nervøs at jeg helst skulle bli avlivet. Tulla ble bare verre og verre, og da Benedicte skulle ha Tulla til å løpe frem og tilbake, gikk det ikke. Tulla galopperte mot det stedet hvor hun hadde sett meg sist, men travet fint tilbake. Skulle stille henne opp foran dommeren, og Tulla strittet imot og speidet og speidet. Sa noen mammadalt??! :)

Men enda verre; dalten av en mamma (dvs meg) var så dum at jeg tenkte at nei, dette går ikke, jeg må gå ned og vise Tulla hvor jeg er, så står hun kanskje i ro og ser på meg mens dommeren skriver kritikken. Jah, sæærlig! :rolleyes: Tulla ble mildt sagt gal da hun så meg; pistret og peip, vrei seg og var helt umulig, så Benedicte klarte ikke å holde henne, forståelig nok. Begynte å bjeffe, og folk snudde seg og lurte på hva i huleste som skjedde med bikkja?? :D Jeg var dritflau. Ringsekretæren (er ikke den han som roper inn folk?) kom bort til meg og lurte på om ikke jeg kunne handle hunden min selv. Eeeeh.. njaa? Alternativet ville jo vært å bryte og få en KIP (der har vi enda et eksempel på når det kan gies.. :D ), men jeg var helt i ørska og sa ja. Gikk inn i ringen, og Tulla ble jo enda mer tullete. Hun hoppet og fjaset og gjensynsgleden var til å ta og føle på. Lurer på hva folk tenkte..? ;)

Jeg fikk endelig stilt henne opp, selv om jeg dirret og vibrerte i hele kroppen av spenning og frynsete, tynnslitte nerver. Og dommeren ramset opp en hel masse, og tiden kunne ingen ende ta! Dommeren kommenterte at "she is a bit more relaxed now", eh-hehe.. :) Fikk beskjed om å løpe hit og dit, og vi løp. Ble tildelt en rød sløyfe, av alle ting! Jeg hadde trodd vi skulle i beste fall få blå, pga hvordan hun oppførte seg og alt styret vi hadde stelt i stand. Stilte oss opp bakerst i køen etter bedømmelsen, og jeg styrte masse med å stille henne opp. Da siste hunden (av 8 i åpen), ble bedømt, stod vi alene og ventet. Jeg trodde jeg hadde gjort noe galt, og spurte de som stod utenfor ringen om hvorfor i alle dager jeg fremdeles stod her?? ;) Nei, jeg skulle bare stå, sa de, for de andre hadde blitt sendt ut med blå! :shocked: Så vi stod.

Den siste tispa fikk også rød, og etterhvert skulle jo vi konkurrere mot hverandre. Vi løp og løp, og da vi endelig var ferdig var vi fremdeles på første plass. Dommeren kom og tok oss i hånden, og gav oss CK. CK, liksom! :shocked: Jeg tror aldri jeg har vært så glad, lettet og fornøyd etter en tur i ringen før, og tårene trillet vel av lettelse, glede og litt skam. Folk rundt ringen var kjempehyggelige (de har vel springer selv og vet at de kan være litt "førertilknyttet".

I BTK ble vi uplassert, men det var jo helt vanvittig å vinne åpen klassen med Tulla - nedrøytet og fæl som hun var, oppførte seg totalt upassende og var i det hele tatt forferdelig. Og stakkars, stakkars Benedicte - hun vil aldri mer handle mine hunder..! :o:o Skjønner henne godt jeg, for makan til eier skal man lete lenge etter. :P

Her er kritikken, eller "avhandlingen" om du vil: "Feminine bitch of exellent type. Correct proportions. Well shaped head. Could have much stronger muzzle, and better eyes. Exellent body. Nice bone and feet. A bit straight in upper arm, well ang. rear. Nice coat quality. Exellent breth of fige/(tige) (???). Moves well when she wants ( :o ). Would give more of herself with more selfconfidence."

Såh; noen med verre historier? :o:o

:o:D Jeg ler så jeg griner. Genialt! Kan jeg skrive ut den her og henge opp på veggen og lese 15 ganger før jeg eventuelt skal stille krokkis? Moralen må jo være at oss med sære enmansbikkjer må stille selv. :P Grattis med CK! Og gratulerer med en veldig tålmodig dommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten - I feel the urge, og må bare rette opp. Jeg er jo tross alt utstillingshai, bitebite.

For å bli internasjonal champion trenger en hund å vinne fire CACIB for tre forskjellige dommere, i minst tre forskjellige land - og det ene landet må være det landet hunden bor eller rasen opprinnelig er fra. Det må også gå minst et år mellom første og siste CACIB. En må også være champion i det landet hunden bor, for å kunne bli internasjonal.

Mere OT:

Nå har jeg sikkert ikke lett godt nok, men jeg kan ikke finne i championat-reglene at det ene CACIB'et må være fra enten landet hunden bor i eller opprinnelsesland. Ei heller at den må være nasjonal champion i det landet den bor for å kunne oppnå INT UCH. Faktisk finner jeg ikke at den må være nasjonal champion i det hele tatt.

Hjelp meg, Emma..... :)

Ellers, STORE grattis til alle som har oppnådd NV-08 og alle andre for plasseringer de er fornøyd med :o

De som ikke er fornøyd...det kommer atter en utstilling...

*hvisker det til meg selv HELE tiden :) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne?? :D Kanskje jeg skal gratulere alle som er fornøyde etter helgen, uansett om det er en blå eller en tittel i boks - GRATULERER! :P

Det ble langhelg på oss, fredagen startet med agility hopp: 1.premie og 3.plass. Diska gjorde vi i agility, noe som var utrolig, vanvittig surt. Jeg tror vel aldri jeg har vært så sint i hele mitt liv før, og det var sekunder før jeg slo ned noen (hadde jeg bare visst hvem jeg skulle slå ned). Akkurat idet Tulla skulle løpe inn i en tunnel som lå buet i et hjørne av banen, sitter det noen rett på utstiden av ringbåndet og piper tre-fire ganger med et pipedyr. Tulla falt ut og trodde sikkert hun var ferdig på banen eller noe sånt, og klare ikke å hente seg inn igjen. Ser opp i taket og ser lysekronene, og spør WTF lysekroner gjør på en agilitybane??! Så da bryter jeg løpet. Altså; folk skal få pipe så mye de vil med pipedyr for min del, men da skal de gjøre det hele tiden selv om de sitter rett ringside, og i alle fall ikke begynne akkurat idet en hund løper forbi og skal inn i en tunnel en meter fra de. Arg. ;) Men bortsett fra dèt, så har vi jo ikke trent på nesten to mnd, og Tulla har aldri gått agility innendørs før, så sånn alt i alt er jeg egentlig fornøyd.

Lørdag var Aynïs tur i ringen. Hadde avtalt at labbis (Benedicte) skulle handle henne, siden jeg blir nervøs og fordi Aynï viser seg bedre med andre enn med meg. Veel.. Aynï ville ikke det hun. Hun ville vise seg bedre med meg, og det fant vi ut av ca fire minutter før hun skulle inn i ringen. Det endte med at jeg handlet henne selv. Hun fikk en flat rød, og ble nr tre av tre i junior. Hun er for uferdig, men det er jo noe som forandrer seg, så vi satser på å stille når hun blir litt mer ferdig. Jeg er fornøyd med en rød (da vet jeg det liksom), og så er jeg litt stolt over at jeg klarte å handle henne selv. Oppførte seg eksemplarisk (som vanlig) gjorde hun og! :o

Kritikken hennes: "Mye valpig. Bra storlek og typ. Feminint hode. Behøver mer masse. Tilstrekkelig vinklet fram og bak. Korrekt pelskvalitet. Bra temperament. Hun kunne røre seg med lengre bakbenssteg. Behøver tid."

Lørdag øyelyste jeg også Tulla, og hun ble øyelyst FRI! :o

Søndag er et kapittel for seg selv. Benedicte skulle handle Tulla, og hadde i løpet av helgen fått god kontakt med henne, og bestukket henne med nydelige hjemmelagde levergodis. Jeg hadde trent Tulla på forhånd, og gitt handler nøye instrukser for ditt og datt, kriseløsninger i tilfelle datt og ditt, og i det hele tatt klarte jeg sikkert å overføre deler av min ekstreme nervøsitet til Benedicte, stakkars.. :D Da tiden var inne, tok Benedicte Tulla med seg litt bort, og mens de var borte gikk jeg min vei og gjemte meg på tribunen, sånn at Tulla ikke skulle se meg gå eller vite hvor jeg var. Gikk greit i begynnelsen, men da de entret ringen begynte hun å speide etter meg. Jeg satt på tribunen, og de som satt med meg kan skrive under på med ed at jeg var så nervøs at jeg helst skulle bli avlivet. Tulla ble bare verre og verre, og da Benedicte skulle ha Tulla til å løpe frem og tilbake, gikk det ikke. Tulla galopperte mot det stedet hvor hun hadde sett meg sist, men travet fint tilbake. Skulle stille henne opp foran dommeren, og Tulla strittet imot og speidet og speidet. Sa noen mammadalt??! :)

Men enda verre; dalten av en mamma (dvs meg) var så dum at jeg tenkte at nei, dette går ikke, jeg må gå ned og vise Tulla hvor jeg er, så står hun kanskje i ro og ser på meg mens dommeren skriver kritikken. Jah, sæærlig! :rolleyes: Tulla ble mildt sagt gal da hun så meg; pistret og peip, vrei seg og var helt umulig, så Benedicte klarte ikke å holde henne, forståelig nok. Begynte å bjeffe, og folk snudde seg og lurte på hva i huleste som skjedde med bikkja?? :D Jeg var dritflau. Ringsekretæren (er ikke den han som roper inn folk?) kom bort til meg og lurte på om ikke jeg kunne handle hunden min selv. Eeeeh.. njaa? Alternativet ville jo vært å bryte og få en KIP (der har vi enda et eksempel på når det kan gies.. :o ), men jeg var helt i ørska og sa ja. Gikk inn i ringen, og Tulla ble jo enda mer tullete. Hun hoppet og fjaset og gjensynsgleden var til å ta og føle på. Lurer på hva folk tenkte..? :P

Jeg fikk endelig stilt henne opp, selv om jeg dirret og vibrerte i hele kroppen av spenning og frynsete, tynnslitte nerver. Og dommeren ramset opp en hel masse, og tiden kunne ingen ende ta! Dommeren kommenterte at "she is a bit more relaxed now", eh-hehe.. :) Fikk beskjed om å løpe hit og dit, og vi løp. Ble tildelt en rød sløyfe, av alle ting! Jeg hadde trodd vi skulle i beste fall få blå, pga hvordan hun oppførte seg og alt styret vi hadde stelt i stand. Stilte oss opp bakerst i køen etter bedømmelsen, og jeg styrte masse med å stille henne opp. Da siste hunden (av 8 i åpen), ble bedømt, stod vi alene og ventet. Jeg trodde jeg hadde gjort noe galt, og spurte de som stod utenfor ringen om hvorfor i alle dager jeg fremdeles stod her?? :P Nei, jeg skulle bare stå, sa de, for de andre hadde blitt sendt ut med blå! :shocked: Så vi stod.

Den siste tispa fikk også rød, og etterhvert skulle jo vi konkurrere mot hverandre. Vi løp og løp, og da vi endelig var ferdig var vi fremdeles på første plass. Dommeren kom og tok oss i hånden, og gav oss CK. CK, liksom! :shocked: Jeg tror aldri jeg har vært så glad, lettet og fornøyd etter en tur i ringen før, og tårene trillet vel av lettelse, glede og litt skam. Folk rundt ringen var kjempehyggelige (de har vel springer selv og vet at de kan være litt "førertilknyttet".

I BTK ble vi uplassert, men det var jo helt vanvittig å vinne åpen klassen med Tulla - nedrøytet og fæl som hun var, oppførte seg totalt upassende og var i det hele tatt forferdelig. Og stakkars, stakkars Benedicte - hun vil aldri mer handle mine hunder..! :o:o Skjønner henne godt jeg, for makan til eier skal man lete lenge etter. :P

Her er kritikken, eller "avhandlingen" om du vil: "Feminine bitch of exellent type. Correct proportions. Well shaped head. Could have much stronger muzzle, and better eyes. Exellent body. Nice bone and feet. A bit straight in upper arm, well ang. rear. Nice coat quality. Exellent breth of fige/(tige) (???). Moves well when she wants ( :D ). Would give more of herself with more selfconfidence."

Såh; noen med verre historier? :o:P

Haha, herlig! Men det endte jo virkelig bra da! :P Hvilken dommer hadde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten - I feel the urge, og må bare rette opp. Jeg er jo tross alt utstillingshai, bitebite.

For å bli internasjonal champion trenger en hund å vinne fire CACIB for tre forskjellige dommere, i minst tre forskjellige land - og det ene landet må være det landet hunden bor eller rasen opprinnelig er fra. Det må også gå minst et år mellom første og siste CACIB. En må også være champion i det landet hunden bor, for å kunne bli internasjonal.

CACIB kan kun oppnås på internasjonale utstillinger. I Norge vil det si alle NKK-arrangerte utstillinger, mens i utlandet kan en kennelklubb arrangere både nasjonale og internasjonale utstillinger - så sjekk dette nøye før dere drar.

For enkelte raser er det tilleggskrav - det gjelder særlig raser i gruppe 1, 6/4 og 7, mener jeg det er. Der er det også for flere raser krav om kun to CACIB, fra to land, for to dommere.

Jeg har mainstreamrase, og har derfor ikke satt meg inn i særreglene.

Ahhh, okei.. Da vet jeg litt mer... Takk, min guru! :)

En liten kommentar til Psycho: Muzzle betyr snuteparti, ikke muskulatur.

:D

oioioi, grattis ! Du som var handler eller?

Hah! Ja det sku tatt seg ut! Å neida, Bente (Carma) stilte opp hu, og jeg er kjempe takknemlig! :D

PS! Marit, Bø er i februar :D

oooook. hihi

God størrelse, god toplinje, veldig gode proporsjoner - god vinkling i front og bakpart - sunn ettelllerannet.

God forlengelse fra siden (aner jo ikke hva som skal være forlenget). Kan trenge mer og sterkere snuteparti.

Noe myk pelskondisjon - god nakke og skuldre, veldig godt satt front. Hode er noe smalt (her kommer det igjen at han ønsker sterkere og kraftigere snuteparti), men pen i profil.

Veldig bra kritikk..

Okai, takk!

Kritikktolking er en egen art.

Kan ikke good extension from side bety gode, utstrakte bevegelser fra siden?

Kan soundmarking være groundmarking - jordvinnende bevegelser?

For det står jo ikke noe om bevegelsene noe annet sted.

Ja, det kan jo være.. For Bridie strekker VIRKELIG godt ut! Dette har jeg fotobevis på :o Skal slenge det ut her når jeg får redigert bilder. Nå bare gruer jeg meg til å begynne med det :)

Hvor skal man begynne?? :o Kanskje jeg skal gratulere alle som er fornøyde etter helgen, uansett om det er en blå eller en tittel i boks - GRATULERER! :o

*snip resten*

hehehe, men det gikk bra da!!

Bridie hadde jo store problemer i ringen deler av tiden da. Utenfor satt både jeg, oppdretter Hanne, tidligere eier Heather, lars, mamma, pappa osv, og bare hun fikk nyss av spesielt Heather så visste hu jo nesten ikke hvor hun skulle gjøre av seg. Så vi måtte jage Heather bak noen andre, mens jeg satt å gjemte meg bak kamera :o

Men utrolig moro uansett! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle flotte resultater! Doggis har eliten med seg på utstilling ser det ut som! :o

Spesiellt morsomt er det at i gruppefinalen på fredag ble en Svensk Lapphund BIG! det er ikke ofte skal jeg si og dessuten slå den pommen som ofte er i finalene er gøy! :D Dessuten både Norsk Buhund og Islandsk fårehund som henholdsvis 3 og 4 i gruppa! :) Sånt synes vi er gøy.

Vet du hva denne isleningen heter?

Noen som vet litt goldenresultater?

Nok engang, gratulerer så masse til alle som er fornøyd! :) Utrolig morro at så mange doggishunder gjør det så bra. Begynner jo å bli mange NV'08 her! Kjempe morro :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva denne isleningen heter?

Noen som vet litt goldenresultater?

Nok engang, gratulerer så masse til alle som er fornøyd! :) Utrolig morro at så mange doggishunder gjør det så bra. Begynner jo å bli mange NV'08 her! Kjempe morro :)

Sakset fra NKK.no: 4BIG: Islandsk fårehund,DKCH SECH INTCH VV08 KLBCH KBHV06 Gjósku Ása, Wilfred & Ulrikke Olsen

4BIG: Labrador retriever, N UCH S U(U)CH SV-04 Mambrinos Smasher, Kari Henie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* :D:DLitt nervøs ja, kanskje? Haha. Men du, fra nå av må du love meg at du melder på - og stiller selv - på alle utstillingene i Trøndelag (om ikke flere). Det gikk jo faktisk veldig bra, selv om du var så nervøs at du kidnappet hunden min og holdt deg fast i buksebeinet mitt allerede før hunden din entret ringen. :P

Stakkars deg! Jeg holdt jo på å bite av deg buksebeinet, og Tinka ble tviholdt om hun ville eller ikke. Måtte jo holde i noe for ikke å falle ned fra tribunen..? :closedeyes:

Lover forresten ingenting. :P Men èn ting er sikkert, og det er at hvis Tulla skal stilles igjen, så er det helt klart hvem som må handle henne.. :)

Hyggelig å hilse på dere :P

Vi filmet, så da kan du jo se:

Tulla Agility kl 2

Tulla Hopp kl 2

Ditto! :P

Veldig fint å se film, ser at vi har masse fart å hente! :P

Huldra: Haha, Tulla var ikke bare bare nei :D Og jeg som var sikker på at det ville gå veldig bra, siden hun stod så pent når andre kjente på henne og vi fikk god kontakt. I tillegg var hun bare opptatt av deg når jeg stilte opp ved siden av deg, da ville lille jenten se på mamma sin :P

Men det er jo en stor erfaring for meg og, så jeg angrer ikke hvertfall! I tillegg fikk du satt deg på prøve og du husker vel hva du lovet meg dersom du vant klassen med ck????? ;);)

Eh.. njeisj? Husker ingenting. :o

Godt du ikke angrer så veldig. Var stygt redd for at jeg hadde gitt handlerselvtilliten din en saftig knekk der. :D En heftig prøve for min del, men klarer jeg å handle Tulla i Vikingskipet uten å knekke sammen (kremt, det kan vel kanskje diskuteres om jeg gjorde det eller ikke da), så må jeg klare å handle henne andre steder også. :P

:o:o Jeg ler så jeg griner. Genialt! Kan jeg skrive ut den her og henge opp på veggen og lese 15 ganger før jeg eventuelt skal stille krokkis? Moralen må jo være at oss med sære enmansbikkjer må stille selv. :o Grattis med CK! Og gratulerer med en veldig tålmodig dommer. :o

Takk, dommeren var ekstremt tålmodig, og noe måtte Tulla ha sjarmert med, siden hun ikke kastet oss på huet og rævva ut av ringen med KIP eller 0.premie pga gemytt hos eier! :) Skriv ut, og les så mange ganger du bare vil! Det kan vel knapt gå verre (og likevel gå bra)? :P

Haha, herlig! Men det endte jo virkelig bra da! :P Hvilken dommer hadde dere?

Tarja Hovila fra Finland, oppdretter av springer på kennel Adamant. Tålmodig og forståelsesfull. All ære til henne for at hun gadd. :o

hehehe, men det gikk bra da!

Bridie hadde jo store problemer i ringen deler av tiden da. Utenfor satt både jeg, oppdretter Hanne, tidligere eier Heather, lars, mamma, pappa osv, og bare hun fikk nyss av spesielt Heather så visste hu jo nesten ikke hvor hun skulle gjøre av seg. Så vi måtte jage Heather bak noen andre, mens jeg satt å gjemte meg bak kamera :P

Men utrolig moro uansett! hehe

Morro?!? ;) Du har en sær form for humor i så fall.. :P

Huldra, HAHA for en historie! Skal det være så skal det være! ;)

Jepp, og dette tror jeg må gå inn i boken med historier om utstillingstabber. Det viser jo også at jeg helt klart har lederskapsproblemer. Bikkja bestemmer at jeg skal handle henne, og så får hun det slik hun vil. Makan. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro?!? :lol: Du har en sær form for humor i så fall.. :D

Hehe, så lenge det går bra tilslutt så er det meste moro. Om ikke akkurat der og da :D

Sa dama som lo så hu nesten trillet da hu gikk rundt med en slange i nesa og alle andre glodde rart på henne også... (jeg klarer tydeligvis å se humor i det meste :whistle:) :lol:

Men, altså.. Jeg har sett mer på denne kritikken min, og kom vel frem til at det "soundmarking" saken, er "sound (er det liksom noe annet enn lyd? er det sunn også?) MOVING". Så selvfølgelig, "sunne bevegelser" evnt da...

Full size. Good topline. Very good prop.

G.ong (?) front/rear. Sound moving.

G. extensions from side.

Could use more muzzle, stronger muzzle

Slightly soft cond. G. coat. G. neck. n/o (?)

shoulders. Front very well set.

Head to narrow, but nice in profile.

Men fortsatt usikker på det i tykk skrift?

litt usikker på hva det egentlig står der.. Kan prøve å scanne den inn etterpå, så kan dere evnt hjelpe meg da :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full size. Good topline. Very good prop.

G.ong (?) front/rear. Sound moving.

G. extensions from side.

Could use more muzzle, stronger muzzle

Slightly soft cond. G. coat. G. neck. n/o (?)

shoulders. Front very well set.

Head to narrow, but nice in profile.

Men fortsatt usikker på det i tykk skrift?

litt usikker på hva det egentlig står der.. Kan prøve å scanne den inn etterpå, så kan dere evnt hjelpe meg da :D

Kan det være g. ang? Altså good angulation?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When settled moves well - forutsatt at det er en skrivefeil betyr det at hunden beveger seg godt når den får roet seg ned. Kan det tenkes at den var litt hurramegrundt først?

Well coupled - "godt sammensatt", godt bygget og konstruert.

Tusen takk for oppklaring Emma!

Du er herved min utstillingsguru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe til å tolke Lunahs kritikk også? :D

Average size. Very good prop. Good topline. Narrow in the head. Slightly weak behind. G in front. G gait inside. G muscle cond. Need more substanse.

Hva mener de med G gait inside? Og hva med more substanse? Mer kropp?

Det at hun er svak bak kan vel komme etter påkjørselen for 4 mnder siden, tror ikke hun er helt bra i venstre bakbein ennå. Merker at det svikter litt iblandt hvis hun feks trekker endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppklaring Emma!

Du er herved min utstillingsguru!

Hehe, bare hyggelig! En har jo sett noen kritikker etter hvert - samt som ringsekretær vært borti skrivere med kreative forkortelser... :D

Average size. Very good prop. Good topline. Narrow in the head. Slightly weak behind. G in front. G gait inside. G muscle cond. Need more substanse.

Hva mener de med G gait inside? Og hva med more substanse? Mer kropp?

Det at hun er svak bak kan vel komme etter påkjørselen for 4 mnder siden, tror ikke hun er helt bra i venstre bakbein ennå. Merker at det svikter litt iblandt hvis hun feks trekker endel.

Middels stor, veldig gode proporsjoner, god overlinje. Smalt hode. Noe svak bakpart. God front, gode beveger fra siden, god muskelkondisjon, trenger mer substans.

Inside tolker jeg altså som fra siden.

Substans er masse - det er beinstamme, det er kropp, det er tyngde - men ikke fett.

Vanskelig å si hva weak behind betyr uten å se hunden, men det kan jo være alt fra en slurvete måte å si noe knappe vinkler til at den er dårlig muskelsatt, eller at den bare er speere bak en framme. Men om hun nylig er påkjørt er det jo ikke noe å si på om det fremdeles merkes.

Jeg tolker det som at det mangler noen ord i kritikken, slik at det skal stå noe svake bevegelser bak, gode bevegelser forfra, gode bevegelser fra siden. Det er ikke ordrett det som står i kritikken, men om jeg leser mellom linjene og putter inn litt ord, virker det logisk for meg.

Et tips til alle er å lese kritikken fortest mulig, mens dere enda er i hallen - på den måten kan dere gå til skriver og spørre om hva h*n mente der, hvilket ord det er, rett og slett få oppklart det som er uklart. Jeg ble stående lenge i går med en kritikk hvor det stå at noe var Ball. Jeg fattet ikke hva for en ball det var, inntil en annen foreslå at det var forkortelse for balanced. Ikke godt å si om den poletten hadde falt ned hos meg noen gang, men hadde det stått Bal hadde jeg tatt den med en gang. Så en forventer forskjellige forkortelser, og forstår dermed ting i varierende grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer resultatet fra oss. V STILTE KUN VÅR Entlebucher Sennen i år, WW-08 N UCH S UCH NV-08 Ace Of Hearts Av Bjerkhaug. HUn fikk CK,CAICIB og BIR. Noe som var veldig moro. Så vi er veldig fornøyd med utstillingsåret 2008! Vi ønsker alle sammen en flott november og desember måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe til å tolke Lunahs kritikk også? :D

Average size. Very good prop. Good topline. Narrow in the head. Slightly weak behind. G in front. G gait inside. G muscle cond. Need more substanse.

Hva mener de med G gait inside? Og hva med more substanse? Mer kropp?

Det at hun er svak bak kan vel komme etter påkjørselen for 4 mnder siden, tror ikke hun er helt bra i venstre bakbein ennå. Merker at det svikter litt iblandt hvis hun feks trekker endel.

Hvordan gikk det med Lunah? Fant det ikke noe sted i tråden her om jeg ikke har oversett det :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :rolleyes2:

Herlighet, da har jeg jo sett deg mange ganger rundt om kring på utstillinger, og hver gang har jeg automatisk tenkt "Caroline", men ikke skjønt hvorfor for jeg har jo aldri møtt deg før! Men nå vet jeg altså at det er deg, så kan jeg hilse neste gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, da har jeg jo sett deg mange ganger rundt om kring på utstillinger, og hver gang har jeg automatisk tenkt "Caroline", men ikke skjønt hvorfor for jeg har jo aldri møtt deg før! Men nå vet jeg altså at det er deg, så kan jeg hilse neste gang. :D

:rolleyes2: Sånn kan det gå! Jeg tenker ikke over sånt alltid og sier bare hei automatisk når jeg kjenner igjen noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...