Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatineren Casper (Curia's Bebop)


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Casper er min første hund, iallefall der jeg har stått som eier. Jeg vurderte omplassering en stund (altså skaffe meg en omplasseringshund, ikke omplassere bort Casper haha) , men nå er jeg veldig glad for at min første hund har vært hos meg siden han var liten, ville ikke byttet bort valpetiden, og det å se ham vokse opp mot noe. Og han har jo enda mye voksing igjen, kanskje ikke så mye i størrelsen da. En veldig trygg hund, han er ikke redd for noe, fantastisk gemytt, og han er veldig spesiell rundt barn, legger seg ned på ryggen. Når det kommer til voksne er han gjerne litt villere og hoppete, men det er som om han skjønner når det er barn det dreier seg om. Mange som sier at de aldri har sett lignende. Og som det er nå tenker jeg at jeg aldri kommer til å få en hund som er like perfekt som ham. Litt tidlig å bekymre seg for det da men... hehe

Iallefall, jeg har faktisk ikke noe negativt å si om ham, og jeg håper han fortsetter i dette sporet. Planene for ham etterhvert er å prøve agility, og så vil jeg gjerne stille ham, bare jeg blir modig nok. Ellers blir det hverdagslydighet, triks og sånn, og masse turgåing. :=)

Han er født 05.03.08, og er nå ca 7,5 mnd gammel

20b8abfa.jpg

934cc4be.jpg

Fra i sommer

4044dc79.jpg

9 uker

c12b5e8a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

11.mars måtte jeg farvel med min beste venn. Vi fikk 11 fine år sammen.  ❤     

Favoritthunden min blir 7 år i dag! http://lolapagola.com/7-ar-dag-d/

Ja synes det er synd jeg og, jo mer jeg tenker på det egentlig. Godt gemytt og pen og se på. Men blir det ikke noe trøster jeg meg med at selv om han får noe etter seg blir det ikke Casper-kloner uans

Posted Images

For en pen dalmis ;)

Alle bildene var fine, men det øverste bildet var nydelig!

edit: gjorde om noe

Tusen takk ;) Er veldig fornøyd med det øverste, du skjønner, det var første gangen jeg prøvde å stille ham opp, og han ble stående slik mens jeg tok bilde og. Ikke helt perfekt sånn teknisk sett, men synes han er vakker uansett <3

Helt utrolig skjønn! :icon_confused: Flotte prikker! :P Og så flink med piggsvinet! min hadde angrepet den :lol:

Takk skal du ha, er fornøyd med prikkene selv hehe, veldig bra fordelt. Det var faktisk pinnsvinet som angrep Casper :rolleyes: Hang seg fast i benet hans. Etterpå angrep den søsteren min, som hinket bortover med et pinnsvin dinglende i foten. Festlig spørru meg hahaha

aww sussetryne

Ja, sussegutten min det der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte Casper :icon_redface:

Kjekken min det :)

Knallfin dalmantiner! flotte og klare prikker:D

Tusen takk:) Veldig fornøyd med utseende hans ja. (Og det innvendig såklart)

så nydelig=)=)

jaaa :(

åhhh. han er jo bare såå nydelig..og så stor å flott han har blitt! :)

Kjempediger! Men fortsatt mange valpefakter da, heldigvis. Vil ikke at han skal bli voksen jeg hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
kjempe nydelig bilde

Takk :hyper: Pappa som tok det da han var på besøk

Han er bare helt: :ahappy:

Enig :ahappy:

Utrolig flott kar, flere bilder!

Er han stor til å være så ung? Syntes han så stor ut?

Takk :yes: Skal legge inn bilder senere i dag

Rart du sier at han ser stor ut utifra bildene, for du er ikke den eneste, folk som møter ha kommenterer også størrelsen. Og det har skjedd helt fra han var mye yngre. Jeg synes han er liten. En mellomstor hund, men jeg sammenligner også alt med grand danois da he he

Nei, jeg vet ikke om han er stor for alderen, men han er 59 cm høy nå, og han skal helst ikke vokse så mye mer for å holde seg innenfor standaren (61 cm for hannhunder). Han veier ca 30 kilo, en stund siden jeg veide, så gjetter litt.

:yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig fin er han iallefall stor eller ikke :hyper:

Chicka er litt sånn wannabe Dalmis siden hun har sorte og hvite flekker på brystet og kjæresten hennes er Dalmis :ahappy:

På omplasseringen hvor jeg fikk hun fra så lurte de litt på m det kunne være litt Dalmis i hun, men det vet man aldri med disse blandingene, kun foreldrene som vet det... :ahappy:

Det er jo mulig det, har sett "mange" dalmatinerblandinger, og alle de har hatt et hvitt felt med prikker på brystet. Så hvorfor ikke :yes:

For en herlig dalamtiner! :-D kjempefin! men du...hvordan kan d ha seg at nesten alle dalmantinerne jeg vet om heter akkurat casper??

Tusen takk :yes:

Hmm, det vet jeg ikke du, jeg kjenner ingen som heter det jeg. Men synes han kler det veldig godt, så kanskje det er et navn som er litt dalmatineraktig? Ikke godt å vite :yes: Egentlig forbinder jeg Casper mer med Schäeferhunder, men det er fordi jeg vet om to som heter det.

**************************************************

************************************

Noen nye bilder:

img_49046b9cac54b.jpg

img_4911cfbe07479.jpg

img_4911cdf90689b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er nydelig,men synes det er litt dyreplageri å la Ludde jage Casper rundt på den måten... Hihiihi...

The hunter becomes the hunted! :D

Hahaha! Det øverste bildet av Casper 'jaget' av Ludde var knallbra! Du må fortelle prikkedyret ditt at det er større og sterkere enn en liten pipp!

*fnis* Jeg glemte kanskje å skrive det, men Ludde er faktisk 2 meter høy... genfeil eller noe sa dyrlegen. Så det er best å holde seg inne med ham iallefall :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Så flott hund :D Og veldig fine bilder! Har alltid hatt en liten skap forelskelse i dalmisen... :banana:

Takk skal du ha :D

Peeen. :flowers: Skulle jeg valgt rase kun etter utseende ville det blitt en dalmatiner. :ahappy:

Tusen takk :D Dalmatineren er en flott rase ja, jeg er helt forelsket iallefall!

pappabotur%20091.jpg

pappabotur%20006.jpg

desemberogjanuar%20429.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...