Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Jeg tror det ville vært kult om bare hunden ble løsnet også, men der må en nesten bare prøve seg fram og se hva som blir finest :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lysnet!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

:D

Det skal eg prøve! Vanvittig pen hund, han må jo fram i lyset. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfint! MEN jeg ville ikke kuttet bena. Jeg ville personlig likt det bedre om du hadde hatt med hele hesten. Akkurat på den typen bilder synes jeg det blir best :)kanskje litt mye luft på toppen? Men ellers er det supert!

Takk for tips! Prøvde å ta med hele hesten også, men da kunne man tydelig se bakgrunnen og detaljene vedsiden av hesten, så da måtte jeg kanskje prøvd å funnet en bedre location for å ta bilder. Men enig i at bilde hadde blitt stilig med hele hesten med også. Får prøve litt mer neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@plutte Nå kan jeg se bildet på pc, og det er ikke mye som skal til her altså før jeg synes hunden er lys nok :) Hunden er veldig skarp og fin også og jeg liker plasseringen. Hadde kanskje ønsket ørlite mer luft over hodet, men det blir småpirk.

Et bilde skal ikke være perfekt heller. Det sa Morten Krogvold om bildet han dømte som vinner i en fotokonkurranse her i kommunen, det var det uperpefekte som gjorde mitt bilde perfekt. Feks var mitt bilde stående, der de fleste ville ha liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6517_zpsfsbkk2du.jpg

Tips mottas gjerne :)

Veldig fint bilde! Skulle gjerne hatt mindre luft over hesten, og ønsket at du ikke kuttet beina!

 

Sniker meg forsiktig innom her, har lufta kameraet ved et par anledninger i det siste. Ellers har det støvet ned i rundt 1,5år. Teknikken og slikt er rusten, men hva synes dere?

(bilder fra fb)
Fra prekestolen for ca 1mnd siden
11873363_10153037050270423_3049806841322

(Egne tanker, blir himmelen for lys? Er folkene på selve preikestolen irriterende, for ufokuserte? Burde hele bikkja vært i fokus eller er det bedre at bakparten er litt uklar? )

 

Syns det var litt forstyrrende med prekestolen og menneskene rett bak hodet, skulle jeg tatt det igjen ville jeg vridd meg litt så det bare var himmel bak hodet og at man så prekestolen på siden. Ellers likte jeg godt at man kan se steinen med struktur hvor han står :) Blir litt røft på en måte.

 

Prøver meg med eit bilde eg og! :D Har tatt litt bilder i sommar, og vil gjerne ha kritikk på for eksempel dette. Prøver å bli flinkare til å dele og vise fram sjølv om eg sjølv alltid har noko å utsette på bilda. ;)

Eigne meiningar i spoiler! :P

 

Skjult innhold

 

 

DSC_03741.jpg

Fint bilde, likte både komposisjon og lys. For pirking så skulle jeg likt en anelse mer luft over hodet!

Høst i Nordland

host-01.jpg

Nydelige farger! Ser ut som gull :D Men det virker litt blury? Er det meningen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige farger! Ser ut som gull :D Men det virker litt blury? Er det meningen? 

Er ikke helt sikker på hva du mener med blury men bildet er tatt i litt regn med et glimt av en solstråle :) Lav tåke over landskapet og bakgrunnen. Så er det noen krusninger på vannet som kanskje ville blitt visket ut med lengre lukkertid.

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Øver meg denne måneden på å ta portrettbilder. Ble veldig fornøyd med dette bildet av mamma!
Opplastningen ødelag skarpheten litt, men.

11238224_10156212066610128_2570912098281

Liker det! Dog er det litt "blast" på en måte, uten at jeg klarer sette fingeren på det. Kunne ønske det var litt klarer og lysere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leikte meg litt med sollyset som kom inn mellom eit par tre, i skogen i går. Nokre tankar om dette bildet? :)

12088127_10156061223910468_1691182156074

knallfint! MEN kløven burde vært av, synes jeg. Og så er det litt blasse farger på hodet til hunden, mens det er stor kontrast og fine farger nederst på steinen. Det tar vekk fokuset en del. Ellers er det veldig fint! Likte ideen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært på liten tur idag. Var så innmari fint ute, og høsten byr på så mange fine farver :) 

Jeg pleier aldri å ta naturbilder, så ris/ros hadde vært moro :)

IMG_9201.jpg

Jeg er ingen fotograf og slett ingen fotokritiker men her synes jeg det ble for mange elementer som konkurerer om oppmerksomheten. Jeg tror jeg ville ha isolert og fremhevet busken med blad og latt bakgrunnen lage stemningen i bildet.

 

rtl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort med dette bildet? Det ser ut som det er tegna. Er det bare min pc? Litt tøft egentlig!

 

Har ikke gjort noe spesielt såvidt jeg kan huske. Tatt med vidvinkel og jeg tror jeg brukte et polafilter som legger litt ekstra "punch" i fargene.  Fotograferer i RAW som gir et "flatt" bilde og redigerer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe spesielt såvidt jeg kan huske. Tatt med vidvinkel og jeg tror jeg brukte et polafilter som legger litt ekstra "punch" i fargene.  Fotograferer i RAW som gir et "flatt" bilde og redigerer etterpå.

Merkelig, må være filteret kanskje. Og skjermene mine.  For ser nærmest ut som det er hentet fra et dataspill eller noe sånt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, må være filteret kanskje. Og skjermene mine.  For ser nærmest ut som det er hentet fra et dataspill eller noe sånt.  

Ikke vet jeg :) men jeg tror ikke at jeg gjorde noe annet enn å dra i noen spaker for fargejustering - og kanskje litt oppskarping. Men ellers mener jeg at gjengivelsen skal være rimelig slik det var da bildet ble tatt. Mener altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ser ut som noe fra et spill her og.  Artig effekt :)

Vel, jeg skal ikke være skråsikker på noe jeg:) , - men jeg mener å bare ha brukt DxO (som er et alldeles utmerket program for å redigere RAW-filer) og en snarvisitt i Photoshop. Jeg samler ikke på bilder og orginalene er ikke-eksisterende :) En ting som er helt sikkert er at jeg må lære meg å bruke de verktøyene jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...