Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Treningsvideo :D

Vi trener på dekk og bli med forstyrrelser. Dette var et stykke ut i treningsøkten, for til å begynne med var hun en gaaaaal papillon som fløy i leken titt og ofte :lol: Vi hadde ikke gått så lang tur fordi det fosset vann fra himmelen, så måtte hun tørke seg på vaskerommet, og når man da kom ut, hadde man den obligatoriske løpe seg tørr og være super ivrig og gal :P Jeg sliter litt meg å holde meg til "fri" kommando ordet når hun får ta leken, så den nest siste eller siste gangen bruker jeg "bra" isteden for. Jeg ønsker å bruke "fri" for jeg merker at om hun drar på tur, og jeg sier "bra", så tror hun det er en fri kommando og begynner å dra igjen. Nå drar hun ikke ofte på tur da, men samme problemstilling kan komme opp i andre tilfeller også tenker jeg.

Glemte å nevne at jeg er veldig glad Maria heller ikke putter lyd på filmene sine, så kan vi bråke sammen :icon_redface: Jeg kan det, men jeg gidder ikke :P

Og prisene de kan vinne på Papillon og Phalene spesialen er:

Beste hode

Beste ører/frynser (den vi skal vinne :aww: )

Beste hale

Mørkeste øyne

Gladeste sommerfugl

De har også hadde "beste harelabb" før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen bor jeg og Blondie hos min onkel. Her er det vinduer som strekker seg helt ned til gulvet, mye folk og hunder som passerer utenfor, noe som Blondie ser ut til å like veldig godt :ahappy: Her står hun hele dagen, bortsett fra når hun sover eller leker :)

5763918485_35abdba823_z.jpg

5763918173_5da6fe86ab_z.jpg

Det er veldig mange fine turmuligheter her også. I går gikk vi på tur rundt et vann som var kjempe fint! Det var også to strender der. I dag skal jeg ta med kamera når jeg går rundt der. På slutten av turen gikk vi ut på en stor grønn "eng" hvor jeg knipset på langlinen og tenkte hun skulle få løpe litt, men hun ville heller spise gress :P Det er fjell og skog her som vi også kan gå tur i :D På slutten av turen i dag skal vi gå opp en kjempe bratt bakke så Blondie får bygget litt brystmuskler og jeg bli slitt ut litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bodd i noen dager borte (en plass som heter fyllingsdalen) hvor jeg fant ut at jeg gjerne kunne bo for godt :aww: Her var det nemlig fantastiske tur muligheter rett i nærheten, jeg kunne gå til et sted hvor de trener agility, det var masse mennesker og hundene deres som gikk forbi utenfor vinduet som Blondie kunne se på, og det var en skyte bane like ved så man kunne teste skuddsikkerheten til hunden :lol: Her er noen bilder fra turen vår rundt det ene vannet her og oppover Løvstakk fjellet etterpå :ahappy:

Poserer ved siden av vannet :)

5775985589_5f081364a6_z.jpg

Hjertetunge

5775986141_b5a3121eb5_z.jpg

5776527838_e7986f6a60_z.jpg

5775987875_0211783b5d_z.jpg

Vasser på en av de mange strendene rundt vannet

5776529660_aa886f47c2_z.jpg

Vandrer over en søt bro

5775989025_8c37552745_z.jpg

Løper på en fin sti midt i det grønne gresset

5775989877_255a67af52_z.jpg

5775990721_812cee1a30_z.jpg

Klatrer oppover den bratte bakken i fjellet (godt for å bygge brysmusklene hennes opp igjen)

5775977713_6b81198707_z.jpg

Poserer i fjellet

5776520164_898f573c76_z.jpg

5776519298_6ec574a6b2_z.jpg

Løper misfornøyd rundt i hagen hjemme, fordi det er en ekkel valp der :lol:5776524586_19f8e8cdbe_z.jpg

Sitter høyest mulig oppe (i lag med pusen) for å redde seg selv fra den ekle valpen :lol:5776526366_f396176ac1_z.jpg

Og ser fryktelig misfornøyd ut.

I helgen har vi også deltatt på sporkurs :ahappy: Blondie var ganske flink, men var ikke så ivrig på å finne leken som lå i enden på sporet. Da var det liksom litt teit at hun gikk så langt bare for å finne den dumme leken. Mennesker var så mye kulere å finne :P Men dette er nok noe vi kommer til å fortsette med å trene for å kunne variere litt. Det blir nok aldri noe konkurranse på oss i det. Det er jo veldig ofte et vanskelig terreng for henne å gå i også, så helgen endte opp med at hun var en eneste stor busk! :lol: Jeg har lært masse og er litt splittet med å både syntes at spor er gøy og morsomt fordi man ikke kan lære hunden så mye, den må på en måte lære det selv, men samtidig litt kjipt at jeg ikke kan lære den noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen koser meg og Blondie oss med fine turer i pent vær :D Ellers trener vi en del lydighet og kjæresten oppdrettholder (les: ødelegger) triksene jeg har lært henne :) Vi har hatt noen økter med agility også, men da må vi jo reise for å trene, dermed er lydighet litt lettere å trene :) Jeg syns hun har blitt mye flinkere i det siste, og gleder meg til å bli med på litt lydighetstreninger snart. Jeg har til og med begynt å få lyst til å delta på lydighetskurs :o

5799911845_c10fb0ebe5_z.jpg

5799912739_2d9a349c2f_z.jpg

5800466500_acf5ee1b63_z.jpg

"Arr! I'll get that stick for yah, captain!"

5799914149_7157a0e810_z.jpg

Jeg har tenkt til å trene spor med henne nå fremover også. Håper virkelig vi finnet et runderingskurs snart, for det er noe jeg tror Blondie kommer til å like kjempe godt!

5800464104_2eb59a9bf9_z.jpg

5797415830_f831eca10b_z.jpg

Ellers planlegger vi litt utstillinger fremover. Den neste blir kanskje Nesbyen i begynnelsen av August. Deretter planlegger vi å dra på NKK utstillingen i Oslo i slutten av August, hvor vi kan få stor certet to dager (papillon spesialen ene dagen) og der krysser vi fingrene for at vi endelig kan på tittelen på plass.(Vi sniker oss kanskje med på Junior NM i agility i slutten av august også :whistle: ) Også skal vi stille i Bergen i september som vi alltid gjør :)

Hopper seg fremover i sivet

5799914717_9ab47b5c84_z.jpg

Kom frem til denne vakre engen her :wub:

5799916025_b78df1d086_z.jpg

Hvor vi løp rundt litt, før vi satt oss ned for å slappe av i gresset :ahappy:

5799915229_77d357e195_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mange fine bilder og spennende ting du har skrevet om siden sist jeg var innom. :ahappy:

Blondie er kjempesøt! :wub: Håper dere kommer med på lydighet og runderingskurs. Kanskje hun vil like blodspor bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er kjempesøt! :wub: Håper dere kommer med på lydighet og runderingskurs. Kanskje hun vil like blodspor bedre?

Takk :D Altså, hun likte å spore. Hun bare syntes det var kjipt å finne en leke på slutten :lol: Den ene dagen pøsregnet det jo! Og da er ingenting kult uansett :aww: Hilsen Blondie. Da hadde hun et uttrykk på slutten av sporet da hun stod ved leken som sa tydelig og klart: "Var det dette jeg letet etter? Så kjipt!" Men kanskje vi prøver blodspor, ja. Jeg er bare ikke så fasinert av å gå å dryppe blod i skogen :lol: Eller vi bare ligger godbiter i slutten av sporet :D

Fine Blondie, kan hilse fra Amiga og si at leker i sporet er grusomt, det er så grusomt at man kan finne på å bli redd sin egen leke så her går det i godbiter i slutten :whistle::P

Haha :lol: Tenker å gå over til godbiter jeg og, eventuelt mennesker MED godbiter OG leke! :D Det må jo være det beste av alt!

Og takk for lykkeønskninger, Lola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt filmer fra dagens Agilitytrening :) Jeg har funnet ut at det er korte, små økter som gjelder for henne. På de vanlige fellestreningene setter de gjerne opp en hel klasse 3 bane, og det blir litt voldsomt. Så jeg har funnet ut at vi skal bare fokusere på noen få/ett moment i banen og trene på det den dagen.

I dag var vi alene, så da satt jeg opp en boks/stjerne med hindre, så fikk vi trene på litt selvstendighet og fart selv om jeg står i ro. Hadde også to tunneler på sidene slik at hun skulle syntes det var litt morsommere :ahappy: Hun tullet litt på den ene siden av boksen til å begynne med, for der var hinderet lengre borte fra meg enn de andre, og noen ganger mistet hun farten om hun var sliten. Hun tullet også med tunnelen en gang, og løp inn ene inngangen og ut igjen den samme :lol:

På den andre siden av banen hadde jeg stigen med to hindre på enden for å trene på vinkel opp mot stigen for å se om hun tok feltet. Jeg har løpende felt på Blondie, noe som ofte gir en utfordring ved oppgangen til feltet om det kommer en sving eller vinkel før som gjør at hun ikke løper rett på. Heldigvis så tok hun det veldig bra i dag, men hun hoppet litt skeivt oppå den ene gangen. Her skal vi øke vanskelighetsgraden etterhvert med å ta hinderet lengre og lengre bak. Jeg ønsker også gjerne en enda kortere sving enn det hun har på filmen, men det er bra så lenge hun tar feltet skikkelig :)

Stolt av lille musen min i dag :ahappy:

Edit: Takk til Ane som filmet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt bra filmer! :innocent:

Hihi, det er da bedre enn ingen film! :D Takk for hjelpen! Og selskapet, det er utrolig kjedelig alene altså.

Så flink Blondie er, OB! :) Hørte pipeleken på slutten av den siste filmen. :lol:

Takk :ahappy: Det er nok en kombinasjon av meg som skriker, og pipeleken! Pipeball er jo så mye kulere enn en helt vanlig ball da :aww:

Her er forresten Blondie sin kule nye leke! Jeg lærere henne å drepe ekkorn :whistle:

5809499778_163cd0300b_z.jpg

..til vi får vår egen i hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk :ahappy: Det går litt opp og ned, men nå føler jeg at jeg har funnet ut en plan for å gjøre ting bedre ihvertfall :D Jeg har noen lydighetsfilmer jeg tenkte å legge ut også, men de må desverre redigeres :lol:Jeg hadde på fjellskoene til faren til kjæresten min, så jeg snublet rundt, også var det fult av kvister i gresset som Blondie ikke likte å få i rumpen sin :whistle: Da kan du komme med nyttige tips og triks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt filmer fra dagens Agilitytrening :) Jeg har funnet ut at det er korte, små økter som gjelder for henne. På de vanlige fellestreningene setter de gjerne opp en hel klasse 3 bane, og det blir litt voldsomt. Så jeg har funnet ut at vi skal bare fokusere på noen få/ett moment i banen og trene på det den dagen.

I dag var vi alene, så da satt jeg opp en boks/stjerne med hindre, så fikk vi trene på litt selvstendighet og fart selv om jeg står i ro. Hadde også to tunneler på sidene slik at hun skulle syntes det var litt morsommere :ahappy: Hun tullet litt på den ene siden av boksen til å begynne med, for der var hinderet lengre borte fra meg enn de andre, og noen ganger mistet hun farten om hun var sliten. Hun tullet også med tunnelen en gang, og løp inn ene inngangen og ut igjen den samme :lol:

På den andre siden av banen hadde jeg stigen med to hindre på enden for å trene på vinkel opp mot stigen for å se om hun tok feltet. Jeg har løpende felt på Blondie, noe som ofte gir en utfordring ved oppgangen til feltet om det kommer en sving eller vinkel før som gjør at hun ikke løper rett på. Heldigvis så tok hun det veldig bra i dag, men hun hoppet litt skeivt oppå den ene gangen. Her skal vi øke vanskelighetsgraden etterhvert med å ta hinderet lengre og lengre bak. Jeg ønsker også gjerne en enda kortere sving enn det hun har på filmen, men det er bra så lenge hun tar feltet skikkelig :)

Stolt av lille musen min i dag :ahappy:

Edit: Takk til Ane som filmet :D

Så søt hun er :ahappy:

"løpende felt på Blondie" og med dette mener du runing contact? Hører det skal ta utrolig mye tid, og kreve masse trening. Selv bruker jeg 2x2 synes det er letter for meg som ikke trener agility mer enn et par dager i uken :)

Hvorfor roper du "hopp" egentlig? :lol: Det har jeg nemlig lurt litt på hvorfor folk roper til hundene sine, kan de ikke og hoppe liksom?.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink! Hadde vært morsomt å prøve agility, men tror jeg må jobbe litt med fokuset til Hermes først :D Det hadde i hvert fall vært en forutsetning at vi er alene på banen i starten.

Det kan vi jo kanskje få ordnet en gang :D

Så søt hun er :ahappy:

"løpende felt på Blondie" og med dette mener du runing contact? Hører det skal ta utrolig mye tid, og kreve masse trening. Selv bruker jeg 2x2 synes det er letter for meg som ikke trener agility mer enn et par dager i uken :)

Hvorfor roper du "hopp" egentlig? :lol: Det har jeg nemlig lurt litt på hvorfor folk roper til hundene sine, kan de ikke og hoppe liksom?.. :icon_confused:

Løpende felt er running contacts på norsk, ja. Vel, for meg med liten hund, så tok ikke dette noe lang tid. Jeg har rett og slett bare løpt over med henne, så enkelt som det. Det skal endel til før hun hopper av feltet pga størrelsen hennes. Utfordringen ligger i svingene slik som jeg trener på her. Med en større hund vil det være en større utfordring fordi man da gjerne må lære det inn med en planke på bakken først. Jeg kommer nok til å ha løpende felt på min neste hund som blir i en litt større versjon også, bare fordi jeg ser kjempe mange på konkurranse som bruker utrolig lang tid på å bremse ned hunden på vei mot feltet, men likevel så hopper den over. Da vil jeg heller at hunden min skal hoppe over feltet, men ha den høye farten jeg ønsker. Men hver sin smak :) Kan jo være det forandrer seg når jeg ser hvordan det er med en stor hund.

Jeg roper hopp slik at hun vet at det er hopphinderet hun skal ta og ikke tunnel for eksempel. Det er egentlig bare en litt automatisk innstilling i hodet mitt å si det, for jeg tror egentlig at hun ikke kan skille hindrene på navn. Kanskje hopp er det eneste hun kan skille fra de andre hindrene. Men er det noe negativt med å si hopp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jenten min blitt 6 år gammel :D:icon_clapping: Endelig voksen vil jeg si, for hun oppfører seg mye mer voksen i hodet nå enn hun har gjort før :lol: Men hun er fremdeles like leken som hun alltid har vært, minst like sprek om ikke mer, og hun har enda ca 10 år igjen å leve :ahappy: Her kommer en liten bildeserie fra hennes 6 år så langt :)

Første gang vi traff henne. 5 uker gammel :wub:

2005_0724Image0144.jpg?t=1307813284

Baby Blondie :wub: Fra de første ukene vi hadde henne.

i29069437_36702_2.jpg

1 år gammel. Blitt stor og pen, men mangler fremdeles mye pels :P

i129131059_83198_2.jpg

2 år gammel. Pelsen har kommet skikkelig ut og hun står som en dronning :wub:

i139826838_74363_2.jpg

3 år gammel. Poserer i skogen.

5822192500_dd4bb8dbab_z.jpg

4 år gammel.

Oktober09+127.JPG

5 år gammel. Begynner å dra inn litt agilitypremier også :ahappy:5004419213_6fab538233_z.jpg

6 år gammel, og meget vakker dame blitt :wub:(litt skamklipt av veterinæren :lol: )

5821805488_7b845b2c73_z.jpg

Gratulerer med 6 år, lille jenten min :ahappy: Flere skal det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Her er et bilde av Blondie med sin gode venninne Amy :)

5832368843_2030a72c60_z.jpg

I går lekte Blondie og valpen. Jeg ble så stolt, god og varm i mammahjerte mitt :wub: Hun har ALDRI lekt med en valp noen sinne, sånn bortsett fra da hun var valp selv. (kanskje hun lekte med venninnen min sin tibbe, men den var så snill og god :aww: ) Men så plutselig ble Blondie om til frøken sinnatagg igjen og jeg var ikke så glad og fornøyd lengre.. :getlost: Det kommer og går, men jeg ser på gårdsdagens lek som et storm fremskritt :ahappy: Jeg tror hun kommer til å like henne bedre etterhvert som hun vokser til :) Det kommer nok jeg også til å gjøre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpende felt er running contacts på norsk, ja. Vel, for meg med liten hund, så tok ikke dette noe lang tid. Jeg har rett og slett bare løpt over med henne, så enkelt som det. Det skal endel til før hun hopper av feltet pga størrelsen hennes. Utfordringen ligger i svingene slik som jeg trener på her. Med en større hund vil det være en større utfordring fordi man da gjerne må lære det inn med en planke på bakken først. Jeg kommer nok til å ha løpende felt på min neste hund som blir i en litt større versjon også, bare fordi jeg ser kjempe mange på konkurranse som bruker utrolig lang tid på å bremse ned hunden på vei mot feltet, men likevel så hopper den over. Da vil jeg heller at hunden min skal hoppe over feltet, men ha den høye farten jeg ønsker. Men hver sin smak :) Kan jo være det forandrer seg når jeg ser hvordan det er med en stor hund.

Jeg roper hopp slik at hun vet at det er hopphinderet hun skal ta og ikke tunnel for eksempel. Det er egentlig bare en litt automatisk innstilling i hodet mitt å si det, for jeg tror egentlig at hun ikke kan skille hindrene på navn. Kanskje hopp er det eneste hun kan skille fra de andre hindrene. Men er det noe negativt med å si hopp da?

Neinei! Var ikke noe galt med det, bare genuint nysgjerrig :) Du sparer deg selv for litt "krefter" om du ikke sier det, hehe.

Jeg synes også at mange har dårlig felt på hundene sine, 2 av, 2 på. Mange roper "STÅÅÅ" og bikkja stopper ikke engang.. Men har også sett et par ordentlig fine 2x2 også. Men running contact ser mye bedre, og naturlig ut, og feltene er bombesikker om den virkelig har "metoden inn".

Var ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig på forskjellige metoder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink! Hadde vært morsomt å prøve agility, men tror jeg må jobbe litt med fokuset til Hermes først :DDet hadde i hvert fall vært en forutsetning at vi er alene på banen i starten.

Man har mulighet til det på nybegynnertreningene, det er bare å gi beskjed så blir det tat hensyn til :)

Så søt hun er :ahappy:

"løpende felt på Blondie" og med dette mener du runing contact? Hører det skal ta utrolig mye tid, og kreve masse trening. Selv bruker jeg 2x2 synes det er letter for meg som ikke trener agility mer enn et par dager i uken :)

2x2 er vel virkelig en måte å lære inn slalom på.... :P

2 av, 2 på kanskje? Jeg gjør det sånn ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...