Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Takk for fine ord :D

Minstemann: Jeg jobber med å få tegnet kortere. Tenkte å prøve å bruke andre hånden istede, for den er jo "nærmere" se om det hjelper :) Jeg vet det er litt for langt. Og nei, hun protesterer ikke så veldig mye :P Hihi, hun var flink denne gangen. Til vanlig syns hun det er mye kjipere.

Videoen er ferdig :D

:wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

I går startet vi bronsemerke prøven!

Blondie var litt omvendt fra hva hun var forrige gang på konkurranse. Hun var dårlig til å begynne med men hentet seg inn og ble bedre og bedre. Lineføringen var heeelt forferdelig. Hun gikk faktisk bare på tur. Men nå har jeg faktisk trent mye mer fvf enn lineføring, så det er vel min feil. Det meste ellers er jeg veldig fornøyd med. På innkallingen løp hun på dommeren sin kommando, men sånt skjer :P Vi har trent mens vi har blitt kommandert før og da har hun aldri gjort det før. Hun ble veldig ivrig da vi skulle ta stå under marsj, så tegnet måtte jeg holde litt lengre der enn hva jeg pleier på trening. Enkeltdekk har vi trent veldig lite på også, ihvertfall full lengde, så igjen, min feil at det gikk dårlig der.

Tannvisning ble ikke filmet, men hun flyttet veldig mye på seg! Dette har hun vært veldig flink på ved treninger i det siste, men også noe vi har trent lite på.

Visning av tenner: 8

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 10

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 9

Enkeltdekk 1 min: 0

Helhetsinntrykk: 8

Poengsum: 122/180

Det ble altså ikke bestått, pga nullingen på dekken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har MAKE SKO :D hehhehehe

Blondie er kjempeflink jo, så smart at du hadde på deg de vottene, for da fikk hun jo litt belønning innimellom (siden hun er så glad i votter tenker jeg) ;)

De skoene er døds digg!

Haha, ja! Det var ikke med vilje tenkt slik altså :P Det var utrolig kaldt den dagen, men da jeg var der inne så tenkte jeg jo, ååå! Jeg kan bruke det til min fordel! Hihi :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ler meg ihjel av Carl! Særlig den der med 'skit dette kommer jo med på filmen' e.l. :lol:

Jeg syntes hun gjorde et nydelig program :wub:

Synd at hun var litt på tur på lineføringen og med dekken selvfølgelig, men nå er det bare å trene mer også melde på LP1.

Det syntes jeg absolutt dere skal, du har en hund som koser seg i ringen og liker å jobbe med deg, kjempebra :D

På lineføringen / FVF syntes jeg du skal jobbe med kontakten når dere går som sagt tidligere. Det du kan begynne med er å trene på det at når hun sitter i utgangsstilling med den fine kontakten sin, så skal hun holde kontakten det første skrittet du tar fremover. Det er veldig lett at de ser bort på det første skrittet, så får dere til det har dere kommet langt og da øker du bare gradvis hvor lenge hun skal kunne måtte gå med full kontakt. :) 3 skritt kan feks være neste mål, og kan være vanskelig nok, men plutselig klarer hun 10 steg osv. Det tar litt tid i starten, men ved å være litt pirkete så skynder du deg sakte fremover :)

Også om de du trener med kan kommandere deg litt så blir dere vant til ringfølelsen. Ser at du går to ganger uten at hun er helt med, jeg tror det er fordi du er litt nervøs og litt for 'lydig' ovefor dommer - du trenger ikke gå med en gang, men du kan få litt kontakt med hunden og feks alltid bruke venstre fot på 'bli med' øvelsene og høyre for på 'bli igjen' øvelsene. (Hvilken fot du bruker kan virke enten oppmuntrende til å bli med eller bremsende 'bli igjen.')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ler meg ihjel av Carl! Særlig den der med 'skit dette kommer jo med på filmen' e.l. :lol:

Jeg syntes hun gjorde et nydelig program :wub:

Synd at hun var litt på tur på lineføringen og med dekken selvfølgelig, men nå er det bare å trene mer også melde på LP1.

Det syntes jeg absolutt dere skal, du har en hund som koser seg i ringen og liker å jobbe med deg, kjempebra :D

På lineføringen / FVF syntes jeg du skal jobbe med kontakten når dere går som sagt tidligere. Det du kan begynne med er å trene på det at når hun sitter i utgangsstilling med den fine kontakten sin, så skal hun holde kontakten det første skrittet du tar fremover. Det er veldig lett at de ser bort på det første skrittet, så får dere til det har dere kommet langt og da øker du bare gradvis hvor lenge hun skal kunne måtte gå med full kontakt. :) 3 skritt kan feks være neste mål, og kan være vanskelig nok, men plutselig klarer hun 10 steg osv. Det tar litt tid i starten, men ved å være litt pirkete så skynder du deg sakte fremover :)

Også om de du trener med kan kommandere deg litt så blir dere vant til ringfølelsen. Ser at du går to ganger uten at hun er helt med, jeg tror det er fordi du er litt nervøs og litt for 'lydig' ovefor dommer - du trenger ikke gå med en gang, men du kan få litt kontakt med hunden og feks alltid bruke venstre fot på 'bli med' øvelsene og høyre for på 'bli igjen' øvelsene. (Hvilken fot du bruker kan virke enten oppmuntrende til å bli med eller bremsende 'bli igjen.')

Haha, ja. Carl liker litt oppmerksomhet! :P Haha!

Jeg syns det er vanskelig å få til kontakt fra første steg, da det så og si aldri er noe hun tilbyr. Prøver å gjøre som Benedicte tipset meg, med å overraske henne ved å gi godbit etter bare første steget. Men neste gang er hun like "borte" ved første steget. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre der? Jeg hater å være pirkete, mye derfor lydighet egentlig ikke er min sport :P Men nå har jeg jo fått litt dilla, så da må jeg gjøre det :lol: Jeg får noen til å kommandere av og til, men ja, hun henger veldig igjen de to gangene. På dekk fra holdt kan jeg også innrømme at jeg stakk fra hunden før jeg fikk beskjed om at det var greit :lol: Jeg tviler på at jeg husker slike fot greier på en konkurranse, ihvertfall til å begynne med. Men det er jo noe som man kommer inn i etterhvert sikkert. Jeg er nok veldig lydig ovenfor dommeren :P Den ene gangen sier hun venstre ganske høyt og tydelig, og da snudde jeg på flekken gitt :lol: Heldigvis fulgte Blondie med.

Takk for supre tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fot greiene er noe du kan ta med deg om du tror du husker det / får lyst - hvis ikke blir det bare mer trøbbel enn hjelp å ha enda mer å huske på.

Det med det ene steget - da ville jeg kjørt en hel økt med det som fokus - så pause og så en økt til for å øke sjansen til at hun skal huske det. Kanskje du kan jukse litt i starten ved å prate litt med henne mens du flytter bare ene foten frem og hvis hun fremdeles ser på deg blir det full jubel med alle yndligslekene, vottene og godbiter på en gang? Du får prøve deg frem litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er navnet på dommeren? HUN vil jeg gå for min første gang! Hun var jo kjempe grei :D

Også lurer jeg på litt! Ved et bronsemerke, kreves det mye mindre enn i klasse 1? Fordi der ville jo man blitt trekt litt for at hunden sitter igjen, når den skulle gått fvf under dekk fra holdt i klasse 1, eller? *Lurer*

Noen må lære seg å ikke mase/klage under filming! haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit Jæger var dommer :)

Hun var veeeldig snill med bedømmingen i mine øyne, noe som jo kan være litt dumt også. Folk ser på poengene de fikk, så starter de i LP1, også får de ikke like gode poenger. Men samtidig så gir det jo også kanskje mer lyst til å starte!

Takk for tips, Marie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også rygge bakover og trene på at hun skal ha kontakt med deg slik hele veien, mens hun følger etter deg. Også fra første steg, og gjerne belønnet det første steget mange ganger. Da tar du også vendinger mens du rygger og hun følger etter, og belønn henne for å holde kontakten i vendingene. Etterhvert kan du vri kroppen din litt, slik at du går sidelengs mens Blondie følger etter deg på samme måte som tidligere. Deretter vrir du kroppen din mer og mer slik du til slutt har vridd deg 180 grader og du dermed går akkurat slik en fri ved fot skal være. Var det forståelig? Hvis ikke kan jeg prøve å filme det. Det gjør det hvertfall lettere å trene bare på kontakten under vendinger og lengre strekker, før du til slutt har hele øvelsen. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Her kommer litt bilder fra turen i går.

Det er snø på fjellet i Bergen

6266368139_19e948ca73_z.jpg

Blondie poserer med snøfjellet i bakgrunnen

6266368463_e316db9834_z.jpg

Slik er Blondie vanligvis på tur, selv om de fleste her inne har opplevd henne som en fisefin primadonna som mener at alle andre som leker villmann i skogen er skikkelig uoppdragne kjøtere :lol:

6266896942_0b03b67b0a_z.jpg

6266369685_a535bb4292_z.jpg

Det er høstfarger her også, selv om det er kommet litt snø.

6266898110_fa5ddcd1b9_z.jpg

6266899252_b520655e19_z.jpg

Pene jenten min :wub:

6266370699_0b0f2934f6_z.jpg

Blondie hilste på en gås/and/pingvinsak

6266371947_f2e57821b6_z.jpg

6266900866_6bd22f5bdf_z.jpg

Og kaniner

6266901452_e63c7e2d43_z.jpg

Blondie er politi, så pass deg!

6266900396_ccea64a074_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine kommentarer! :)

Kjempefine bilder :D

Hvordan gikk det da dere trente idag?

Hun skjønte det etterhvert tror jeg, vi får teste igjen i dag. Det fungerte ikke at jeg gikk baklengs og belønnet for at hun holdt kontakten med meg slik. Er hun først i lydighetsmodus så er det ved venstre foten min hun skal gå :lol: Så hun vred rumpen sin rundt og kom seg på plass igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Blondie er blitt helt rå på agilitytrening i det siste :D:wub: Jeg elsker det jeg ser! Hun er super motivert, har knall fart og eeeelsker belønning! Litt tull blir det, og hun velger ofte hindre hun liker fremfor det jeg ber henne om, men jeg er bare så fornøyd med farten at jeg bryr meg nesten ikke om det. Før var hun nemlig omvendt. Gikk KUN der jeg ba henne om, men hadde døds dårlig fart.

6347243618_e555bb2260_z.jpg

På lydigheten er hun også veldig motivert! Hun har godt fokus tiltross for forstyrrelser og jobber bra. Hadde bare jeg vært enda mer interessert i det enn det jeg er, så hadde hun nok nådd langt. Jeg får skjerpe meg litt slik at vi får trent oftere. Kanskje vi begir oss ut på en uoffisiell lydighetskonkurranse i morgen, eventuelt prøver oss på bronsemerke igjen. Jeg har ikke helt bestemt meg. Det er mer å trene på i LP 1 og jeg liker det programmet bedre (mer gøye øvelser som hopp over hinder, avstandskommandering osv) enn bronsemerke programmet er. Hva tenker dere er best?

6346492843_4d5e67bc9e_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har det gøy, Marie! Liker så godt å lese om sånne gode følelser. Når det gjelder lydighetsprogrammet synes jeg du skal hoppe rett i LP1! Du har ingen ting å tape, du liker programmet, og dere er flinke. Forventer å få høre resultater ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går startet vi uoffisiell LP1 :) Vi skippet fellesdekken, for den har vi trent alt for lite på, og jeg ville ikke ødelegg den. Ellers så ble karakterene slik:

Tannvisning: 9

Lineføring: 9

Dekk fra holdt: 8

Innkalling fra sitt: 7

Stå under marsj: 7

Hopp over hinder: 7

Avstand: 7

Helhet: 8

Poengsum: 132

Premie: 3. premie

Plass: 4

Lineføringen var kjempe fin, bortsett fra at hun så og si ikke hadde kontakt. Hun stoppet superfort på holdtene likevel :) Jeg husker ikke hva som gikk gale på dekken, kanskje sendt ned dekk. Også begynte noen hunder utenfor ringen å brøle til hverandre og Blondie ble helt satt ut og klarte ikke å hente seg inn igjen. Det var vanskelig å jobbe med henne og karakterene ble deretter. Innkallingen var grei, bortsett fra innsitten. På stå under marsj hadde hun ikke kontakt, å hun så ikke åndsignalet, så da ble det dobbelkommando. Hopp over hinder da ville hun ikke komme når jeg sa på plass, så igjen, dobbelkommando. På avstanden ville hun ikke sitte opp igjen. Hun utførte ihverfall det jeg sa, og med litt mer trening tror jeg det kan bli bra :) Jeg tror også hun syntes jeg var enormt kjip som ba hun om å jobbe i det kalde været uten å få godbit :lol:

Jeg filmet desverre ikke pga det var så mørkt ute.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...