Gå til innhold
Hundesonen.no

Stavanger 8-9 april


tm100021

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Hørtes meget lurt ut:). Skal ikke være stressende for en valp. :)

Ja. :) Er ikke bra når han stresser heller, han mister hele pelsen også flasser han.

Ikke så bra å stille opp med en hund som ser helt skabbete ut.. ;)

Men håper på det beste at han takler hele greia bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det til med stelling av hunder. Bestemte meg for å dra tidlig i morgen tidlig og kjøre frem og tilbake på samme dag. Da er det fire hunder som må være helt klare til i morgen tidlig. Puffen som jeg har på fòr var full av floker.... for en jobb... kjijpt...

Lykke til i morgen alle sammen!!

Steinar

Kennel House Of Fun

Noen siste tips om hvordan en stiller en CC? :)

Men lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timon ble BIR!! han gikk ikke så fint i ringen som søstera så hun tok seieren! :P

Bedre lykke neste gang! :P var jo tross alt hans første utstilling da! :P

Tror jeg så deg. :D

Men mener du ikke BIM hvis søsteren vant over Timon?

Men du hadde iallefall en nydelig Papillon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timon ble BIR!! han gikk ikke så fint i ringen som søstera så hun tok seieren! :P

Bedre lykke neste gang! :D var jo tross alt hans første utstilling da! :P

Hvorfor skriver jeg BIR over alt!!! han ble BIM!!! *stupid me*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å se i morgen :D Gleder meg :P

Var det noe lydighet i dag? Har hørt at alt skulle være i morgen, men jeg er ikke sikker...

Ingen lydighet idag... Vet ikke ang imorgen...

I 9-tiden begynte det jo å snø her, og det la seg jammen og! Derfor var det ganske kaos og trangt inne i hallen når 4 av ringene ble flyttet inn der! De hadde planlagt å ha ringer både ute og inne... Blir spennende å se hvordan det blir i morgen, da skal SBK (som og hadde idag) være ute mens retriver og ? klubben skal være inne. Da jeg reiste fra hallen i 17.30 tiden var det ennå snø på fotballbanen...

Fikk kun med meg hvordan det gikk med Steinar her på sonene, han fikk BIR, ellers så følgte jeg med på noen kjente fra "the real life"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg så deg. :D

Men mener du ikke BIM hvis søsteren vant over Timon?

Men du hadde iallefall en nydelig Papillon. :P

så du meg?? wow!! kan ikke si jeg så noen faktisk... men så aner jeg ikke hvordan noen her ser ut heller da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lydighet idag... Vet ikke ang imorgen...

I 9-tiden begynte det jo å snø her, og det la seg jammen og! Derfor var det ganske kaos og trangt inne i hallen når 4 av ringene ble flyttet inn der! De hadde planlagt å ha ringer både ute og inne... Blir spennende å se hvordan det blir i morgen, da skal SBK (som og hadde idag) være ute mens retriver og ? klubben skal være inne. Da jeg reiste fra hallen i 17.30 tiden var det ennå snø på fotballbanen...

Fikk kun med meg hvordan det gikk med Steinar her på sonene, han fikk BIR, ellers så følgte jeg med på noen kjente fra "the real life"...

Ja, blir spennende å se hva de klarer å gjøre i morgen med hvem skal være inne og ute problematikken! Heldigvis har vi utstillingstelt og kan rømme inn der :D

Veldig hyggelig å møte Steinar og hundene hans i dag! FOR en glad person, et humør som så absolutt spredte seg blandt andre rundt ringen :P (selv om det var litt stress med syk handler og verdens sinteste ringsekretær :P)

Kjempe gøy at han tok både hannhund certet og BIR!

*lure på om det gikk bra i gruppen?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å møte Steinar og hundene hans i dag! FOR en glad person, et humør som så absolutt spredte seg blandt andre rundt ringen :P (selv om det var litt stress med syk handler og verdens sinteste ringsekretær :P)

Kjempe gøy at han tok både hannhund certet og BIR!

*lure på om det gikk bra i gruppen?*

Steinar bare er sånn :P Sjelden jeg har sett han gå fem minutter uten å smile og le, for å si det sånn! Grattis, Steinar - hørte Bilbo gjorde det riktig bra i gruppen også :P banana :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo der!

Var kjempe morro å treffe deg Silje og TUSEN TAKK for hjelpen, du var en reddende engel.... Var morro å treffe deg også Taz, synes du var flink til å handle. Litt trening til så blir det bra:)

Så gøy at du følger med Ann, jeg var superstresset så jeg fikk ikke med meg så mye i dag. Men Bilbo ble til slutt BIG5 (reserve). Er strålende fornøyd. :D

Gratulerer til alle dere andre og som fikk supre resultater, ingen nevnt ingen glemt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble BIR, og Shaylee gikk kjempebra! Har hatt litt tull og tøys tidligere. Dette var vårt siste valpeshow. Første junior er om en mnd, NKK Kristiansand...

Grattis til Silje med kjempebra resultat!! :D Og til Trine med bra resultat! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en super dag i dag!!

Her er Enya sine resultater :D

1AUK-1AUKK-HP-1VK-CERT-1BTK-BIM

Kritikken:

Very atractive with lovely expression. Dark eye, good ear. Nice balance between muzzle and scalp. Very nice neck. Well set in shoulder with good bone and correct feet. Lovely topline and underline. Very good hindquarters. Nice overall picture standing. Moves quite smartly coming an going.

Så her i huset er det stormende jubel i dag, og Enya har fått kylling til middag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ganske bra med oss, og det jeg ble mest glad for var jo hvordan han oppførte seg i ringen.

Dommer fikk til og med se på tennene hans uten problem. :D

Cody ble BIR, og dette er vel hans første og siste valpeshow.

Her er kritikken:

7 mnd valp, Isterk utviklet. Meget vakkert hode og utrykk.

Utmerket hals, rygg og proposjoner.

Passende benstamme, korrekt vinkled. Utmerket rørelse.

Meget lovende..

Kunne ikke bedt om en bedre kritikk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...