Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrytetråd/positiv tråd


Aya

Recommended Posts

Meningen er altså at man kan gi komplimenter til andre her på sonen, ikke bare sleng ut, men gi til noen du føler fortjener det..

Marianne: Kjempesøt og kjempegrei jente. Hun er veldig hjelpsom og en reddende engel når det gjelder å komme med råd i vanskelige situasjoner;) Morsom og livlig.

Loke (Annette): Har ikke møtt deg i levende live, men du virker som en engasjert og dyktig jente, med masse peiling på hund. All applaus for det!

Benedicte (labbis): Kjempedyktig jente, som er skikkelig flink med hunder.. Kan masse, og sier aldri nei til å svare på mine spørsmål om import og andre småting..

Jeanette: Kjempesøt og koselig jente=)

Julie: Kjempedyktig moderator og flink til å skrive/uttrykke seg.

Silje: Veldig hyggelig jente med flinke overtalelsesevner;) Morsom og god humor!

Sølvi: Hyggelig og hjelpsom, flink til å uttrykke deg i diskusjoner, og virker som du har masse peiling på hund og utstilling.

Da har jeg ikke tid til flere akkurat nu.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine- hun har virkelig stått på for det hun tror på og hun er knall snill å lage bannere og sånt til folk! all apllaus for det! dessuten er hun en kjempekoslig jente. nesten som en søster for meg! :D:P

Labbis- benedicte applauderer jeg for stadig vekk. hun lærer meg så mye med hundetrening å takket være henne får vi til å lære apportering nå! å hadde de ikke vært for henne hadde jeg ikke hatt Mira :P tusen takk benedicte! ;)

Scarlet- Gunn er en kjempehyggelig dame som jeg bare kan skryte av! flotte hunder og Herlie valper har hun. :P

Hilde90- tøff jente som e utruli kul å så har ho den nydlige Tiko da! ;)

jeampi- tøff å søt jente med mye humor! å så har hun jo lille pito da:) hun har og lært meg mye :P

kommer ikke på flere i farta. me dere andre er også digg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at noen tok meg på ordet når jeg sa jeg ville ha skrytetråd :D

Trine: Min gode lille Trine!! Ofte syns jeg det er litt rart at du er 7 år yngre enn meg... du er jo akkurat like moden som meg! (om det sier noe om meg eller deg er jeg ikke helt sikker på :) ) Du er ei kjempe glad og strålende jente! OgsomTrond pleier å si" Trine er ei sånn sjarmerende sjentert jente" :D

Vipsen:Før vi ble kollegaer (moderatorer :P ) så kjente jeg egentlig ikke så mye til deg, men det har jammen tatt seg opp :icon_redface: Vi tenker likt, og sier det på likt :) Og er det noen som kan få meg til å forandre mening så er deg, super selgeren :P

Julie: Tvers igjenom gode Julie.... Våre liv er skremmende like... Det du går/har gått gjennom er som å høre meg selv for noen år siden :P Du er ei herlig jente, med masse fart og sprut! Men også tenkende sider, grublende og funderende. Setter masse pris på deg!

Disse tre får foreløpig mine komplimenter :) så kommer det nok noen fler etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Kjempe koselig jente, veldig koselig når du/dere muntret meg opp etter en koselig telefon samtale, hehe.

Silje: GENIAL humor! Lilla påskeegg er virkelig godt! Du har alltid godt humør (var det ikke Trond som synes du var PMS monster? hakke sett mye til det her på sonen i hvertfall).

Silje_m_h: Kjempe koselig jente med en utrolig nydelig hund som du er kjempe flink med!

Loke: Du er kjempe utholdene med det kåte vakkre dyret ditt! Du har mye kunnskaper om hund og trening!

labbis: Mitt idol ^_^ :)

Birte: Alltid morsomt å snakke med deg på msn, vi sees sikkert til sommeren!

Kommer mer etter hvert :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt sånne tråder jeg for det er så mange jeg kan si positive ting om...

Men kan prøve med noen..

Hilde (LBL) : Mitt personlige raseleksikon (var det en irsk ulvehundtispe eller en skotsk hjortehund igjenn ;) ? ) og en eminent handler..Takket være hennes magiske evner har jeg veggen full av rosetter.(hi hi)

Og så har hun slem humor og det liker jeg ;)

Marianne : min nervesterke kartleser som alltid er like blid uansett hvor nær døden (eller svenskegrensen) vi befinner oss. Hun har også verdens lydigste og morsomste lille rumpetroll og er superdyktig på å trene hund. Og så er hun morsom og god på å finne skikkelige burgere...

karine: gjør en kjempejobb med Lassie (reserve sjåføren min), og er alltid like positiv.I tillegg vet hun alt jeg ikke visste det gikk ann å vite om agility og deler gjerne litt kunnskap (hvor mye jeg skjønner er en annen sak) Ikke fullt så god kartleser( ;) ) men en morsom passasjer som gjør langturer mye kortere.

Vipsen:Hvor begynner jeg...smart, ærlig , modig , dyktig og hysterisk morsom..Jeg vurderer faktisk å reise hele den lange veien til Bergen for å møte denne damen in real life..

Aya:hun er sånn jeg vil bli når jeg blir stor, saklig og åpen.I tillegg har hun meget vellutviklet smak når det kommer til hunderaser ;) Og hun gjør en kjempejobb med Puma.

Belgerpia: et belger orakel, uvurdererlig hjelp for grønnskollinger som undertegnede.Alltid blid og sjokkerende ung!(trodde ærlig talt damen var MYE eldre )

Julie: Respekt..Tenk å ha mot og ydmykhet nok til å snu helt om på metodevalg og egen overbevisning pga hundens natur istedet for å ture frem og skylde på hunden slik de fleste andre ville gjort. Mange har mye å lære av den damen! Ærlig, morsom og med selvironi.. Bare lille Mona blir voksen i hodet sitt så vil hun få den hunden hun fortjener.

Og så er det mange flere jeg kan nevne, ...Men akkurat disse føler jeg fortjener litt ekstra heder av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita: Ble kjent men hun for ei lita stund siden, meg gud for ei kjempe jente da ;) Kanskje jeg tar fly turen opp til henne en da hadde vært noe ja:)

Tine med kip: Ei real å koselig jente som er kjempe gøy å snakke med å har alltid noe gøy å fortelle.

Marlene: snakker med hun hver dag, har ganske mye morsomt på hjerte, å har alltid noe nytt å fortelle til meg..

Marte med Tassa: hun har jeg og snakka litt med hun bor ikke lang fra meg egentlig så i sommer blir det treff med camping og hundene med gleder meg Marte ;) Koselig jente det der ;) håper alt blir vel med deg ;)

Mer vil komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, prøver på to hvertfall..

Benedicte: Utrolig flink jente, som alltid er positiv og kjempehyggelig..Og i tilegg har en hund som Lassie liker veldig godt..Kunne ikke ha vært heldigere enn å komme på rom med dere på NKKU-leiren! Ønsket hun bodde i nærheten ;)

Annette (Loke): Kjempetålmodig og flink med ville og gale Lokeliten...Hvor mange eiere hadde han hatt som ikke taklet han før Annette fikk han til? I tilegg utrolig hyggelig å sitte på med, sier ingenting selv om bilen ser ut som en skitten hårdott etterpå (neste gang tar jeg med støvsuger:P) , og gidder å kjøre meg helt hjem..(Som jeg synes nesten er i overkant snillt..) Koselig å prate med er hun også, tåler til og med å høre på alt agilitypratet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jeg kan si positive ting om, men jeg får vel bare begynne et sted.... ;)

Aya: Kjempepositiv jente som kommer med mange gode råd her på sonen og som alltid er koselig å prate med!

Jeampi: En jente med sinnsykt rå humor! Og som det alltid er morsomt å prate med på msn og utstillinger!

Silje: Sprudlende og morsom som har alltid har en god kommentar på lur, hihi!

Karine: Hun kan utrolig mye om hund! En kjempedyktig klikkertrener og agilitydame, med en helt fantastisk hund! B) Om noen år kommer Karine og Lassie til å delta i NM, det er jeg sikker på.

Marlene: Du er heldig og har to kjempesøte hunder. I tillegg er du alltid hyggelig!

Line: Alltid morsom å preike med på msn, for hun har så mye å preike om ;) Om i tillegg er hun super på hjemmesider og har svart på mange av mine dumme spørsmål ;)

Loke: Utrolig glad for at jeg endelig fikk treffe deg! Utrolig kunnskapsrik og kjempeflink med bikjer ! Beundrer deg og din evne til å takle lille Loke, og ikke minst Pan og tolleren (hadde du flere?)

Silje m h: Utrolig kul jente med en helt rå latter. Hun må være en av de beste "hundefolka" jeg har møtt. Også har hun en nydelig, liten portisjente som heter Zira som jeg så gjerne vil ha <_< Silje og Zira skal snart debutere i klasse 1 og det kommer til å gå strålende!

Maria: Full av energi og har alltid en kommentar på lur. Hun er også utrolig dyktig med lille Cheassa ;)

Kristina: Ærlig tvert gjennom. Det utrolig flotte med Kristina er at når hun sier noe - så vet man at hun mener det! Hun er også dritgod til å diskutere bikjer her på sonen ;)

IW (julie): Julie gjør en utrolig god jobb som moderator, og ordner alltid opp. Hun er også rettferdig, noe som gjør at hun passer utrolig godt til moderatorrollen;-) Hun har en liten kjempe som heter Mona, og jeg beundrer Julie som klarer å takle den kjempen, i tillegg til at det var mye som hindret dette paret når Mona var valp pga skaden. Julie er ærlig, og som med Kristina, så vet man at når hun sier noe så mener hun det. Et kompliment fra Julie betyr utrolig mye! I tillegg til at hun er en kjempepositiv jente som er flink til å diskutere, så har hun også god peiling på hjemmesider og har hjulpet meg med mine håpløsheter (jeg er i motsetning ikke noe særlig geni på verken FTP eller html ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Får prøve jeg og da..Tar bare noen da!

Marie: Hu er sykt flink med Ask, og har en perfekt personlighet. Snakker meg hunden høyt når det trengs, og blir ikke flaut over det!(på kurset ;)) Hu gir aldri opp og dessuten så har hun kommet utrolig langt med Ask nå! Marie er "mamman" min, og passer godt på Milo. Gir meg mange tips når Milo ikke er såå lydig, og de fungerer!!

Bina: Hu er kjempe snill, og kul! Hu var lærer på kurset mitt , og jeg lærte sykt mye av hun! Kjempe flink!

Wesminster: Kjempe snill , og veldig flink med hund. =)

SD: Kjempe snill, og morsom. Flink med hund. Smart, og tenker fort =P

Donnygutten: Kjempe FLINK, og snill. Er utrolig flink, og har den hunden hu vil ha!

Caroline: morsom, flink til å ta bilder, flink meg Brynjar og allti i godt humør. Har to nydelige hunder.

Yakine: Kjempe snill ,og går alltid rundt med DET gliset..En SKIKKELIG gledesspreder.

Lisa: Kjempe snill. Har kjent henne lenge nå, og hjulpet hun litt med å få seg hund!'

Labbis: Benedicte eer suuuper flink, og har fått det hun vil ha! Benedicte vil jeg bli som =D

Cavalita: Kjempe grei og snill =) To nydelige hunder, og ei søt datter =P

Huldra: Kjempe flott hund, og hun kan syyykt mye om hunder :)Kjempe snill!

Moderatorene: KJEMPE flinke ALLE sammen! STÅ PÅ

Heidi og Espen: Stå på! Takk for et supert forum!

Alle brukerne: Fordi dere er med på å gjøre sonen super =) Lærer meg syykt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karine: En veldig koselig jente jeg møtte på NKKU-leiren. Karine er utrolig interessert, og er veldig flink og aktiv med Lassie. I tillegg er hun veldig "snill".. ;)

Line: Kjempesnill jente, jeg møtte på utstilling. Jeg beundrer henne, og den jobben hun gjør med den nydelige Felix'en sin. Jeg vil ha Felix!! ;)

Loke: Hun lærer med utrolig mye om hund, rett og slett fordi hun har masse kunnskaper basert på personlig erfaringer. Anette virker kjempehyggelig, og utrolig morsom.. ;)

Silje m h: Silje har blitt en veldig god venn av meg, og vi møttes på hundeutstilling for ca. 1,5 år siden. Nå går vi i samme klasse og greier de.. Men Hunner i alle fall veldig flink med hunder, og veldig interessert. I tillegg er hun morsom å være sammen med, og veldig ærlig. Hun har også verdens nydeligste portisjente.. (hilsen tante Maria... ;) )

Kristina: Ærlig og flink..! Hun har gjort en god jobb med Lunah (den søteste OES'en jeg vet om!!) , som var litt av en villstyring. Hun er angasjert, og jhar meninger jeg ofte er veldig enig i. Selv om hun og jeg er veldig forskjellige, synes jeg det er lett å snakke med Kristina!

IW (julie): Jeg har bare møtt henne en gang, men jeg sitter med et inntrykk om at hun er veldig hyggelig, og at hun alltid har noe morsomt på lur. Jeg synes hun gjør en veldig god jobb som moderator, og at hun gjør en god jobb med sin digre Mona. Julie er engasjert, og har lært seg mye på kort tid. Kjempeimponerende!!

Benedicte En supergrei jente med masse kunnskap i ung alder! Benedicte er alltid snill og blid, og er flott å ha for å spørre om ting man lurer på, spesielt rundt klikkertrening! Hun har en flott hund, og jobber utrolig bra med den. Mer engasjert hundeungdom skal man lete lenge etter!!

Fanny og Thomas Nå har jeg begynt på canis-kurs hos dem, og synes allerede jeg lærte mye etter den første gangen. Jeg gleder meg til å fortsette på kurs hos noen som er så engasjerte, og flinke, til tross for ung alder..!! Utrolig nydelige hunder har de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Hvor mange eiere hadde han hatt som ikke taklet han før Annette fikk han til? I

De hadde nok fått han til hadde han passet for dem..det var bare at de ikke passet til å ha en aktiv belger ;)

Han er da ikke vanskelig .

Men takk for skryten ;) og jeg bryr meg ingenting om hundehår i bilen vet du vel! Den er jo et hundehus med hjul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

name='labbis' date='Mar 1 2006, 14:26 14' post='174149'Loke: Utrolig glad for at jeg endelig fikk treffe deg! Utrolig kunnskapsrik og kjempeflink med bikjer ! Beundrer deg og din evne til å takle lille Loke, og ikke minst Pan og tolleren (hadde du flere?)

Jeg har hatt til sammen 5 hunder..2 groenedaeler , en jack russel, en toller (pan)og en blanding ;)

Jack russelen er skilsmissebarn, den forrige belgeren(omplasseringshund) ble "gammel" og dement, og Sheila(blanding omplasseringshund)klarte ikke å gå tur lenger pga HD ;) .

Takk for hyggelige ord ;) Men du har vel strengt tatt mye mer greie på hund enn det jeg har! Jeg håper at vi noengang kommer like langt som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ;) Tusen, tusen takk!

Litt skummelt å skrive dette her, for det kan jo ingen ende ta, enten det eller så har man plutselig glemt en og annen. Føler jeg er flink å skryte litt av folk underveis også da.

Loke: Snikfulgt med på deg på Canis lenge før du visste hvem jeg var, heh. Super-jente med ståpåmot, tidig humor, dessuten er jeg full av beundring for det du får til. Fascinerende at det går an å være så forskjellige men likevel så enig om mye. Håper for all del jeg treffer deg i rimelig framtid uansett hvilken side av fjellene det blir på.

Zipp: koselig jente jeg traff i virkeligheten etter å ha preiket på Sonen. Setter pris på deg ;)

Margrete: lært utrolig mye fra din kant, hemmelig fan en stund før vi ble bedre kjent her inne. Håper jeg treffer på deg også en dag.

Silje: tror vi bare kan slutte å skrive det vi tenker jeg *fnis*

Yakine: Go'jente som bor altfor langt borte og er like glemsk som meg, har litt av hvert til felles ;)

Belgerpia, PsykoLynx, Akela, PO, 2ne, Siri, TonjeM, kanskje feil å hive dere sammen i en haug men. Tatt til meg mye lærdom fra dere opp gjennom årene mest gjennom å lese uten å nødvendigvis å diskture så mye. Belgerpia snakket jeg også med før jeg fikk terv, veldig enig med Loke der.

Luna: verdens beste søs og den eneste i verden jeg kunne latt ha vipsen og samtidig følt meg trygg.

Labbis: du sitter med en utrolig kunnskap og ståpåmot og viser virkelig at ungdom og hund også kan få det til

IW og Kine: supermoderatorer ;) Syns begge motbeviser illusjoner folk har av raser på hver sin kant, veldig, veldig bra!

Admins, som gjør siden mulig, tror ingen aner hvor mye tid og energi dere legger ned i dette.

and the list could go on and on... Har ikke glemt dere andre altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

WheatenMali: Skikkelig tøff jente med masse gøts og liv. Vi to er nokså ulike både i klestilen, og på andre måter, men likevel gjør ikke det noe ;) Kristine står på sine meninger, og er aldri falsk. Hun har masse kunnskap om hund, avl og oppdrett. Og hun er en fantastisk hundeeier. Kristine er ALLTID ærlig, no matter what. Det setter jeg stor pris på. Kristine er en man kan le sammen med, hun er en utrolig god og lojal venn, og hun er en spesiell person. Wheatenterrieren hennes Nena kommer jeg snart å stjeler! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve meg på noen positive ord jeg og da! :P

Sølvi: Hun er en enestående dame! :P Vi snakker om det meste, har temmelig lik humor! :P Dagen er liksom ikke den samme uten å ha snakka litt med Sølvi! :P Jeg sitter mang en time og storler når vi chatter! Hun legger ikke skjul på sine følelser og meninger, og for meg er det veldig positivt! Hun er ærlig rett igjennom!

Hun er flink med hundene sine, og er en god rådgiver å ha når det er noe jeg lurer på - uansett hva det er! Og dessuten så skal hun være min personlige kokk på Norsk Vinner i sommer! :P

Therese: Ei sprudlebærte som har en tendens til å få meg til å le! Og nå så har jeg lurt henne med hund og samboer oppover på besøk! Gleder meg til dere kommer! :(

Hun er veldig ærlig og grei! Setter stor pris på henne!

Og DEN fine hunden hu har da!

Vipsen: Tøff, ærlig og morsom jente som jeg josser mye tull med! Men og endel seriøse ting! :P Hun har mye fornuftig å si, og jeg er glad jeg "møtte" henne her på sonen! :P Og så er hun jo en flink moderator da!

Christine: Flott jente som har en vakker engelsksetter! Hun er en fargeklatt uten like!

Marie: En super jente med en skjønn buhund! Hun er trivelig å snakke med, og er en ærlig jente med mye fornuftig å si!

Ellers så er det mange jeg har glemt da... :P

Men jeg setter stor pris på alle her jeg! :P

Også må jeg takke Heidi og Espen for dette flotte forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med tårer i øynene jeg da :P Blir utrolig rørt over det dere sier! Det er faktisk veldig godt å kjenne at noen følger litt med i livet ens, og klarer å trykke ut av seg noe positivt. Er ikke alltid like lett med hund (hvertfall ikke en svær en!), og det er kjekt å ha andre rundt seg som støtter opp.

Silje har etter hvert blitt en god venn over msn, faktisk. Jeg er veldig glad i Silje selvom jeg aldri har møtt henne, og derfor gleder jeg meg STORT til påskeferien når jeg endelig skal få treffe henne! Hun har alltid noe fornuftig å si når jeg er lei meg, og kommer med gode råd som jeg faktisk tar til meg :P Som Silje sa har vi merkelig mange likheter når det gjelder livene våre. Så derfor kan Silje veilede meg på veien mot suksess :( Vi har ledd mye, men har også alvorlige stunder. Vi har vel også felles at vi gjorde det nesten likt i kåringen av årets hyggeligste/morsomste bruker :P

Benedicte er den yngste, men allikevel en av de med mest kunnskap. Jeg liker henne fordi hun er for det meste i godt humør (har aldri sett eller opplevd henne sint, men innbiller meg at det finnes temprament hos henne, hehe), og villig til å hjelpe de som trenger det, f.eks på utstilling eller når det gjelder spørsmål om klikkertrening. Hun har også gitt meg lov til å trykke artikkelen hennes om klikkertrening i neste utgave av "Ulvehunden", noe jeg er evig takknemlig for! Jeg tror Benedicte kommer til å nå langt i hundesport (hva hun nå enn velger å satse på) med den nye valpen som kommer snart!

Kristina er en venn jeg setter stor pris på. Selv om vi dessverre ikke sees så ofte. Eller, det har jo blitt bedre i det siste, flere ganger i halvåret faktisk. Hun er ærlig som meg, sier det hun mener og legger ingenting i mellom. Derfor er hun en god venn, for hun juger aldri til deg, og hun sier ifra dersom det er noe. Til tross for litt uheldig valg av oppdretter og en etter hvert vanskeligere hund, syns jeg hun har en god stå-på-vilje, og all honnør til henne for den treningen hun har gjort med Lunah i det siste! Ikke lett å bytte til annen treningsmetode enn hva man hadde tenkt seg, og det vet jo jeg alt om..

Annette med gærne Loke! Jeg vil gi deg noen koselig ord fordi du er så flink med den etter hvert ikke så gærne pelsen din. Det krever mot å ta til seg en "problemhund," og det er ikke første gangen du gjør dette. Så viste det seg jo at han til og med var pen, morsomt.

Wesminster (Ingvild). Du har slitt mye med Tinka, og jeg har hørt lite fra deg etter Hamar. Men jeg håper det ordner seg, virket sånn etter det siste jeg leste hvertfall" Akkurat som Annette har du ikke gitt deg! Applaus for det. Dessuten er du god til å skrive, og du har mange bra meninger som du får frem uten noen som helst problemer.

Maria! (vipsen) Nytt tilskudd i moderatorflokken sammen med Silje, og det er jeg glad for! :P Du er knall på å diskutere og moderere, og vrir Espen rundt lillefingern uten at han er klar over det :P Hehe! Savner å lese mer om pelsen din, men det kommer vel med aldern :P

Andre Maria (med Chessea). Hehe.. Har jo fulgt med på deg og dotten din fra før du fikk henne. Og i Bø møtte jeg en meget velbalansert ung, ustresset frøken! Hadde respekt for det, der jeg satt med mongodyret mitt. Håper det fortsetter sånn med dere fremover, og at vi møtes flere ganger :P PS: Vi møttes i Drammen i fjor også :P

Charlotte har jeg all mulig respekt for. All den treningen du legger ned i Lisa er jo bare..nesten sykt! Like morsomt å lese resultatene fra hver trening, er ofte innom siden din. Morsomt at du også har fått øynene opp for klikkertrening, snart sitter vi der med skjegget i postkassa begge to! Også gleder jeg meg til du flyttet til Andebu, for da kan jeg komme og besøke deg og dine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Setter mest pris på at mange av "de gamle kjente" fra et annet forum... er her.

Aller mest setter jeg pris på de som er skriveføre, og som jeg til tider kan være rykende uenig med.

Herunder:

Lotta

PerOlav

Belgerpia

TonjeM

Siri

2ne

I tillegg er jeg glad for at det er rom for folk som ikke på død og liv opptrer som nyfrelste disipler av rigide skoleretninger innenfor hundedressur.

Flott at det også gies rom for folk som ikke alltid er hundepolitisk korrekt i alle sine meninger.

BRAVO til hundesonen for akkurat det :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord folkens.. :(

Her noen fler jeg gjerne kan skryte litt av jeg da:

Birte møtte jeg først på NKK Bø, og har heller ikke snakket med henne på msn. Bare sett henne her inne på sonen. Men hun virket som en veldig hyggelig, og veldig morsom jente!! :P Hun har en kjempeflott hund, og skriver mye fornuftig.. :P

LouDan er jeg imponert over, som jobber så hardt med sin Romeo. Han er jo eldre enn mange av oss andre sine hunder, men allikevel veldig flink! Julie ser ut til å være veldig aktiv innen hundens verden, og er veldig hyggelig som person. Også håper jeg hun en gang får deg en Mudi, som hun ønsker seg så masse! Det fortjener hun.

Charlotte er apporteringsguruen.. :P Hehe. Jeg lærer mye av å lese hennes innlegg, og synes hun gjør en fabelaktig jobb med Lisa. Jeg synes Charlotte gjør mange kloke avgjørelser, og at hun virker som en utrolig morsom person. Med litt snev av ironi når hun skriver enkelte innlegg, kan jeg ikke la være å dra på smilebåndet..:P

Ingvild gjør en utrolig bra jobb med Tinka! Jeg er imponert over hennes innsats på det området. I tillegg kan hun mye om ting som interesserer meg, og skriver/formulerer ser utrolig bra tross alderen! Synes Ingvild er kjempegrei, og veldig flink, så hun fortjener all honnør fra meg..:P

Jeampi er jeg veldig imponert over, da hun er en av de få som bruker en miniatyr på lik linje som større raser. Jeg synes det er flott at hun er så aktiv med Pito, som forøvrig er den nydeligste pommen jeg vet om.. :P Jeg synes Jeanette virker kjempehyggelig, og jeg er veldig ogfte enig i ting som hun sier!!

Marianne virker først og fremst som en utrolig "kul" og morsom person. Jeg synes historien om henne og Tequila er kjempefin, og at hun har gjort en heltejobb med den lille løven sin.. :P Liker begge hundene hennes kjempegodt, og skulle gjerne sett dem live en gang.

Ricco er den med de flotteste Schäferjentene jeg vet om. Hun har mange sunne meninger rundt hund, og kan masse jeg og andre kan lære av. Jeg synes hun virker som en veldig hyggelig dame, og synes hun kommer med masse bra her inne på forumet! :P Ønsker alltid folk velkommen.

Og til resten av sonenfolket: Dere er alle flinke mennesker! Man lærer utrolig mye av å lese her inne, og finner stadig ut litt mer om alle. :P Og all honnør til de flinke moderatorene, og admin..! Dere gjør en veldig god jobb for oss brukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk til alle som har skrevet om meg! :(

Kine Helen Fordi at hun er en knallgod venn og tar imot meg og Pito med åpne armer når vi skal på utstillinger. Så er hun utrolig utadvendt så det var veldig lett å bli kjent med deg, og det var utrolig lett å snakke med deg når jeg ikke kjente deg så godt. Så har hun konge humor!

Benedicte For at hun klarer å ha så mange baller i lufta selv om hun er så ung som hun er!

Og at hun ALLTID hjelper meg hvis jeg står fast i noe i treningen, og kommer med tips uansett hvor teite spm jeg har! Så er hun utrolig koselig å snakke med og veldig lett å bli kjent med!

Aya Utrolig koselig og jeg føler at vi har litt til felles :P Kjempesnill jente!

Sølvi Fordi at hun virker som en veldig kunnskapsrik dame og står alltid for det hun mener. Hun ga meg også verdifulle råd om Pito når jeg møtte henne i Ølen!

Silje Hun er så utrolig munter og lett å snakke/chatte med at det er nesten sånn at en føler at en kan snakke med henne om alt, og at hun alltid får en i godt humør!!

MOre to come :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har skrevet om meg. :( Blir rørt av sånt..(alltid gøy å få vite at man "betyr" litt)

Stine (yakine): Hærlig jente som jeg chatter med omtrent kvar dag. Vi er på en måte blitt "soulmates" uten å ha møttes. Men det tar vi på norsk vinner! (se for dere synet, en trønder og en sunnmøring i livlig samtale, blir nok ikke mange som slipper til da. :P ) Vi snakker om det meste, alt fra hund til matoppskrifter!

Helga Mari (Jaktlykke): Ei knall kjekk dame eg har vært så heldig å bli kjent med! Ho har på en måte fylt et tomrom eg hadde etter eg flyttet fra Møre. Vi går på fjellturer (det har dere sikkert sett og lest om), tyter og snakker om nesten alt! Ho har et vinnende vesen, og er akkurat passe "sprø" :P (slik som meg)

Scarlet (Gunn) Er ei dame med stor D! Hærlig, lettlivet og seier akkurat det ho meiner! Har vært så heldig å fått møte henne en gang. Ho har masse erfaring innen hund, og deler dette gjerne.

Silje. Er vel bare en ting å si om henne, ei skjønn jente med et stor smil som går rett i hjertet på deg! :P

IW (Julie) Er ett menneske jeg uten problem tar hatten av for! Ung, ja, men utrolig fornuftig og gøy å ha kontakt med.

Cavalita: Et varmt og godt menneske å chatte med.

Kine: Ei smilende og blid jente som eg blir i godt humør av å chatte med!

Jeampi: Lun og smilende, gøy å treffes i Ølen.

Toya (Therese): Ei jente med masse liv, engasjert og med klare meininger! Alltid gøy å snakke med. :P

Heidi: Var vel den første jeg fikk kontakt med her inne. Vi deler en felles interesse nemlig schäfer. Alltid gøy å chatte med.

Stopper nå, men det er sikkert flere jeg kunne skrevet om.. :P

Vil benytte anledningen til å takk Heidi og Espen for å ha laget et forum som dette, og gitt meg muligheten til å bli kjent med hundemennesker fra land og strand. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, tusen takk til de som skreiv til meg, selv om jeg ikke har vært så aktiv her i det siste (dog er jeg ofte innom og leser litt). Jeg har mange jeg vil nevne jeg, og håper at jeg ikke glemmer noen.

Benedicte (labbis) er jeg rett og slett utrolig imponert over. Hun sitter inne med masse kunnskaper, er aktiv og flink innen flere grener av hundesporten, er alltid interessert i å lære mer om hund og er hjelpsom og flink til å formulere seg. I tillegg er hun en person det er lett å være med, hun er kjempegrei og gjør ikke stort annet enn å prate. :icon_redface:

Annette (Loke) har en god del erfaring med hunder som ikke er helt "A4" og hun virker som en utrolig fornuftig person, både innenfor hund og egentlig alt annet hun uttaler seg om. Hun er flink til å få fram det hun mener, og virker på meg som en omgjengelig og hyggelig person.

Julie (IW) med den gedigne, morsomme hunden, de fornuftige tankene om hundehold og mye annet og de flotte formuleringsevnene.

Charlotte er det vanskelig å få ned på et kort avsnitt hvorfor hun er en så bra person. Hun er utrolig flink med Lisa, hun sitter inne med masse kunnskaper og formidler dem på en bra måte, og hun har en god måte å formidle sine egne, fornuftige tanker om hundehold på.

Kristina er kul, rett og slett, syns jeg. Og selv om Lunah har vist seg å ikke være "helt som planlagt" tror jeg det vil gå greit å i alle fall få det litt bedre, for Kristina har et sunt og bra syn på hundehold. Og i tillegg er hun ærlig og kommer med mange morsomme kommentarer her og der.

Marie (buhund-jenta) er den jeg kan takke for at Tinka i godt over et år har fått ukentlig, god sosialisering. Hun er flink med Ask og selv om det er litt motgang nå og da er jeg sikker på at når dere får kommet dere inn i LP-ringen vil dere imponere veldig mange!

Sølvi (Ricco) er "hundesonens mamma" syns jeg. Hun er rettferdig, fornuftig og kommer med mye bra meninger og gode formuleringer.

Maria er snill. Hun har en veldig flott hund og har mange flotte, bra innspill og meninger som er formulert på en god måte.

Maria (vipsen) er rettferdig og flink til å skrive bra. Hun kom med mange bra meninger til et innlegg jeg skreiv om Tinka tidligere i vinter, og trøstende ord hjalp på bra da.

Ingvild (Aya) har så mange gode meninger om mye, og er flink til å legge dem fram på en bra måte. I tillegg har hun en utrolig nydelig hund, som hun tar godt vare på selv om han ikke alltid er verdens enkleste.

Silje (Silje!) er en rettferdig og fornuftig person. Hun har ofte kommet inn i diskusjoner (ikke nødvendigvis om hund) og sagt akkurat det riktige som trengs å si, og hun har formulert det på en utmerket måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild (Aya)- Utrolig herlig jente!! Skulle virkelig ønske at jeg hadde så mye innsikt og refleksjon som du har når jeg var på din alder!!! Setter virkelig pris på deg og samtalene våre! Du er en skjønn jente!! :P

Annette- Min eminente sjåfør og trofaste burgerspiser! :P Beundrer deg og den jobben du har gjort med lille vakre klump! Han har blitt sinnsykt mye bedre siden første gang jeg så han i november! Gleder meg til han og Lita skal treffe hverandre, tror nok det kan bli en full klaff! :P Hvem vet, kanskje vi "sloss" om pokalene i Lp ringen etterhvert! :D

Hilde (LBL) Digger humoren din! også har du verdens deiligste lille Luna! Selv om det er STOR sansynlighet for at hun ser på meg som en foringsmaskin...! :icon_redface: Tusen takk for at du tipset meg om OODK! :P Gleder meg til å trene sammen framover!

Ane- Lille snuppis! :P Kjempe knall jente men masse humor og har verdens deligste lille toller jente som er helt perfekt til å bruke som hodepute i sofaen! B) Gleder meg til mange turer sammen med dere framover!

Silje og Maria (Vipsen)- Kjempe bra å få dere inn som moderatorer! Dere gjør en superb jobb! :P I tillegg har dere en usedvanlig bra form for humor! Keep up the good work girls! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...