MegaMarie Skrevet 21. Juni 2024 Rapporter Skrevet 21. Juni 2024 Hjelp! Tempo har sovet hele natten fra dag 1, riktignok våknet noe tidlig, typ 06:30 ish. Men nå, nesten 4 måneder gammel, er han begynt å våkne noen ganger på natten i 4/5/6 tiden. Jeg er jo bekymret for at han er dårlig i magen, så jeg tar han ut. Frem til nå har han ikke vært dårlig i magen. Han sovner fint etter å ha vært ute, men det er jo irriterende når jeg vet at han kan holde seg til vi står opp. I ukedagene våkner vi stort sett klokken 7, i helgene kan han fint sove til 8-8:30. Hørte på et foredrag fra Maren Teien at mange luftet valpen alt for lenge på natten og at det da ble en del av døgnrytmen deres. Burde jeg kanskje bare være hardere og ikke lufte han, holde ut "maset" til han sovner igjen? Noen ganger kan jeg klappe litt på han, også sover han videre, andre ganger er han mer våken. Siter
Wilhelmina Skrevet 21. Juni 2024 Rapporter Skrevet 21. Juni 2024 Tisser han når dere går ut da? isåfall har han vel et reelt behov for å gå på do. Å holde seg i mange timer er jo ubehagelig, selv om man fysisk sett klarer det. Siter
MegaMarie Skrevet 21. Juni 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Juni 2024 1 hour ago, Wilhelmina said: Tisser han når dere går ut da? isåfall har han vel et reelt behov for å gå på do. Å holde seg i mange timer er jo ubehagelig, selv om man fysisk sett klarer det. Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større. Siter
Debbie Skrevet 25. Juni 2024 Rapporter Skrevet 25. Juni 2024 Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper. Siter
MegaMarie Skrevet 26. Juni 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Juni 2024 12 hours ago, Debbie said: Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper. Ja, nå er han 4 måneder. I dag våknet han klokken 6. I helgen våknet han og en natt tidlig, men da klarte han å roe seg og sove videre etter jeg klappet han litt. Får vel bare fortsette og håpe at han snart sover igjennom natten. 1 Siter
Stjerneskinn Skrevet 26. Juni 2024 Rapporter Skrevet 26. Juni 2024 Jeg har passet på at valpen har spist og drukket mye tidligere på dagen og ikke mye sent på kvelden. (Lager suppemåltider så drikkes det ikke mye utover dette.) Og en gått en dorunde like før legging. Har du testet dette? Siter
Stjerneskinn Skrevet 26. Juni 2024 Rapporter Skrevet 26. Juni 2024 Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid. Siter
Rocket Skrevet 26. Juni 2024 Rapporter Skrevet 26. Juni 2024 Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️ Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴 Siter
MegaMarie Skrevet 1. Juli 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Juli 2024 On 6/26/2024 at 11:04 AM, Stjerneskinn said: Jeg har passet på at valpen har spist og drukket mye tidligere på dagen og ikke mye sent på kvelden. (Lager suppemåltider så drikkes det ikke mye utover dette.) Og en gått en dorunde like før legging. Har du testet dette? Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. On 6/26/2024 at 12:51 PM, Rocket said: Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️ Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴 Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! Siter
Debbie Skrevet 4. Juli 2024 Rapporter Skrevet 4. Juli 2024 Min har holdt seg stabil frem til nå. Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen.. Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut... Siter
Debbie Skrevet 4. Juli 2024 Rapporter Skrevet 4. Juli 2024 PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden??? Siter
MegaMarie Skrevet 4. Juli 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Juli 2024 30 minutes ago, Debbie said: PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden??? Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 1 Siter
Debbie Skrevet 5. Juli 2024 Rapporter Skrevet 5. Juli 2024 Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper. I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 1 Siter
MegaMarie Skrevet 5. Juli 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Juli 2024 3 hours ago, Debbie said: Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper. I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge. Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊 1 Siter
Debbie Skrevet 6. Juli 2024 Rapporter Skrevet 6. Juli 2024 I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg. Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten) 1 1 Siter
MegaMarie Skrevet 22. Juli 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Juli 2024 Det var absolutt bare blitt en vane. Han viser gang på gang at han klarer å holde seg leeeenge hvis han vil. Mange ganger han bare vil sove videre selv om vi har sovet i 8 timer. Nå har jeg fått det bort da. Han står ikke opp og forsøke ikke å vekke meg før det er morgen ☺️ Da kommer han kanskje bort når klokken er pasert 8 de dagene vi ikke har på alarm og vekker meg, men hvis jeg inviterer han opp i sengen, så sover han glatt videre. 1 Siter
Debbie Skrevet 26. Juli 2024 Rapporter Skrevet 26. Juli 2024 Jeg har klart en natt hvor hun sov i syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.