GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Valpenavn

Debbie

Recommended Posts

Jeg vurderer jo valp

Og trenger hjelp til litt navn

SĂ„ tre ting jeg tenker jeg kan finne navn utav er:

ELSKER bĂžker, gjerne fantasy el

Veldig glad i friluftsliv

Hunden er gyllen, og tispe

Alle tips tas imot

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg syns det er lettere Ă„ finne fine hann-hundenavn, enn tispenavn. Skulle gjerne pĂžst pĂ„ med fine navn, men er tom for ideer. Gleder meg til Ă„ hĂžre hva du velger 😁

Forslag som er helt forskjellig pÄ mange plan: Sham - Eudora - Saqi - Leini - Maylah

đŸ€Ș😅

• Like 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

18 hours ago, maysofie said:

Ild meddeler at eieren hennes sier man mÄ vÊre forsiktig med brann-navn, bare forberede seg pÄ at de lever opp til navnet og lager inferno :lol: 

Det gÄr gjerne troll i ord i slike navn....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja ikke den stĂžrste oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer Ă„ komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dĂ„rlig i magen pĂ„ det. Kanskje det er blĂžtere enn annen v&h, kanskje noen opplever Ă„ mĂ„tte fĂŽre dobbelt sĂ„ mye pĂ„ det som pĂ„ en annen variant. Kanskje noen var superfornĂžyd og andre missfornĂžyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bĂžr aldri vĂŠre grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/rĂžyting/whatever sĂ„ velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljĂž kan pĂ„virke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd pĂ„ riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet ogsĂ„? VĂ„r golden var pĂ„ ingen mĂ„te taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vĂ„r var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpĂ„lagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd pĂ„ finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene sĂ„ og si tause, i motsetning til de to kjent for Ă„ vĂŠre verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund pĂ„ mange mĂ„ter, bl.a. ressursforsvar. SĂ„fremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel sĂ„ viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og Ăždelegge ting. En spisshund som fĂ„r tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel sĂ„ mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegĂ„rd alene, hvor de kan se/hĂžre/lukte forbipasserende? En gjenganger med smĂ„, sĂ„kalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstĂ„r dem eller trener dem, og sĂ„ retter det seg nĂ„r de fĂ„r hjelp til Ă„ tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forĂžvrig hatt store problemer med LYD pĂ„ riesenvalpen jeg har nĂ„ (ikke en rase for trĂ„dstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker pĂ„ om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljĂžpĂ„virkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd Ă„ bli kvitt problemet hjemme, ved Ă„ forstĂ„ mer av hva han vil nĂ„r det kommer lyd, og hvordan respondere pĂ„ det. Ikke super lystbetont oppgave Ă„ jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altsĂ„ at rase is like a box of individuals i litt stĂžrre grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dĂ„rlig helse og mentalitet pĂ„ dem.
    • Hva med vanlig cocker? Eller amerikansk cocker? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...