GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Valpenavn

Debbie

Recommended Posts

Jeg vurderer jo valp

Og trenger hjelp til litt navn

SĂ„ tre ting jeg tenker jeg kan finne navn utav er:

ELSKER bĂžker, gjerne fantasy el

Veldig glad i friluftsliv

Hunden er gyllen, og tispe

Alle tips tas imot

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg syns det er lettere Ă„ finne fine hann-hundenavn, enn tispenavn. Skulle gjerne pĂžst pĂ„ med fine navn, men er tom for ideer. Gleder meg til Ă„ hĂžre hva du velger 😁

Forslag som er helt forskjellig pÄ mange plan: Sham - Eudora - Saqi - Leini - Maylah

đŸ€Ș😅

• Like 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

18 hours ago, maysofie said:

Ild meddeler at eieren hennes sier man mÄ vÊre forsiktig med brann-navn, bare forberede seg pÄ at de lever opp til navnet og lager inferno :lol: 

Det gÄr gjerne troll i ord i slike navn....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Yoshi fylte 3 Ă„r den 31. august og har begynt Ă„ bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blĂ„bĂŠr, til og med 2 cuper. OgsĂ„ plassert seg i Ă„pen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet pĂ„ en 3. plass. Konkurrert hos sĂžta bror, de hadde vist merkelig slalĂ„m sĂ„ Yoshi skjĂžnte ikke hvordan den skulle passeres 😆 VĂŠrt pĂ„ japaner spesialen og fĂ„tt exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt rĂžntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstĂ„tt plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur fĂ„r han til daglig? Hvor langt/lenge gĂ„r dere? GĂ„r dere pĂ„ samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfĂžlge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinĂŠr ikke finner noe. Jeg ville vurdert Ă„ fĂ„ en hundefysio til Ă„ undersĂžke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene pĂ„ spĂžrsmĂ„lene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser Ă„ gjĂžre, det kan vĂŠre utstyret du bruker, det kan vĂŠre fysisk ubehag eller noe i omrĂ„det han reagerer pĂ„. 
    • 4 Ă„r gammel engelsk setter vil tidvis ikke gĂ„ pĂ„ tur... Selv i svĂŠrt sakte gĂ„-tempo kan han finne pĂ„ Ă„ sette seg ned midt i turlĂžypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han lĂžs og begynner Ă„ gĂ„ - dilter han til slutt etter pĂ„ god avstand. NĂ„r han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bĂžyd hode. SĂ„ kan vi kanskje gĂ„ 100m i svĂŠrt sakte tempo fĂžr det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t pĂ„ tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd pĂ„ den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersĂžkt av veterinĂŠr og det er ikke noe galt fysiologisk. SĂ„ problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vĂŠrt borti noe liknende?
    • Wow, det er sĂ„ flott Ă„ se at de fĂ„r selvtillit av arbeidet. Gratulerer med debuten!
    • I helgen deltok Lilje pĂ„ sin aller fĂžrste blodsporprĂžve, etter Ă„ ha gĂ„tt to-tre treningsspor 😅 Her har vi virkelig skyhĂžye ambisjoner Vi deltok egentlig mest for turen sin del, hun er en utrolig usikker hund bĂ„de nĂ„r det gjelder fremmede mennesker og andre hunder, og jeg tenkte en sĂ„nn setting kunne vĂŠre en fin trening for henne. Det jeg var mest redd for var at hun skulle utagere pĂ„ dommer og sporlegger, men hun kunnen virkelig ikke brydd seg mindre. NĂ„r sporsela kommer pĂ„ er hun pĂ„ jobb, og Ă„ gĂ„ spor er tydeligvis morsommere enn usikkerheten pĂ„ fremmede. Virkelig morsomt Ă„ se selvtilliten komme frem i sporet, og vanskelig terreng er heller ingen hindring, selv om hun er en ganske liten hund. Hun brĂžyter seg frem gjennom tette kratt og nĂŠrmest svĂžmmer over myr for Ă„ fĂ„ fĂžlge sporet 😅 Treningssporene har bare vĂŠrt rundt en time gamle, 50-100 meter uten vinkel og opphold, sĂ„ et prĂžvespor ble som forventet litt i vanskeligste laget for henne. Men super trening, og fine kritikker: Kritikk lĂžrdag: "Trivelig hund med stor motor. Dessverre gĂ„r ekvipasjen av sporet i blodoppholdet." Kritikk sĂžndag: "Meget god start. FĂžlger sporet godt frem til vinkel. Tempo fint innledende, men Ăžker gradvis. Ekvipasjen brytes av dommer nĂ„r de gĂ„r av og ikke finner tilbake."  SĂ„ her er det absolutt noe Ă„ jobbe videre med  SĂžndag var det for sĂ„ vidt ingen andre i Ă„pen klasse som kom til sporslutt heller, sĂ„ vi var i godt selskap 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...