Gå til innhold
Hundesonen.no

Endret adferd


Hege Vollan
 Share

Recommended Posts

Hei. Hunden vår på 3 år er vanligvis kodete og elsker nærhet og sofakos. Den siste tiden har hun trukket seg vekk og vil ikke koses med. Spesielt ikke av meg og mannen min. Hun går en runde rundt sofaen for så å gå vekk. Derimot kan hun søke inn og falle til ro på rommene til våre to sønner. Istedet for sofakos i stua trekker hun ut, noe hun ikke har valgt før. På natten har hun alltid ligget på soverommet vårt, og når kvelden kommer søkt inn dit selv. Nå virker hun derimot ukonfertabel med dette. Før hun faller til ro kan hun ligge å kikke opp på døren. Syte litt, rister lett og gjesper. Hva kan det være og hvordan kan vi håndtere dette?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange ting. Har hun hatt noen ukomfortable opplevelser nylig? Noen som har trampet over grenser, eller skremt henne?

Hvor er hun i løpetidssyklusen?

Har det vært endringer i hjemmesituasjonen, oppussing, noen som har flyttet inn/ut osv? Endringer i arbeidstider eller rutiner?

Det kan være lurt å ta en sjekk hos dyrlege at hun er frisk og ikke har vondt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe begynte -ut av ingenting- å ville ligge på rommet sitt og i gangen da hun var litt over 2 år.(både på dagen og natt) Kan ha med at de blir tryggere og mer selvstendig tror jeg. Etter noen måneder ville hun ligge i senga mi igjen. Nå ligger hun litt her og der. Men vil fortsatt ligge for seg selv på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...