Gå til innhold
Hundesonen.no

Forventningsbjeffing


Hannah
 Share

Recommended Posts

Har noen tips til å trene vekk forventningsbjeffing?

Har en hund som begynner å bjeffe når det ikke skjer noe, eller noe ikke skjer fort nok. Spesielt i treningssammenhenger.

Hvis vi for eksempel skal trene litt rallylydighet og ting går litt sakte, kommandoer eller belønninger kommer ikke fort nok, eller hvis vi skal ta en kort pause, så kommer det en del bjeffing.

Hjelper ikke si nei, og har prøvd å ignorere og gå vekk, men virker som om det har null effekt. Han bare står å fortsetter å bjeffer.

Om jeg prøver å distrahere med å kaste godbiter på bakken, vil han stoppe, snuse, spise og begynne å bjeffe igjen.

Når han har begynt å bjeffe klarer han ikke ta inn noen kommandoer. Selv et enkelt «sitt» blir blokkert ute.

Tips tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville avbrutt hele seansen ved å legge han i dekk vekk fra der dere trener. Bjeffer han ved et RL-skilt så ville jeg tatt på leiebånd, gått tre-fire meter vekk og kommandert dekk, og fortsatt når han har har roet seg. Lenger avstand om han ikke greier å motta beskjeder fra deg.

Godbiter på bakken vil jeg tro forsterker bjeffingen, med mindre du gir han før han starter bjeffinga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...