Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

23 minutter siden, Raksha skrev:

Ja er nok en fare for det, er jo en grunn til at jeg går hjemme. Er bare så frustrerende når jeg legger meg så jeg får 8 og en halv time søvn om natta, og være så sinsykt trøtt at jeg glatt sover fire timer på dagen og likevel sovner når jeg legger meg... Driver å utsetter oppstart av allergimedisiner for da blir jeg så skrekkelig trøtt de første 14 dagene... vet ikke om jeg orker mer trøtthet :lol:

 

Jeg hadde det også sånn når jeg gikk på noen medisiner for å få sove bedre. Sov i 12 timer om nettene, og de resterende 12 timene var jeg grisedårlig. Var bare trøtt og følte meg aldri uthvilt. Endte med å droppe medisinene etter 6-7 måneder, og når alle medikamentene var ute av kroppen så følte jeg meg med ett mye bedre. Selvom jeg fremdeles slet med søvn og hadde store smerter, så var jeg ikke konstant trøtt og uggen i kroppen.

Nå sier jeg ikke at du skal droppe medisinene dine, for det må du og legen din avgjøre. Sier bare at det var det som fungerte for meg, med de medisinene jeg hadde.

Uansett :hug::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Fått tilsendt røntgenbildene fra veterinæren! Det er ikke rart Nico har vondt (høyre framlabb er markert på bildet. Legger ved av venstre som sammenligning) :hmm:

Men det positive er at de muligens har funnet en veterinær som ville/kunne operere. Skulle få vite mer i morgen :)

B351650E-A11A-4C98-AD39-77FD026138B5.png

D594369D-E74D-4689-99EE-701CA2ED431F.png

8BDE1A1C-E9AC-497C-953E-94A1D54494D1.jpeg

Endret av Annik
  • Sad 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Fått tilsendt røntgenbildene fra veterinæren! Det er ikke rart Nico har vondt (høyre framlabb er markert på bildet. Legger ved av venstre som sammenligning) :hmm:

Men det positive er at de muligens har funnet en veterinær som ville/kunne operere. Skulle få vite mer i morgen :)

B351650E-A11A-4C98-AD39-77FD026138B5.png

D594369D-E74D-4689-99EE-701CA2ED431F.png

8BDE1A1C-E9AC-497C-953E-94A1D54494D1.jpeg

Huffda..stakkars hund :hmm: Men krysser fingrene for at veterinæren de fant kan operere og at det blir bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Tricolor said:

Har du noen gang tenkt på om du kan ha narkolepsi? 

Har nok ikke det, for uten medisinene så har jeg periodevis store søvnproblemer :lol: Her er det enten eller, enten sover jeg ikke, eller så sover jeg konstant. 

2 minutes ago, Snoffe said:

Jeg hadde det også sånn når jeg gikk på noen medisiner for å få sove bedre. Sov i 12 timer om nettene, og de resterende 12 timene var jeg grisedårlig. Var bare trøtt og følte meg aldri uthvilt. Endte med å droppe medisinene etter 6-7 måneder, og når alle medikamentene var ute av kroppen så følte jeg meg med ett mye bedre. Selvom jeg fremdeles slet med søvn og hadde store smerter, så var jeg ikke konstant trøtt og uggen i kroppen.

Nå sier jeg ikke at du skal droppe medisinene dine, for det må du og legen din avgjøre. Sier bare at det var det som fungerte for meg, med de medisinene jeg hadde.

Uansett :hug::flowers:

Huff, akkurat kommet meg unna topimax - jeg gikk som zombie i to mnd pga  siste doseøkning på den... Er ikke SÅ sløv på disse heldigvis, men det er litt mer enn jeg er komfortabel med. Men kan det hjelpe på migrenen, så er det verdt det om det gir seg litt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det gikk ikke helt som jeg hadde håpet med snøen. Den legger seg, og det er allerede en cm her. Eller... en cm med slaps er vel mest riktig å si. :aww: 

Sjef på sin side er strålende fornøyd. Han glemte en stund at han skulle tisse når han var ute nettopp. :P På vei opp bakken her igjen fikk han et skikkelig hysterisk valpe-anfall og løp samtidig som han nesten lå på bakken. Og plutselig klarte han å snuble i denne fantastiske stillinger og rullet ned en skrent sidelengs. :lol: 
Ingen villdyr ble skadet i snøplog-etterlikningen. Han kavet seg opp på labbene igjen og fortsatte galskapen litt lengre borte fra skrenten. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Stakkar Nico :(

Håper det blir en vellykket operasjon. 

 

1 time siden, QUEST skrev:

Huffda..stakkars hund :hmm: Men krysser fingrene for at veterinæren de fant kan operere og at det blir bra :) 

Takk! :)

Må bare finne ut hvordanvi skal komme oss til veterinæren som sannsynligvis kunne operere og tilbake. Vi må til Trondheim(4timer biltur unna). Det er ikke så enkelt høygravid og uten lappen :P Men skal nok klare å finne en løsning der også :P

Nico tar det fremdeles greit selv da, heldigvis. Han stjeler lekene til K og stikker av med ting han kan makulere, så han sklir sakte men sikkert tilbake til sitt gamle jeg :ahappy:

F126FFBC-6A88-457D-95DD-33BA0070C4FF.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur med hundene, lot de få løpe litt på et jorde :ahappy: Det syntes de var veldig godt :)

Så har jeg pyntet litt til påske, fikk en pose med masse kubbelys, gule bordbrikker, masse vårlige servietter og en påskekylling av mamma for noen uker siden :ahappy: så da kubbelysene var brent ned, så ble det litt påskepynt :P

I morgen så må jeg få sydd et halsbånd jeg har lovet å lage. Håper jeg har rett tråd, så jeg slipper å kjøre å kjøpe. Tror kanskje Melvin også skal få seg et halsbånd, tror han har blitt stor nok (bokstavelig talt) til at han kan få seg et nå.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 uke til båndtvangen. :blink: Må få kjøpt meg en langline... Tror faktisk at jeg går for flexibånd når snøen er borte, har ikke mye kontroll på den lina når hunden går kronisk 2 meter bak meg. :lol: 

Har aldri hatt hund som har kunnet gå løs før så nye spørsmål dukker opp. Vil han fortsatt komme på innkalling til høsten? :lol: Han glemmer det ikke når han går i bånd i et halvt år liksom? Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på verandaen og hørte en ukjent bjeffing fra skogen. Var akkurat på nippet til å finne fram lommelykta, bakse meg ut i dypsnøen i skogen på rescuemission..til jeg kom på at det er revens parringstid nå..:P Hadde nok måtte lete lenge etter den 'hunden'..:D

  • Like 3
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg tre sovende hunder i hver sin sofakrok, idyll! Skulle ha hengt opp en klesvask, men så fort jeg reiser meg så våkner nok den minste og da er freden over :P.  

Gleder meg til påskeferie nå altså, samboern fikk også fri så da reiser vi til Trondheim på fredag:D. Det blir deilig med et avbrekk fra hverdagen igjen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hinsides elendig på å forklare vei jeg, at alle involverte blir irriterte. Nå skulle det komme en fyr hit og hente en stol jeg skal selge, og jeg klarer å forklare veien så dårlig at fyren omtrent blir på gråten (satt på spissen) og begynner og forklare om opphavet sitt og at han ikke er fra disse trakter :icon_confused: Takk og lov for mannen som er hjemme og kan ta over i nødssituasjoner. Jeg kjenner jeg blir kald og varm på samme tid og råstressa når det ringer noen som skal ha veibeskrivelse noe sted :frantics:

Endret av Midas
  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Midas skrev:

Jeg er så hinsides elendig på å forklare vei jeg, at alle involverte blir irriterte. Nå skulle det komme en fyr hit og hente en stol jeg skal selge, og jeg klarer å forklare veien så dårlig at fyren omtrent blir på gråten (satt på spissen) og begynner og forklare om opphavet sitt og at han ikke er fra disse trakter :icon_confused: Takk og lov for mannen som er hjemme og kan ta over i nødssituasjoner. Jeg kjenner jeg blir kald og varm på samme tid og råstressa når det ringer noen som skal ha veibeskrivelse noe sted :frantics:

Har ikke alle gps på telefonen nå i dag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at det å selge valp til noen som bare bryr seg om fargen:huh:, og utstilling, når jeg har spesifisert at dette er hunder som må få jobbe, er ikke aktuelt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med NKK? Prøver å melde meg inn igjen etter mange år uten, kommer inn på en gammel bruker med personalia og passord osv.. Står at jeg skal gå på min bruker og finne en fane som heter medlemskap, men det er jo ingen fane som heter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Har ikke alle gps på telefonen nå i dag?

 

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Kan ikke snakke for Midas, men det er ikke alle som er så heldig å ha gateadresse som viser på kart/gps :huh:

Det er litt problematisk akkurat her vi bor, for det er en bom som ikke er registrert og så bor vi litt kronglete til. Ambulansen til og med kjørte feil når den skulle hit en gang lille hadde feberkramper ? 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

 

Det er litt problematisk akkurat her vi bor, for det er en bom som ikke er registrert og så bor vi litt kronglete til. Ambulansen til og med kjørte feil når den skulle hit en gang lille hadde feberkramper ? 

Her har vi gateadresse(omsider.. fikk vel i fjor), men kartene henger ikke med. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Her har vi gateadresse(omsider.. fikk vel i fjor), men kartene henger ikke med. 

Der jeg bodde før så viste gps bare at det var tomt. Ingen veg ingen hus også videre bare jorder men du så husene og der sto det hus som ble bygd i 1790 og veien hadde vært der siden før 2 verdenskrig og veinavn hadde det da vært i noen tiår. SÅ selv om det egentlig skulle være med så ble den poff borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tak i en karde som Melvin godtok, som er passe stor, som ikke er for dyr og som er stiv nok. Fornøyd enn så lenge ihvertfall :lol: 

Kjøpte en liten kong til Melvin også når jeg var på butikken. Begge guttene fikk en på deling til jul av min stebror (veldig hyggelig overraskelse!), men følte det var behov for en til. Spesielt når jeg fylte kongen, da kan man ikke dele :aww: Kjøpte en liten kong, siden den de fikk var medium. Og det kan dere tro var en stor hitt for gutta å få fylt kong i kveld :D nå passer de på hver sin, og nåde om den andre kommer litt for nærme. Da må det brummes på :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Mirapusen said:

Noen som kan hjelpe meg med NKK? Prøver å melde meg inn igjen etter mange år uten, kommer inn på en gammel bruker med personalia og passord osv.. Står at jeg skal gå på min bruker og finne en fane som heter medlemskap, men det er jo ingen fane som heter det!

Inne på min side. Både vedsiden av personalia og til høyre. 

Skjermbilde 2018-03-21 kl. 22.50.38.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mirapusen skrev:

Noen som kan hjelpe meg med NKK? Prøver å melde meg inn igjen etter mange år uten, kommer inn på en gammel bruker med personalia og passord osv.. Står at jeg skal gå på min bruker og finne en fane som heter medlemskap, men det er jo ingen fane som heter det!

Ring dem i morgen, det er nok det enkleste :) 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

 

Fikk endelig tak i en karde som Melvin godtok, som er passe stor, som ikke er for dyr og som er stiv nok. Fornøyd

 

Jeg leste litt raskt og tenkte; Så bra at hun tar hensyn til hvilke karer hundene liker! :P

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Ring dem i morgen, det er nok det enkleste :) 

Jeg leste litt raskt og tenkte; Så bra at hun tar hensyn til hvilke karer hundene liker! :P

Passe stor og stiv nok er viktig:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...