Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 timer siden, Mira2.0 skrev:

Her er det så kaldt at hunden fryser labbene av seg. Aldri vært borti at en hund blir plaget av kaldt vintervær, så da må jeg være litt oppfinnsom. Lange turer, eller løping i snøen på jordet utgår, hun blir bare stående og fryse. Leking løs på gårdsplassen fungerer, ikke så lenge av gangen. Apport kan hun ikke :P men med to leker får hun løpt litt allikevel. 

Kan løsningen være potesokker? Har to dekken, men ingen av dem sitter særlig godt. Det ene er jumbo rundt brystet og supertight rundt halsen. Bred bulldognakke ber om en litt annen passform :P Hun hater dekken, selv om vi går tur. 

Hun hater nok ikke dekken om hun får et som passer. Hva med et som er spesialsydd? Vet minipina syr og sikkert flere også. Beautystaff kanskje? 

Gå for sokker ja! Det vil hjelpe mye! 

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, mushi skrev:

Hun hater nok ikke dekken om hun får et som passer. Hva med et som er spesialsydd? Vet minipina syr og sikkert flere også. Beautystaff kanskje? 

Gå for sokker ja! Det vil hjelpe mye! 

Jeg tenkte å strikke genser jeg, går fort med dobbelt garn. Har kjøpt to forskjellige sokker i dag, håper det hjelper. Ikke veldig til utvalg her oppe i fjellene, men :P 

Skrevet
Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Du sier noe @lijenta, det gikk ikke helt knirkefritt bestandig i Norge, heller. Men da endte jeg alltid opp med å få tingene mine til slutt, om det enn tok lang tid. Her bare "forsvinner" de, og ingen tar ansvaret for det. 

Det var ikke alltid dem gjorde det i Norge heller. Værst var det i grunnen når jeg ikke fikk regninger

Skrevet
3 timer siden, Kokospaniel skrev:

Ingen snø i varslet til Yr nå. Om du ikke kommer deg hjem, kan du kanskje "krasje" på noens sofa til i morra? Det er jo ikke akkurat scooterføre nå om dagene. 

Han er hvertfall hjemme nå. Så så lenge han ikke må ut å salte så kan han hente :) Evt så tar jeg bussen ut til Mongstad og henter bilen.

Skrevet

Huset er rent til jul :ahappy: hundene turet, og gubben fikser middag :D

I dag er første ganger Melvin virkelig koste seg på tur! Ikke noe sutring :D og han vet hvem som har godis med seg på tur :aww: :lol:

Skrevet

Akkurat nå er jeg sliten! Gjennomslagsføre er blytungt å gå i altså, så jeg brukte nesten dobbelt så lang tid på en tur enn vanlig. :lol: Måtte ta noen pauser også. I morgen går turen langs veien gitt. :lol: 

Skrevet
5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg gjorde det. Julegave nummer fire til meg selv.

il_570xN.1024846880_r7mw.jpg

Grattis den var lekker. Jeg liker at du er så flink til å gi deg selv julegaver.

3 timer siden, Bøllefrøken skrev:

Haha, de er deler jeg i 4 til min lille tass!

Jeg kom til å kjøpe meg en Tenterfield terrier, så nå er det hele ett eksemplar i landet.

FB_IMG_1513080702709.thumb.jpg.e004d4ae1637a31c67e70e26cdd29c07.jpg

Hils på Dingo? Bildet er tatt av Toril?

Grattis med fin tass. Ser at jeg må lese mer om denne rasen. .

Fått en fin tur, kanskje det ble noen julebilder. Fyrt i ovnen, og fått lest en god hundebok. Nå er det Teen Wolf og hjemmelaget lapskaus.

Skrevet
Akkurat nå, Debbie skrev:

Grattis den var lekker. Jeg liker at du er så flink til å gi deg selv julegaver.

Takk! Hadde jeg bare vært like flink til å kjøpe resten av julegavene! :lol:

Holy crap, 4706 innlegg. Og er det ikke sånn at innleggene i denne tråden ikke telles med? 90% av innleggene mine er i denne tråden. Don't do the math! :lol:

• Like 1
Skrevet

I dag skal jeg ut etter ny vinterbeskyttelse til frontruta, og silikon jeg kan smøre listene med. Bakdøra på førersiden er helt fastfrosset, så må fikse før jeg blir helt utfrosset av bilen min. Om jeg ikke får åpnet den så får jeg spørre gutta i bilvasken om de kan hjelpe meg med å spyle varmvann på den...

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

I dag skal jeg ut etter ny vinterbeskyttelse til frontruta, og silikon jeg kan smøre listene med. Bakdøra på førersiden er helt fastfrosset, så må fikse før jeg blir helt utfrosset av bilen min. Om jeg ikke får åpnet den så får jeg spørre gutta i bilvasken om de kan hjelpe meg med å spyle varmvann på den...

Jeg hater fastfrossete bildører, og bilen min er ram til å pådra seg det. Jeg har hørt at man kan bruke varmt vann i en plastpose som man holder inntil døra en stund. Prøvde i går, men det funka ikke, kanskje vannet ikke var varmt nok. Jeg måtte krype inn gjennom døra på passasjersida, feste den døra med beltet så den holdt seg inntil, og så kjøre rundt til dørlåsene hadde tint. Venter bare at dette skal skje en gang jeg har det travelt, for eksempel når jeg skal kjøre til et møte og har et par kolleger som skal sitte på.

Skrevet
Just now, Symra&Pippin said:

Jeg hater fastfrossete bildører, og bilen min er ram til å pådra seg det. Jeg har hørt at man kan bruke varmt vann i en plastpose som man holder inntil døra en stund. Prøvde i går, men det funka ikke, kanskje vannet ikke var varmt nok. Jeg måtte krype inn gjennom døra på passasjersida, feste den døra med beltet så den holdt seg inntil, og så kjøre rundt til dørlåsene hadde tint. Venter bare at dette skal skje en gang jeg har det travelt, for eksempel når jeg skal kjøre til et møte og har et par kolleger som skal sitte på.

Jeg får opp de andre tre da, og begge fremme. Men det er ikke låsen, men pakningene som er problemet. Så da er det vel silikon på pakningene som er løsningen har jeg forstått. 

Jeg må forresten kjøpe kattesand også. I dag måtte jeg skrape ruta på innsiden, og det er noe dritt. Så kattesand i et par sokker som kan trekke til seg fuktighet må vel til :P 

Skrevet
20 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har sett på en billig fra Clas Olsson, for det er vanskelig å finne godbiter som er små nok for Monsteret, f.eks, men jeg trener liksom ikke så mye at jeg gidder å legge masse penger i det :lol: Jeg veit fortsatt ikke om jeg gidder å kjøpe en, jeg ble bare nysgjerrig, det er bare 2-3 dager siden jeg så på en sånn en :) 

Jeg kan varmt anbefale Anipuro godbiter, det er sånne mini cubes av svin eller storfe. de er bittesmå og kan lett deles i 2 med fingrene. De er smaker veldig godt hilsen Knerten og supre til belønning. :) En minicube er 5 mm stor om @Raksha vil ha insporasjon. De smaker sikkert ekstra godt i kaninvariant :)

image_4764.jpg

• Like 3
Skrevet

Samboer har fri i dag og var så snill at han gikk tur med hundene for meg tidligere i dag. Så da jeg kom hjem fra tannlegen etter å ha trukket visdoms-tann kunne jeg egentlig bare ha kasta meg på sofaen jeg, men benytta jeg meg av sjansen og gjorde det? Nei..

Da måtte jeg jo gjøre noe fornuftig så Blaze fikk en gjennomvask. Etterpå så jo ikke dusjen ut så da måtte jeg vaske den. Så måtte jeg vaske meg selv :P. Nå sitter jeg i sofaen da og venter på at bedøvelsen skal gå ut og til jeg kan spise igjen, kjempesulten! 

Skrevet
Just now, Lemen said:

Jeg kan varmt anbefale Anipuro godbiter, det er sånne mini cubes av svin eller storfe. de er bittesmå og kan lett deles i 2 med fingrene. De er smaker veldig godt hilsen Knerten og supre til belønning. :) En minicube er 5 mm stor om @Raksha vil ha insporasjon. De smaker sikkert ekstra godt i kaninvariant :)

image_4764.jpg

De er vel samme størrelse som de fra Dr Clauder som @2ne allerede har. Mange som har i den størrelsen (som varierer noe i størrelsen i en og samme pakke), men ingen mindre som jeg har funnet. Om man ikke rasker med seg fôrprøver fra Vigor&Sage da, de er mindre :P 

Guest Christine
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen, og jeg er ikke nervøs? What? Ingen antydninger til å være nervøs en gang! :o På kveldstid skal vi på visning, og med mindre det dukker opp noen overasskelser blir det budrunde på torsdag. Holder jeg på å bli voksen? :o 

Skrevet
14 minutes ago, Symra&Pippin said:

Rekk opp hånda alle som kan finne på å sitte i sofaen og sove fordi hunden(e) tar så stor plass at man ikke kan ligge. *Rekke opp hånda*

Jepp. Ikke skjønner jeg hvorfor det egentlig har vært et problem for meg engang, med tanke på at jeg bare har èn hund og det er en 8 kilos liten greie som strengt tatt ikke burde klare å ta så stor plass :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Jepp. Ikke skjønner jeg hvorfor det egentlig har vært et problem for meg engang, med tanke på at jeg bare har èn hund og det er en 8 kilos liten greie som strengt tatt ikke burde klare å ta så stor plass :lol: 

Hunder kan det der med å breie seg!

• Like 1
Skrevet

Min 20kilos pelsball kan fint ta opp hele senga, på 1.80... :aww: 

breierseg.thumb.jpg.7ab62f1b451f88ddfa86194a2070f845.jpg

(Her ligger han å furter fordi jeg dytta han unna så jeg fikk plass :aww: Baklabben toucher akkurat ikke puta til gubben!) 

• Like 3
Skrevet
3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis! Spennende.

Takk :)

2 timer siden, lijenta skrev:

Gratulere med skjønningen 

1 time siden, Debbie skrev:

Grattis med fin tass. Ser at jeg må lese mer om denne rasen. 

Vi har hatt han i litt over en mnd, og han er jo enda ung, men vi er veldig fornøyd med han! Han er veldig miljøsterk, og over gjennomsnittet sosial. Vi er faktisk såpass fornøyde at vi allerede har begynt å tenke på å ta flere inn fra Australia ;)

• Like 1
Skrevet
56 minutter siden, Line skrev:

Jeg må forresten kjøpe kattesand også. I dag måtte jeg skrape ruta på innsiden, og det er noe dritt. Så kattesand i et par sokker som kan trekke til seg fuktighet må vel til :P 

Hvis det funker så si i fra. Gubben prøvde det en gang uten effekt. Men så kjøpte vi ikke akkurat den dyreste kattesanden heller for bare det. 

Det var litt mindre farlig å gå tur i dag. I går var det så glatt at jeg endte opp med å slippe båndet og prøve å holde meg på beina langt ute i grøfta på gangstien. Sjef syntes det var helt greit å få lov å løpe etter snøballer. :lol: 
I dag gikk han overraskende bra til å være i snø. Nesten ikke napping og styring fordi han heller ville stappe hele hodet nedi snøhauger! :teehe: 

Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem fra jobb sånn at det endelig kan bli middag :) 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...