MarieR Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Tonje skrev: Hvis all den rare oppførselen til Felix skyldes medisinen han går på så funker det ikke å fortsette med den altså. Han har vært sutrete i hele dag og samboer sier han var ekstra masete i natt også. Nå ga jeg ham metacam så får vi se om det hjelper, i så fall kan det jo tyde på at noe annet er galt. Hva bør jeg be veterinær sjekke for dersom det blir ny runde? Prostata og blodprøver ble sjekket sist, ingen funn og det ble konkludert med at det er prostata-medisinen som gjør det. Kan det være en idè å la en kiropraktor ta en sjekk for å se om det kan være låsninger etc som plager han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Bjornal skrev: Er det noen her som har erfaring med Airedale som brukshund? Vurderer litt raser frem og tilbake her for neste hund (minst et par år i fremtiden), men vil ikke ha noe "alle andre har". En bekjent av meg konkurrerer i bruks og har godkjent redningshund med sin airdale. Den er fra tyske brukslinjer. Har nok litt stress i seg, og lyd, men virker til å være en artig hund å jobbe med. Det står ikke på innsatsen til bikkja i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Bjornal skrev: Det rulla inn helt syke mengder etter at rasene var ferdig, spesielt på lørdag. Og var ikke forberedt på at folk faktisk stjeler ALT som ikke er skrudd fast. Til og med en stor cavebed (!) nappa noen med seg... Hæ? Det er jo helt vannvittig... folk ass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornal Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Siri skrev: En bekjent av meg konkurrerer i bruks og har godkjent redningshund med sin airdale. Den er fra tyske brukslinjer. Har nok litt stress i seg, og lyd, men virker til å være en artig hund å jobbe med. Det står ikke på innsatsen til bikkja i hvert fall Ja, det er derfra jeg vurderer. Snakket masse med datteren (?) på D4A som også har begynt eget oppdrett om jeg forstod det riktig. Er kanskje ikke de peneste hundene i forhold til de som løper venstresvinger, men pyttsann så lenge det funker er jeg happy. Det holder med tre stykk dum og deilig med nok slufser og championater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 30. November 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, MarieR skrev: Kan det være en idè å la en kiropraktor ta en sjekk for å se om det kan være låsninger etc som plager han? Det kan det så absolutt, jeg kan jo ikke utelukke noe. Han virker hverken stiv eller støl og ser ut til å bevege seg fint når han er med på tur, men noe må det være. Jeg kjøper ikke helt at medisinen er grunnen til at han blir så rar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Bjornal skrev: Ja, det er derfra jeg vurderer. Snakket masse med datteren (?) på D4A som også har begynt eget oppdrett om jeg forstod det riktig. Er kanskje ikke de peneste hundene i forhold til de som løper venstresvinger, men pyttsann så lenge det funker er jeg happy. Det holder med tre stykk dum og deilig med nok slufser og championater Hun jeg kjenner har ingen datter, men jeg tipper de kjenner hverandre - og har vel hunder som er i slekt mener jeg. Det er vel kanskje ikke hunder som står øverst på pallen på utstilling nei, men dugelig er de i høyeste grad . Ulempen er vel kanskje at jeg har inntrykk av at i hvert fall den jeg vet om har slitt mye med belastningsskader og låsninger og slikt - og går jevnlig til behandling. Om det er pga hardt bruk eller dårlig konstruksjon er jo ikke så godt å si, kanskje en kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest *Kat84* Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 23 minutter siden, Siri skrev: Åååååå... kan jeg få et sånt hjerte da? Hadde jeg klart å lage sånne pepperkakehjerter hadde jeg kanskje vært skikkelige julete jeg også 26 minutter siden, Siri skrev: Men det blir vel mer som disse... ... og det er slike det blir her stort sett. Men så er det noe med det å gå ned på de yngstes nivå At de har blitt 8 og 12 er ikke så nøye. De er yngst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 4 timer siden, Ozzy skrev: Noen som har noen lure triks for å huske årstall i forbindelse med historie? Tegn en tidslinje og heng på do. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, *Kat84* skrev: Hadde jeg klart å lage sånne pepperkakehjerter hadde jeg kanskje vært skikkelige julete jeg også ... og det er slike det blir her stort sett. Men så er det noe med det å gå ned på de yngstes nivå At de har blitt 8 og 12 er ikke så nøye. De er yngst Selv jeg skulle kanskje klare å lage de nederste der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 38 minutter siden, Siri skrev: THinking, unge dame, THinking Åååååå... kan jeg få et sånt hjerte da? Men det blir vel mer som disse... Jeg er sikker på at du greier å løfte en flik av en duk med bare en hånd... Men det blir jo noe helt annet å bade vøtt Jeg synes jo egentlig at de snakker ganske normalt, jeg, svenskene... Det er rart, det der, for jeg synes jo burger på McDonalds er kjempegodt, men en sånn stekt karbonade er skikkelig ikke spiselig Jeg aner ikke Du er bare Salami Girl Jeg så... Du laget et steintøft pepperkakehjerte som du hang på kontordøra di for mange år siden. (Du verden, we go way back, når jeg tenker meg om). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Ser det er mange her som trenger en vanvittig mye som har skjedd her de dagene jeg ikke har fått fulgt med. Har bare skummet litt her og der på de siste ørten sidene av AN. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å hverken lese eller skrive noe særlig her inne. Synes selv den forrige uka bød på nok av utfordringer, men forstår det er peanuts i forhold til mange andre her inne. Kanskje jeg får fulgt mer med i desember? Hadde ikke varmtvann fredag til tirsdag, stuebordet gikk i tusen knas natt til tirsdag, og valpene er bøllete Valpetråden bør jo også oppdateres, men i mellomtiden så kan jo de som vil gå inn på bloggen min å glo. https://snofrost.blogspot.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 22 minutter siden, Bjornal skrev: Ja, det er derfra jeg vurderer. Snakket masse med datteren (?) på D4A som også har begynt eget oppdrett om jeg forstod det riktig. Er kanskje ikke de peneste hundene i forhold til de som løper venstresvinger, men pyttsann så lenge det funker er jeg happy. Det holder med tre stykk dum og deilig med nok slufser og championater Skulle svare at airedalene er da piskadausen blant de peneste hundene (), men det du mente var vel at de fra brukslinjer ikke nødvendigvis var like snasne som de fra venstresvinglinjer. Og det skal jeg ikke lage noen krangel om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 1 hour ago, Tonje said: Hvis all den rare oppførselen til Felix skyldes medisinen han går på så funker det ikke å fortsette med den altså. Han har vært sutrete i hele dag og samboer sier han var ekstra masete i natt også. Nå ga jeg ham metacam så får vi se om det hjelper, i så fall kan det jo tyde på at noe annet er galt. Hva bør jeg be veterinær sjekke for dersom det blir ny runde? Prostata og blodprøver ble sjekket sist, ingen funn og det ble konkludert med at det er prostata-medisinen som gjør det. Hvaslags prostatamedisin er det han går på? Høres jo ikke bra ut i det heletatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Fin kveld, jeg har fått shoppet litt. Det beste var at jeg fikk nye piggsko:) Men nå tar jeg kvelden, er stuptrøtt. Natta PS: er det mulig å få 10.000 i fartsbot på en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 1 time siden, Siri skrev: Åååååå... kan jeg få et sånt hjerte da? Men det blir vel mer som disse... Altså, de øverste er pene. Men er det godt med bare melis? Nei, seigmenn og nonstop er GODT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Tok meg bare 3 uker å finne ut at det blir veldig mye mindre protester når jeg bruker en kam for å børste beina til puddelen, enn når jeg bruker karden Så da blir nok pelstellet litt triveligere fremover Så får jeg heller prøve karden igjen når han blir litt større. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Snoffe skrev: Tok meg bare 3 uker å finne ut at det blir veldig mye mindre protester når jeg bruker en kam for å børste beina til puddelen, enn når jeg bruker karden Så da blir nok pelstellet litt triveligere fremover Så får jeg heller prøve karden igjen når han blir litt større. Ikke at jeg har puddel, men her er det t omvendt men jeg har karde med knotter på tuppene. Vanlig karde er dødelig, hilsen Nemi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, WelshenNemi skrev: Ikke at jeg har puddel, men her er det t omvendt men jeg har karde med knotter på tuppene. Vanlig karde er dødelig, hilsen Nemi Jeg har bare karde uten knotter, er det jeg har hørt er det eneste som duger så da får man høre på det Han høres forøvrig ut som et illsint lemmen når han blir børstet med karden på beina På kroppen går der helt fint da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornal Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Litt egenreklame men den her har gjort det til en veldig mye mer hyggelig seanse å børste cesky'ene. Spesielt den eldste som hater å bli børsta i skjegget (han hugger etter kammer og børster), den her synes han faktisk at er godt å bli børsta med. Grei å få ut floker med også siden en kan brette den rundt flokene å dra rett ut i stedet for å måtte stikke kammen gjennom og lugge de ut.https://houseofdogs.no/collections/pelspleie/products/bendi-brush-borste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 Akkurat nå, Snoffe skrev: Jeg har bare karde uten knotter, er det jeg har hørt er det eneste som duger så da får man høre på det Han høres forøvrig ut som et illsint lemmen når han blir børstet med karden på beina På kroppen går der helt fint da Virker som Nemi synes karde uten knotter på er vondt, så her blir det med. Eller kam, men akkurat på fremveina er den grusom men hun har ekstremt tykk pels der, så regner med veldig fintannet kam lugger selv om hun ikke har floker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaisen Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 14 minutter siden, Debbie skrev: PS: er det mulig å få 10.000 i fartsbot på en gang? Ja det er mulig. Kjenner ei som nettopp fikk det. Men da har man vært helt på grensa til å miste lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 30. November 2017 Rapporter Share Skrevet 30. November 2017 2 timer siden, Siri skrev: THinking, unge dame, THinking Fishing? 2 timer siden, Siri skrev: Åååååå... kan jeg få et sånt hjerte da? Nei, du kan få sånn trusehjerte som jeg ikke klarer å lenke til fra mobilen. 2 timer siden, Siri skrev: Jeg er sikker på at du greier å løfte en flik av en duk med bare en hånd... Nooooo! 2 timer siden, Siri skrev: Men det blir jo noe helt annet å bade vøtt Hmm... 2 timer siden, Siri skrev: Jeg synes jo egentlig at de snakker ganske normalt, jeg, svenskene... Da har du kjørt for fort gjennom Malmö :-D 2 timer siden, Siri skrev: Det er rart, det der, for jeg synes jo burger på McDonalds er kjempegodt, men en sånn stekt karbonade er skikkelig ikke spiselig I know! Jeg ser på Love Actually. Det betyr at jeg har fått "ny" TV og DVD-spiller til å fungere! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 1. Desember 2017 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2017 Desember, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 1. Desember 2017 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2017 Begynt å se på westworld, venter fremdeles på den store åpenbaringen på hvorfor serien er så enormt bra. Dvs nå burde jeg pelle meg i seng... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts