Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november

Tonje
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter og ser etter muligheter på AirBNB og billige hoteller på stedene NKK har utstillinger i 2018. Sjef er jo ferdig utvokst og er jo en ganske fin voksen. Så da er det kanskje på tide å få vist ham mer fram. 

Men så er jeg litt i tvil likevel, og drar på det og finner både for og motargumenter :P  

Jeg har booket overnatting flere steder neste år, selv om det ikke er realistisk at jeg kommer meg på alle de utstillingene. Men jeg vet jo ikke nå hva jeg kan og må prioritere, så da har jeg heller sikret billig og hundevennlig overnatting nå, i stedet for å lete når alle har meldt på og det bare er dyre rom igjen. Jeg bruker Booking.com og booker bare der det er gratis avbestilling. 

...sitter jeg og lager julepynt, det er så koselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fy søren  - den valpen min er vakker, sanset, fornuftig og supercool. Akkurat passe belger for en femtiåring (vel nesten) - jeg tror ikke jeg kunne fått en bedre valp. I dag har han møtt halvannenkilo puddel for første gang, og den overlevde - puddelen altså, han var forbausende forsiktig med lille Monster(et)  Kjenner at jeg er superglad for Sammen min :)
aIMG_7761.thumb.jpg.5e5185a01ff0af34db0bdb9d92b883b4.jpg

aIMG_7855.thumb.jpg.092b4bc8b27a82b1c1327175b7fabd12.jpg

aIMG_7865.thumb.jpg.6ca261d1222935b52110b3015b116c70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har booket overnatting flere steder neste år, selv om det ikke er realistisk at jeg kommer meg på alle de utstillingene. Men jeg vet jo ikke nå hva jeg kan og må prioritere, så da har jeg heller sikret billig og hundevennlig overnatting nå, i stedet for å lete når alle har meldt på og det bare er dyre rom igjen. Jeg bruker Booking.com og booker bare der det er gratis avbestilling. 

Jeg har funnet et veldig billig hotell i Kristiansand, bare 20 minutter kjøringn borte fra utstillingsplassen. 
Nå må jeg bare tenke og fundere på om jeg skal reservere Air BNB til Bø, eller om jeg skal finne noe litt bedre. Om det blir Air BNB blir det bare en natt og så rett hjem etter utstilling er ferdig. 
Det må det jo strengt tatt bli uansett siden jeg skal på jobb på mandagen igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et veldig billig hotell i Kristiansand, bare 20 minutter kjøringn borte fra utstillingsplassen. 
Nå må jeg bare tenke og fundere på om jeg skal reservere Air BNB til Bø, eller om jeg skal finne noe litt bedre. Om det blir Air BNB blir det bare en natt og så rett hjem etter utstilling er ferdig. 
Det må det jo strengt tatt bli uansett siden jeg skal på jobb på mandagen igjen [emoji14] 

Er ikke Bø på et litt sånt kilent tidspunkt på om Haukeli er åpent?? Prøv Beverøya camping, tror hyttene der er greie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Er ikke Bø på et litt sånt kilent tidspunkt på om Haukeli er åpent?? Prøv Beverøya camping, tror hyttene der er greie.

Jo, det er et litt kjipt tidspunkt sånn sett. Så derfor er jeg litt i tvil om jeg skal dit. Men det er alltids mulighet for å kjøre gjennom Stavanger og ta resten av kysten og videre til Bø. Det tar lengre tid, men om Haukeli er stengt så går det fint. :) Jeg har bare rundt 35 minutter til båten herfra, så Stavanger er ganske lett tilgjengelig :) Og så er det motorvei hele veien mot Kristiansand, og sikkert enda et stykke til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er mest fornøyd med meg eller krapylet, men det gikk kjempe bra å barbere halve ansiktet :D

Andre halvdel begynte jeg på før middag, og rakk ikke å bli ferdig fordi jeg knotet sånn med å finne en måte å holde han på. På slutten før jeg gav meg fordi maten var klar, så fant jeg endelig en fin måte å holde Melvin på. Så nå når vi var ferdig å spise så tok jeg fatt på resten av ansiktet. Det gikk så bra, minimalt med protester! jeg klarte å være tydelig nok til at han ikke makket seg :D Nå føles det ikke så overveldende lengre :aww: Sonen er god å ha altså :ahappy:

Så nå er valpen ren, pen og ny barbert. Fikk klipt litt også, siden jeg hadde klippet litt hard kant fra bakpart til frempart *rødme* Så fikk gjevnet det ut litt :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det blir dagstur til st.olavs i morgen for å besøke svigermor. Hun er der fremdeles og holder på å kjede seg fordervet stakkars. Bonden har fått avløser i fjøset, så da kan vi dra alle sammen. Gleder meg ikke til 20 mil *2 i bil med 4åring som ikke vil, men svigermor kommer til å lyse opp så enormt om vi kommer med  henne, så da så. Lufte hunder skikkelig før vi drar, sette på godt med varme på kjøkkenet så basenjien ikke fryser ihjel, så klarer de seg fint også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Den der planen om å ikke kjøpe mer unødvendige ting til bikkja har gått i dass...har bestilt batman halsbånd...:sleep:

Du slår ikke meg. Jeg kjøpte med både et med rev og et med pizza (!) på i går. :lol: Brukte opp alle pengene jeg hadde spart på å kjøpe julegaver under black friday. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten. Og oppgitt. Akkurat begynt å stelle i stand til mat, så måtte resten av husholdningen rushe hjem fordi det plutselig ikke skulle være lov å ha vaskemaskinen stående på når det ikke var noen hjemme, pga. fare for lekkasjer (spiller ny vaskemaskin med vannlås osv.). Som om den ikke har gjort det i alle de tre årene vi har bodd der? :icon_confused:

Ryggen er gåen, enda har vi et par dager til igjen før vi er ferdige med flytting. Blæh. På den positive siden: vi har uteområder! Flere mål! Og enebolig! På landet! Og 180-seng, varmekabler, to bad, badekar(!), og trenger ikke fyre til tusan fordi huset holder på varmen :D:wub: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

:innocent:

il_570xN.1331280400_9cc1.jpg

Haha:lol: det var kult da. Er jo litt gøy å ha noe litt utenom det vanlige. Jeg har i hvertfall aldri sett en hund med pizzahalsbånd:lol:

Det var vanskelig å velge hvilket halsbånd jeg ville ha.. hun har laget veldig mange kule. vurderte batgirl siden det er ei tispe liksom, men klarte aldri å legge fra meg batman...og når jeg så gjennom bildene så kjente jeg igjen navnene på to av halsbåndene. Aron og skills, er ikke det noen her inne?:rofl:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Raksha said:

Da ser det ut som det blir dagstur til st.olavs i morgen for å besøke svigermor. Hun er der fremdeles og holder på å kjede seg fordervet stakkars. Bonden har fått avløser i fjøset, så da kan vi dra alle sammen. Gleder meg ikke til 20 mil *2 i bil med 4åring som ikke vil, men svigermor kommer til å lyse opp så enormt om vi kommer med  henne, så da så. Lufte hunder skikkelig før vi drar, sette på godt med varme på kjøkkenet så basenjien ikke fryser ihjel, så klarer de seg fint også. 

Dere kan jo svinge innom Skjetlein VGS og se på alle de fine hundene! Der skulle @Bettyogså vært i dag, mener nå jeg! Et par soniser med hund der også (og en uten, som står i midten og fryser).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Dere kan jo svinge innom Skjetlein VGS og se på alle de fine hundene! Der skulle @Bettyogså vært i dag, mener nå jeg! Et par soniser med hund der også (og en uten, som står i midten og fryser).

Ååh! aner ikke hvor det er da ? Er det rett rundt trondheim så er det ikke så mye poeng, skulle hatt noe som var halveis omtrent :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, simira skrev:

Venninna skulle ikke starte allikevel (eksamenstid), så da ble det ikke tur på meg. Bor 12 mil unna så orket ikke kjøre sjøl bare for å titte. :P Så kjentfolk gjorde det ganske bra da. Greit med resultatservice på FB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
16 minutter siden, Raksha skrev:

Æsj, nei da er det ikke så mye hjelp i desverre. Tviler på Bonden og svigerfar gidder da. 

Setteren vet (heldigvis) ikke at han er veteran, spøler i sanden og har helt glemt hva å gå fot er - mao stiller jeg kun for underholdning i morgen :lol: Så kan du friste med at det er en stor landbruksskole med maskiner og kyr :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Christine said:

Setteren vet (heldigvis) ikke at han er veteran, spøler i sanden og har helt glemt hva å gå fot er - mao stiller jeg kun for underholdning i morgen :lol: Så kan du friste med at det er en stor landbruksskole med maskiner og kyr :aww: 

:lol: Skal nevne det for dem. Desverre er det jeg som er hundenerden... Men maskiner og kyr... Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lørdag! :ahappy: Kurs med Lykketrollet,  en rask tur innom dusjen også avgårde på Møbelringen cup. Ost og kjeks til kvelds,  K og Harly har delt litt kjeks og gammelost,  det er vel sånne ting gamlinger liker eller...?  :P :innocent:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mokken said:

Fin lørdag! :ahappy: Kurs med Lykketrollet,  en rask tur innom dusjen også avgårde på Møbelringen cup. Ost og kjeks til kvelds,  K og Harly har delt litt kjeks og gammelost,  det er vel sånne ting gamlinger liker eller...?  :P :innocent:

Er det noen som liker gammelost da? :blink: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...