Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!

Recommended Posts

Skrevet
28 minutter siden, SFX skrev:

Lykke til, morgendagen blir spennende! 

Visning på lørdag og, så må vente helt til mandag! :frantics:

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Skrevet
22 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kan ikke helt huske å ha sett det på førerhunder. 

Kan ikke huske å ha sett det på noen, men reklamen er der :-P 

• Like 1
Skrevet

Kvifor skal det alltid begynne å regne når eg har fri? Vert så fint heile veka, men så fort eg skal ha ekstra langhelg, då kjem regnet. Håplaust. 

Skrevet
Just now, mokken said:

Stemmer det ja! En håndfull søte små langører :wub:

Jeg mente det var deg! Og de var jo drit søte! :wub: Jeg og oppdretter sto og kikket litt på, hun savnet å ha cocker, så hun koste seg med å se på :D 

• Like 1
Skrevet
1 minutt siden, Wachita skrev:

Jeg mente det var deg! Og de var jo drit søte! :wub: Jeg og oppdretter sto og kikket litt på, hun savnet å ha cocker, så hun koste seg med å se på :D 

Ja de er helt til å spise opp! :ahappy:  Fikk ikke med meg at dere var der, men det burde jo ringt en bjelle når jeg trodde jeg så Ronny der borte :P

Skrevet
Just now, mokken said:

Ja de er helt til å spise opp! :ahappy:  Fikk ikke med meg at dere var der, men det burde jo ringt en bjelle når jeg trodde jeg så Ronny der borte :P

Hehe, hele gjengen var der! De to røde tervene var vår, egil trente med Leela, mens jeg gikk rundt med Theodor :) Khal trente litt med ei annen i klubben ^^

• Like 1
Skrevet
17 minutter siden, Stine skrev:

Joda, men får jo ikke akseptere noe før på mandag :lol:

Jeg trodde du hadde lov når det har vært visning, men kanskje de reglene er endret. Jeg mener en kunne selge etter første visning før, men det måtte gå 24 timer.

Skrevet
1 time siden, SFX skrev:

Jeg trodde du hadde lov når det har vært visning, men kanskje de reglene er endret. Jeg mener en kunne selge etter første visning før, men det måtte gå 24 timer.

Tidligst kl 12 første virkedag etter siste annonserte visning :lol: Tungvindt shø!

Skrevet

Gurimalla, valpene har fått orm...

De har fått ormkur etter anvisninger, Lyn fikk også før fødsel som anbefalt, men dette er virkelig noe ekle greier altså. Spagettibæsj nesten. Fysja meg! 

På den positive siden, de virker ikke til å ha lagt merke til det selv og skyter fortsatt i vekt. Kuren virker absolutt slik den skal, Lyn og Keo ser ikke ut til å være angrepet (saumfart eksrementene deres også :sleep:). Så får man bare trøste seg med at man har gjort 'som man skal'. Svak trøst, for akkurat nå føler man seg som verdens dårligste oppdretter, alt som kunne gått galt har gått galt, men lite man kunne gjort med det likevel...

Spot har iallefall sluttet å skulle ta livet av seg selv i matbaren, ingen melk rett i lungene lengre! Det er godt, for første gang på en måned kan jeg nå sove i noen timer uten å ha noia for at han skal stryke med, griske lille tullebassen. Han er så herlig, lille bajasen :heart: 

I dag er dem fire uker alt, hei hvor tiden har gått :o 

• Like 5
Skrevet

Jeg trenger å komme meg ut og vekk litt i helga, vurderer hyttetur i Trøndelag, men synes det er litt langt å kjøre for ei helg egentlig. Ikke får jeg avspasert og dratt tidligere heller pga oppsatt pasient i buffer-tida mi, den jeg egentlig skal bruke på papirarbeid...

Noen som har tips til fine turer, gjerne med en topp, i Hedmark eller omegn som jeg kan gå på lørdag? Jeg kan godt kjøre en times tid hver vei. 

Skrevet
Akkurat nå, mokken skrev:

Den er her i Bergen! :jump:

Og for en gangsskyld så unner jeg bergenserene litt godt også, ikke ofte det skjer men etter den sommeren dere har hatt så får det gå for denne gang :P:rofl:

• Like 3
Skrevet
22 minutter siden, LØJ skrev:

Og for en gangsskyld så unner jeg bergenserene litt godt også, ikke ofte det skjer men etter den sommeren dere har hatt så får det gå for denne gang :P:rofl:

:heart:

....er jeg nesten ferdig å pakke. Spise litt frokost bare, så skal vi gjøre oss ferdig og komme oss avgårde mot Ølen :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...