Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Skrevet
10 minutes ago, Turb said:

@Lola Pagola har du sett på Kevingenseren fra House of dogs? Det er strikket fleecegenser og veldig myk og fin. Jeg har en sånn en til Pigg som han brukte som pysj i fjor vinter når jeg nektet han å ligge under dyna og det var så kaldt på soverommet :P 

Og her leste jeg Keiserpingvinen. Kanskje jeg skal ta en tidlig kveld.

Så trist med Pøbel! :hug: 

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Bananen skrev:

Vi er knust. Pøbel er ikke mer. :cry:

:no::icon_cry::hug: Nei nei, ikke Pøbel også.. så tenker jeg på det vi alltid sa om Kakkelakk, og som sikkert gjaldt Pøbel også: For livets glade gutter, går solen aldri ned. Men nå skinner den sola på Regnbuebroen. :heart:

Skrevet
27 minutter siden, Bananen skrev:

Så ufattelig trist :( 
Hva har skjedd? 

:hug: 

Jeg tror det blir tidlig kveld i dag. Må bare føle meg som et økonomisk geni ved å se på Luksusfellen først. :aww: 

Skrevet
8 hours ago, QUEST said:

Jepp! Og skulle ikke de små blå virke, så finnes det visstnok proteser også..:P

Nja, finnes i alle fall medisinsk assistanse som er mekanisk. De små blå fordrer jo både vilje og lyst for å fungere. De mekaniske fungerer uansett. Bondil urethrastift f.eks.: https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-bondil-meda-546916

26 minutes ago, Bananen said:

Så trist å høre :( 

Krysser fingrene for puddelvalper på vei @2ne

og Gratulerer så mye til flotte resultater @Siri 

Da var det vel på tide og finne senga her, skal opp i 4-tiden i morgen.

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Snoffe skrev:

Tror dessverre ikke de selger i butikk. Hvor er du bor i landet? Hvis du bor i området i Bergen så kan du få prøve min.

Jeg har slitt i 1 1/2 år for å finne en sele som passer den rare whippetkroppen (bruker myndeselen når han går med klær), og fikk den for noen dager siden. Endte opp med spesialsydd til alt for mange penger :aww: så nå skal den nye selen leve i veldig mange år :aww:

Jeg bor i stavanger :( det er sååå drit. Er alltid kjempe fornøyd de første dagene, og tenker; YES, nå har jeg funnet den. Men så er det et eller annet med den likevel.

2 timer siden, Bjornal skrev:

Hva slags rase er hun igjen?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Hun er blanding. Bichon frisé, puddel og beagle

2 timer siden, Yellow skrev:

Har du vurdert denne selen, @Kaisen

dyrenesvalg.no

image.png

Skulle nok hatt noe sånn med 2 reimee under magen ja... men jeg vil gjerne kunne ha muligheten til å prøve den på før jeg kjøper...

29 minutter siden, Bananen skrev:

:hug:

Skrevet
45 minutes ago, Teserere said:

Lykke til :D 

Takk :ahappy: 

36 minutes ago, Bananen said:

Uff, Bananen :hug: 

Just now, Snøfrost said:

Nja, finnes i alle fall medisinsk assistanse som er mekanisk. De små blå fordrer jo både vilje og lyst for å fungere. De mekaniske fungerer uansett. Bondil urethrastift f.eks.: https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-bondil-meda-546916

:lol: 

Just now, Snøfrost said:

Krysser fingrene for puddelvalper på vei @2ne

Takk :ahappy: 

Just now, Snøfrost said:

Da var det vel på tide og finne senga her, skal opp i 4-tiden i morgen.

Jeg tror kanskje firetiden regnes som natt? :P 

Just now, Kaisen said:

Hun er blanding. Bichon frisé, puddel og beagle

Hun er vel ikke så stor da? Har du prøvd disse puppiaselene? 

puppia-sele-regular-sort2-p.jpg

Det er jo nesten genser, så det er kanskje ikke så lett å dra av seg? 

katt_-_1_-_nytt_bilde-a.jpg

Hvis den holder på en katt, holder den kanskje på hunden din og? Katter er jo tøylige alle veier, liksom :) 

Skrevet
Just now, 2ne said:

Jeg tror kanskje firetiden regnes som natt? :P 

Kroppen og hodet er i alle fall enig med deg... 

Men ikke timeplanen inne på HiOA (ulempen med lang pendlevei til studiene). 
MEN fra 23. oktober til mars skal jeg i praksis rett borti svingen (7 km unna), så er det bacherloroppgave så er jeg ferdig farmasøyt (reseptar). :D 
Da har jeg 8-9 år høyere utdanning, så da får det holde. (Farmasiutdanningen er jo en nødvendighet grunnet manglende relevant jobb etter først utdanning). Her tar vi det i bredden i steden for i dybden :P 

• Like 3
Skrevet
8 minutter siden, 2ne skrev:

Hun er vel ikke så stor da? Har du prøvd disse puppiaselene? 

puppia-sele-regular-sort2-p.jpg

Det er jo nesten genser, så det er kanskje ikke så lett å dra av seg? 

katt_-_1_-_nytt_bilde-a.jpg

Hvis den holder på en katt, holder den kanskje på hunden din og? Katter er jo tøylige alle veier, liksom :) 

Nei hun er litt større enn en frisé :) jeg har hatt en nesten helt lik, bare et annet merke enn puppia. Den kommer hun seg ut av lett som ingenting i hvertfall.:P Jeg prøvde alle step-in selene butikken hadde, og når jeg dro litt i selen, og hun gjorde motstand så smatt den over hodet hennes med en gang:aww:

Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Nei hun er litt større enn en frisé :) jeg har hatt en nesten helt lik, bare et annet merke enn puppia. Den kommer hun seg ut av lett som ingenting i hvertfall.:P Jeg prøvde alle step-in selene butikken hadde, og når jeg dro litt i selen, og hun gjorde motstand så smatt den over hodet hennes med en gang:aww:

Det du trenger er sele med ekstra gjord, som vist flere steder over. Evt sette på en ekstra gjord BAK brystkassa på selene du har fra før. Det har jeg brukt på utbryterhunder jeg har hatt. bare tredd ei reim gjennom sela, og festet rundt magen på bikkja. Vips - utbrytersikkert :)

@Bananen så leit! :console:

Skrevet
7 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ja man har tydeligvis god tid :D Visste ikke før nylig at man kunne ta kontrollen før, det skal jeg gjøre neste gang tenker jeg. Greit å ha det unnagjort og så har man god tid hvis det (bank i bordet) skulle være en dyr feil der, og det kanskje lønner seg å kjøpe ny bil istedenfor...

Ja, er jo en fordel å ta den tidligere på gamle biler. Kjøper seg litt tid ved å starte tidlig, enten det er noe som skal fikses eller en må skaffe ny bil. 

Så trist @Bananen :(:( Veldig mange sonenhunder som har forsvunnet i år altså. Får klemme hardt på min 10,5 åring, håper han henger med ei stund til. 

Skrevet
19 minutter siden, Pringlen skrev:

Det du trenger er sele med ekstra gjord, som vist flere steder over. Evt sette på en ekstra gjord BAK brystkassa på selene du har fra før. Det har jeg brukt på utbryterhunder jeg har hatt. bare tredd ei reim gjennom sela, og festet rundt magen på bikkja. Vips - utbrytersikkert :)

@Bananen så leit! :console:

Ja de som er linket til så veldig greie ut :) men reima på non-stop selen går bak brystkassa hennes mener jeg? Det var derfor hun i butikken tvilte sterkt på at hun kom seg ut av den? men det gjør seg kanskje med 2 reimer ja :) jeg får gå på jakt 

Skrevet

Ja de som er linket til så veldig greie ut :) men reima på non-stop selen går bak brystkassa hennes mener jeg? Det var derfor hun i butikken tvilte sterkt på at hun kom seg ut av den? men det gjør seg kanskje med 2 reimer ja :) jeg får gå på jakt 

Da sitter den nok ikke langt nok bak, evt kan ikke strammes nok rundt magen uten at selen ligger feil. Bakerste reim må sitte etter rundt magen, bakenfor der brystkassa slutter. Slik at brystkassa stopper om bikkja prøver å rygge ut :)

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Bananen skrev:

Så utrolig trist :icon_cry::hug:

Det gjør ikke non-stop selen på min i alle fall.

Skrevet
Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Så utrolig trist :icon_cry::hug:

Det gjør ikke non-stop selen på min i alle fall.

Nei det er mulig jeg husker feil altså. Men den går i hvertfall ganske langt bak.  

Men men, ser ut som at hun må ha ny sele etterhvert uansett. Når jeg kom hjem med selen og brukte den første gang, så jeg at den var på det strammeste. Var hos veterinæren en uke etterpå, og når jeg spurte om hun var lubben sa hun; ja, litt. Så planen er å slanke henne 1-2kg så da blir den nok for stor uansett...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...