Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

1 time siden, Paranomia skrev:

Pluto har fått apoquel. Spent på å se om den fungerer. Blir dyrt hvis den gjør det da, 12700 kr i året :/  

Får bare selge den ene nyra først som sist :sleep:  :lol: 

Håper det hjelper :hug: men ja, det er dyrt. Synes Nemi blir dyr nok, og der blir det vel 6-7000 i året. 

På henne hjelper det(så langt, bank i bordet og alt det der) rundt 80-90%.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med miljøtrening og siste kurskveld. Jaggu har han roa seg mye fra forrige gang vi gjorde akkurat det samme! Men lille pelsdotten har slitt tredeputene sine såpass at jeg så en liten bloddråpe på gulvet da vi kom hjem, det tar på å trekke som en idiot og stå og spinne på asfalt... så nå er potene smurt og han sover med krage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Hva slags sopper er det du kan? Kantarell, for eksempel, vokser jo gjerne i næringsfattig barskog, i mose. Der det er enorme mengder blåbærlyng er det ofte litt mindre sopp å finne. 

Jeg gleder meg til traktkantarellen kommer! 

 

:icon_redface: kan veldig lite for å si det sånn, men er ganske sikker på at jeg vet hvordan kantareller og traktkantareller ser ut :)

Akkurat det lært vi i fjor på kurset :) så var de stedene vi så i dag, men for å være helt ærlig så så vi ikke veldig mye. Ble mer jabbing en seeing for å si det sånn :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

:icon_redface: kan veldig lite for å si det sånn, men er ganske sikker på at jeg vet hvordan kantareller og traktkantareller ser ut :)

Akkurat det lært vi i fjor på kurset :) så var de stedene vi så i dag, men for å være helt ærlig så så vi ikke veldig mye. Ble mer jabbing en seeing for å si det sånn :lol:

 

Det er for tidlig for traktkantarell, de kommer ikke før midten av september. Jeg var ute og så etter dem i dag selv. :lol: Vær forsiktig med traktkantarell, du må være 100 % sikker, for den kan forveksles med en giftig slørsopp. Pass på at rillene går nedover stilken, sånn som denne her.

 sy9cd9fa.fullbredde.jpg

Og IKKE som denne her:

sy740069.fullbredde.jpg

 

 

Du vet det kanskje fra før, men better safe than sorry. :P Mamma er soppsakkyndig, nemlig.

 

Det bugner ikke akkurat av kantareller på stedene jeg har plukket i år, heller, så. Fant du noe sopp i det hele tatt?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Det er for tidlig for traktkantarell, de kommer ikke før midten av september. Jeg var ute og så etter dem i dag selv. :lol: Vær forsiktig med traktkantarell, du må være 100 % sikker, for den kan forveksles med en giftig slørsopp. Pass på at rillene går nedover stilken, sånn som denne her.

 sy9cd9fa.fullbredde.jpg

Og IKKE som denne her:

sy740069.fullbredde.jpg

 

 

Du vet det kanskje fra før, men better safe than sorry. :P Mamma er soppsakkyndig, nemlig.

 

Det bugner ikke akkurat av kantareller på stedene jeg har plukket i år, heller, så. Fant du noe sopp i det hele tatt?

 

Det lærte vi, jeg tror uansett ikke jeg tørr å spise noen sopp uten å få de sjekket :P

Fant masse sopp, mange forskjellige typer. Bare ingen vi plukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Det lærte vi, jeg tror uansett ikke jeg tørr å spise noen sopp uten å få de sjekket :P

Fant masse sopp, mange forskjellige typer. Bare ingen vi plukket.

Ok, bra! Det går en del kurs så du kan lære å bli kjent med flere forskjellige typer.

En ålreit tommelfingerregel er at alle sopp med rør under (litt sånn svampete), som skrubber og steinsopp, er spiselig. Ingen av dem er dødelige. Så de kan du ta med til soppkontroll helt trygt. :)

 

Jeg har vært med mamma på sopptur siden jeg var bitteliten, og jeg har alltid visst hva kremle og steinsopp er. Kremler er gøyale, for de må man smake på for å finne ut om de er spiselige eller ikke... :lol:  Nå plukker jeg kantarell, traktkantarell, piggsopp, kremle, alle rørsopper, trompetsopp, fåresopp... Sopp er moro! :D Skaff deg en soppbok, gjør deg kjent med de vanligste artene, plukk sopp og ta med på soppkontroll! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få kalde føtter før campingturen min. [emoji23] lå og grudde meg i går kveld, noe som er veldig teit da dette er 100% frivillig!
Håper andre folk har planer om å campe der og, det er hyggelig synes jeg.
Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal dra etter jobb i morgen eller vente til lørdagsmorgen... drar jeg i morgen kommer jeg meg ikke avgårde før 5, også må jeg handle på veien, sikkert kjøre meg litt vill, også er jeg fremme 8-9. Da har dagen gått egentlig. Men da får jeg hele lørdagen. Men nå kan jeg bli borte til ut i neste uke, så er jo ikke slik at jeg må hjem søndag.
Heller litt mot å dra lørdag altså, men da må jeg klare å stå opp litt tidlig så ikke dagen går på surring!
Står litt stille på matfronten og, hva skal jeg spise? Polarbrød og toro-supper må det nesten bli. Ble veldig fantasiløs nå [emoji23]

Pappa hjalp meg med å fikse nummerplate lysene og tette et hull i ekspspotta, pluss at han sjekket bremser og strammet håndbrekket. Så da kan jeg bestille eu-kontroll! Dvs hullet ble ikke helt tett så det må litt mer gugge på, men da er hullet iallefall lokalisert og det er fort gjort.
Drev med limpistol på nummerplatelysene, så inni der er det bare tull [emoji23] men nå virker det bak igjen, så da kan vi angre oss på den løsningen om pærene går før neste kontroll [emoji14]



Sent fra min SM-G903F via Tapatalk




Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

Ok, bra! Det går en del kurs så du kan lære å bli kjent med flere forskjellige typer.

En ålreit tommelfingerregel er at alle sopp med rør under (litt sånn svampete), som skrubber og steinsopp, er spiselig. Ingen av dem er dødelige. Så de kan du ta med til soppkontroll helt trygt. :)

 

Jeg har vært med mamma på sopptur siden jeg var bitteliten, og jeg har alltid visst hva kremle og steinsopp er. Kremler er gøyale, for de må man smake på for å finne ut om de er spiselige eller ikke... :lol:  Nå plukker jeg kantarell, traktkantarell, piggsopp, kremle, alle rørsopper, trompetsopp, fåresopp... Sopp er moro! :D Skaff deg en soppbok, gjør deg kjent med de vanligste artene, plukk sopp og ta med på soppkontroll! 

Kurs blir ikke aktuelt de første årene, formen min er for dårlig til det. Men soppbok skal jeg skaffe meg :)

Hehe :) da vi var på kurset i fjor var det to unger det som var i total sjokk over at vi aldri hadde vært på sopptur :lol: nei altså, noen unger blir dratt med på sopptur, andre blir dratt med på friidrettsbanen :lol:

Stresser forøvrig ikke veldig med denne sopplukkingen :) er mer for å ha noe ekstra å gjøre på tur, og jeg har ingen problemer med å kjøpe soppen på butikken etter at soppturer er ferdig :aww::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

Nå begynner jeg å få kalde føtter før campingturen min. emoji23.png lå og grudde meg i går kveld, noe som er veldig teit da dette er 100% frivillig!
Håper andre folk har planer om å campe der og, det er hyggelig synes jeg.
Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal dra etter jobb i morgen eller vente til lørdagsmorgen... drar jeg i morgen kommer jeg meg ikke avgårde før 5, også må jeg handle på veien, sikkert kjøre meg litt vill, også er jeg fremme 8-9. Da har dagen gått egentlig. Men da får jeg hele lørdagen. Men nå kan jeg bli borte til ut i neste uke, så er jo ikke slik at jeg må hjem søndag.
Heller litt mot å dra lørdag altså, men da må jeg klare å stå opp litt tidlig så ikke dagen går på surring!
Står litt stille på matfronten og, hva skal jeg spise? Polarbrød og toro-supper må det nesten bli. Ble veldig fantasiløs nå emoji23.png

Pappa hjalp meg med å fikse nummerplate lysene og tette et hull i ekspspotta, pluss at han sjekket bremser og strammet håndbrekket. Så da kan jeg bestille eu-kontroll! Dvs hullet ble ikke helt tett så det må litt mer gugge på, men da er hullet iallefall lokalisert og det er fort gjort.
Drev med limpistol på nummerplatelysene, så inni der er det bare tull emoji23.png men nå virker det bak igjen, så da kan vi angre oss på den løsningen om pærene går før neste kontroll emoji14.png



Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

 


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

 

Skiltlys som ikke fungerer gir bare en enerfeil :) Min har bare et fungerende bak, og jeg fikk feil på det på EU, men det får bare være :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Siri said:

Puhhhhh... jeg trenger ikke å se meg rundt for å snike meg unna slike som skal komme og legge meg inn altså? :whistle: 

Nei, jeg tror ikke det, de er ikke ute i regnvær de heller :P:lol: 

Quote

Næsj,, det er bare fordi man er alt for kritisk, det :P 

Jeg er litt usikker på det :P Eller, ja.. Vi er nok litt vel kritiske, Leahs oppdretter og jeg (vi har en evig hannhund-diskusjon på gang), men så er ikke epilepsi, legperthes, kloløsning og allergier så morsomt å leve med heller, så det er greit å være litt kritisk også. Men noe drit er det på alle linjer. Spørsmålet er hvor mye og hvor nære *sukk* 

Quote

Har jeg spist TO minipizzaer, og de var kjempegode :o Jeg er jo egentlig ikke sånn superpizzadigger, men så kom jeg på at jeg kanskje kan lage sånn hvit pizza, og DA ble det jo kjempegodt. En med kylling og cashewnøtter og en med spekeskinke og cashewnøtter - og mozzarellaost da... og litt til. Nammmmm :ahappy:

Hvit pizza? Fordi det ikke er tomatsaus på den? 

3 hours ago, SFX said:

Godt poeng :D Jeg kan jo håpe jeg blir vampyr eller zombie, så kan jeg bare dra derfra.

Vampyr. Zombier er SCHTOOOPID by default :aww: 

Quote

But of course, vokaler er viktige. Hulken, faktisk :wub: 

Ja, eller kørkabebi, det er også et alternativ. Når jeg slipper henne (og de to andre) ut av soverommet til datterbarnet etter at sykepleieren har dratt, hopper hun med skuldra først i døra inn til gangen mens hun brummer, og hun er så høy på seg sjøl etter det fordi hun har klart å jage sykepleieren at det er latterlig - 8 kilo mellompuddel, liksom :rolleyes: 

Quote

Nora :console: 

Åh, hun har vært på ripsslang flere ganger i dag, så det er ikke så synd på henne :teehe: 

Quote

Da har jeg sett det også - en på FB støtter kupering av ører og hale, og argumenterer med at det er helt greit fordi vi tillater (kjønnskorrigerende) operasjoner av transeksuelle... (Vel, de skrev transvestitter, men jeg antar de blandet begrepene). Det er ikke en diskusjon jeg hadde tenkt til å engasjere meg i, men jeg finner det særdeles fascinerende å lese slike verdenssyn. For en diagnose - som transseksualisme er ansett som i dag, det er jo skikkelig sammenlignbart med å klippe av ører og haler på små valper fordi en synes det er penere eller tror det reduserer haleskader i framtiden. Det er skikkelig nøyaktig samme saken, er det. Idiot.

:lol: Kupering, kjønnskorrigering, potet, potitt :D 

Quote

Det er andre gangen *i dag* at jeg holder på å slenge laptopen i gulvet, fordi folk er SCHTOOOPID på FB. Første gangen var en amerikaner som hadde mistet en hund til leptospirose, veterinær anbefalte at hennes fire andre hunder fikk tatt titer-test, og om allmenntilstand og immunforsvar tilsa det, så burde de vaksineres ASAP for å unngå at hun mistet flere til lepto. Men hun vil ikke vaksinere fordi den hunden som gikk fra helt frisk til helt død på 48 timer ble vaksinert for lepto i 2012, så hun regner med at det er derfor han døde, og vil ha hjelp fra ei gruppe for bernerfolk med forslag til hva annet hun kan gjøre. Atte WTF? 

Jeg fikser ikke slik idioti, jeg må finne noe annet å lese. Donald-blader, kanskje.

Høres helt logisk ut. Vaksine dreper 5 år etter at de har fått den, men ikke sykdommen i seg selv. 

3 hours ago, Symra&Pippin said:

Jeg hadde en tante som sa bebi, på alvor. Hun sa faktisk beken også. Egg og beken. Rene vokaler en mye fiiinere enn diftonger nemlig. :aww:

Hvordan sier du baby da? 

2 hours ago, Luma said:

Dagens tips herfra: aldri ha valp og kattunge i hus samtidig, sammen er de et uslåelig team, det valpen ikke får tak i selv klatrer katta opp og henter til han, den dorullen stod pent på tørketrommelen da jeg gikk inn i dusjen:getlost::

IMG_4877.thumb.JPG.79e6fa3605382e8158495e4472735cd1.JPGIMG_4885.thumb.JPG.674c8cc8db2887355e2df41d2a587923.JPG

Ikke har de vett til å skamme seg heller, de bare fortsatte lekestunden sin de, la ikke engang merke til at jeg stod der:P

IMG_4894.thumb.JPG.5c08f857b87af57888912caad2b6b7a5.JPG

:lol: De har jo bare lekt litt jo :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vims skrev:

@SFX en slektning av meg hadde samme dilemma for noen år siden, og la ned veto mot mot både kirkegård og kirke før han døde. Eneste lovlige alternativ da tror jeg er askespredning. Det var helt greit for resten av familien, bortsett fra en av ungene hans (som ikke er religiøs, men gjerne ville ha en grav å gå til likevel). Jeg tror muligens den askespredningen ikke skjedde helt etter boka, slik at alle de etterlatte skulle kunne slå seg til ro med det. Men direkte lovlig er det vel ikke, akkurat.

Da må jeg pønske ut hvor jeg vil virvle rundt som aske, det kan jeg leve (og dø) med.

2 timer siden, Vims skrev:

Nå... gikk jeg litt tom for ord. :|:blink::mad:

Jeg synes det er like sjokkerende enda, jeg tar ikke en person seriøs om en enten synker til så latterlig diskusjonsteknikk ELLER er overbevist om at det er to sider av samme sak. 

2 timer siden, Tonje skrev:

:lol::lol: Sorry altså, men jeg kjenner meg sånn igjen. Det høres akkurat sånn ut i mitt hode også når jeg leser idiotiske ting på nett.

Det er ikke ofte jeg har slike dager, men noen ganger samler idiotene seg i newsfeed'en min... Så tar jeg et par dagers pause fra FB, går sikkert glipp av livsviktige oppdateringer, og kan ha hvilepuls online igjen :P 

2 timer siden, Betty skrev:

Apropos løpetid så har ei viss tispe endelig fått sin, så nå må alle dere soniser krysse fingre for at hun får en drøss med fine valper i høst! Leveringsklare til ca jul da, kanskje er det en liten julegave til meg der. :wub: Hadde ikke vært feil med valp kjenner jeg, og jeg orker ikke stresset med å ha kull på Bris. Da skal man finne hannhund med alt det innebærer, så er det stress med parring og om det har blitt noe resultat, valpespekulanter som skal svares uansett hvor håpløs henvendelsen er, og ikke minst angsten for en tilsvarende opplevelse som i fjor sommer. Nei, takke meg til å kjøpe pr nå. :aww: 

Masse lykke til!

2 timer siden, Tinkie skrev:

Herregud :lol::lol::lol: Jeg er ikke veldig høytidelig på bryllup, men jeg vil gjerne ikke signere på en grønn serviett :lol::lol: 

Hvilken farge vil du signere på da? :D:D:D 

10 minutter siden, 2ne skrev:

Vampyr. Zombier er SCHTOOOPID by default :aww: 

Enig, egentlig, jeg tror livet (etterlivet?) er bedre som vampyr. Da går jeg for det. Hot sex og glitterorgasmer har de jo også. Eller er det bare på film?

10 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, eller kørkabebi, det er også et alternativ. Når jeg slipper henne (og de to andre) ut av soverommet til datterbarnet etter at sykepleieren har dratt, hopper hun med skuldra først i døra inn til gangen mens hun brummer, og hun er så høy på seg sjøl etter det fordi hun har klart å jage sykepleieren at det er latterlig - 8 kilo mellompuddel, liksom :rolleyes: 

Fnis, morsom hun der, like flink til å jage bort inntrengere som når mine bjeffer på noen med hund som går forbi tett inntil bilen når vi står på rødt lys, og de svinger i motsatt retning av dit vi kjører. Flinke vokthunder...

10 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, hun har vært på ripsslang flere ganger i dag, så det er ikke så synd på henne :teehe:

Hun må få vaniljesaus, det blir jo så surt i lengden.

10 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Kupering, kjønnskorrigering, potet, potitt :D

Ja, ikke sant? Lenger ned i diskusjonen så nevnte noen også noe om omskjæring og det å pierce ørene på barn, så alt kan sammenlignes med kupering, tydeligvis.

10 minutter siden, 2ne skrev:

Høres helt logisk ut. Vaksine dreper 5 år etter at de har fått den, men ikke sykdommen i seg selv. 

Seems legit, som de sier på nynorsk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Symra&Pippin said:

Beibi vel. Engelsk lånord. :)

Selvsagt, sorry! :P 

Just now, Line said:

Sausen er basert på creme fraiche, med urter i. Skikkelig digg :ahappy: 

Hørtes godt ut, hva slags urter? 

Just now, SFX said:

Enig, egentlig, jeg tror livet (etterlivet?) er bedre som vampyr. Da går jeg for det. Hot sex og glitterorgasmer har de jo også. Eller er det bare på film?

Jeg tror det bare er Stephenie Meyers vampyrer som glitrer, og de teller egentlig ikke :aww: 

Just now, SFX said:

Fnis, morsom hun der, like flink til å jage bort inntrengere som når mine bjeffer på noen med hund som går forbi tett inntil bilen når vi står på rødt lys, og de svinger i motsatt retning av dit vi kjører. Flinke vokthunder...

Ja, noe sånt. Hun syns jo det at sykepleieren er i bilen og på vei ut av gårdsplassen er en bagatell vi ikke trenger å bry seg om :rolleyes: 

Just now, SFX said:

Hun må få vaniljesaus, det blir jo så surt i lengden.

Ja, det har jeg ikke tenkt på. Stakkars mishandla terven, får ikke vaniljesaus til ripsen hun stjeler en gang :teehe: 

Just now, SFX said:

Ja, ikke sant? Lenger ned i diskusjonen så nevnte noen også noe om omskjæring og det å pierce ørene på barn, så alt kan sammenlignes med kupering, tydeligvis.

Vel, omskjæring på små barn og kupering på valper er ikke SÅ ulikt da :P Man fjerner friske kroppsdeler av små sjeler som ikke kan bestemme selv, av jåleri eller i tilfelle sykdom :lol: 

Just now, SFX said:

Seems legit, som de sier på nynorsk. 

Jepp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg tror ikke det, de er ikke ute i regnvær de heller :P:lol: 

Poeng :lol: 

20 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på det :P Eller, ja.. Vi er nok litt vel kritiske, Leahs oppdretter og jeg (vi har en evig hannhund-diskusjon på gang), men så er ikke epilepsi, legperthes, kloløsning og allergier så morsomt å leve med heller, så det er greit å være litt kritisk også. Men noe drit er det på alle linjer. Spørsmålet er hvor mye og hvor nære *sukk* 

Jeg ville vel ikke gamblet på akkurat DE sykdommene, jeg heller gitt... Dere får finne en cocker... :aww: 

20 minutter siden, 2ne skrev:

Hvit pizza? Fordi det ikke er tomatsaus på den? 

Jepp. Jeg er ikke så glad i tomatsauser og sånt, jeg, har jeg innsett (bortsett fra Toros Tomatsuppe da :aww: - og ekte tomater). Jeg brukte creme fraiche med salt, pepper og hvitløkspulver som "tomatsaus" :D 

Akkurat nå, Line skrev:

Sausen er basert på creme fraiche, med urter i. Skikkelig digg :ahappy: 

Veldig digg... jeg hadde ikke urter da, men det var digg like vel :D 

Har vi vært på tidenes mest slitsomme skogstur... Vi bruker liksom å møte på sau på turene våre da, men det er gjerne konsentrert til ett sted som regel. I kveld var de pinadø over alt :o Og det er lett å merke når vi nærmer oss dem, for da er Willy riktig på alerten, trekker framover med øra og øya på stilk. Da blir han hanket inn og får gå i kortkort bånd, dvs jeg holder et godt tak i grima hans, mens Yasmine får gå foran og "øve" på å snike seg innpå dem. Det er hun faktisk veldig god på - senker kroppen og går sakte og stirrende mot dem - men det er jo ikke så lett å holde konsentrasjonen når Willy sekunderer henne med gault og bråk *sukk*. Vi kom oss heldigvis gjennom skogen på nogen lunde vis, fikk plukka litt kantareller også, og jeg pusta lettet ut da vi endelig var nede på vegen igjen. Vi hadde gått en kilometer eller så da vi møter på neste hindring: en flokk kyr som står midt i vegen. Og ikke nok med det - de stod rett før og rett etter den brua som man må over for å passere en bekk som nå etter regnet mer ligner ei stri elv... Nais. Da var det bare å ta med seg hundene inn i skauen og håpe på at man fant et sted langs elva der det var mulig å kryss uten å bli helt søkk våt på beina. Vi kom oss velberget over elva etter litt fram og tilbake, greide å kare oss opp på vegen igjen - og hadde gått et par hundre meter igjen da det stod enda flere kyr i veien. Eller - det var et par stk og de stod heldigvis litt utafor vegen, så da tok vi mot til oss og bare gikk forbi dem. Og vi overlevde *puhhh*. Selv Willy hadde vett på å holde kjeft da vi passerte de store damene der :lol: 

Nå spiser jeg jordbær... halvparten av dem er råtne... 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Poeng :lol: 

Jeg ville vel ikke gamblet på akkurat DE sykdommene, jeg heller gitt... Dere får finne en cocker... :aww: 

Jepp. Jeg er ikke så glad i tomatsauser og sånt, jeg, har jeg innsett (bortsett fra Toros Tomatsuppe da :aww: - og ekte tomater). Jeg brukte creme fraiche med salt, pepper og hvitløkspulver som "tomatsaus" :D 

Veldig digg... jeg hadde ikke urter da, men det var digg like vel :D 

Har vi vært på tidenes mest slitsomme skogstur... Vi bruker liksom å møte på sau på turene våre da, men det er gjerne konsentrert til ett sted som regel. I kveld var de pinadø over alt :o Og det er lett å merke når vi nærmer oss dem, for da er Willy riktig på alerten, trekker framover med øra og øya på stilk. Da blir han hanket inn og får gå i kortkort bånd, dvs jeg holder et godt tak i grima hans, mens Yasmine får gå foran og "øve" på å snike seg innpå dem. Det er hun faktisk veldig god på - senker kroppen og går sakte og stirrende mot dem - men det er jo ikke så lett å holde konsentrasjonen når Willy sekunderer henne med gault og bråk *sukk*. Vi kom oss heldigvis gjennom skogen på nogen lunde vis, fikk plukka litt kantareller også, og jeg pusta lettet ut da vi endelig var nede på vegen igjen. Vi hadde gått en kilometer eller så da vi møter på neste hindring: en flokk kyr som står midt i vegen. Og ikke nok med det - de stod rett før og rett etter den brua som man må over for å passere en bekk som nå etter regnet mer ligner ei stri elv... Nais. Da var det bare å ta med seg hundene inn i skauen og håpe på at man fant et sted langs elva der det var mulig å kryss uten å bli helt søkk våt på beina. Vi kom oss velberget over elva etter litt fram og tilbake, greide å kare oss opp på vegen igjen - og hadde gått et par hundre meter igjen da det stod enda flere kyr i veien. Eller - det var et par stk og de stod heldigvis litt utafor vegen, så da tok vi mot til oss og bare gikk forbi dem. Og vi overlevde *puhhh*. Selv Willy hadde vett på å holde kjeft da vi passerte de store damene der :lol: 

Nå spiser jeg jordbær... halvparten av dem er råtne... 

 

:lol::lol: Jeg har et kjedelig liv skjønner jeg :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tinkie skrev:

@SFX Altså, det er bryllup, så den må jo være hvit! Eller råååsa. Gammelrosa. Eller en lik en med de som brukes under middagen, eller som jeg bruker til å tørke tårer med.

Med brodert monogram?

28 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tror det bare er Stephenie Meyers vampyrer som glitrer, og de teller egentlig ikke :aww: 

Karakteren til Adam Lambert i Glee blir kalt for en glitter rock vampire. Jeg vil være glitter rock vampire.

28 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, noe sånt. Hun syns jo det at sykepleieren er i bilen og på vei ut av gårdsplassen er en bagatell vi ikke trenger å bry seg om :rolleyes: 

Det kunne jo hende de kom tilbake etter å ha hentet noe i bilen, men hun sørger for at de ikke tør det, vøtt.

28 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det har jeg ikke tenkt på. Stakkars mishandla terven, får ikke vaniljesaus til ripsen hun stjeler en gang :teehe: 

Jeg er glad du forstår min bekymring for henne!

28 minutter siden, 2ne skrev:

Vel, omskjæring på små barn og kupering på valper er ikke SÅ ulikt da :P Man fjerner friske kroppsdeler av små sjeler som ikke kan bestemme selv, av jåleri eller i tilfelle sykdom :lol:  

Joda, jeg ser at det er mer relevant, men likevel skulle jeg ønske at folk kunne diskutere kupering litt mer saklig. For å få hull i ørene er i grunnen ikke barnemishandling eller irreversibelt, og det er i hvert fall ikke brusk og bein i forhuden til de som blir omskjært - da får en heller sammenligne med omskjæring av jenter, men det går jo ikke, for da argumenterer man med noe som ligner som de aller fleste klarer å være helt imot. Det var også noe om at det genetiske mangfoldet ble borte og at de fikk mer sykdommer om en ikke kuperte, og den forsto jeg heller ikke. Sitter gener og sykdommer i halen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@enna Verden er ikke stor, viser seg at jeg kjenner sjåføren av lastebilen som kom i motgående kjørefelt og nesten fikk han idioten fra bring i fanget, som du la ut film av. Han er ikke spesielt imponert over idioten han heller, gitt.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...