Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeluke - Med ekstern styring


Loke
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg ønsker å ha et system som gjør at jeg kan kontrollere når hunden får lov til å gå ut. Dette kan løses med tradisjonell dørpumpe, slik på kontorbygg. Men føler det er en litt voldsom løsning.

Det enkleste ville vært å hatt en katt/hundeluke montert i døren, og styrt denne. Jeg vet det finnes noen luker med timer og slikt, men jeg ønsker å kunne ha ekstern styring. For da kan jeg selv lage meg et styringssystem og selv bestemme hvordan dette skal fungere. Kan også gjøre mer ut av det ved å ha system som vet om hunden er ute eller inne osv. 

Noen som vet om slike luker finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hunden fra en slik luke går ut i en inngjerdet hage eller hundegård, så synes jeg det er en dårlig idé at hunden kan gå ut og inn som den vil. Hunder skal ikke gå ute uten følge, enten det er båndtvang eller ikke. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Siri said:

Med mindre hunden fra en slik luke går ut i en inngjerdet hage eller hundegård, så synes jeg det er en dårlig idé at hunden kan gå ut og inn som den vil. Hunder skal ikke gå ute uten følge, enten det er båndtvang eller ikke. 

Jeg tok igrunn for gitt at det var tenkt ut i hagen...

Jeg har søkt litt, men fant ikke noe på nettet. Litt utrolig egentlig, når man tenker på alt man får som er elektronisk styrt i hjemmet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til SIRI.
Det var ikke det jeg spurte om. Og JA, det går til inngjerdet område. Og jeg ønsker ikke at hunden skal gå ut når den vil. Derfor ønsker jeg å kunne kontrollere denne porten bedre. 

Hvordan løsningen blir med eget hundehus og hundegård, eller ut fra verandadøren og med hundegård i tilknytting til verandaen vet jeg enda ikke. Holder på å finne ut av hvordan jeg skal løse dette og skal sette det opp i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett SIMIRA så hadde det vært et eget system som kunne kobles opp mot trådløsnettet. Vi får jo vaskemaskin og kjøleskap og alt mulig opp mot det trådløse nettet. Så kunne jeg styrt det med en app eller som jeg vil.

Men trenger bare å ha en port med mulighet for tilkobling. Resten med styring og app får jeg til å lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Loke skrev:

Til SIRI.
Det var ikke det jeg spurte om. Og JA, det går til inngjerdet område. Og jeg ønsker ikke at hunden skal gå ut når den vil. Derfor ønsker jeg å kunne kontrollere denne porten bedre. 

Hvordan løsningen blir med eget hundehus og hundegård, eller ut fra verandadøren og med hundegård i tilknytting til verandaen vet jeg enda ikke. Holder på å finne ut av hvordan jeg skal løse dette og skal sette det opp i sommerferien.

Har bare sett manuelle låser/skyveluker til å stenge for hundelukene med. Men forundrer meg ikke om det finnes noe fjernstyrt. Hør med KK import, om de vet om noe slikt. De bør ha oversikt over hva som finnes på markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Loke said:

Ideelt sett SIMIRA så hadde det vært et eget system som kunne kobles opp mot trådløsnettet. Vi får jo vaskemaskin og kjøleskap og alt mulig opp mot det trådløse nettet. Så kunne jeg styrt det med en app eller som jeg vil.

Men trenger bare å ha en port med mulighet for tilkobling. Resten med styring og app får jeg til å lage selv.

Da kan du vel sjekke ut noen av disse portene som som synkes mot microchiper. Usikker på hvilke signaler de bruker der, men bør være overførbart. Er vel RF-ID, tror jeg. Ferplast og KK-import har det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...