Rocket Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Funderer på og kjøpe inn flere meter og lage bl.a longeringstau og leietau til hest av klatretau. Med mindre jeg kjøper metervare så vil det garantert bli noe til overs og det tenkte jeg at jeg kan lage hundebånd av. Men jeg er helt grønn på hvordan gjøre knuter og sånt sikkert og penest mulig. Noen tips? Og ikke minst hvor får man kjøpt gode kroker til sånt? Mener å huske at det er noen på sonen som har/har laget slike bånd. @SandyEyeCandy har ikke du hatt slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Bare et lite Ps. Klatretau er veldig dyrt. Det finnes andre typer tau som vil holde mer enn nok for både hest og hund som ikke koster halvparten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 16. April 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Noen tips til tau som er like lette? @Kaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Jeg kjøpte klatretau på ebay for å lage sporline av, det var ikke så dyrt Kvaliteten er sikkert så som så og jeg ville nok ikke brukt det til å klatre i da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Stemmer, jeg har lagd kjøreliner av hullfletta tau. Du finner oppskrift tidlig i trekkhundtråden. Jeg har kobbel fra Ruffwear som er lagd med klatretau og som har karabinkrok i enden. De veier ingenting og varer og varer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 tau til båt funker også for å lage hundebånd (skal det brukes til mange hunder må bruddstyrken være høy!) http://www.watski.no/-11Mny 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anooni Skrevet 16. April 2017 Rapporter Share Skrevet 16. April 2017 Hva med http://paracord.no/ ? Har selv laget halsbånd av det, og vet av mange som lager både hodelag, tøyler, leietau, hundekobbel osv osv av det. Slitesterkt og lett i vekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 17. April 2017 Rapporter Share Skrevet 17. April 2017 Paracord.eu har paracord i forskjellige tykkelser som er ypper å lage av Ikke sånn billig fra Kina, men "ekte" paracord.Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 17. April 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. April 2017 Ja jeg har laget og kjøpt ting av paracord, men ønsker ikke å flette noe i denne omgang. Takk for svar og tips alle sammen! Skal kikke på linker osv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 17. April 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. April 2017 2 hours ago, Polfarer said: Paracord.eu har paracord i forskjellige tykkelser som er ypper å lage av Ikke sånn billig fra Kina, men "ekte" paracord. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Den PPM Cord saken de hadde der så jo brukbar ut til det jeg har i tankene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts