Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Just now, Siri said:

Jeg sjekket min for noen dager siden... det stod ikke et pip der, selv ikke medisiner eller noe sånt.. Men på den annen side - det stod jo ikke noe feil der da :lol: 

 

 

I følge min har jeg aldri vært hos legen (dvs ingen informasjon) og det manglet et av legemidlene, sto bare de jeg har aktiv resept på akkurat nå.
Hadde nesten trodd det stod jeg var allergiker om ikke annet, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, det må nok bare gå bra :) 

Satser på det.

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ligger ikke på din side på pasientreiser da?  Men ja, du kan henvise til brevet uten at du har det, regner jeg med. De bør jo vite hva de har sendt deg :) Men skal ikke det være de nye reglene at det ikke betyr noe om du tar kollektivt eller ikke, at man får samme uansett? 

Nei, der ligger bare svar på elektroniske søknader - og jeg kan ikke søke elektronisk når jeg skal ha vedlegg. Idiotsystem.

Akkurat nå, Siri skrev:

Nettbuss (Elverumsekspressen) stopper på Espa ser det ut til :D . Der er det jo også parkering.  :) Bare for å være riktig sånn behjelpelig, mener jeg :P 

Det er lite logikk i å kjøre ei mil feil vei, gjennom bomstasjon, for å ta bussen, og ny bomstasjon på vei hjem igjen. Uansett har jeg erklæring fra spesialisten om at jeg må kjøre bil av helsemessige årsaker, og da skal de respektere det. Ellers takk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Nei, der ligger bare svar på elektroniske søknader - og jeg kan ikke søke elektronisk når jeg skal ha vedlegg. Idiotsystem

Åååh teit!   Jeg får søkt elektronisk nå, for de har endret så jeg kan legge inn at vi bor 14 km fra tolga, så det blir en drøy tredjedel lengre enn om de regner fra tolga.  Minner meg på at jeg kan søke om refusjon av reiser igjen, sist brukte de 5 uker på å utbetale. Fryktet verre. :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snøfrost skrev:

I følge min har jeg aldri vært hos legen (dvs ingen informasjon) og det manglet et av legemidlene, sto bare de jeg har aktiv resept på akkurat nå.
Hadde nesten trodd det stod jeg var allergiker om ikke annet, men neida.

Nei, det var liksom null informasjon om noe som helst her også... skulle jo nesten tro jeg var frisk som en fisk vøtt :lol: 

15 minutter siden, SFX skrev:

Det er lite logikk i å kjøre ei mil feil vei, gjennom bomstasjon, for å ta bussen, og ny bomstasjon på vei hjem igjen. Uansett har jeg erklæring fra spesialisten om at jeg må kjøre bil av helsemessige årsaker, og da skal de respektere det. Ellers takk :P 

Det er sannsynligvis biligere å reise ei mil nordover inkl bomstasjoner - pluss bussbillett - enn å betale for alle bomstasjonene ned til Gardermoen + bensin, parkering etc i Oslo :P

Og jeg sitter og lurer på hvordan jeg skal komme meg på sykehuset neste fredag... jeg skal fjerne sjarmklumpen min, og da får jeg ikke kjøre bil etterpå... noe sier meg at pasientreiser ikke vil dekke taxi tur/retur Grønsvebakken - Elverum... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er sannsynligvis biligere å reise ei mil nordover inkl bomstasjoner - pluss bussbillett - enn å betale for alle bomstasjonene ned til Gardermoen + bensin, parkering etc i Oslo :P

Ikke om hun får det refundert uansett :D 

Det blåser så det knaker i veggene her, og regnet trommer på ruta. Det smelter ute i det minste da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Ikke om hun får det refundert uansett :D 

Men ikke for staten :P De vil vel helst dekke billigste reisemåte, tenker jeg... og jeg ser for meg at jeg må sykle 8 km på sølete grusveg for så å ta buss fra Løten til Elverum - evt driter jeg i hele greia og bare kjører selv :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Og jeg sitter og lurer på hvordan jeg skal komme meg på sykehuset neste fredag... jeg skal fjerne sjarmklumpen min, og da får jeg ikke kjøre bil etterpå... noe sier meg at pasientreiser ikke vil dekke taxi tur/retur Grønsvebakken - Elverum... 

Men de dekker fra Grønsvebakken til Løten (eller nærmeste bussholdeplass med tilknytning), og så tar du buss resten av veien.

 

..har jeg et par morsomme tisper som bytter på å fedre den andres valper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Den forblir nok med drømmen. I drømmer slipper man å forholde seg til spørsmål som plass til tre hunder i bilen, pass av tre hunder hvis jeg skal reise bort, at jeg egentlig har lyst på en hund jeg kan stille ut igjen og vil velge oppdretter og linjer ut fra det, at man aldri vet sikkert om en nykomling vil fungere sammen de hundene man allerede har og enda noen flere ting. Drømmer er veldig fine sånn!  (Men du dæven så forelsket jeg er i harehunder :ahappy: ).

 

Jeg skjønner det godt altså, dessverre er det ikke alltid at teori og praksis klaffer helt. Men hun høres veldig midt i blinken ut for deg altså :ahappy:

 

 

....har jeg endelig komt meg under dynen. Sekken er pakket og skiene er ferdig smurt, så da må man bare komme seg opp i tide til å smøre matpakke før bussen går i morgen. Natta :yawn:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: ok- jeg har egentlig ikke noe å kommentere her... :lol: Men det var godt å få en grundig fredagsrapport :D 

Jeg skal ha for at jeg er grundig, liksom :lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg er rimelig sikker på at verken jeg eller kunstneren er enig i det :D 

:teehe: Men puddel må jo være så mye enklere å male enn berner, de har jo ingen tegninger som skal stemme heller :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Saksbehandler mener nå i hvert fall at jeg bør få sko, så da håper jeg hun skal behandle søknaden også, eller hvisker noen i øret - og jeg har det skriftlig hva hun synes, så jeg kan klage om det blir avslag :P 

Lurt å få ting skriftlig! Det ordner seg nok :) 

2 timer siden, SFX skrev:

Apropos klage, jeg skulle jo klage på et delvis avslag fra Pasientreiser, fordi de ikke leste vedlegget som forklarer hvorfor jeg kjører bil - jeg fikk avslag fordi jeg etter deres mening kunne tatt kollektivtrafikk (de må gjerne komme hit og se på flommen av bussholdeplasser her). Men jeg finner ikke brevet fra dem. Kan jeg sende klage ved å bare vise til brev mottatt for en stund tilbake? Jeg ryddet noe veldig da jeg pakket til Crufts, så nå finner jeg ingenting lenger. Jeg har fått dekket kjøring i hundre år, og nå skal de plutselig ha meg til å ta en buss som ikke finnes, det blir for dumt. 

Aner ikke, jeg er supersløv på å søke om refundering av reiseutgifter. Hvilket er passelig tåpelig, jeg er jo på noen legebesøk i året :rolleyes: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, jeg fant bare hvilke medisiner jeg har kjøpt de siste årene og konsultasjoner/innleggelser. Det hadde jeg oversikt over fra før, for å si det sånn.

Det fant jeg og, og jeg har ikke helt oversikt :P Jeg fant ut at det er veldig straks 1 år siden første gang tynntarmen min sprakk da, kanskje jeg burde feire et års jubileum :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at kattene har bestemt at den nye kattesanden er ubrukelig :aww: de nekter å gå i kattekassen, og har ikke vært på do side  i gårkveld. Så blir en ny tur på butikken i dag for å tilfredstille de søte små, før jeg må begynne å vaske etter dem (hvis jeg ikke alt må det :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lover jeg meg selv at jeg aldri skal bruke otrivin lengre enn anbefalt igjen. Nesen min er på avvenning, og det er ikke noe gøy. Tungt å puste når et og et halvt nesebor er tett (ene siden har ikke fått otrivindose på noen dager så det er på vei tilbake til normalen). Kjøpte saltvannsspray i går som jeg håper skal hjelpe noe. Det er godt eneste planen jeg har for helga er å ligge på sofaen til venninna mi og se på teite filmer. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Argyr skrev:

Men de dekker fra Grønsvebakken til Løten (eller nærmeste bussholdeplass med tilknytning), og så tar du buss resten av veien.

Det gjør de nok, men hvor nærmeste bussholdeplass med tilknytning er, er noe diffust... :lol: Skjønt - det er vel ikke noe spørsmål - den eneste bussen som går forbi i området, går bare tre ganger om dagen, og det er definitivt ikke tidlig nok til at jeg kommer til å rekke timen :lol: 

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal ha for at jeg er grundig, liksom :lol: 

Du skal ha for det :D Helt klart :D 

9 timer siden, 2ne skrev:

Aner ikke, jeg er supersløv på å søke om refundering av reiseutgifter. Hvilket er passelig tåpelig, jeg er jo på noen legebesøk i året :rolleyes: 

Sånn er jeg også... jeg gidder liksom ikke å styre med den refusjonen hver gang jeg er på sykehuset, men jeg burde kanskje begynt å gjøre det.. 

Kryss i taket - Willy greide å ligge i senga mi nå på morgenkvisten UTEN å bli helt Willy... og da greide prinsessen også å akseptere at han var der :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

:teehe: Men puddel må jo være så mye enklere å male enn berner, de har jo ingen tegninger som skal stemme heller :D 

Og ellers er jo hodeform og snuteparti likt :D 

10 timer siden, 2ne skrev:

Lurt å få ting skriftlig! Det ordner seg nok :) 

Satser på det. Synes bare det er litt rart at de ikke vil at det søkes på forhånd - for hva skjer om de gir avslag på søknaden, når skoene er kjøpt? Må jeg da betale for dem selv? Jaja, jeg har så mye annet å bekymre meg for, jeg skyver skoene bakover i rekka.

10 timer siden, 2ne skrev:

Aner ikke, jeg er supersløv på å søke om refundering av reiseutgifter. Hvilket er passelig tåpelig, jeg er jo på noen legebesøk i året :rolleyes: 

 

56 minutter siden, Siri skrev:

Sånn er jeg også... jeg gidder liksom ikke å styre med den refusjonen hver gang jeg er på sykehuset, men jeg burde kanskje begynt å gjøre det.. 

Det blir jo en del penger også, jeg vil i hvert fall gjerne ha tilbake når jeg bruker kanskje 400 kroner på et legebesøk. Nå er jeg der en gang i måneden, men lell, alle monner drar når økonomien ellers er skrall.

Jeg fikk helt rett - de som kjøpte rekkehuset jeg bodde i av meg har pusset opp og lagt ut for salg - det er 17 måneder siden overtagelse, og alt er helt nyoppusset, ikke pokker om de har rukket å bo der, de har bare bygget. De har gjort mye som er fint og alt det der, og taksten er mer enn dobbel av hva jeg solgte for (som var under takst) - men dette var et rekkehus med mye lagringsplass innendørs, og de har gjort om de tre store bodene i kjelleren til andre rom. Den største boden er slått sammen til ei større kjellerstue - og der er det lavt under taket og ingen rømningsveier, så ikke et sted du vil ha barna dine i timesvis, vil jeg tro. To boder er slått sammen til vaskerom, og det som var vaskerom er gjort om til bad 2. Det gir sikkert høy merverdi, men hvor skal folk gjøre av tingene sine? Også har de kastet ut den fine vedovnen jeg kjøpte, som var bare et par år gammel - idioter! Kunne de ikke ha sagt at den ble feil stil for dem, og latt meg ta den med meg? Jaja, de er sikkert smarte nok til at de har solgt den i stedet for å kaste den, for det sto i prospektet hvor ny ovnen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Lola Pagola said:

Jeg har så lyst på undulat! Finnes ikke noe søtere. Har egentlig ikke noen kjempegod grunn for å ikke skaffe meg? Men blir jo som å ha en flyvende potterose da, binder meg like mye.

masse matrester og underlag rundt omkring, i tillegg til at det er vanskelig å reise bort. Ikke så lett å ta med seg undulat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slow start i dag. Kroppen hadde tydeligvis behov for å ta igjen litt hvile, spesielt siden de månedlige magekrampene startet i går. To helger på rad med smertestillende - hvorfor må alt slikt komme på helg?? Neste helg, da skal formen være bra :aww:

Snøen som kom for et par dager siden regnet bort i natt, og i dag er det litt vår igjen! Deilig :ahappy: Sette meg og jobbe litt nå snart, og så blir det deilig tur på joggeskoføre etterpå. Bare vente til pillene virker litt først..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse matrester og underlag rundt omkring, i tillegg til at det er vanskelig å reise bort. Ikke så lett å ta med seg undulat [emoji4]

underlag? Bæsj mener du ? (hvis det var en autocorrect). Har hatt før, bæsjen er ikke noe problem, den tørker også knipser man den bort hahah..Matrester har aldri vært noe problem heller. Men er jo det med reising da... samtidig som en undulat (eller to) er enklere å få pass til enn hund. Er ytterst få som jeg vil skal passe Casper mens har en større krets som kan få passe undulat (uten at de går slippe dem ut av bur). Har hatt med undulater på tur og, biltur til Danmark og Trondheim, men ideelt er det ikke [emoji1]. Er det krise så kan jo undulater være alene en helg og da, uten at det er noe jeg vil belage meg på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen er borte fra hagen nå, og jeg har en jobb foran meg.

Noen som vet om det selges noe lignende dette andre steder enn Felleskjøpet? Og kanskje mer egnet for hund som bæsjer mindre biter?

400300_12033_JPG-7.JPG?w=480&h=400&scale

Edit: Jeg har også en del rådyrbæsj i hagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

Snøen er borte fra hagen nå, og jeg har en jobb foran meg.

Noen som vet om det selges noe lignende dette andre steder enn Felleskjøpet? Og kanskje mer egnet for hund som bæsjer mindre biter?

400300_12033_JPG-7.JPG?w=480&h=400&scale

Edit: Jeg har også en del rådyrbæsj i hagen...

Horze.no har - men jeg syns den staken er ubrukelig så jeg bruker vanlig sånn grønn plast gressrive eller hva det heter. 

Vet ikke om det duger til hundebæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Sånn er jeg også... jeg gidder liksom ikke å styre med den refusjonen hver gang jeg er på sykehuset, men jeg burde kanskje begynt å gjøre det.. 

Ja, jeg har vært på Ullevål 1 gang og Ahus 3 ganger alt i år, det blir den fjerde gangen på onsdag, femte om vi teller med den dagen jeg satt på venteværelset i 5 timer fordi vi trodde picclinen var tett. Det er sikkert greie penger å ta med seg, liksom :teehe: 

2 timer siden, Siri skrev:

Kryss i taket - Willy greide å ligge i senga mi nå på morgenkvisten UTEN å bli helt Willy... og da greide prinsessen også å akseptere at han var der :rolleyes: 

Flink Willy og flink prinsesse :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Og ellers er jo hodeform og snuteparti likt :D 

Det er så nær at det går :D 

1 time siden, SFX skrev:

Satser på det. Synes bare det er litt rart at de ikke vil at det søkes på forhånd - for hva skjer om de gir avslag på søknaden, når skoene er kjøpt? Må jeg da betale for dem selv? Jaja, jeg har så mye annet å bekymre meg for, jeg skyver skoene bakover i rekka.

Jeg tror de gjør det sånn fordi at når de har godkjent kjøp på forhånd, så har folk kjøpt dyrere sko enn nødvendig. Det er nok en formalitet om saksbehandleren din har bedt deg om å kjøpe og så søke :) 

1 time siden, SFX skrev:

Det blir jo en del penger også, jeg vil i hvert fall gjerne ha tilbake når jeg bruker kanskje 400 kroner på et legebesøk. Nå er jeg der en gang i måneden, men lell, alle monner drar når økonomien ellers er skrall.

Ja, det er bare sløvheter egentlig. Jeg skal huske det i år :) 

--

AN er jeg ferdig med dagens væskebehandling, så nå skal jeg straks kjøre til Årnes :D Det blir første gang jeg kjører bil siden oktober :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det gjør de nok, men hvor nærmeste bussholdeplass med tilknytning er, er noe diffust... :lol: Skjønt - det er vel ikke noe spørsmål - den eneste bussen som går forbi i området, går bare tre ganger om dagen, og det er definitivt ikke tidlig nok til at jeg kommer til å rekke timen :lol: 

Da får du sikkert taxi til Løten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...