Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ler av Foenixen :lol:. Og så er jeg veldig spent på den halvkvedete visen din.

Hun er søt, uansett hva hun gjør :wub: Og etter hva jeg forstår, så vil nyheten bli lansert i kveld :banana: 

17 minutter siden, Tinkie skrev:

Litt i overkant spennende - jeg kommer jo aldri i livet til å få sove i natt :lol: Takk! Skal holde Sonen oppdatert...

Det er så fælt, også er det 15 minutter til budfristen går ut, og minuttene snegler seg av gårde. Det er en fæl, fæl prosess, samtidig som det er adrenalinkick, og veldig moro når en faktisk vinner budrunden.

5 minutter siden, Rocket skrev:

Takk alle sammen. :wub: sonen er virkelig en fin plass.
Jeg troooor jeg er over værste sjokket nå.

Har kikket litt på budsjettet mitt og fundere på å leie vs eie. Og om jeg orker styret med å eie. (Må nok selge leiligheten vi arva for at det skal bli aktuelt å kjøpe noe her, for å få lave nok avdrag på lån til at jeg klarer det. )
Samtidig tror jeg ikke jeg har krav på bostøtte pga leieinntektene, selvom de går rett i lånet. Og må jeg uansett leve så trangt så kan jeg like godt "betale til meg selv". But then again, sjangsen for at jeg som går på nav på ubestemt tid (Aap) får lån er vel heller smal.

Jeg har fått boliglån på AAP. Riktignok tok jeg og forhenværende samboer opp boliglån sammen mens begge var i full jobb, men jeg fikk innvilget lån alene da vi solgte og jeg gikk sykemeldt, og jeg fikk innvilget lån da jeg solgte igjen i 2015 og gikk på AAP. Jeg har måttet ha kausjonist i pappas enebolig, og jeg har senket kravene til boligstandard for å få noe billigere - men så er jeg også cirka 47.000 ganger mer fornøyd med mitt vindtrukne og utslitte hus på landet i Hedmarken enn jeg noen gang var med nyoppusset og strøkent rekkehus i Oslo.

For meg var det essensielt å eie framfor å leie, fordi det ga meg en følelse av stabilitet og trygghet - og det var viktig å kjenne på det når "alt annet" føltes usikkert og flyktig, i forhold til helse konkret og livet generelt. Jeg trengte ikke stressfaktoren av å leie, og å tenke (fordi jeg er en worst case scenario-tenker) på når en kanskje blir kastet ut fordi hunden bjeffet eller en fortapt sønn vender hjem. Men det er jo bare meg da, som aldri helt trivdes med å leie heller, og bare følte meg som en gjest på nåde.

Men det er selvfølgelig mange fordeler ved å leie, det som passer en passer ikke nødvendigvis en annen. Men ikke utelukk muligheter uten å sjekke, i det minste, så du slipper å gjøre noe overilt.

Jeg lurer på hva som går gjennom Glams hode når han tar rennafart og hopper oppi fanget mitt - mens jeg sitter på do. Han er riktignok en middels-minus hannhund, altså ikke av de største bernerne. Men han er stor nok. Nå fikk jeg stoppet ham sånn cirka, så han endte med forlabbene på skuldrene mine, og hoppet med bakbeina for å komme opp. Idiot :wub: 

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

46 minutter siden, SFX skrev:

Æsj da... Jeg får følge med og se om det avtar, eller opprettholder seg på et høyt nivå. I dag måtte jeg tisse tre eller fire ganger i løpet av arbeidsdagen - vanligvis tisser jeg ikke noen gang. Jeg drakk ikke noe mer i dag enn normalt heller.

Om du har tranebærkapsler liggende så kan kanskje det være lurt å få i seg noen sånne :)

1 time siden, Tinkie skrev:

Vi kommer til å gå i budrunde i morgen :ustol: 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vært i seng, men her sitter jeg og venter på at brødene skal bli ferdigstekt.. Kjøpte sånne brødmix-poser, helst for å spare litt penger. Håper bare de er gode! Og isåfall skal jeg sette deigen litt tidligere neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vært i seng, men her sitter jeg og venter på at brødene skal bli ferdigstekt.. Kjøpte sånne brødmix-poser, helst for å spare litt penger. Håper bare de er gode! Og isåfall skal jeg sette deigen litt tidligere neste gang [emoji14]

enda billigere å ikke bruke mix men vanlig mel [emoji4] ( og egentlig like enkelt ).

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg har kikket på litt ulike skjema, men ser at jeg uansett på tilpasse det litt til vår rase, men jeg bruker litt herfra og litt derfra :D Utfordringen blir egentlig å få lagt det inn i SurveyMonkey... der var det litt vel mange muligheter og ikke direkte selvforklarende for en dame som har kommet i den alderen at hun ikke gidder å fikle med sånt :aww: 

:lol: Hva hadde livet vært uten noen utfordringer da? :P 

19 minutter siden, SFX skrev:

Gratulerer! :ahappy: 

--

AN er jeg ferdig med styremøte i puddelklubben :ahappy: Teite telefonen ville ikke lade i løpet av møtet, så jeg håper den gidder det nå som den ikke er i bruk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg og venter på at eggene skal klekke, og det er litt dumt, for det går minst et par dager til før det skjer. :P Da bør jeg være lur og gjøre klart kyllingbur i morgen, vi får se hvor lur jeg er. Jeg har ihvertfall en plan for å hindre strø i hele stua nå da. 

Var på miljøtrening en tur i dag, det var ikke så mye vits, for begge bikkjene hadde snuta limt i underlaget og var helt bortreist i topplokket. Så da dro vi hjem igjen (jeg har hele ti minutter å kjøre til trening og veterinær som har/er med i døgnvakt :D ) og jeg krangla litt med tusenmeterne på bilen igjen. Dusteledning.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

enda billigere å ikke bruke mix men vanlig mel emoji4.png ( og egentlig like enkelt ).

Sant det, men nå hadde jeg nesten ingenting å handle for, og ikke mer enn litt vanlig hvetemel i hus. Så jeg måtte ha kjøpt inn for mer (ville isåfall brukt litt ulike typer mel), og det utgikk derfor denne gangen :) Når jeg får inn litt mer penger derimot, da skal jeg bake brød fra bunnen av, og passe på å bli flinkere til å ha mel osv stående.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg skulle vært i seng, men her sitter jeg og venter på at brødene skal bli ferdigstekt.. Kjøpte sånne brødmix-poser, helst for å spare litt penger. Håper bare de er gode! Og isåfall skal jeg sette deigen litt tidligere neste gang :P

Vi bruker bare det, men i brødbakermaskin da. Synes de aller fleste er gode :D De groveste kan bli tunge, men det blir alle grove brød. 

23 minutter siden, Lola Pagola skrev:

enda billigere å ikke bruke mix men vanlig mel emoji4.png ( og egentlig like enkelt ).

Jeg får ikke til i brødbakermaskin - irriterer meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Enkelt er oppskrytt :aww::P 

Nei  nei nei... det gjør at søte damer som oss slipper å bekymre oss, vi holder blodtrykket på normalt nivå - og vi kan surfe gjennom livet :P 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Plutselig var det slutt på FM, og jeg MÅ høre nyheter i bilen på vei til jobb! Man tuller ikke med ritualene til gamle kjerringer. Nå har jeg fikla med nyfonen min for å finne nyhetskanalen, det fant jeg ikke nei. 

Selvsagt tuller man ikke med sånt :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh det minner meg på at jeg fikk maskinen til søsteren min. Kanskje prøve den, har vært skikkelig sløv på brødbaking i vinter, digg å våkne til nybakt og varmt brød [emoji3] Bortsett fra at maskinen tar plass da.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Vi bruker bare det, men i brødbakermaskin da. Synes de aller fleste er gode :D De groveste kan bli tunge, men det blir alle grove brød. 

Jeg sliter veldig med brød, og spiser vanligvis bare polarbrød. Men det er så dyrt.. Planen er å bake det også selv, må bare få råd til å handle inn ingredienser først. Tester kornbrød og havrebrød nå. Kornbrød vet jeg at ikke er noe for meg, men håper gubben liker det. Håper jeg liker havrebrød!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

Nei  nei nei... det gjør at søte damer som oss slipper å bekymre oss, vi holder blodtrykket på normalt nivå - og vi kan surfe gjennom livet :P 

Er det sånn det er? I så fall er livet mitt superduperenkelt, jeg har nemlig lavt blodtrykk.. Og surfer selvsagt gjennom livet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg sliter veldig med brød, og spiser vanligvis bare polarbrød. Men det er så dyrt.. Planen er å bake det også selv, må bare få råd til å handle inn ingredienser først. Tester kornbrød og havrebrød nå. Kornbrød vet jeg at ikke er noe for meg, men håper gubben liker det. Håper jeg liker havrebrød!

Jeg har endt opp med å bake en superenkel, eltefri variant av briks, med havre og spelt (kan bruke hvetemel i steden) like lettvindt som det er godt!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt kjempetrivelig kveld med smellergjeng. Jeg arrangerte uoffisiell cup. Og vel fortjent ekvipasje som vant  - en ren nytelse å se de søkene den hadde :) Hunden er en 6 år gammel shetland sheepdog tispe, den eneste sheltien jeg kjenner som har en så intens arbeidslyst, fantastisk fokus og høy motivasjon for søk. Hun søker intensivt og lenge. Og nøye. Og er kjempetydelig i markeringene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...