Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

50 minutter siden, Ozzy skrev:

Har en kamerat som fikk en baby nylig, hun ble født med noen tenner. De måtte trekkes når hun var 13 dager gammel. Er det normalt? Aldri hørt om før. 

Jeg vet om en som ble født med ei tann. Den tanna ble ikke trekt. Men han er den eneste jeg har hørt om :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

Har en kamerat som fikk en baby nylig, hun ble født med noen tenner. De måtte trekkes når hun var 13 dager gammel. Er det normalt? Aldri hørt om før. 

Skjer fra tid til annen at de blir født med tenner, i de fleste tilfeller trengs det ikke å trekke dem, skal bare bli trekt om de er til ubehag for babyen. Her fikk Henrik en tann når han var noen uker gammel, den løsnet etter noen uker av seg selv, er vanligere at det skjer hos barn med kjevespalte enn barn uten. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Krilo said:

Tips til regntøy som tåler sikkelig våte dager i bhg?

Har prøvd alt mulig på en gutt som bruker klær veldig hardt. Didrikson Boardman (og kun denne modellen) er det eneste som har holdt ham ordentlig tørr. Men settet er fôret, så det egner seg best høst/vinter/tidlig vår.

Helly Hansen, Stormberg, Reflex, andre typer Didrikson, pluss fler er forsøkt. Alt blir vått gjennom. I år har heller ikke Boardman holdt 100% dessverre, men jeg tror det er mest fordi han sliter hull i absolutt alt før det har gått et par måneder. Jeg blir litt gal av det. Uansett er dette regnsettet jeg kan anbefale mest.

404706.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp utregning i hodet på hva han har slitt i stykker av klær siden skolestart i høst: 
* 2 regnsett a Didriksons Boardman
* 1 dunjakke
* 2 Hellytech overtrekksbukser
* 6 tynnull gensere
* 7 tynnull bukser
* 1 joggebukse i ull
* 1 Polarn o Pyret vinterbukse
* ett par vintervotter type Didrikson
* 1 par støvler (WTF?)

Innmari dyre i drift disse unga ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mari skrev:

Kjapp utregning i hodet på hva han har slitt i stykker av klær siden skolestart i høst: 
* 2 regnsett a Didriksons Boardman
* 1 dunjakke
* 2 Hellytech overtrekksbukser
* 6 tynnull gensere
* 7 tynnull bukser
* 1 joggebukse i ull
* 1 Polarn o Pyret vinterbukse
* ett par vintervotter type Didrikson
* 1 par støvler (WTF?)

Innmari dyre i drift disse unga ass...

Jeg tror ungen din er dyrere enn gjennomsnittet :blink:

A bruker klær hardt han også , men han er ikke nærheten av din gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2017 at 4:57 PM, Ozzy skrev:

Har en kamerat som fikk en baby nylig, hun ble født med noen tenner. De måtte trekkes når hun var 13 dager gammel. Er det normalt? Aldri hørt om før. 

Dattera til fetteren min ble født med tenner :) De trakk hennes :) Det skjer fra tid til annen, ifølge mormor kalte de det trolltenner før :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å være i super form etter fødselen, til at formen bare blir verre og verre. Og det er så slitsomt! :hmm:

Startet med forkjølelse, så jeg gikk rundt med ekkel hals, litt hosting og litt nysing. Før det rakk å bli bedre, så fikk jeg brystbetennelse og medfølgende dårlig form. De siste dagene har det i tillegg blitt vondt i rygg, hals og nakke. Nakken min kjennes ut som om den er på vei til å eksplodere, og jeg har så hovne kjertler at man ser det, helt uten å kjenne etter.

Som om ikke det var nok, så skal jeg til lege i morra for å skjære bort litt villkjøtt down there, fordi stingene hadde grodd litt fort. Så jeg regner med jeg kommer til å få enda litt vondere der også, iallfall for noen dager. Yay :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Annik skrev:

Jeg har gått fra å være i super form etter fødselen, til at formen bare blir verre og verre. Og det er så slitsomt! :hmm:

Startet med forkjølelse, så jeg gikk rundt med ekkel hals, litt hosting og litt nysing. Før det rakk å bli bedre, så fikk jeg brystbetennelse og medfølgende dårlig form. De siste dagene har det i tillegg blitt vondt i rygg, hals og nakke. Nakken min kjennes ut som om den er på vei til å eksplodere, og jeg har så hovne kjertler at man ser det, helt uten å kjenne etter.

Som om ikke det var nok, så skal jeg til lege i morra for å skjære bort litt villkjøtt down there, fordi stingene hadde grodd litt fort. Så jeg regner med jeg kommer til å få enda litt vondere der også, iallfall for noen dager. Yay :P

Sørg for å få sjekket opp den dårlige formen hos legen og da. Jeg var akkurat som du beskriver etter fødsel, formen ble bare dårligere og dårligere og hadde masse sånne småting (brystbetennelse, hovne kjertler, vond rygg, sånn litt feber...) som ikke helt ble tatt alvorlig, og endte til slutt opp en uke på sykehus med antibiotika intravenøst og full sjekk for alt fra kreft til livmorbetennelse. Lett å tenke at det bare er fordi det er en slitsom periode men greit å ikke la det gå så langt...

 

god bedring?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Sørg for å få sjekket opp den dårlige formen hos legen og da. Jeg var akkurat som du beskriver etter fødsel, formen ble bare dårligere og dårligere og hadde masse sånne småting (brystbetennelse, hovne kjertler, vond rygg, sånn litt feber...) som ikke helt ble tatt alvorlig, og endte til slutt opp en uke på sykehus med antibiotika intravenøst og full sjekk for alt fra kreft til livmorbetennelse. Lett å tenke at det bare er fordi det er en slitsom periode men greit å ikke la det gå så langt...

 

god bedring?

Ja, jeg har liksom gått litt og vurdert fram og tilbake om det var noe å bestille legetime for. Men egentlig bare kommet fram til at det kunne vente til jeg hadde time uansett :) jeg er ikke så flink med det der å vurdere når jeg trenger legetime og når det er greit å tygge paracet og drive egenbehandling :aww:

Eventuelt høre med legen om vi kan vente med å fikse det vi skal, så jeg slipper å ha enda mer akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Annik skrev:

Ja, jeg har liksom gått litt og vurdert fram og tilbake om det var noe å bestille legetime for. Men egentlig bare kommet fram til at det kunne vente til jeg hadde time uansett :) jeg er ikke så flink med det der å vurdere når jeg trenger legetime og når det er greit å tygge paracet og drive egenbehandling :aww:

Eventuelt høre med legen om vi kan vente med å fikse det vi skal, så jeg slipper å ha enda mer akkurat nå :P

Det var sånn jeg tenkte og, også var det uheldigvis sånn legen min tenkte og, første gang jeg var der. Så ventet jeg en uke til, fikk akuttime en fredag, ble sendt hjem med beskjed om å ha lav terskel for å kontakte legevakt. Så da tok jeg kontakt med legevakt på lørdagen og ble innlagt på sykehus med en gang. Nå har muligens den sykdommen jeg har i tillegg noe med den sykehusinnleggelsen å gjøre, men tenker at det er veldig lurt å ha litt lav terskel når man har baby og ammer osv. Du skal ikke trenge å ha vondt ivertfall... (fikk forøvrig også beskjed om å spise smertestillende, men det var ok å få en avklaring om hva og hvor mye ift amming osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****** lurt å dra til lege med en gang ja!

jeg har nok en gang gått på en smell, og fått kraftig kraftig senebetennelse i begge hendene.. legen prøvde å fortelle meg at jeg var nok dessverre ikke superhelt, men hva vet vel han ? Jeg kan jo liksom ikke si det til han :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med haltende toåring som også går noe på tærne? 
Han har vært sånn av og på siden i høst, men ganske mildt, nå er det mye mer fremtredende, og han klarer mer eller mindre ikke å gå normalt i det hele tatt. Han er ellers ganske godt fremme motorisk, en skikkelig klatremus er han og.
Jeg mistenker kanskje benlengde forskjell...

PS: Vi har legetime i slutten av måneden, men greit å prøve å finne ut av så mye som mulig i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Noen her som har erfaring med haltende toåring som også går noe på tærne? 
Han har vært sånn av og på siden i høst, men ganske mildt, nå er det mye mer fremtredende, og han klarer mer eller mindre ikke å gå normalt i det hele tatt. Han er ellers ganske godt fremme motorisk, en skikkelig klatremus er han og.
Jeg mistenker kanskje benlengde forskjell...

PS: Vi har legetime i slutten av måneden, men greit å prøve å finne ut av så mye som mulig i forkant.

Vet både senoppdaget hd og cp kan ha slike symptomer, og som du selv nevner forskjellig lengde på bena..

er jo også noen som har ganske plagsomme voksesmerter.

Ville hørt med helsestasjonen om dere kunne fått en time til fysioterepauten, de kan mest om slike ting enn allmennleger stort sett :) 

nevøen min har veldig mild cp og tågåing var en av symptomene på det, veldig aktiv liten fyr som er høyt og lavt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Krilo said:

Vet både senoppdaget hd og cp kan ha slike symptomer, og som du selv nevner forskjellig lengde på bena..

er jo også noen som har ganske plagsomme voksesmerter.

Ville hørt med helsestasjonen om dere kunne fått en time til fysioterepauten, de kan mest om slike ting enn allmennleger stort sett :) 

nevøen min har veldig mild cp og tågåing var en av symptomene på det, veldig aktiv liten fyr som er høyt og lavt :) 

Helsestasjonen henviser til fastlege, ettersom det mest sannsynlig er noe som må følges opp, men trolig vil jo lege henvise til fysioterapi og da kan vi dra på helsestasjonen.

Jeg har lest litt om cp, men ser det som oftest er forbundet med andre vanskeligheter selv i de mildeste tilfellene, som eks. grovmotorikk og fin motorikk blant annet. Og han er godt fremme med språk for alderen, veldig god motorisk så jeg jeg betviler litt at det kan være noe sånt. Men har ikke lagt det vekk, det får legen finne ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Vi har vært hos @Krilo i dag! Mons var den mest sjarmerende ungen i VERDEN! Hylte nonstop i bilen, gulpet på H og tisset på gulvet. Alle vil vel ha oss på besøk :lol: 

Vi digga å ha dere på besøk! :D gulp og tiss hører med når man blir kidnappet med til ødemarken hvor det ikke finnes tog eller buss :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. 5 dager etter starten på SA og fortsatt veldig vondt [emoji20] Var jo ikke langt på vei heller, men skrekken er jo at det skal gå 2 år til neste gang vi ser en positiv test.. Det er så deprimerende :no:

Kan ikke sammenlignes siden det ikke var ivf, men jeg mistet i uke 5. Ble gravid igjen neste pp og den satt. Håper du er like heldig! Når blir neste forsøk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Ahh.. 5 dager etter starten på SA og fortsatt veldig vondt :( Var jo ikke langt på vei heller, men skrekken er jo at det skal gå 2 år til neste gang vi ser en positiv test.. Det er så deprimerende :no:

Her og satt den før ny syklus etter MA! Nesten som det virker som om kroppen holder ekstra godt tak etter den har mistet. Så krysser fingre for at den gjør det på neste forsøk! 

Men det ER vondt å miste, det er et sykt hardt slag i magen faktisk.  Men man kommer ut fra det med en erfaring rikere i livet, og en stjerne ekstra på himmelen :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Enits skrev:


Kan ikke sammenlignes siden det ikke var ivf, men jeg mistet i uke 5. Ble gravid igjen neste pp og den satt. Håper du er like heldig! Når blir neste forsøk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Neste forsøk blir ikke før juni eller august, og tviler på at så mye skjer før det mht eggløsning og sjanser :( 

50 minutter siden, Wachita skrev:

Her og satt den før ny syklus etter MA! Nesten som det virker som om kroppen holder ekstra godt tak etter den har mistet. Så krysser fingre for at den gjør det på neste forsøk! 

Men det ER vondt å miste, det er et sykt hardt slag i magen faktisk.  Men man kommer ut fra det med en erfaring rikere i livet, og en stjerne ekstra på himmelen :heart:

Bare lei av å få disse nedturene når det tar ekstrem lang tid for oss å få den dumme testen positiv i første omgang :( Har ingen tro på spire denne syklusen, tviler på at eggløsning kommer i det hele tatt (har jo ikke gjort det så ofte før, så hvorfor nå liksom?).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...