Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Red Merle skrev:

Hvordan opplever dere svinge hjulene fremfor faste hjul? Jobber jo som sagt i barnehage, så har vært borti det meste av vogner :P Men har opplevd at svingehjul x snø = not soo good :P 

På den sportsvognen jeg har med slike hjul, kan man låse fast ved feks snø :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

36 minutter siden, Red Merle skrev:

Hvordan opplever dere svinge hjulene fremfor faste hjul? Jobber jo som sagt i barnehage, så har vært borti det meste av vogner :P Men har opplevd at svingehjul x snø = not soo good :P 

Den første sportsvognen vi hadde hadde svingehjul som var helt håpløse, den står nå fast i bh? Den vi har nå har et svingehjul foran, som er litt større, men det er mest praktisk å låse det i alle tilfeller bortsett fra på helt slett underlag, dvs kjøpesenter, eller veldig fin asfalt. Jeg må si at jeg er mest komfortabel med faste hjul, men det ER veldig behagelig feks å kunne snu på veldig liten plass, når forholdene er ideelle?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, etter røntgen av hoftene i dag er det bare å forberede seg på 1 uke i strekk og åpen operasjon for å legge hoftene på plass, så gips i 6 mnd med gips bytte etter 3 mnd. Deretter blir det nok skinne en stund.. og dette skal skje om ca 2 mnd. Kunne ikke gjøre det sammen med neste leppelukking da han regner med at han må åpne hoftene for å få de på plass da de sitter dønn fast på feil sted, og det tar ca 1,5 time per hofte og da blir det for lenge med enda en operasjon i samme narkose.. så da skal vi inn igjen mnd etter for den operasjonen.. og inn mnd etter igjen for bytte av gips... og da er det straks tid for ganelukkinga, som også kanskje må gjøres i 2 runder...

kunne ikke bare noe spilt på lag med oss nå i dette kaoset.. 

*sliten og lei psykisk av at ikke ting bare går på skinner, var ikke sånn her barseltiden skulle være... litt misunnelig på de som har helt normale bebiser uten noe tull samtidig som jeg er utrolig glad for at det ikke er noe mer, alvorlig og ufiksbart med H*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krilo skrev:

Jaja, etter røntgen av hoftene i dag er det bare å forberede seg på 1 uke i strekk og åpen operasjon for å legge hoftene på plass, så gips i 6 mnd med gips bytte etter 3 mnd. Deretter blir det nok skinne en stund.. og dette skal skje om ca 2 mnd. Kunne ikke gjøre det sammen med neste leppelukking da han regner med at han må åpne hoftene for å få de på plass da de sitter dønn fast på feil sted, og det tar ca 1,5 time per hofte og da blir det for lenge med enda en operasjon i samme narkose.. så da skal vi inn igjen mnd etter for den operasjonen.. og inn mnd etter igjen for bytte av gips... og da er det straks tid for ganelukkinga, som også kanskje må gjøres i 2 runder...

kunne ikke bare noe spilt på lag med oss nå i dette kaoset.. 

*sliten og lei psykisk av at ikke ting bare går på skinner, var ikke sånn her barseltiden skulle være... litt misunnelig på de som har helt normale bebiser uten noe tull samtidig som jeg er utrolig glad for at det ikke er noe mer, alvorlig og ufiksbart med H*

:hug::hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fullstendig lov til å være sliten og bekymret! Bare barna våre får feber eller litt ufarlig hoste, får vi jo helt vondt i foreldrehjertet. 

Jeg håpet dere får god støtte og ordentlig kommunikasjon gjennom dette, og at dere kan se tilbake på det om noen år og være glade fordi alt gikk så bra. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag jobba jeg på en babygruppe med 14 babyer i aldersspenn 9 måneder -> 19 måneder. Første dagen de ble forlatt på barnehuset, mens foreldrene var på infomøte i 1 time. Aldri i mitt liv har jeg opplevd 14 synkronHYLENDE babyer som kauka mamma, men det var overraskende lite traumatiserende :P Jeg ble superpopulær med ei lita jente på 19 måneder som har svært sterk grad/fase av tilknytning til mamma. Type hun klarer ikke la mamma gå ute av syne. Men så ble plutselig jeg en substitutt og gud bedre om jeg lot henne gå alene på gulvet. Full meltdown. Så da satt hun på fanget mitt resten av tiden :ahappy: Jaggu ganske søte disse babyene, men helsikka... Jeg kommer til å slite den dagen min bebis skal forlates. De blir jo helt alene med fremmede folk og er såååååååå lei seeeeeeeeg :icon_cry:Du kan bokstavelig talt se hvordan de ser på deg og øyene hyler "jeg kjenner ikke deg og du er ikke mamma, ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ Æ Æ" :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Derfor mange mammaer nesten løper ut av barnehagen når de leverer i starten, for å tørke tårene og motstå den ekstreme trangen til å LØPE inn og RØSKE ungen utav armene på de ekle ekle fremmede menneskene, og aldri aldri aldri gå fra bebisen sin igjen :icon_redface: :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, babyen min er bare 6 uker og fornøyd uansett hvem som holder henne. Selv jeg får dårlig samvittighet av å forlate henne mer enn tiden det tar meg å ta en dusj. Og da blir hun ikke engang forlatt til fremmede :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Marie said:

Jeg valgte å bli i barnehagen til hun var blitt kjent med de voksne der og hadde fått en tilknytning til dem. 

Første gangen var hun 18 mndr da tok det ca to uker, og andre gangen var hun 3,5 år, da tok det en og en halv dag. :)

 

http://www.tilknytningspedagogene.no/tilknytningsbloggen/tilknyttet-oppvekst/422-qikke-ga-mammaq

Det tror jeg hadde mye å si for oss også, det tok vel noen dager (så noe kortere enn J, men barn er jo forskjellige) før han var trygg på å være der noen timer alene.

Blir sannsynligvis barnehagebytte til høsten, men til en barnehage veldig nærme så da tenker vi å dra og leke der på ettermiddager, helger og i tillegg er jeg hjemme i permisjon så vi kan dra og besøke et par ganger om vi føler for det. Pluss at jeg kan ta tilvenningen over så lang tid som jeg måtte ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her jeg er er at det er en klinikk hvor de gjør kurer. Foreldrene trenger hjelp og får psykologhjelp, legehjelp, bakehjelp, treningshjelp - you name it. Massasje even. Men da må barna være alene. Litt av greia er at barna skal litt vekk fra foreldrene. Pjuh. Det er ganske intenst når 14 barn gråter. Men det går unna og jeg lærer masse språk. Fornøyd ✌?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Problemet her jeg er er at det er en klinikk hvor de gjør kurer. Foreldrene trenger hjelp og får psykologhjelp, legehjelp, bakehjelp, treningshjelp - you name it. Massasje even. Men da må barna være alene. Litt av greia er at barna skal litt vekk fra foreldrene. Pjuh. Det er ganske intenst når 14 barn gråter. Men det går unna og jeg lærer masse språk. Fornøyd ✌?

Høres ut som en spennende opplevelse :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Liam bare: mamma du har ødelagt buksa di

Meg: nei den skal være sånn

Liam: ja men det er hull i den

Meg: ja lille venn, du skjønner det at mamma liker bukser med hull i

Liam: kan jeg se film nå?

Da var den samtalen over

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 at 8:48 PM, Marie skrev:

Du har fullstendig lov til å være sliten og bekymret! Bare barna våre får feber eller litt ufarlig hoste, får vi jo helt vondt i foreldrehjertet. 

Jeg håpet dere får god støtte og ordentlig kommunikasjon gjennom dette, og at dere kan se tilbake på det om noen år og være glade fordi alt gikk så bra. :heart:

Ja, har stående tilbud om psykolok både på helsestasjonen og via spalteteamet :) tar nok kontakt mef psykologen på helsestasjonen til uka, trenger å få bearbeidet litt tanker nå :) 

har også egen kontaktsykepleier vi kan kontakte når vi måtte lure på noe inne på riksen, veldig greit. Nå er det egentlig mest tungt å bare vente, vente på at de skal operere igjen, litt sånn "livet-på-vent" følelse selvom det ikke er det heller :) 

men satser på at 2018 blr året vårt, at jeg får innvilget å utsette permisjonen de ukenevi er på rilsen, og at resten av 2017 blir litt lettere etterhvert :) 

 

På 2.3.2017 at 9:24 PM, Absolute Entertainer skrev:

@Krilo :console: Stå på, du er sterk!

Takk :) føler meg ikke så sterk egentlig.. har jo ikke noe valg, må bare igjennom alt dette rett og slett.. sier legen hopp, så hopper vi :P 

På 2.3.2017 at 9:11 PM, Raksha skrev:

Åå @Krilo :hug: ! Det høres ut som et skikkelig tøft løp for hele familien :hug: 

 

Stort sett går det fint, men blir litt svart når det er tid for konrtroller og operasjoner.. men kjenner jo på det at barseltiden blir rimelig annerledes, teller liksom ikke ned til de store milepælene i forhold til utviklinga, men til neste operasjon... :-/ 

På 2.3.2017 at 6:45 PM, Ozzy skrev:

:hug::hug:

Takk :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren som jeg koser meg for tiden, at det kan være så mye liv, glede og energi i en liten kropp!

Språket er skikkelig på vei og det blir lettere og lettere å kommunisere. Herlig å høre "bade?" fra baksetet når vi svinger inn til svømmehallen. Noe som forøvrig er genial aktivisering av barn når den gravide moren sliter med bekkenet!

Samtidig gleder jeg meg veldig til å møte det lille mennesket som bor og gror inni magen. 

 

Men dere må spørre her inne for jeg ser på dere som svært fornuftige mødre. Er jeg helt gal som planlegger å dra på fjellet i påsken når jeg har termin onsdagen etter påske?

Det er en hytte med høy standard, og mine foreldre vil være der og kunne avlaste meg med nesten toåringen og hunden frem til Pål kommer opp onsdag. Det er ca 30min kjøring til jordmortjeneste som tar imot akutte fødsler.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SiriEveline skrev:

Fy søren som jeg koser meg for tiden, at det kan være så mye liv, glede og energi i en liten kropp!

Språket er skikkelig på vei og det blir lettere og lettere å kommunisere. Herlig å høre "bade?" fra baksetet når vi svinger inn til svømmehallen. Noe som forøvrig er genial aktivisering av barn når den gravide moren sliter med bekkenet!

Samtidig gleder jeg meg veldig til å møte det lille mennesket som bor og gror inni magen. 

 

Men dere må spørre her inne for jeg ser på dere som svært fornuftige mødre. Er jeg helt gal som planlegger å dra på fjellet i påsken når jeg har termin onsdagen etter påske?

Det er en hytte med høy standard, og mine foreldre vil være der og kunne avlaste meg med nesten toåringen og hunden frem til Pål kommer opp onsdag. Det er ca 30min kjøring til jordmortjeneste som tar imot akutte fødsler.

Ikke helt gal? Jeg hadde absolutt ikke gjort det i noen av mine svangerskap, men begge de var risikosvangerskap og kan antagelig ikke sammenliknes. Men jeg er nok såpass stressa av meg at jeg hadde ikke gjort det uansett? Hva syns jordmor/lege (eller hvem du går til) om det da? Eller, i bunn og grunn er det jo du som må føle på det, og vite at du har de ressursene rundt deg som du trenger hvis noe starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...