Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2017!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Jeg gikk på vekten for første gang på 2 mnd for nysgjerrighetens skyld. Plutselig viste vekten at jeg hadde gått ned 3-4 kg. Jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde klart det, eller hva jeg hadde gått ned. Muskler eller fett? Ja, jeg hadde jo følt meg litt strammere i det siste, men det er jo vanskelig å si. Jeg er så heldig at jeg har en kompis som har tilgang til InBody test maskin, så jeg avtalte med han å ta en ny test. Forrige test var for 2 mnd siden, så jeg hadde et greit sammenligningsgrunnlag. Den viser at jeg har gått ned 2 kg i fett og 1 kg i muskelmasse. Så jeg har gått ned litt i begge deler, helt ut av det "blå". Jeg aner ikke hva jeg har gjort. Kompisen min nevnte at det kan henge sammen med at jeg kanskje har løpt litt mer fremfor styrketrening. 

Det må taes med i betraktning at begge testsituasjonene ikke var helt like. Vanligvis når man tar slike tester skal man ta det under samme forhold, type om morgenen, før man har spist, etter man har vært på toalettet. Begge testene ble tatt litt utpå morgenen, etter jeg hadde spist frokost. Så det kan være mye variasjon her. Kroppsvann har mye å si for resultatet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ikke trene pga sykdom, men må bare skryte litt av meg selv likevel. Har gått ned over 20 kg siden 19. september, kun ved hjelp av kosthold. Skal 10 kg til ned, og håper at de går ganske glatt vekk

26 kg ned, og passer nå inn i olabuksene jeg brukte for ti år siden! WOOP, WOOP!

28,5 kg ned, 1,5 kg igjen til opprinnelig mål er nådd.

Posted Images

Vart rejält förkyld förra veckan så då blev det inget tränande alls, vilket lede till akut nojja och så satte jag igång träningen igen den här veckan. Känner att jag nog kanske inte är helt kry men tar mig igenom träningarna och idag löpte jag 7,5 km i ett sträck, hastigheten är så låg så det är nästan pinsamt men jag skyller på förkylningen och kämpar på i hopp om att jag snart är helt kry igen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang igjen med aktivitet! 
Har jogget 2-3 ganger i uken de siste 3 ukene :) . Nå har jeg kommet dit at jeg føler meg litt rastløs eller at jeg "burde" gjøre noe hvis det har gått et par dager, YES! Det er SÅ mye bedre enn den følelsen hvor du er sugd fast i sofaen. I går jogget jeg 6 km på 39 minutter, ikke noe banebrytende fartsrekord akkurat, MEN de siste 1,5 km er en møkkalang oppoverbakke som jeg klarte å jogge hele veien :D . 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 7 km mandag, uten hund (langs mørk vei, ikke noe hyggelig å løpe med hund, har prøvd før). Løp på meg et seriøst gnagsår OG klarte å få en skikkelig strekk på høyre side av skulder og nakke, sikkert sovet forkjært, så de neste dagene var det bare å ta det rolig. Men i dag følte jeg meg klar igjen, med gnagsårplaster type ekstrem, og voltaren til nakken, så gikk det som smurt. Rett under 13 km på 1 time og 6 minutter, det er jeg sabla fornøyd med. Jentene er i god form, og jeg må fortsatt bremse dem i nedoverbakker helt mot slutten av turen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.3.2017 at 11:23 PM, Tuvane said:

30 kg ned, målet er nådd! :D

Nå har det gått over en mnd, og jeg har holdt vekta og vel så det, har gått ned litt til også. :) Logger fremdeles det jeg spiser, og har ikke blitt fristet til noen store utskeielser. :) Er veldig spent på hva fettprosenten min ligger på nå, BMI bryr jeg meg ikke så mye om (men det føles bra å være normalvektig). :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mirai said:

@Caroline du er kjapp altså! Får du mye drahjelp av hundene også når det er flatt? *drømmer om å jobbe opp litt mer drahjelp fra eget krek*

Dessverre ikke så mye, uansett så må jeg moderere dem, for beina mine klarer ikke holde følge :lol: Pluss at den som trekker mest fortsatt er veldig ung. Holder som regel samme fart (ihvertfall nesten) uten hund, det bare føles litt tyngre. Mye er sikkert psykisk, for det motiverer bare å ha dem med ut. Mandag løp jeg jo uten hund, da ble det rett over 7 km på 36 minutter, så omtrent samme tid per km. Jeg er liiitt treigere nå enn jeg var før vinteren, da hadde jeg pers på 48 minutter på mila. Egentlig kan jeg trekke fra et minutt eller to i dag, for jeg stoppa og vanna hundene, og da stoppa ikke appen, men pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Caroline skrev:

Hehe, jo, takk. Jeg føler det går kjeeeempesakte selv, men jeg ser jo på appen at det blir en bra tid, liksom. 

Hehe, den grensa for hva som er bra flytter seg sikkert hver gang man øker i form og prestasjon! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg nesten tilbake på gammel toppfart :D I dag ble det bare gåtur, siden jeg ville ha med alle, men tok en ekstra liten runde på slutten med de to yngste, opp en skikkelig klatrebakke, ned andre siden og rundt jordet så de fikk bade litt også, så da bør de være fornøyde når jeg drar på nattevakt snart.

De tre siste turene, ligger ihvertfall ganske jevnt i tempo. Første her er uten hund, de to andre med.
17971978_10158514329780641_1259525775371

17917627_10158514329805641_4398447646661

17990585_10158514329825641_7814568889799

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caroline fartsmonster ass! :lol: 

Vi tok 9km i dag, fant lysløype i nærheten jeg aldri har vært i (har jo bare bodd her hele oppveksten, haha!), fin med en del bakker. Klarte det på ca 56 minutter, veldig fornøyd med det :) . Hadde ikke noe tilbakemelding på øret, kun musikk. Øver på å løpe med ca 180bpm-musikk og i takt til den, fungerer bra.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med treninga igjen nå som jeg ikke har hunder i ukedagene, og gikk på en smell i går! :lol: Jeg booker alle timene mine ei uke i slengen, og var med på en fantastisk tung, kul og effektiv time på mandag. I går klarte jeg rett og slett nesten ikke gå, men tenkte det var greit, for jeg hadde jo meldt meg på dancehall sånn at jeg fikk mjuka opp litt. Kommer styrtende inn på treningssenteret og innser at det er "bootylicious" jeg har meldt meg på! :D 30 minutter med crossfit for rompa, når jeg var helt ute fra før! :teehe: Ønska meg twerk, fikk burpees. Er bittelitt støl i dag også, kandusi, men skal trene i arbeidstida i morgen, så da retter det seg. 

Hardt å stå på. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg begynner seriøst å vurdere trykkbølgebehandling for det kneet nå, det blir jo ikke bra av bare styrketrening og tøying. Drømmer om å komme i gang med skikkelig løping igjen... Riktignok gikk jeg ca 100 km langrenn i påsken, da, så helt ille er det jo ikke. Men nå er det vel bare 3-4 uker igjen av langrennsesongen, så da hadde det vært fint å kunne begynt med løpetrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første joggetur i går.
Et pes å ha med to hunder som var urutinerte på joggerutinene vår, så slitsomt å ha det med. Trekker som uvær og må dras med fra gode lukteflekker. Men vi kom oss da gjennom 3,5km (tiden nevner vi ikke :P)
Jeg jogger så sakte at sambo på sine gåturer går fortere enn jeg jogger. Ja ja, jeg er nå ihvertfall igang. Nå er det bare å fortsette.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MonicaT skrev:

Årets første joggetur i går.
Et pes å ha med to hunder som var urutinerte på joggerutinene vår, så slitsomt å ha det med. Trekker som uvær og må dras med fra gode lukteflekker. Men vi kom oss da gjennom 3,5km (tiden nevner vi ikke :P)
Jeg jogger så sakte at sambo på sine gåturer går fortere enn jeg jogger. Ja ja, jeg er nå ihvertfall igang. Nå er det bare å fortsette.

Jeg anbefaler at du tar med én og en hund på joggetur og trener på å jogge. Etter jeg gjorde det gikk turene som en drøm. De skjønner settingen med jogging med en gang. Jeg gikk en viss avstand først så de fikk tissa, så jogget vi. Prøver de å pisse, lukte, surre etc, fikk de korreks og beskjed om å gå videre. Du ser på hunden om den må drite, det er ok, men ikke tissing. Jeg stopper alltid så det er fem minutter å gå hjem så de får tisset før vi går inn.

Øv på dette med en hund av gangen. Når du føler at den kan det (2-3 turer tipper jeg), så tar du neste. Når begge kan prøver du sammen. Etter det løp mine som prester på tur. :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter alltid ferdig før jeg fester dem i magebeltet. Jeg hater å bli avbrutt når jeg er i siget med løping, så stoppe og snuse og sånne ting er bare ikke lov (bråstopp med sykkel for å plutselig bæsje lærte meg det der med å lufte først :P). Vi har litt igjen når det gjelder brems på den yngste her i nedoverbakker, hun skjønner ikke helt hva "rolig" er enda, men hvis jeg fysisk holder igjen samtidig så kan jeg stort sett fortsette uten å stoppe opp. Det samme gjelder jo henne når det gjelder å passere trær, stolper osv., så hun må lære seg bedre å ha kontakt med meg selv om hun løper foran. Tonks er veldig flink til det, og kikker alltid bak på meg når vi kommer til hindringer eller veiskiller, så kan jeg bare vise hvilken vei vi skal svinge. Løpe foran var ikke vanskelig å lære River, hun er jo trekkponni :P Det var mer å lære henne å løpe rett fram og ikke surre seg inn i den/de andre, pendle osv. (ikke så behagelig når man skal rett fram). Hun pendler når vi bare går, da. Da synes hun det går for sakte (og min gangfart er 6-6,5 km/t, så det går ikke spesielt sakte), men jeg tar bare reine gåturer når alle skal være med, og det er begrensa hva en 12 år gammel sheltie klarer av tempo over lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med den markeringen når vi løper, hun blir veeeeldig "lese avisa" om det har vært mye andre hunder der. Jeg sier "kom igjen" og drar henne med meg (sele), men syns liksom ikke det går noe særlig fremover. Hun får tisse og bæsje ferdig på starten av turen, og det er lov til å snuse osv hvis jeg GÅR, men ikke når jeg løper. Jeg drar hardt nok til at selen sklir litt fremover og hun MÅ komme etter, men syns det er veldig lite hyggelig og det ser sikkert fælt ut hvis noen ser meg også.. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, annet enn å fortsette og håpe det blir litt bedre? Har ikke hatt mange joggeturene med henne i år da, kanskje jeg bare må holde på litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med den markeringen når vi løper, hun blir veeeeldig "lese avisa" om det har vært mye andre hunder der. Jeg sier "kom igjen" og drar henne med meg (sele), men syns liksom ikke det går noe særlig fremover. Hun får tisse og bæsje ferdig på starten av turen, og det er lov til å snuse osv hvis jeg GÅR, men ikke når jeg løper. Jeg drar hardt nok til at selen sklir litt fremover og hun MÅ komme etter, men syns det er veldig lite hyggelig og det ser sikkert fælt ut hvis noen ser meg også.. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, annet enn å fortsette og håpe det blir litt bedre? Har ikke hatt mange joggeturene med henne i år da, kanskje jeg bare må holde på litt til. 

Vær mer bestemt. Det er lov å gi korreks (si nei) og dra henne mer bestemt etter deg. Bedre at du gjør det noen ganger så hun skjønner. Nå slipper hun jo unna med det hvis hun fortsetter og fortsetter. Det at du drar henne pent med deg (og det vil jeg anta at du gjør ;)) er ikke nok til at hun slutter hvis du ikke ser fremgang.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mushi skrev:


Vær mer bestemt. Det er lov å gi korreks (si nei) og dra henne mer bestemt etter deg. Bedre at du gjør det noen ganger så hun skjønner. Nå slipper hun jo unna med det hvis hun fortsetter og fortsetter. Det at du drar henne pent med deg (og det vil jeg anta at du gjør ;)) er ikke nok til at hun slutter hvis du ikke ser fremgang.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Jeg sier nei strengt og er sur, det er jo kjempeirriterende og krever mye både mental og fysisk energi av meg. Vet ikke hvor hardt jeg syns det er greit å ta i, jeg nøkker henne jo fremover så hun blir avbrutt i det hun driver med. Blehh, syns det er vanskelig å tilpasse sånn type korreks riktig, blir fort mer brutalt enn det trenger å være, spesielt når jeg allerede har litt høy puls og prøver å komme meg fremover. Virker som kort bånd fungerer best og at jobbemodus kommer lettest på da. :) Jeg får gjøre en ekstra innsats de neste turene og se om jeg får forbedring! Litt mer streng uten å rive armhulene av hunden :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Mirai said:

Jeg sliter litt med den markeringen når vi løper, hun blir veeeeldig "lese avisa" om det har vært mye andre hunder der. Jeg sier "kom igjen" og drar henne med meg (sele), men syns liksom ikke det går noe særlig fremover. Hun får tisse og bæsje ferdig på starten av turen, og det er lov til å snuse osv hvis jeg GÅR, men ikke når jeg løper. Jeg drar hardt nok til at selen sklir litt fremover og hun MÅ komme etter, men syns det er veldig lite hyggelig og det ser sikkert fælt ut hvis noen ser meg også.. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, annet enn å fortsette og håpe det blir litt bedre? Har ikke hatt mange joggeturene med henne i år da, kanskje jeg bare må holde på litt til. 

Min har en veldig god "gå fram!"-kommando, så jeg sier bare det idet jeg ser at hun begynner å lengte med nesa, og så fortsetter hun framover. Hvis du trener inn dette ved å si det idet hun faktisk tar sats og musher fram eller bare på vanlig tur, som ros og oppmuntring, blir det brått en mye mer postiv opplevelse å løpe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har terrengsykkel også, men datt av såpass ille noen ganger i fjor at jeg har jo fått helt skrekken for nesten alt. Vi fikk en idé om å prøve å filme litt og lage en Youtubekanal hvor vi legger ut ting vi/jeg driver med og at jeg forhåpentligvis blir litt bedre :lol: .  Subscribe gjerne om du syns sånt er gøy! Her er første videoen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp å true kneet med trykkbølgebehandling :lol:

De siste dagene har det faktisk vært bedre enn på flere måneder, og i går gikk jeg 3 mil på ski uten tape/knestøtte. Det merkes overhode ikke idag :) Jeg tenker vel det er all styrketreningen som brått har gitt resultater, men det er veldig rart at det "plutselig" ble så mye bedre etter flere måneders trening uten spesiell fremgang. Men jeg klager ikke :D Hvis dette fortsetter tror jeg at jeg kan begynne med litt lett jogging i løpet av mai. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...