Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Vært på Strømmen Storsenter på en lørdag like før jul = fryktelig irritert Mona! Folk i veien overalt..

Var først hos veterinæren, så gikk vi tur på Fetsund Lenser og fanget pokemoner (mange magikarper!) og til slutt på senteret. Dro hjemmefra 09.30 og kom hjem for ikke så lenge siden. Pakket ut alle varene, støvsuget leiligheten for ørtogførtiende gang og børstet av Nora enda mere pels. Nå skal vi gå oss en tur før det blir lørdagskveld med god middag. Greier ikke helt å bestemme meg om det blir kylling i pita etter kylling tandoori. Mest sannsynlig sistnevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

På 9.12.2016 at 2:52 PM, Symra&Pippin skrev:

Når jeg spør søsteren min hva hun ønsker seg i julegave og hun svarer at hun har alt hun ønsker seg og sier mellom linjene at julegaver er noe tull så blir jeg furt! Julegaver er magisk, det er jo selve julehøydepunktet. Jeg vil fortsette å være i den der magiske juleverdenen, jeg vil ikke bli voksen! :aww:

 

Jeg synes det er gøy å få julegaver, men enda kjekkere å kjøpe til andre :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene er vanligvis veldig flinke til å passere andre hunder i bånd, aldri noe tull. Men i dag var det tydeligvis en utagerende liten sak som irriterte/interesserte de veldig, for begge to dro veldig i båndet mot den. Og brått så røk båndet til Nora :o Hun rakk å løpe i full fart noen meter mot de før hun forskrekket oppdaget at hun var løs - da bråstoppet hun så støvskya sto rundt henne, løp i en stor bue rundt og gikk for å lukte på et tre istedet :lol: Vakke så interessant å hilse på likevel når hun brått "fikk lov" :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Det er en første gang for alt. Nå har jeg da opplevd at en elev har kommet ut av skapet i en tentamenstekst, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Snakke med sosialpedagogen på mandag tror jeg! 

Spør eleven først om du får lov til å ta det videre! :aww:

Jeg har en homofil gutt i klassen, han er så åpen at det halve kunne vært nok. Eller, det har jo ikke noe med åpenhet å gjøre egentlig, jeg prøver å formidle på en pen måte at det finnes andre ting i verden enn pene gutter og kjærester og homsebarer og det å være skeiv. :P

Hunder turet, middag spist, snøfall sett og oppvaskmaskin satt igang. Hva skal jeg gjøre nå da? Sjekke nettet for fine og litt julete overdeler som passer til et svart skjørt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Raksha skrev:

Nå skulle jeg skryte  av at jeg har kakemenn jeg og, men gidder ikke for de smaker INGENTING :(  Prøvde ny oppskrift (møllerens), og det var nedtur det. Prøve Tine sin igjen i morgen, den har jeg laget før med alt for godt hell. :aww: 

 

Prøv denne. Stor oppskrift, du har kakemenner helt til påske og 17. mai. Minst. 

1/2 liter vann, 750 gr. sukker, 125 gr. smeltet smør. 30 gr. hjortetakksalt. 1,5 kg. hvetemel. Mel til utbaking.

Må kjevles ut straks, for den blir hard og vanskelig å kjevle hvis den blir stående.

Stekes lyst gyldne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Spør eleven først om du får lov til å ta det videre! :aww:

Jeg har en homofil gutt i klassen, han er så åpen at det halve kunne vært nok. Eller, det har jo ikke noe med åpenhet å gjøre egentlig, jeg prøver å formidle på en pen måte at det finnes andre ting i verden enn pene gutter og kjærester og homsebarer og det å være skeiv. :P

Dette var vel en overraskelse, kan man si. Men jeg kan jo snakke med sosialpedagogen uten å nevne navn, i forhold til hvordan jeg skal forholde meg til det.

Men nå har jeg fire tekster igjen i bunke en. Får se om jeg tar dem etterpå, eller om jeg tar kveld på det nå. Jeg må uansett en tur på butikken og er sulten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når prompen til bikkjene svir i nesa og tårene spretter da veit du at de har kost seg litt over middels på tur...

Ribba er fortært, og straks klar for riskrem før det et klar for Narnia film nr 1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter og jeg har vært på sparketur, imotsetning til turen tidligere i dag som bare var en testtur av ny spark. Tjohei som det gikk! Det var moro, det! :D 

Det er forresten noe jeg synes er så utrolig artig med schäferhunden, den kan brukes til (nesten) alt. :ahappy: 

Eneste er at det hadde vært kjekt om den hadde passet i en liten bag under flysetet, men da hadde det jo vært litt vanskelig å holde på med snørekjøring, trekk av spark og pulk, kløving og alt dette andre da. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Eneste er at det hadde vært kjekt om den hadde passet i en liten bag under flysetet, men da hadde det jo vært litt vanskelig å holde på med snørekjøring, trekk av spark og pulk, kløving og alt dette andre da. :P

Neida, men du hadde måtte gjøre jobben sjøl og ikke vært gratispassasjer bak bikkja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... hvorfor har jeg bare folk med dyre gaveønsker rundt meg? Brodern vil ha ispigger til 500 kr stk, søsta vil ha ullgenser til 900 kr, bruttern til sambo vil at vi skal gi ungene leker til 400 kr hver og ønsker seg selv en bok til 500 kr. Av den broren får vi noe musikk han har til overs i hylla eller en film han har to av, gjerne åpnet, av ungene får vi en muminkopp til 99 kr slik vi har gjort hvert år, av søsta mi fikk jeg en trepakning sokker fra Cubus i fjor. Jeg liker å tenke ut og kjøpe gaver altså, og jeg er veldig glad i å finne de riktige tinga, men jeg skulle gjerne ønske jeg ikke gikk sånn i minus hvert år...

AN har jeg prøvd å ta julebilder av bikkja, endte opp med mange flotte bilder av nissedrakt, juleleke og pels i bevegelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Sukk... hvorfor har jeg bare folk med dyre gaveønsker rundt meg? Brodern vil ha ispigger til 500 kr stk, søsta vil ha ullgenser til 900 kr, bruttern til sambo vil at vi skal gi ungene leker til 400 kr hver og ønsker seg selv en bok til 500 kr. Av den broren får vi noe musikk han har til overs i hylla eller en film han har to av, gjerne åpnet, av ungene får vi en muminkopp til 99 kr slik vi har gjort hvert år, av søsta mi fikk jeg en trepakning sokker fra Cubus i fjor. Jeg liker å tenke ut og kjøpe gaver altså, og jeg er veldig glad i å finne de riktige tinga, men jeg skulle gjerne ønske jeg ikke gikk sånn i minus hvert år...

AN har jeg prøvd å ta julebilder av bikkja, endte opp med mange flotte bilder av nissedrakt, juleleke og pels i bevegelse :D

ALDRI om jeg hadde kjøpt så dyre julegaver. I så fall måtte det vært flere som kunne spleiset på de. Og iallefall ikke når de kvitterer med noe sånn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

Sukk... hvorfor har jeg bare folk med dyre gaveønsker rundt meg? Brodern vil ha ispigger til 500 kr stk, søsta vil ha ullgenser til 900 kr, bruttern til sambo vil at vi skal gi ungene leker til 400 kr hver og ønsker seg selv en bok til 500 kr. Av den broren får vi noe musikk han har til overs i hylla eller en film han har to av, gjerne åpnet, av ungene får vi en muminkopp til 99 kr slik vi har gjort hvert år, av søsta mi fikk jeg en trepakning sokker fra Cubus i fjor. Jeg liker å tenke ut og kjøpe gaver altså, og jeg er veldig glad i å finne de riktige tinga, men jeg skulle gjerne ønske jeg ikke gikk sånn i minus hvert år...

AN har jeg prøvd å ta julebilder av bikkja, endte opp med mange flotte bilder av nissedrakt, juleleke og pels i bevegelse :D

Det hadde jeg aldri gått med på! Om noen nærmest forventer gaver til flere hundre kroner, og ikke minst når de selv kvitterer med billig ræl, så hadde jeg gitt dem den styggeste, billigste glassnissen fra Nille som jeg kunne finne:devil: Sånt er bare frekt. Jeg ønsker meg ikke så dyre gaver fra mine foreldre en gang, og i allefall ikke fra en søster/svigersøster med dårlig råd. Frekkheten lenge leve.
Jeg skjønner ikke at du orker, du er tydeligvis en uendelig mye snillere person enn meg:aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pixie skrev:

Sukk... hvorfor har jeg bare folk med dyre gaveønsker rundt meg? Brodern vil ha ispigger til 500 kr stk, søsta vil ha ullgenser til 900 kr, bruttern til sambo vil at vi skal gi ungene leker til 400 kr hver og ønsker seg selv en bok til 500 kr. Av den broren får vi noe musikk han har til overs i hylla eller en film han har to av, gjerne åpnet, av ungene får vi en muminkopp til 99 kr slik vi har gjort hvert år, av søsta mi fikk jeg en trepakning sokker fra Cubus i fjor. Jeg liker å tenke ut og kjøpe gaver altså, og jeg er veldig glad i å finne de riktige tinga, men jeg skulle gjerne ønske jeg ikke gikk sånn i minus hvert år...

AN har jeg prøvd å ta julebilder av bikkja, endte opp med mange flotte bilder av nissedrakt, juleleke og pels i bevegelse :D

Så mye kjøper ikke jeg i presanger heller.. Aller fleste får 200-250kr. Ene broren min og ungene får ikke gaver lenger(hans valg - jeg hadde vel ikke råd til dyre nok gaver..). Eneste som får dyrere er foreldrene mine og kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Så mye kjøper ikke jeg i presanger heller.. Aller fleste får 200-250kr. Ene broren min og ungene får ikke gaver lenger(hans valg - jeg hadde vel ikke råd til dyre nok gaver..). Eneste som får dyrere er foreldrene mine og kjæresten.

Er virkelig folk så kravstore? Hele kosen med jul blir jo borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt dått no! 

Har hatt bakedag med mamma og søster. Vi har laget berlinerkranser, krumkaker, kolakaker og risboller :D Nå er to julegaver i boks, og vi har litt å kose oss med selv :) Kan hende vi lager litt mer, men vi får se :P 

Nå lager gubben pizza, mens jeg ligger på sofaen og slapper litt av. 

Casper hadde en kanon fin passering av to gneldre bikkjer i dag. Og da vi gikk tur med hundene løse i marka, så møtte vi plutselig på en fyr med hund i bånd. Casper løp bort for å si hei (så ikke at det var noen der pga mørket før det var for sent), men snudde med en gang jeg ropte :ahappy: Flinke bisken min, han begynner å bli deilig å ha med å gjøre igjen :lol: Har hatt litt mye bomull i ørene i høst :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har julegavebudsjett i Excel jeg. Og den ligger i dropboksen min slik at jeg hele tiden kan sjekke hvordan det ligger an. :lol: Foreløpig ligger jeg godt an, bortsett fra én gave som jeg og sambo skulle kjøpe til oss selv. En kaffemaskin. Vi tenkte å kjøpe denne (link) men den har bare blitt dyrere og dyrere nå mot jul, og nå synes vi den begynner å bli for dyr. :hmm:

Men til venninner kjøper jeg ting som jeg selv veldig gjerne har lyst på. :lol: For eksempel sånne gavesett med hudpleie osv. Elsker for eksempel Body Shop sine. :wub:Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er er dritkjip i år og gir hjemmelagde karameller til nesten alle sammen :D

Men jeg har 20 gaver når jeg kun kjøper til nærmeste familie(søsken, besteforeldre, foreldre og tantebarn). Med termin om en måned, så har jeg mer enn nok å bruke pengene mine på for tiden. Satser på at familien skjønner hvorfor de får litt billigere julegaver i år enn de har fått tidligere :P

Edit: også kommer familien til samboeren i tillegg. Han har heldigvis ikke like stor familie, da :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Men da kan man heller nyte turen, lydene, været, stedet... i stedet for å gå med nesa i mobilen :aww: Nope - synes ikke synd på deg :D  

Det var mer for å synliggjøre hvor usivilisert og utenfor dekning det er :P Jeg foretrekker å jakte Pokemon når jeg går uten hund, så jeg kan fokusere på dem, i fall vi møter et rådyr eller de vil svømme i en kald bekk. Så Pokemon jakter jeg nå primært til og fra bilen når jeg er på jobb. 

15326438_10157721189755136_1235955763971

Vi har mekka pepperkaker! Så har jeg fått skrevet en artikkel til medlemsbladet som jeg trodde hadde deadline i dag, men det var visst 15. desember. Skader ikke å være tidlig ute. Magen er sulten, så jeg bør vel begynne på middag. Jeg har skikkelig lyst på pølser og potetstappe, og jeg har aldri lyst på pølser. Ikke har jeg det i hus heller. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...