Gå til innhold
Hundesonen.no

Engstelig?


Husky
 Share

Recommended Posts

Hallo! 

Jeg har en Alaska Husky tispe i hus, hun er ganske ny her men føler hun burde begynne å slå seg litt til ro? Første ukene gikk kjempe bra til tross for at hun var veldig usikker på oss og på andre fremmede mennesker. Nå føler jeg hun er mer trygg på oss, legger merke til at hun blir glad når vi snakker til henne og hvis vi kommer hjem etter å ha vært ute av huset. 

Men... Da hun står ute(noe hun gjør meste parten av dagen) så uler hun veldig mye, dette er jo normalt for en husky så klart. Har prøvd å sitte ute med henne en stund, gått inn i en kort periode for så å gå ut til henne igjen for å vise at jeg alltid kommer tilbake, har jo hørt at uling er noe de gjør for å få ut at de er ensomme(?) 
Men så kommer vi inn på kvelden, etter en lang dag ute.. Da går hun å legger seg i sikkert 30 minutter før hun begynner å traske rundt i huset og piper til den store gullmedaljen. Har prøvd å gi henne kos og snakke rolig for å prøve å få hu til å slappe av, men føler liksom ikke at noe jeg gjør hjelper. Så da er spørsmålet mitt: Er det noe jeg gjør feil? Eller er det rett og slett noe jeg ikke vet?

 

Takk for all svar på forhånd!

 

Edit: Glemte å legge til at vi går to laaange turer hver dag. En på morgenen og en på kvelden! I tilfellet noen skulle bringe opp dette :D

Endret av Husky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det ja, savner nok flokken. Kan gå seg til med tid og stund, men når de har bodd så lenge i flokk skal det litt til. Men én kompis hadde nok fått slutt på ulingen, om det er fra samme flokk eller en ny spiller nok ingen rolle. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linem0r skrev:

Det er nok det ja, savner nok flokken. Kan gå seg til med tid og stund, men når de har bodd så lenge i flokk skal det litt til. Men én kompis hadde nok fått slutt på ulingen, om det er fra samme flokk eller en ny spiller nok ingen rolle. ?

Var det jeg tenkte meg :) Da får vi først se hvordan det går, også får jeg heller mase litt på samboer om en kompis til Ylva :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, linem0r skrev:

Det er nok det ja, savner nok flokken. Kan gå seg til med tid og stund, men når de har bodd så lenge i flokk skal det litt til. Men én kompis hadde nok fått slutt på ulingen, om det er fra samme flokk eller en ny spiller nok ingen rolle. ?

En fem år gammel flokkhhund vil ikke nødvendigvis trives godt alene. har du mulighet til å ha to hunder er det nok det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...