Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyeprotese, ja eller nei?


Sirius
 Share

Recommended Posts

20 timer siden, Tonje skrev:

Hunden skal fjerne et øye. Ja, det er en funksjonshemming. den bli plaget av denne funksjonshemmingen i slik grad at den ikke vil trives med ag lenger? Nei. Kan den bli plaget? Ja. Eier har så skrevet at hun ikke kommer til å konkurrere dersom hunden viser at den ikke liker/takler/klarer det lenger. Hva er da problemet?

Så enig så enig!!

 

Eier kjenner hunden best og må selv avgjøre om de vil fortsette å konkurrere eller ikke ? dersom hunden takler dette fint og trives så ser jeg faktisk ikke problemet!!

 

En annen ting... min eldste hund elsker utstilling! Han fristilles med løst bånd og han synes det er kjempestas og få stå pent og stramme seg opp for godbiter han elsker. Han elsker også folk og det å bli tatt på... med dette så har selve utstillingssettingen blitt veldig positiv for han, han virkelig digger å få vise seg frem i ringen og gjøre den jobben for belønning og kontakt? derfor har jeg stilt han ut selv om han er nuch og har ingenting å vinne.

Hund nr 2 derimot... han syns utstilling er gørrkjedelig! Han syns det er alt for lite fart, action og alt forlettjente godbiter ? han blir ikke stilt på utstilling uten grunn. Dog stiller han bruks og lp, disse konkurransene liker han godt. Han elsker å jobbe 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men nå gjør jo du akkurat det samme. @Meg tolker sin hunds atferd til at den trives, du tolker din hunds atferd til at den mistrives - hvorfor har du mer rett en Meg?  De fleste må ikke konkurrer

Men er en hund med ett øye funksjonshemmet? Eller blind? Det vil vel være hundens adferd etter operasjonen som vil avgjøre om den er funksjonsfrisk eller ikke? Å dra inn sammenligningen med drektige t

Hunden skal fjerne et øye. Ja, det er en funksjonshemming. Må den bli plaget av denne funksjonshemmingen i slik grad at den ikke vil trives med ag lenger? Nei. Kan den bli plaget? Ja. Eier har så skre

Posted Images

4 timer siden, Shlush skrev:

 

En annen ting... min eldste hund elsker utstilling! Han fristilles med løst bånd og han synes det er kjempestas og få stå pent og stramme seg opp for godbiter han elsker. Han elsker også folk og det å bli tatt på... med dette så har selve utstillingssettingen blitt veldig positiv for han, han virkelig digger å få vise seg frem i ringen og gjøre den jobben for belønning og kontakt? derfor har jeg stilt han ut selv om han er nuch og har ingenting å vinne.

Hund nr 2 derimot... han syns utstilling er gørrkjedelig! Han syns det er alt for lite fart, action og alt forlettjente godbiter ? han blir ikke stilt på utstilling uten grunn. Dog stiller han bruks og lp, disse konkurransene liker han godt. Han elsker å jobbe 

Samme her. Ene hunden min logrer og koser seg gjennom en hel dag på utstilling, og rister i hele kroppen (av glede) når dommeren kommer for å ta på henne.
Andre hunden min derimot, ville jeg ikke tatt med på en utstilling. Hun liker virkelig ikke at fremmede skal ta på henne f.eks.

Jeg sier ikke at den hunden som ser ut til å kose seg på utstillingen er glad fordi hun vet hva en utstilling er, men det handler om noe hun synes er positivt. Selvfølgelig er det for min/oppdretters del at vi er på utstilling.
Men kjenner man sin hund godt kan man faktisk se om hunden trives eller ikke i en sånn setting. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...