Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden hoster/nyser - gresstrå?


Recommended Posts

Hei! Vi har en Kleinspitz som siden i går hoster og nyser, som om noe irriterer i hals/svelg. 

Han er aktiv og virker ikke plaget annet enn hosting og harkingen som kommer og går, men er mindre fremtredende nå til kvelds enn tidligere. 

Noen råd? Vil dette gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, simira skrev:

Nei, hosting er vel ikke så vanlig, men det varierer litt. Om det varer så bør det uansett sjekkes opp.

Hvordan oppleves ellers nesemidd? 

For meg virker det som om noe irriterer hals mest.. Hvor lenge bør en avvente? Syns han er likere nå enn i morges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Nils-Kristian Brubakk skrev:

Mulig!? Da går dette vel over av seg selv? 

Så lenge bikkja ikke blir skikkelig dårlig trenger du ikke å dra til vet nei :) hos mine har det gått over av seg selv, de har ikke vært betydelig dårlig. 

Det er viktig å holde hunden unna andre hunder, (og helst ikke gå i populære turterreng) i noen uker. Min vet sier minimum to uker fra siste symptom (host/nys/hva det enn er) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt den i ro en ukes tid og sett om det gav seg eller ble bedre. Er det kennelhoste og hunden er vaksinert, vil det vel vanligvis være bedring, om ikke helt bra, etter en ukes tid. Er det nesemidd blir det ikke bedre. Ved nesemidd har man gjerne innovernysing og snørrete nese i tillegg :) Har den nesemidd må den få nesemiddkur på resept :) Uansett ville jeg holdt hunden borte fra andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...