Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund bananas når den andre er skadet...


Recommended Posts

Odin har fjernet en kul. Han går rundt med lampeskjerm og fire sting på forbenet, og livet er igrunn middels kjipt (jeg er riktignok ikke helt sikker på hvem av meg og ham som har det verst...). Siden vi kom hjem har Kovu vært helt bananas. Han får ikke bortpå Odin, Odin sier tydelig fra og blir respektert på det. Så Kovu omdirigerer adferden og hopper opp på meg og gubben og jokker. Eller, prøver, han får selvfølgelig ikke lov, men det er slitsomt at han er sånn. Han har tilløp til samme adferd i løpetidsperioder, men jeg har aldri sett ham så ekstrem før, og det er garantert ikke behagelig for ham heller. Han går rundt og klaprer med tennene, sikler, og prøver å hoppe opp på oss hvis han tror det kan gå.

Er det noen som har erfaring med noe lignende, som kan si om det normalt går over av seg selv i løpet av en dag eller så, eller om det er noe vi kan gjøre for å dempe stresset?  Han skal få seg en god tur nå etterpå, trening/mental aktivisering er rimelig utfordrende når han ikke er interessert i noen belønning utover å hoppe på oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ikke interissert i noen andre ting om dere tar med han ut alene heller? Ikke at jeg har direkte erfaring, men vil tro det er som mye annet stress at det vil roe seg litt når situasjonen ikke er så ny lengre, deres regler og grenser blir fordøyd og akseptert osv, så lenge dere bare fortsetter å være konsekvent. Litt trim skader sikkert ikke det heller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Malamuten skrev:

Er han ikke interissert i noen andre ting om dere tar med han ut alene heller? Ikke at jeg har direkte erfaring, men vil tro det er som mye annet stress at det vil roe seg litt når situasjonen ikke er så ny lengre, deres regler og grenser blir fordøyd og akseptert osv, så lenge dere bare fortsetter å være konsekvent. Litt trim skader sikkert ikke det heller. :) 

 

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg tipper han er usikker pga den andre er syk.. Det vil nok gå seg til..

Det er definitivt pga Odin, enten skaden, eller luktene fra klinikken/operasjonen.

Han var noenlunde ok på tur (alene, Odin er rekonvalesent), og han tar stort sett kommandoer så lenge vi rekker det før han hopper opp. Men han går jo rundt og peser, og tissen er ute så fort han får anledning til å hoppe opp på en av oss (vi blir stadig kjappere...). En ting er jo at det er masete, men det er ikke særlig ok for ham heller, så jeg håper virkelig ikke at det skal vare i mange dagene. Mat er heller ikke interessant, og han er allerede ganske tynn, tipper 34-35 kg nå. Prøver med Vom i morra, som han har vært av pga hundepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anette skrev:

Vask Odin? Venninna mi sin hund tiltet helt pga en hadde vært med løpetisper ol. Vasket hundene og så ble det fred. Skader iallefall ikke å vaske Odin der du kan.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Godt forslag, selv om jeg ikke vet om jeg tør å styre borti nysydd sår på benet. Men der vasket dyrlegen godt også. Jeg kan jo vaske bort blodet etter kateteret ihvertfall... Takk og lov virker Odin piggere i dag, og Kovu slapper også mer av. Mulig han (dvs begge egentlig) reagerte på restene av narkosen? Ikke godt å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stine skrev:

Trym har vært rar de gangene jentene har vært hos dyrlegen og har vært i narkose, skal lukte de bak hele tiden og klaprer med tennene. Det går seg alltid til etter en dag eller to :)

Odin er jo ganske feminin, liten som han er og uten baller. ;)

Definitivt roligere i dag. Husfreden redda! (veldig deilig spesielt ettersom gubben skal ha fest her i dag, så det kommer en del folk).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...