Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags døgnrytme er naturlig for hunden din, og er den ulik fra din?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Jeg har en vekkerklokke i vapsen, jeg får ikke sove mer enn til 8, halv ni. da maser hun om at vi må opp med å koooooooooose. Kan som regel strekke det en time om jeg blir litt gretten men går ikke lenge før hun er tilbake :P Gubben står opp i 5-6 tiden og slipper hun ut og da skal hun alltid fortest mulig tilbake til senga liksom, men å sove lengre enn 9 gjøres ikke :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er B-menneske så det holder, spesielt nå hvor man er ute av skole og jobb pga sykdom :lol: 

Hundene følger generelt min døgnrytme, Keo kan finne på å legge seg på soverommet etter luftetur selv om jeg ikke kommer med det første, Lyn er borrelås når det nærmer seg sengetid. De sover til i 6/7-tiden når mamma står opp, så tar hun dem med på en luftetur før de kommer og legger seg igjen. I helgene sover vi alle mann med mindre vi skal noe, Keo skulle nok gjerne vært våken kl 7 da også hvis han fikk bestemme selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var B-menneske ut av en annen verden før jeg fikk Aron. Plutselig så jeg gleden i å legge meg tidlig, og jeg ble A-menneske :P  Det har egentlig kommet godt med i jobben jeg har nå, siden jeg må opp 05.30 på tidligvakter. 

Aron står gjerne på døra til gangen (og piper litt hvis vi er treige) slik at han kan gå på soverommet å legge seg. Gjerne i 20-tida på kvelden. Så sover vi til 9-ish. Ofte jeg som våkner før bikkjene :P 

Taipa har null døgnrytme. Hun bare sover så lenge det ikke skjer noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hundene følger min rytme. Vi tar kvelden i ti-tiden, og står opp halv fem. Da er første halvtimen min og hundene et lugne, så får de tur, deretter drar jeg og frøken puddel på jobb.  Hjemme igjen i halv fire tiden,  rett ut å tisse for de to som ligger hjemme om dagen.  9,5 timer er lenge å holde seg.  I helgene går det ALDRI mer enn maks syv timer mellom luftinger og turer.  Vi sover aldri lenge - slumper vi til å slumre videre blir hundene alltid luftet og så slumrer jeg videre. Mine hunder behøver aldri made for å få gå på do, jeg venter aldri på at de skal bli urolige før jeg tar de med ut. Og vi går ut selv om de ligger og snorker. 

Jeg tror nemlig ikke at hunder purker og sover fordi de er b-hunder eller trøtte, jeg tror de sover av mangel på andre alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...