Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsstell - statisk pels


Ingidano
 Share

Recommended Posts

Minien har bestemt seg for å gro pels som ett uvær, og når denne må børstes så blir den fryktelig statisk. Har så langt prøvd med en Chris chistensen buttercomb, og vanlig karde. Med en gang eg løfter i pelsen for å komme ned til huden begynner problemene. Det knitrer rundt fingrene mine, og pelsen står til alle kanter :P Har også prøvd å spraye med ice on ice, uten at det hjalp så mye. Noen som har tips til hva som kan prøves? 

Trez har ganske lang, fin pels uten at den floker/tover, trenger bare litt hjelp i røytetiden for å få vekk det løse. Over ryggen, rumpa og manken er pelsen mellom 15 og 25 cm lang... 

12671846_10153209146857471_8883434792298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik var foreslått i tråden det ble linket til, så jeg. Det skulle jeg også foreslå. Kan også brukes i sprayflaske på tørr hund. Finnes et utall forskjellige antistatiske sprayer, men jeg har hatt best effekt med leave-in hårkur (krem) framfor spray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Caroline skrev:

Eddik var foreslått i tråden det ble linket til, så jeg. Det skulle jeg også foreslå. Kan også brukes i sprayflaske på tørr hund. Finnes et utall forskjellige antistatiske sprayer, men jeg har hatt best effekt med leave-in hårkur (krem) framfor spray. 

Brukes det samme blandingsforhold i edikksprayen som i skyllevannet? Han skal i utgangspunktet ikke vaskes igjen før neste utstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ingidano skrev:

Brukes det samme blandingsforhold i edikksprayen som i skyllevannet? Han skal i utgangspunktet ikke vaskes igjen før neste utstilling. 

Jeg slumper alltid, så det er jeg ikke sikker på :P Det er jo bare å prøve seg fram, begynne med en mild blanding og blande sterkere hvis det ikke er noen spesiell effekt? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg slumper alltid, så det er jeg ikke sikker på :P Det er jo bare å prøve seg fram, begynne med en mild blanding og blande sterkere hvis det ikke er noen spesiell effekt? 

Hvilket ca blandingsforhold bruker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Hvilket ca blandingsforhold bruker du? 

Tja, har en fast sprayflaske jeg blander ut i, kanskje 1:10? Som sagt, så slumper jeg alltid, så det er liksom en god klunk og så fylle opp resten av flaska. Den er ganske liten, tar kanskje 2 dl totalt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Caroline skrev:

Jeg slumper alltid, så det er jeg ikke sikker på :P Det er jo bare å prøve seg fram, begynne med en mild blanding og blande sterkere hvis det ikke er noen spesiell effekt? 

Takk, får gjøre noen forsøk :)

5 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Til kattene har jeg en antistatspray, går sikkert an å bruke på hund? Husker ikke merke, men kjøpt på Stargate tror jeg :)

Takk for tips :) Tenker eg prøver med eddik først, det har eg allerede i skapet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...